سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

برخی برای ضربه زدن به طرح سوال از احمدینژاد، ...

پس از شش سال؛ 10 هزار خانوار کپرنشین جنوب کرمان در آرزوی خانه

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

      برخی مسئولان در حالی از اتمام کپرزدایی در جنوب کرمان خبر می‌دهند که 10 هزار خانوار کپرنشین محروم جنوب استان کرمان طی شش سال گذشته با وجود پرداخت اقساط از مستمریشان همچنان در انتظار سقفی واقعی پس از شش سال؛ 10 هزار خانوار کپرنشین در آرزوی خانههستند. مهمترین پرچم محرومیت در جنوب کرمان کپرنشینی بود که در این راستا طرح کپرزدایی آغاز شد و ده‌ها هزار خانه در مناطق مختلف جنوب کرمان ساخته شد اما با وجود اینکه شش سال از آغار این طرح می‌گذرد و ساخت‌و‌سازها در بخش کپر‌زدایی در این مناطق از تب و تاب قبلی خود افتاده است اما همچنان در برخی مناطق کپرنشینی در جنوب کرمان همچنان وجود دارد و مردم در اوج محرومیت درحال گذران زندگی هستند.
برخی از این مناطق آنچنان صعب‌العبور هستند که دسترسی به آنها مشکل است
اما برخی از آنها نیز آنچنان در دسترس هستند که مایه تعجب می‌شود که در 25 کیلومتری مراکز شهرستان‌ها همچنان روستایی کپری وجود دارد.
 

کاتوزیان: برخی برای ضربه زدن به طرح سوال

 از احمدی‌نژاد، آن را امضا کردند تا بعد امضایشان را پس بگیرند

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   بسیار بد و ناخوشایند است که ما در کشور نقد را برنمی‌تابیم. لازم نیست فرد نقاد را بکوبیم، کافی است فضای نقد را با مصلحت‌اندیشی‌های نابجا ببندیم و مثلا نقاد را ضدنظام و ضد‌ولایت جلوه دهیم دیگر او جرأت حرف زدن پیدا نمی‌کند. پاسخ‌گو بودن این نیست که فردی صرفاً در صدا و سیما حضور پیدا کند و با مردم هرطور خواست حرف بزند. پاسخ‌گو بودن یعنی اینکه نخبگان اجتماعی و رسانه‌ها بتوانند سوال بپرسند که در پاسخ آن نیز قانع شوند و اگر نشدند رئیس‌جمهور یا هر مقامی باید قانع شود و باید خودش را اصلاح کند و در بدترین شرایط اینکه استعفا دهد و برود. پس مسئولیت‌پذیری یعنی اینکه فرد در قبال پستی که دارد باید پاسخ‌گو باشد.  مگر کسی می‌تواند بگوید من اصولگرا هستم اما فلان شخصیت کشور را نقد نکنیم آیا این نقد نکردن باعث افزایش خطاها نمی‌شود؟ باید فضا باز باشد که بتوانیم اشتباهات را بیان کنیم و حتی ممکن است درک ما اشتباه باشد اما باید فضا به گونه‌ای باشد که ما را در خصوص اشتباهمان قانع کنند. وقتی که آقای مطهری از نمایندگان برای طرح سوال از رئیس‌جمهور امضا می‌گرفت با وجود تاکید بر اینکه بعداً نمی‌توانید امضای‌تان را پس بگیرید اما با این وجود، آقای مطهری می‌دانست که باز هم برخی امضایشان را پس می‌گیرند. اما متاسفانه همان طور که گفتم برخی فقط قصد شکننده‌کردن کار را دارند و این مربوط به اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان نیست. کار به برخی معاملات پشت پرده که بیفتد همه یکسان عمل می‌کنند.  وقتی که آقای مطهری از نمایندگان برای طرح سوال از رئیس‌جمهور امضا می‌گرفت با وجود تاکید بر اینکه بعداً نمی‌توانید امضای‌تان را پس بگیرید اما با این وجود، آقای مطهری می‌دانست که باز هم برخی امضایشان را پس می‌گیرند. اما متاسفانه همان طور که گفتم برخی فقط قصد شکننده‌کردن کار را دارند و این مربوط به اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان نیست. کار به برخی معاملات پشت پرده که بیفتد همه یکسان عمل می‌کنند. 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


مردم از شعار خستهاند، نیازمند عملاند

مردم از شعار خسته‌اند، نیازمند عمل‌اند

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

      حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص وحدت اصولگریان، گفت: «به اعتقاد من اصولگرایان نیازمند وحدت بر سر اداره امور کشور و نوعی وحدت عملی هستند. دولت و مجلس عنوان اصولگرایی را به همراه دارند و نیازمند این هستند که مردم در عمل ارزیابی مثبتی از عملکردشان داشته باشند و همچنین باید برای آینده نوعی راهکار عملی نشان دهند.» «به نظر من چهره‌های شاخص اصولگرایی هم به این نتیجه رسیده‌اند که مردم از شعار خسته شده‌اند و در واقع نیازمند عمل هستند. باید گفت رفع مشکلات مردم بسیار بهتر از هرگونه موضع‌گیری حق‌طلبانه، حق به‌جانبانه و هرگونه محکوم سازی طرف مقابل می‌باشد.» «جریان معتدل اصولگرایی یعنی اعتقاد به نگاهی که مبتنی بر جذب حداکثری و به دفع حداقلی باشد. یک همچنین جریانی می تواند در آینده حضور داشته باشد و هم در رقابت با رقبای خارج از جریان و هم در رقابت درونی بتواند صاحب رای شود.» «اصلاح‌طلبانی هستند که انتخابات را به عنوان حق و تکلیف خودشان می‌دانند و در نهایت هم در انتخابات شرکت خواهند کرد. حالا ممکن است تابلوی شرکتشان متفاوت باشد. لذا کسانی که فکر می‌کنند اصولگرایان حضور بی‌رقیبی در انتخابات خواهند داشت، تحلیلی عجولانه ارائه داده‌اند.»
 

 احمدی نژاد: منابع پولی و مالی احتکار می شود

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   خوشبختانه تصوری که سالیان طولانی حاکم بر مدیریت بود که کارها را باید دولت تصدی کند، امروز به تاریخ پیوسته است و در واقع ذهنیت مدیران و برنامه‌ریزان در این ارتباط اصلاح شده است و اکنون کمتر کسانی هستند که این تفکر را داشته باشند که دولت باید متصدی همه امور باشد و همه کارها را خود انجام دهد، سرمایه‌گذاری، واردات و صادرات را فقط خود دولت انجام دهد. همانطور که گفتم این ذهنیت اصلاح شده است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


مردم ما به کسانی که صاحبان قدرت معرفی میکنند رای نمیدهند؟! ...

سکوت 150 روزه-ی مسئولان مازندران

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

   در حالیکه که مهمترین خواسته مردم مازندران در دیدار با استاندار و دیگر مسئولان ارشد "اشتغال" بوده اما آنان همچنان به این خواسته بی توجه هستند.
   به گزارش دریانیوز، 150 روز از سال جهاد اقتصادی می گذرد که در آن قرار بود بیش از 100 هزار شغل برای جوانان مازنی ایجاد شود اما گویی اقدامی اساسی دراین باره صورت نگرفته است.
   اینک150 روز از سال 90 می گذرد اما مسئولان استان مازندران حتی یک عدد برای دلخوشی جوانان از تعداد ایجاد اشتغال در استان مازندران مطرح نکردند.
استاندار مازندران تنها به توجه به بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و نرخ بیکاری در سال 94 را پیش بینی کرد.
معاونین وی یا سکوت کرده اند و یا مطرح کرده اند که بیکاری در سال 92 به صفر خواهد رسید اما هیچ مسئولی تا این لحظه، از آمار اشتغال ایجاد شده سخن به میان نیاورده است. آنان حتی به خود زحمت دلایل عدم ارائه آمار اشتغال را نیز نداده اند.
البته به مسئولان بارها گفته شد برنامه عملیاتی برای این امر مهم نوشته شود و از نخبگان کمک خواسته شود اما گویی گوش مسئولی شنوای این مهم نبود.
شناسایی ظرفیتها نیز از نکاتی بود که به آن بی توجهی شد اما اینک مهمترین نکته تامل برانگیز برای اصحاب رسانه در مازندران، سکوت محض در این باره توسط مسئولان ارشد استانی استسکوت محض در این باره توسط مسئولان ارشد استانی است
که درباره هر چیزی سخن به میان می آورند به جز آمار ایجاد اشتغال در این چند ماه !

 

مردم ما به کسانی که صاحبان قدرت معرفی می‌کنند رای نمی‌دهند؟! ...

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

  سهم خواهی یعنی صاحبان قدرت می گویند سهم ما در قدرت کجاست؟ به همین دلیل مدعی می شوند که فلان تعداد باید سهم داشته باشند. اما این موضوع خیلی در مملکت ما جایی ندارد و این نوع سهم خواهی ها به جایی نمی رسد این مردم هستند که باید رای بدهد مردم ما به خیلی از کسانی که صاحبان قدرت معرفی می‌کنند رای نمی دهند.
بادامچیان گفت: همه کسانی که افرادی برای ورود به انتخابات معرفی می کنند سهم خواه نیستند، عده ای معتقدند شایستگی ورود به عرصه انتخابات را دارند، عده ای هم بنا به وظیفه شرعی سیاسی وارد میدان می شوند، بنابراین نمی توان گفت هرکسی معرفی شد برای سهم خواهی آمده است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون موتلفه مجلس شورای اسلامی
درخصوص رویکرد کمیته وحدت اصولگرایان نسبت به گرایشات سهم خواهانه تصریح کرد: کمیته 7+ 8 اصولگرایان عناصر پخته و متعهدی هستند و دنبال هوا وهوس های دنیوی نیستند و آخرتشان را به دنیای کسی نمی فروشند.
بادامچیان در پاسخ به این سئوال آیا از علت عدم شرکت اعضای معرفی شده جبهه پایداری به کمیته وحدت اصولگرایان با خبر است، گفت: بهتر است اعضای این جبهه این سئوال را پاسخ دهند اما آنچه من می دانم این گروه خواسته هایی دارند که رایزنی آنها هنوز به نتیجه خاصی نرسیده و مذاکره آنها با کمیته وحدت اصولگرایان همچنان ادامه دارد.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


آقای دکتر!، آخر با این همه تناقض چه کنیم؟

آقای دکتر!، آخر با این همه تناقض چه کنیم؟

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

      وقتی رویکردهای مدیریتی دکتر احمدی نژاد و برخی دولتمردان را مورد توجه قرار می‌دهیم، هم درسیاست مردم داری و هم در رویکردهای بین المللی ایشان مواردی می بینم که برداشت تناقضهای ملموسی از آنها می شود و نه تنها برای نخبگان و خواص مردمی (نه خواص دولتی) قابل قبول نمی تواند باشد، بلکه برای عوام نیز ابعاد واقعی این رویکردها ملموس نمی نماید. در درون جامعه اسلامی خودمان، باشعار عدالت به صحنه می آئیم ولی در نهایت با رفتارهای گزینشیمان چنان می نمائیم که انگار عد الت شعاری بیش برای به قدرت رسیدنها نبوده است.
از فساد جریان مرفه جامعه فریاد می نمائیم ولی وقتی به هم تیمی ها می رسیم، نه تنها عزلشان نمی نمائیم و بلکه از آنها دفاع هم می نمائیم و با نام شهدای عدالت از آنها یاد می کنیم.
از مهرورزی ومهربانی بامردم سخن میگوئیم و خود را خادم مردم معرفی می کنیم ولی وقتی طیفی از همین مردم منتقد رویه مدیریتی ما می‌شوند، به آنها برچسب می زنیم. از آمار خدمات و مراجعه کنندگان سی میلیونی با افتخار حرف میزنیم و درکمال انصاف! اینهمه درد و مشکل را تعبیر به تعامل بامردم می نمائیم ولی بامدیران زنجیره ای شبیه خود، عملاً مردم را بازی می دهیم و از این اداره به آن اداره و آخرهم به بی خیالی تشویق می کنیم. از نرخ تورم یک رقمی سخن می گوئیم ودرحضور رهبر فرزانه از دغدغه اشتغال مردم وجدیت در آن سخنها می گوئیم ولی سرآخر می بینیم که گاه یک ساعت کار را به حساب اشتغال گذاشته ایم.

 

پیغام خدا به دیکتاتورها!

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   امام صادق ( ع ) فرمود : خداوند بزرگ به یکی از پیامبرانش در سرزمین یکی از دیکتاتورها وحی نمود که نزد آن دیکتاتور برو و به او [ از سوی من ] بگو: « من تو را نگماردم [ و حکومت و قدرت ندادم ] که خونریزی کنی و اموال [مردم] بستانی ، بلکه تو را از آن رو فرصت دادم تا از جانب من خواسته های ستمدیدگان را اجابت نمایی [ و حقوق از دست رفت? شان را بازگردانی ] . بی تردید من تضییع حقوق آنان را بی پاسخ نمی گذارم حتّا اگر کافر باشد.

مثلاً به ترویج نماز و روزه و حجاب و سایر احکام فردی دینی پرداخته شود ،هدف دین تامین شده و جامعه دینی تحقق یافته است ! هرگز چنین نیست . اصولاً حکومت دینی نسبت به احکام خاصّ ِ دینی که مربوط به «عملِ فرد» می باشد ، وظیف? ذاتی و مستقیم ندارد . بلکه حکومت دینی نیز بسان هر حکومت دیگری وظیف? اصلی و ذاتی اش بسط عدالت در هم? ابعاد آن می باشد.

 اگر سؤال شود پس ما به الإمتیاز و تفاوت حکومت دینی با یک حکومت غیر دینیِ عادل در چیست؟ پاسخ خواهیم داد : تفاوتی در آنها جز در عدالت نیست! ایده آل و کمال مطلوبی که از یک حکومت دینی می توان و باید انتظار داشت آن است که مجموع? نظامات حکومتی و سیستم مدیریت سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جامعه ، " سیستم عادل " است. یعنی همه اجزای حکومت به طور طبیعی تامین کنند? حقوق مردم می باشند و اگر استثنائاً و بر خلاف قاعده ، ظلمی رخ داد ، مظلوم و ستمدیده – هر کس که باشد – مطمئن است که در مجموع? نظام سیاسی (سیستم حاکمیت) ابزار موثر و قدرتمندی وجود دارد که می تواند با بهره گیری از آن حق خود را از ظالم – هرکس که باشد – بستاند و آسیب پیش آمده را جبران سازد .

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


قیمت ما انسانها منهای ...

 

 فـقـــر از چـــه؟ ...

   میخواهم بگویم ... فقر همه جا سر میکشد ... فقر ، گرسنگی نیست ، عریانی هم نیست ...

 فقر ، چیزی را " نداشتن " است ، ولی ، آن چیز پول نیست ... طلا و غذا نیست ...

 فقر ، همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفته-ی یک کتابفروشی می نشیند ...

 فقر ، تیغه های بُرنده ماشین بازیافت است ،‌ که روزنامه های برگشتی را خرد میکند ...

 فقر ، کتیبه-ی سه هزار ساله ای است که روی آن یادگاری نوشته اند ...

 فقر ، پوست موزی است که از پنجره یک اتومبیل به خیابان انداخته میشود ...

 فقر ، همه جا سر میکشد ...

 فقر ، شب را " بی غذا " سر کردن نیست ...

 فقر ، روز را " بی اندیشه" سر کردن است.  


دکتر علی شریعتی

 

 قیمت ما انسانها منهای ...

 مردی در نمایشگاهی گلدان می فروخت 

 زنی نزدیک شد و اجناس او را بررسی کرد.

 بعضی ها بدون تزیین بودند، اما بعضی ها هم طرحهای ظریفی داشتند.

 زن قیمت گلدانها  را پرسید و شگفت زده دریافت که قیمت همه آنها یکی است.

 او پرسید: چرا گلدانهای  نقش دار و گلدانهای ساده یک قیمت هستند ؟

 چرا برای گلدانی که وقت و زحمت بیشتری برده است همان پول گلدان ساده را می گیری؟

 فروشنده گفت: من هنرمندم . قیمت گلدانی را که ساخته ام می گیرم.

 زیبایی رایگان است.

 قیمت ما انسانها منهای زشتی یا زیبایی-مان چقدر است؟

 با تشکر از وبلاگ : "رندانه"

  تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


مگر مطهری چه گفت؟! ...



 مگر مطهری چه گفت؟! ...

 

 زیباکلام، صادق :  اگر کسی به فضای سیاسی ایران آشنایی چندانی نداشته باشد از موج عظیم و گسترده‌ای که سخنان دکتر علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس در مصاحبه‌اش با خبرگزاری نیمه دولتی فارس ظرف یکی دو روزه اخیر در کشور به وجود آورده متعجب می‌شود.
مگر مطهری چه گفت   تمامی روزنامه‌های مستقل بخش‌هایی از مطالب مطهری را در صفحه نخست خود و با تیتر اول آورده بودند.  حتی روزنامه‌های حکومتی هم نتوانسته بودند از کنار آن با سکوت بگذرند. آنان که کمتر دولتی هستند بیشتر به مطالب پرداخته بودند و بالطبع آنان که دولتی و حکومتی محض هستند و به تعبیری بولتن خبری و روابط عمومی حکومت هستند،‌ کمتر به آن پرداخته بودند معذالک آن آتش دامن آنها را هم گرفت.
 
 مگر مطهری در مصاحبه‌اش با خبرگزاری فارس چه گفت که بدل به یک زلزله شد؟
شاید غریبه‌ای که ندانسته باشد بعد از انتخابات 22 خرداد در ایران چه می‌شود،‌ هزار جور تصورات مختلف کند که آنها باعث می‌شوند تا حرف‌های مطهری این همه موج به راه بیاندازد.
 آن غریبه باورش نمی‌شود که مطهری در آن مصاحبه به یکسری بدیهیات پرداخته بوده. او در آن مصاحبه نه گفته بوده که زمین بر روی شاخ گاو قرار دارد و نه از جن و پری،‌عالم غیب و ارواح خبیثه سخن به میان آورده بوده.
معذالک و اگر چه او یک میلی متر فاتر از ذکر بدیهیات و مسلمات نمی‌رود،‌ منتها آنقدر ظرف این دو سال جناحی که خود را پیروز در انتخابات 22 خرداد می‌داند، مطالبی را گفت و اعمالی از خود نشان داد که اگر کسی بدیهیات و مسلمات را هم در خصوص انتخابات 22 خرداد و حوادث بعد از آن بگوید همچون سخنان مطهری بدل به موج، یک زلزله، یک توفان و یک آتشفشان می‌شود.
علی مطهری در مصاحبه‌اش می‌گوید سه میلیون نفری که بعدازظهر روز دوشنبه 25 خرداد از میدان انقلاب تا میدان آزادی را پر کرده بودند،‌ خودجوش و بدون برنامه ریزی قبلی بودند،‌ علی مطهری می‌گوید محمود احمدی‌نژاد به عنوان یک نامزد در مناظره‌اش با میرحسین موسوی نباید برای رای آوردن مرتکب عمل غیر اخلاقی می‌شد و به اکبر هاشمی رفسنجانی و دیگران نسبت دروغ می‌داد.
اولا عملش خلاف اخلاق بود،‌ ثانیاً‌چون مرتکب خلاف شده بود،‌شورای نگهبان باید واکنش نشان می‌داد و به دلیل ارتکاب عمل خلاف در جریان انتخابات او را رد صلاحیت می‌کرد، ثالثاً ‌به هاشمی‌رفسنجانی باید فرصت دفاع از حیثیت خود و خانواده‌اش (بماند نظام و انقلاب) داده می‌شد.
او در مصاحبه اش می‌گوید با نهضت آزادی درست برخورد نکردیم از روی حق، ‌انصاف، مروت و انسانیت برخورد نکردیم. به جماعتی که بیش از نیم قرن به جز خدمت به مملکت، ‌به اسلام و مبارزه با استبداد در کارنامه‌شان نقطه دیگری نیست، حتی اجازه تشییع جنازه برای مهندس عزت‌الله سحابی یکی از پیشکسوتان آن جمع،‌ عضو شورای عالی انقلاب و نماینده مرحوم امام در هیات حسن‌نیت کردستان و خیلی سوابق درخشان دیگر ندادیم.
مابقی حرف‌های مطهری هم از این دست و از همین جنس بودند. مثلا می‌گوید نه اصلاح طلبان آن غول بی‌شاخ و دم و وحشتناکی که حاکمیت ساخته،‌ هستند و نه اصولگرایان همه علیه‌السلام و تنها فکر و ذکرشان خدمت به مملکت و اسلام است.
کجای این‌ حرف‌ها اینقدر غریب است؟ در انتخابات مجلس ششم یا شاید هم هفتم، شورای نگهبان به دلیل آنکه چند ماه بعد از انتخابات در یکی از شهرستان‌ها در پشت‌بام یک مغازه‌ای تعدادی برگه تعرفه سفید پیدا می‌کند به دلیل شائبه تقلب و خلافکاری انتخابات آن حوزه را باطل اعلام می‌کند، آیا شورای نگهبانی که این همه وسواس و دقت در کارش دارد که خدای‌ ناکرده یک وقت حق و ناحقی در انتخابات صورت گیرد، ‌نباید از احمدی‌نژاد می‌خواست ادله و اسناد خلافکاری‌های هاشمی‌رفسنجانی و ناطق‌نوری و فرزندان آنان را تسلیم مقامات ذی‌صلاح کشور می‌کرد؟
آیا دوسال مدت کافی نبود تا شورای نگهبان،‌ مدعی‌العموم یا به هر حال یک مقام و نهاد صالح دیگر از رئیس جمهور بخواهد اسناد و مدارک، ادله و استنادات‌شان را علیه هاشمی‌رفسنجانی و وابستگانش تسلیم قانون بکنند؟
آیا دولتمردان و مسوولانی که نظام سیاسی ایران را تنها نظام سیاسی عادل،‌ با انصاف و مردمسالار در دنیا می‌دانند و معتقدند پا جا پای حکومتی گذاشته‌اند که وقتی خلخال از پای زن یهودی در می‌آورند به خود می‌لرزد، سرسوزنی در قبال مسائل دوران انتخابات و حوادث بعداز آن از خود احساس مسوولیتی نشان دادند؟
مطهری در مصاحبه‌اش می‌پرسد این چه منطق غلط و بی‌اعتباری است که اگر دشمن و رسانه‌های دشمن از ما تعریف کردند این سند خیانت و خلاف ما باشد؟ او در رد این شیوه باطل مثال فرمان هشت ماده‌ای امام را می‌آورد که رسانه‌های غربی از آن تعریف و تمجید کردند.پس آن حرکت هم غلط بود.
آنقدر مثال‌های روشن‌تر و ساده‌تر و ابتدایی‌تر در خصوص خطا بودن این نظریه سیاسی جاافتاده در ایران که اگر غربی‌ها از ما انتقاد کردند، کار ما درست است می‌توان آورد که حد و اندازه ندارد.
غربی‌ها از صدام حسین علی‌الدوام انتقاد می‌کردند و از مخالفان وی حمایت و پشتیبانی، پس طبق فرمول و نظریه ابداعی جمهوری اسلامی، صدام حسین درست بوده چون غربی‌ها او را نکوهش می‌کردند و متقابلاً‌ نوری مالکی و مخالفان صدام که مورد حمایت غربی‌ها بودند جملگی وابسته و مزدور. غربی‌ها طالبان،‌ القاعده و اسامه بن لادن را هم نکوهش می‌کنند،‌ پس باز طبق فرمول ما ایرانی‌ها، آنها درست هستند.
بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای طرفدار حقوق بشر از جمله عفو بین‌الملل از مخالفان سیاسی رژیم شاه از جمله بسیاری از مذهبی‌ها و روحانیون که بعدها از مسوولان بلندپایه نظام شدند، قبل از انقلاب دفاع می‌کردند، ‌پس همه آنها باید مساله‌دار باشند چون محافل غربی طرفدار حقوق بشر از آنها دفاع می‌کردند.
   مطهری این سوال ساده را مطرح می‌کند که
این چه استدلال غلطی است که اگر غربی‌ها از حرکت و جنبشی طرفداری کردند آن جنبش و حرکت خراب است؟ مخالفان و مبارزین زمان شاه به کنار، غربی‌ها، ‌رسانه‌های غربی و همه آنهایی که از معترضان به نتایج انتخابات 22 خرداد در ایران پشتیبانی کردند، ماه‌هاست که از معترضان و مخالفان در مصر، ‌تونس،‌ یمن، لیبی و بحرین هم پشتیبانی می‌کنند، پس آنها هم یاطل هستند و ناحق.

دنیای عجیب، وارونه و آشفته‌ای می‌شد اگر ملاک حقیقت این می‌شد که ببینیم غرب از کدام جریان، گروه و دسته پشتیبانی می‌کند، آنها را محکوم کنیم و متقابلاً‌ غربی‌ها از هر که انتقاد می‌کنند او را درست بدانیم.
مطهری این نکته ساده و بدیهی را دارد مطرح می‌کند که چون غربی‌ها از معترضان به نتایج انتخابات طرفداری می‌کردند، این به هیچ وجه نباید حجتی بر خطا و درست بودن آنها و نادرست بودن این نیست که فلان دولت خارجی یا فلان رسانه از ما نعریف می‌کند یا تکذیب.
ملاک آن است که ما بازداشتی‌هایمان در اوین و کهریزک چگونه رفتار می‌کنیم،‌ ملاک آن است که ما با مخالفان، منتقدان و معترضان‌مان چگونه برخورد می‌کنیم و چقدر برای آنان حقوق مدنی و اجتماعی قائل هستیم. این همه حرف مطهری است.
 
 مـرجـع  

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


ژاپنیها \پنج میلیارد ین\ پیدا شده در سونامی را به دولت بازگرداند

    نظر

 فراموش کردید ارباب‌تان چطور به قدرت رسید؟

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

      ظاهراً باز هم آقایان جوانفکر و کلهر، فراموش کرده‌اند که ارباب آنها جناب دکتر محمود احمدی‌نژاد، چرا و چگونه به قدرت رسیده است. به خدا قسم بیش از 90 درصد از رأی دهندگان به احمدی‌نژاد در سوم تیر 84، فقط به‌خاطر اینکه چادر سیاه از سر مادر و خواهر و همسر و دختر آنها در نیاید و حجاب مورد دل‌خواه مقام عظمای ولایت، یعنی همان حجاب برتر و چادر سیاه که حجاب مطلوب بی‌بی فاطمه‌زهرا(ص) بوده، به‌‌عنوان پوشش رسمی زنان ایرانی در حوزه‌های عمومی و حریم عمومی و ادارات دولتی معرفی و تثبیت گردد و بی‌حجابی و بدحجابی برای همیشه از کف خیابان‌های پایتخت جمهوری اسلامی و دیگر استان‌ها و شهرستان‌های جمع شود؛ به احمدی‌نژاد رأی دادند و از او حمایت کردند. ((( !؟ ... )))

 من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم (خاتم الانبیاء ، اسوه حسنه )

 

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

 به گزارش خبرگزاری آلمان، مردم ژاپن که در ماه‌های گذشته، بحران سیل، سونامی و نشت مواد رادیواکتیو را پشت سر گذاشته‌اند، بیش از سه و نیم میلیارد ین (بیش از 45 میلیون دلار) پول را که در مناطق سیل زده یافته‌اند، به دولت بازگردانده اند. همچنین 5700 گاوصندوق پیدا شده پس از سیل که حاوی ِ بیش از دو میلیارد ین بوده، به دولت داده شده است. سخنگوی پلیس ژاپن اعلام کرد مردم و داوطلبان همچنان کیف پول‌های پیدا شده را تحویل می‌دهند و تا‌کنون 96 درصد مبالغ پیدا شده، به صاحبان‌شان بازگردانده شده است. زلزله و سونامی در ژاپن که در ماه مارس رخ داد، دستکم 16 هزار کشته و هزاران نفر بی‌خانمان بر جا گذاشت.
 
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


میخواهند بگویند اگردنبال کسی هستید که جلو نظام بایستد، بهتراز اح

    نظر

پوست ضد گلوله از تار عنکبوت و شیر بز!/ عکس

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

    محققان هلندی توانسته‌اند نوعی بز را مهندسی ژنتیک کنند که بتواند شیری با پروتئین‌های مشابه تارعنکبوت تولید کند.  پس از دوشیده شدن، می‌توان این شیر را تابیده و به شکل ماده‌ای بافت که 10 برابر سخت‌تر از فولاد است. پوست ضد گلوله از تار عنکبوت و شیر بز!/ عکس این محصول را می‌توان سپس با پوست انسان ترکیب کرده و چیزی ساخت که دانشمندان امیدوارند از مقاومت کافی برای توقف گلوله برخوردار باشد. جلیله السعیدی، محقق و دانشمندی که با کنسرسیوم ژنومیک پزشکی قانونی هلند همکاری می‌کند، اظهار کرده که این پروژه تارعنکبوتی با الهام از وزن و سرعت یک فشنگ کالیبر 22 اسلحه خفیف، به «2.6 گرم 329 متر بر ثانیه» موسوم شده است. السعیدی این امکان را مطرح کرده که با اضافه کردن ژنهای تولیدکننده تار عنکبوت به ژنوم انسان می‌توان به سختی و مقاومت مورد نیاز در برابر گلوله دست یافت.
 
 

می‌خواهند بگویند اگردنبال کسی هستید که جلو نظام بایستد، بهتراز احمدی‌نژاد گیرتان نمی‌آید

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

اولین پروژه‌ای که جریان انحرافی کلید زد این بود که در دولت نهم ارتباط دولت را اولا با نخبگان و ثانیا با طبقه متوسط شهری تیره کند. آقای احمدی‌نژاد مطابق تئوری‌ای که مشایی و دوستانش تزریق کرده بودند هیچ ارزشی برای این http://nasimonline.ir/Images/News/Larg_Pic/4-3-1390/IMAGE634419511892923773.jpgطبقه قائل نبود و همیشه می‌گفتند که اصلا ما چه احتیاجی به این‌ها داریم.
      ما در هفته اول بعد از انتخابات سال 88 به دنبال یک نفر می‌گشتیم که برود در تلویزیون از آقای احمدی‌نژاد دفاع کند، ولی گیر نمی‌آوردیم. چون روابط را با همه نخبگان تیره و تار کرده بود.
      احمدی‌نژاد بدون تردید به خاطر چسبیدن به این تئوری خطرناک نتوانسته بود هیچ پشتوانه‌ای از نخبگان غیر دولتی برای خود فراهم کند تا حاضر به دفاع از او باشند.
      جریان انحرافی بر این عقیده است که سیستم و ساختار نظام جمهوری اسلامی به شکلی تغییر کند که بیشترین میزان آزادی عمل برای آقای احمدی‌نژاد به وجود بیاید.
      مسیر جریان انحرافی برای ساختار شکنی مسیر معیشت مردم است. این‌ها سعی دارند به مردم بگویند ما می‌خواهیم برای شما کار کنیم ولی این ساختار بیش از این به ما اجازه نمی‌دهد و باید عوض شود.
      در عرصه فرهنگ مهم‌ترین پروژه جریان انحرافی لیبرالیزه کردن عرصه و از سکه انداختن ارزش‌های انقلاب اسلامی و جایگزینی آن با یک مجموعه ارزش‌های من‌درآوردی جدید است.
      وقتی که احمدی‌نژاد خانه‌نشین شد جریان انحرافی سه پیام را می‌خواستند بدهند به سه گروه. یک پیام به طبقه متوسط که به میرحسین رای دادند و آن اینکه اگر شما دنبال کسی هستید که جلوی نظام بایستد، بهتر از احمدی‌نژاد گیرتان نمی‌آید.
      پیام دوم برای آن 25 میلیون نفری بود که به احمدی‌نژاد رای دادند و آن هم این بود که ما می‌خواهیم برای شما کار کنیم، اما نمی‌گذارند و دست ما را بسته‌اند.
      یک پیام هم برای خارج از کشور می‌خواستند بفرستند و آن اینکه ما در ایران تصمیم‌گیرنده هستیم و این طور نیست که در ایران ما تابعی از تصمیم‌های جای دیگر باشیم.


تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


تور مجلسگردی برای جذب رای

 

پدر سوخته خودتی، اگر تو بمیری سگ و گربه هم به تشییع جنازه‌ات نمی‌آیند

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

هنگامی که امیر تومان ارغون پدر سرهنگ ارغون (‌معروف به سرهنگ نمره یک‌) که مسئول دار زدن میرزا رضا بود‌، او را برای دار زدن می‌برد گفت‌: پدر سوخته شاه را کشتی‌، حالا می‌بینی که می‌برند دارت بزنند‌، میرزا رضا در جواب گفت‌: پدر سوخته خودت هستی اگر تو بمیری سگ و گربه هم به تشییع جنازه‌ات نخواهند رفت‌، ولی می‌بینی که برای اعدام من این همه تشریفات برگزار کرده‌اند‌! میرزا محمدرضا به هنگام تحصیل و طلبگی در یزد‌، روضه‌خوانی و پامنبری‌خوانی هم می‌کرد. از یزد به تهران آمد و به دست‌فروشی و سمساری پرداخت. در این شغل موفقیت‌هایی به دست آورد و کم‌کم نزد تجار تهرانی اعتباری کسب کرد‌. از حاج ملاحسن ناظم التجار‌، بازرگان معروف تهرانی‌، شال ترمه به امانت می‌گرفت و در خانه‌های اعیان و شاهزادگان پایتخت‌نشین به فروش می‌رساند‌. شاید همین رفت و آمد به خانه رجال و اعیان شهر باعث شد که بعدها به عالم سیاست روی آورد. او با ورود به خانه اهل دربار برای فروش کالا‌، نفوذ کلمه‌ای در بین زنان که عمده مشتریان او بودند کسب کرد و بعدها در مقدمات شورش تنباکو از این نفوذ کلمه به خوبی استفاده کرد‌.
او پیام میرزای شیرازی در باب تحریم تنباکو را تا کنج خانه‌های اعیان شهر می‌برد و همگان را به اطاعت از مرجع تقلید عصر فرا می‌خواند. البته این اقدام میرزا رضا، بعدها اسباب دردسر او شد. میرزا رضای کرمانی که اولین قتل سیاسی در تاریخ معاصر ایران را رقم زد، ناصرالدین‌شاه را درخت کهنه پوسیده‌ای می‌دانست که در زیر آن انواع جانوران موذی جمع شده‌اند و با این انگیزه به سوی ناصرالدین شاه آتش گشود.

تور مجلس‌گردی برای جذب رای

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

 روزنامه خراسان نوشت: شنیده شده یکی از نمایندگان فعلی مجلس با برگزاری توری یک‌روزه، 200 نفر از اعضای شوراهای شهر و روستاها و نیز دهیاران حوزه انتخابیه خود را برای بازدید از صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تهران آورده بود که تاثیر خوبی هم برای حمایت از وی در انتخابات اسفندماه داشته است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی