سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

اینها خوارج ِ عصر حاضرند ...

    نظر

 

 

 
 

 

  اینها خوارج ِ عصر حاضرند ... 

!  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید

  بسم الله الرحمن الرحیم

    دکتر غلامعلی رجایی : داعش ادامه کار جیش النصره والقاعده درسوریه است .گروهی با ماهیتی ضد شیعی که ابتدا در سوریه علیه حکومت مرکزی این کشور قیام مسلحانه نمود وبا آزادسازی بعضی از شهرها به پیشرویهای خودادامه داد که البته نتوانست به هدف اصلی خود - سرنگونی دولت بشاراسد – برسد .بنظر می رسد این گروه تروریستی که توسط عربستان سعودی وبعضی کشورهای منطقه نظیرقطرو..حمایت می شود درجهت بهم زدن موازنه قدرت های شیعی منطقه با هماهنگی غربیها ایجاد وتقویت وهدایت وحمایت شده و می شود.
2- آنها که با توان نظامی منطقه آشنا هستند می دانند اینگونه تحرکات نظامی تنها ازیک گروه تندروی ده، پانزده هزارنفری که ازکشورهای مختلف با فرهنگهای گوناگون گردهم جمع شده اند برنمی آید.
درخبرها آمده بود درسقوط پادگان موصل دو فروند هلی کوپترآپاچی که قدرت عملیات درشب دارند به دست تروریستهای داعش افتاده است. خبرها حاکی ازاین بود که داعش این هلی کوپترها را علیه ارتش عراق به پرواز درآورده است. خبرهای دیگرهم حاکی از این است که عزت الدوری معاون صدام وبالاترین مقام نظامی بازمانده از رژیم منفوربعث با ته مانده های نظامیان ضربه نخورده حزب بعث که از ارتش عراق تسویه شده اند فرماندهی این عملیاتها را که با هدف سرنگونی دولت شیعی عراق است برعهده دارد.بعضی گزارشها هم حاکی ازاین است که بعضی از افراد این گروه عکسهایی ازعزت ابراهیم معاون صدام را دست گرفته اند
به این ترتیب می توان گفت دم خروس بیرون افتاده است.از نظر بعضی که این گزارشها را می شنوند داعش همان ارتش حزب بعث عراق است البته این روایت کاملا برواقعیت منطبق نیست ولی بعث هم اهداف خود را دراین گروه جستجومی کند.
چند روز پیش سفیرسابق ایران درعراق- آقای کاظمی قمی- درمصاحبه ای با شبکه خبرسیما می گفت توسط این گروه ازبعضی ازنیروهایی که اسیراین گروه شده اند سوالات کاملا تخصصی درباره وضعیت نظامی وسیستم مخابراتی ارتش عراق شده است . خلاصه اینکه می توان چنین برداشت کرد که در سایه خیزش داعش، بعثی ها با استفاده از دو اشتباه مسلم دولت عراق دراالف:عدم تسویه کامل ارتش و پلیس عراق ازبعثی ها وب: عدم تسویه ارتشی های غیربعثی اهل سنت دوباره جان گرفته اند .
3- آنچه در این اقدامات این چند روزه بسیارمهم می نمایاند همکاری بعضی از فرماندهان ارتش بعث در استانهای اشغال شده توسط داعش با این گروه تروریستی است.بعضی از اهالی منطقه گفته اند وقتی از نزدیک شدن این گروه به حومه شهر به مقامات امنیتی گزارش داده اند جواب شنیده اند: خیالتان راحت باشد!
چگونه می شود ده هزار نفر راه بیفتند وبه سمت شهرهایی به قصد اشغال آنها حرکت کنند و ارتش عراق غافلگیر شود؟ آنگونه که نوری المالکی گفته بدون تردید دراین قضیه خیانتی صورت گرفته ولی سوال مهم این است چرا دولت نوری المالکی وسیستم امنیتی دولت وی تا این حد درشناخت عوامل خود ناتوان بوده است که استاندار وفرماندهان ارشد مناطق اشغالشده دل درگرو دیگران داشته واو بی خبربوده است؟
بی تردید خیانتی صورت گرفته است بعضی از اهالی شهرهای اشغال شده گفته اند از یک سو نیروهای داعش قبل از ورود به شهر تیرهوایی شلیک می کردند واز سوی دیگر نظامیان عراقی با تعویض لباسهای خود به لباس شخصی و.. پا به فرار می گذاشتند.دراین میان بعضی از نیروهای پلیس عراق با مردانگی جلوی آنها ایستادگی کرده وسرافرازانه با بدترین وضعی به شهادت رسیده وسر بریده شده اند.
4- عملکرد داعش پس از انجام هر عملیات و اقدام نظامی حاکی از آن است که درجهت اطلاع رسانی به افکار عمومی وجلب وجذب این آرا به خود بسیار حساب شده و با برنامه عمل می کند.
ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل نوشت:
" داعش تنها در سال 2013 گزارش داده حدود 10 هزار عملیات در عراق انجام داده، 10 هزار نفر را ترور کرده وچهار هزار بمب دست ساز کار گذاشته و صدها افراط گر زندانی را آزاد کرده است. این گروه مدعی شده صدها "ملحد و بی دین" را مسلمان کرده و در حال حاضر 15 هزار شبه نظامی زیرمجموعه آن هستند.گمان برده می شود داعش این گزارش ها را برای آن ارائه می کند تا ضمن بزرگ نمایی موجودیت خود نظر حامیان مالی احتمالی را به خود جلب کرده و تصویر یک گروه نظامی دارای سازماندهی خوب را که از راهبرد سیاسی واضحی برخوردار است، به نمایش بگذارد."
نکته مهم دراین گزارش لفظ ملحد وبی دین است که منظور اقلیتهای مسیحی آشوری و.. درعراق است.برخی گزارشها از استقبال مردم شهرهای سنی نشین از داعشیها درابتدای ورودشان به شهر های شمالی عراق خبر دارند.تصاویر محدودی هم که وجود دارد حداقل بی تفاوتی مردم را نسبت به آنها نشان می دهد.
4- این گروه درفضای مجاری بسیار فعال است ومعمولا پس از هر عملیات اقدامات خود را درمعرض دید عامه می گذارد .بی شک نشان دادن تصاویرسرهای بریده واعدا مهای دسته جمعی وزدن تیرخلاص به اسرای چشم ودست بسته صرفا به جهت ایجاد رعب درمیان نظامیان و مردمی است که بعدها مورد تهاجم داعش قرارمی گیرند.
5- بعضی گزارشها حاکی ازاین است که این گروه تندرو نام برخی ازگردانهای عملیاتی خود را بنام امیرالمومنین یزید- علیه اللعنه- گذاشته است.از این نامگذاری می توان فهمید این گروه درصدد دامن زدن به اختلاف شیعه وسنی است.چنین
بنظرمی رسد اگر این گروه نتواند دولت نوری المالکی را به سقوط بکشاند، لااقل درنظر دارد یک دولت مستقل سنی ما بین دولت خود مختار کردستان درشمال عراق ودولت کنونی شیعه دربغداد وجنوب تشکیل دهد.اگرچنین شود که محتمل است حتما برای شهرهای سنی نشین ایران درغرب کشور ما هم برنامه داردومناطق سنی نشین ایران را مورد حملات انتحاری ونظامی خود قرار خواهد داد.
این اگرچه برای کل منطقه وبویژه ایران شیعی یک تهدید جدی است ولی موجب می شود با میدان داری مراجع که نمونه اش را در فتوای جهاد مراجع نجف دیدیم برای همیشه نفس این مارهای زخمی گرفته شود ومنطقه از شر وجودی آنها پاک شود.
چند روز قبل هم یک مقام امنیتی از دستگیری چندنفر درایران دررابطه با گروه تروریستی داعش خبردادکه مشتی بود نمونه خروار. همین نمونه ای است که داعشیها اگرچه دربدنه مرکب ازنیروهای داوطلب جهادی هستند که درصدد احیای خلافت اسلامی هستند سیاستی ضد ایرانی دارند وجالب اینکه در انهدام ادوات زرهی نظام مدام تبلیغ می کنند که هدفشان نابودی ارتش صفوی است این یعنی ازنظرآنها ارتش عراق یعنی ارتش شیعه واز نظر آنها شیعه را هم که صفویان درتضاد وچالش باخلافت عثمانی تاسیس کرده اند!
از نظر این گروه تروریستی که با پوشش اهل سنت فعالیت می کند، شیعه که از زمان رسولخداهویت یافته است وبارها از زبان مبارک ایشان خطاب به جناب امیر آمده است: یا علی انت وشیعتک علی منابر من نور و ... انت وشسیعتک هم الفائزون و..منشا ایرانی دارد وتوسط پادشاهان صفوی در ضدیت با خلافت اهل سنت درست شده است !!
هیچ بعید نیست داعش درآینده ای نزدیک درایران هم عملیات نظامی خاصی داشته باشندکه امیدوارم باهوشیاری مثال زدنی دوستان امنیتی واطلاعاتی که با دقت تمام اوضاع را رصد می کننداین تحرکات درنطفه خفه شود.
کسی چه می داند
شاید همانگونه که بعضی اهل معنا گفته اند داعش همان سفیانی موجود در روایات معصومین است که درجهت سقوط دولتهایی که رنگ وبوی اهل بیت دارد و می دهد قیام کرده است. واقدام تروریستهای داعش ، یکی از مقدمات ظهور فرج وظهور مولای مان حضرت بقیه الله الاعظم است
.اگر چنین باشد می توان با امید به ظهو.ر دولت فرزند گرامی رسول رحمت ،همان باز مانده از نسل برترین نیکان وپاکان، که خون علی و فاطمه و رسول در رگهای او جاری است به آینده خوب بشریت از لوث وجود بدکارانی بنام دین وغیر دین سخن گفت.
داعش بدترین دشمن اسلام ومسلمانهاست . داعش در این مدت حتی یک سطربیاینه علیه اسراییل غاصب وقاتل صادر نکرده است و درعوض، دم از به شهادت رساندن آیت الله سیستانی وخرابی شهرهای مقدس نجف وکربلا وسامرا وکاظمین می زند
اقدامات وحشیانه داعش آبرویی برای اسلام باقی نگذاشته است . این گروه تروریستی با بهانه کردن دین وصدور احکام مرتجعانه وخنده آور بنام دین مانند ممنوعیت پوشیدن شلوار جین برای زنان ومردان! وممنوعیت نشستن خانمها بر روی صندلی! و ممنوعیت تماشای فوتبال! و به دارکشیدن کودکان چند ساله وبازی فوتبال با سرهای بریده اسرایی که گرفته است و..در صدد آن است کسانی راکه می خواهند به دین اسلام بگروند برای همیشه از این تصمیم خود منصرف نماید واین نمی تواند یک امرتصادفی باشد.
داعشیها خوارج عصر ماهستند وبرای نجات دین ومسلمین وبلکه غیر مسلمین از شر آنها باید هوشیاری وقاطعیت علوی داشت.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی