سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

خوب بود آقای دکتر حسن روحانی از مردمی که قولش را باور کرده بودند

    نظر

 

 

  ِخوب بود آقای دکتر حسن روحانی از مردمی 

 که قولش را باور کرده بودند یک عذرخواهی میکرد ... 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید


  بسم الله الرحمن الرحیم

  غلامعلی رجائی : امروز پس ازجلسه مجمع، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور- که با او رفاقتی بیش از سی وچند ساله دارم- را دیدم .به اوگفتم :دراین شرایط، گران کردن بنزین توسط دولت اصلا کاردرستی نبود وافزودم: بی شک گران شدن بنزین بر روی همه قیمتها اثرمنفی خواهد گذاشت ونارضایتی مردم را موجب خواهدشد. گفت:فلانی، دولت چاره ای جزانجام اینکار نداشت وافزود :مجلس دولت را موظف کرده بنزین را از اول امسال برمبنای دلار 2500 تومان به مردم عرضه کند یا لااقل لیتری 1800 تومان بفروشد که الآن نصف این مبلغ است واگر بیشترتاخیرمی شد علاوه براینکه گریزاز قانون بود مجلس هم معترض می شد.آقای انصاری گفت: تا حالاهم دولت دراجرای مصوبه مجلس یک ماه تاخیرداشته است.

       ((( آقای روحانی مکررا در حرفهایش تأکید میکرد که « افزایش نرخ سوخت ، شـیـــب ِ مـــلایـــمـــی خواهد داشت »! خیلیها ، حتی قشر وسیعی از مردم که به او رأی هم نداده بودند ، بخاطر جلب ِ اعتمادی که بعدا صورت گرفته بود ، حرفهای ایشان را باور کردند وَ میگفتند که این بار ، دیگر از شـــانـــتـــاژ وَ مَـــردم-فـــریـــبـــی خبری نخواهد بود. آنهایی که غرض وُ مرضی ندارند وَ آقای مجید انصاری را هم می-شناسند ، با توجه به قانون اساسی وَ تمکین هر رئیس جمهوری از مصوبات مجلس ، می-توانند باور کنند که آقای روحانی هم قلبا به چنین افزایش نرخ سوختی تـــورم-ســـاز ، خصوصا بنزین ، راضی نبوده-اند ؛ سؤالی که برای اقشار مذکور پیش آمده این است که چرا تا بحال آقای رئیس جمهور راجع به این جـــراحـــی ِ اقـــتـــصـــادی ِ دور از انـــتـــظـــار وَ نـــاهـــنـــجــــار ، ســـکوت کرده-اند؟! چرا فردای اعلام نرخهای جدید ، نـــارضـــایـــتـــی وَ کـــدورت خود را از این مصوبه-ی جدید اعلام نکرده وَ از مردمی که بارها قول ِ شیب ِ ملایم افزایش نرخ سوخت را شنیده وَ باور کرده بودند ، ضمن احترام به شأن قانون-گزاری مجلس ، عُـــذر-خـــواهـــی نکردند؟ ... _  عـبـــد عـا صـی  )))       
امروز به کسی گفتم این دولت بدجوری برسر دوراهی گیر کرده است. ازسویی ناچاراست سیاست دادن یارانه به مردم را ادامه دهد که این با توجه به کسری بودجه وبدهیهای زیاد دولت به بانک مرکزی جزازطریق افزایش حاملهای انرژی ممکن نیست وافزایش قیمتهای حامل انرژی هم تورم را افزایش می دهد. از سوی دیگر،اگر دولت بخواهد به مردم یارانه ندهد، شدیدا با ریزش آرای کسانی که به پول یارانه ها دل وامید بسته اند روبرو می شود و وجاهتش صدمه می بیند!

من اگرجای رییس دولت بودم صادقانه با مردم حرف می زدم وبا بیان دلایل کافی از جمله بالا رفتن نرخ تورم و ... به آنها اعلام می کردم، دولت سیاست دادن یارانه را بدلایلی که ذکرشد ادامه نخواهد داد وازهمه درجهت کاهش نرخ تورم تقاضای یاری دارد.

نکته پایانی والبته مهم که بنظر می رسد دولت بایستی بدان حتما توجه کند این است که بعضی برخلاف آنچه حقوق گرفته یا می گیرند یا درآمد دارند درفرمها اظهار نظرکرده اند وعلی القاعده یارانه خواهند گرفت. دولت با توجه به اعلام قبلی که اگرثابت بشود کسانی درتکمیل فرم واقعیتها را پنهان کرده اند آنها را جریمه خواهد کرد باید برسرحرفش پا برجا بماند اگرجزاین باشد، بسیاری که انصراف داده اند خواهند گفت دولت به حرفش پای بند نماند وچه بسا اظهار پشیمانی کنند که چرا به حرف دولت گوش داده اند! واین البته برای دولتی که برای ادامه خدمات خود به اعتماد ونظر مردم کار دارد، سم قاتل است!
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی