سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

حاشیه نشینان بندر جاسک

    نظر

 

 

 حاشیه نشینان بندر جاسک

 

متأسفانه راجع به خبر تأثرانگیز مرگ دلفین-ها در ساحل ماسه-ای جاسک ،

 خبر یک زلزله-ی سه-چهار ریشتری ، گزارش تصویری حاشیه-نشینان جاسک ،

تا دلتان بخواهد در جستجوی اینترنتی ، لینک-های تکراری وجود داشت ؛ اما درباره

امور زندگی این مردم وَ نقاط قوت وَ ضعف آن ، مطلبی وجود ندارد ، چند وبلاگی هم

که علم شده-اند ، بعضی یا فیلتر شده-اند وَ برخی هم چیزی جز یک مُشت شعر نو وَ

سپید ، که نهایت افراط یا تفریط  بودند ، مطلبی نداشتند ؛ غیر از این هم اگر مطلبی

بود ، تناسبی با چند وُ چون ِ زندگی مردم جاسک نداشت. ویکیپدیا هم خیلی محتاطانه

اظهار داشته بود که جمعیتش فلان قدر است وُ یک پایگاه مهم نیروی دریایی وَ

فرودگاه هم دارد! ... نمیدانم ، شاید من خیلی کج-سلیقه هستم ، ولی در جستجوی

گوگل ، سیزده صفحه را که بالغ بر یکصد وُ سی عنوان میشود ، کندوُکاو کردم ،

متأسفم که مطلبی بهتر از خبر مرگ دلفین-ها را در ساحل ماسه-ای جاسک ،

جهت ارائه ، پیدا نکردم. کمک دوستان اگر همراه با لینک مطلبی مناسب باشد،

موجب سپاس وُ دعای فراوان خواهد شد.

 خواندن خبر تأثرانگیز ذیل ، شاید در نوع خود ، جالب باشد. نهایتا با کلیک

«ادامه مطلب» ، می-توانید گزارش تصویری برخی از این مردم شریف را

ببینید.

اختلال در سیستم سامانه رهیافت ،عامل مرگ دلفین‌های بندر جاسک عنوان شد


تهران - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: کشاورزی

پس از انجام آزمایش‌های کالبد شکافی، MRI، سی‌تی اسکن و سایر بررسیها، اختلال در سیستم سامانه رهیافت، عامل مرگ صدها دلفین های بندر جاسک عنوان شد.

به گزارش ایانا دکتر عزیززاده، کارشناس سازمان دامپزشکی کشور و مسئول پیگیری مرگ دلفین‌های بندر جاسک با اعلام این مطلب گفت : لاشه‌های اولین گروه دلفین‌های مرده در بندر جاسک به دلیل فاسد شدن لاشه‌ها قابل پیگیری نبود، اما بررسی‌های انجام شده بر گروه دوم نشان داد که دلفین‌ها به بیماری ویروسی خاصی مبتلا نبوده و گرسنگی هم عامل مرگ دسته‌جمعی آنها نشده است بلکه سیستم عصبی آنها دچار اختلال شده است.
وی با اشاره به اینکه بندر جاسک از جمله سواحل ماسه‌ای کشور است و 80 درصد امواج‌ توسط دلفین ها گرفته نمی‌شود و دلفین‌ها فقط قادر به دریافت 20 درصد امواج مابقی هستند، گفت: از آنجاییکه حرکت دلفین نر جوان سرگله بر سایرین تاثیرگذار است ممکن است این اختلال در سیستم عصبی آن نیز اتفاق افتاده باشد.
او همچنین به غیرطبیعی نبودن این حادثه اشاره کرد و گفت: در سواحل ماسه‌ای و با این نوع نقشه توپوگرافی که در بندر جاسک موجود است ، این عارضه دور از ذهن نیست و این رخداد بارها و بارها در سایر کشورها نیز اتفاق افتاده است./
خبرنگار: مژگان ستار

کد خبر: 11A-8610-0905

تعداد دفعات مشاهده این خبر: 1153 بار

ادامه مطلب

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


گرانفروشی سکه با اراده بانک مرکزی وَ به نفع دولت ...

    نظر

 

 

 

 

 گران‌فروشی سکه با اراده بانک مرکزی وَ به نفع دولت ...

 

یک کارشناس اقتصادی دلیل اصلی حباب بازار سکه در روزهای اخیر را ناشی از سیاست‌های عمدی بانک مرکزی دانست.
آفتاب: یک کارشناس اقتصادی دلیل اصلی حباب بازار سکه در روزهای اخیر را ناشی از سیاست‌های عمدی بانک مرکزی دانست و گفت: اگر دشمن بخواهد به ایران ضربه بزند در بازار ارز و یا سکه التهاب ایجاد می‌کند.

محمد خوش چهره ضمن اینکه خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و ورود آنها به بازار طلا را پدیده نامطلوبی عنوان کرد، اظهارداشت: تغییر سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی نباید به گونه‌ای باشد که موجب نااطمینانی در بازار شود.

ادامه مطلب : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2199 

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 

 


شصت میلیون کیلو از مرغوب-ترین خرما ، خوراک دام میشود

    نظر

 

 

 

 

 شصت میلیون کیلو از مرغوب-ترین خرما ، خوراک دام می‌شود
 

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس با تأکید بر لزوم حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی، تصریح کرد: ایجاد سیستم‌های حمایتی از تولیدکنندگان مانند خرید تضمینی و توافقی در کنار بازاریابی برای فروش محصولات ایرانی در بازار بین‌المللی نه تنها موجب گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان می‌شود، بلکه می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی داخل را نیز حل کند.

شهرستان دشتستان پرجمعیت ترین شهرستان استان بوشهر و مرکز آن شهر برازجان با جمعیتی در حدود 310 هزار نفر است. این شهرستان در شرق بندر بوشهر و بر سر راه ارتباطی و بازرگانی شیراز به بوشهر و شیراز به عسلویه واقع شده‌است. دشتستان از سه بخش و هشت شهر و ??? روستا تشکیل شده‌است. خرما مهم‌ترین محصول کشاورزی این منطقه است و نقشی اساسی در اقتصاد این شهرستان و استان بوشهردارد.
سی فروردین جاری

 ادامه مطلب  http://farsiblog.mihanblog.com/post/2198
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


فدک بهانه بود حضرت زهرا(س) برای بدبختی ما گریه می کردند

 

 

فدک بهانه بود حضرت زهرا(س) برای بدبختی ما گریه می کردند

 فدک بهانه بود حضرت زهرا(س) برای بدبختی ما گریه می کردند

آیت الله امجد :

فدک بهانه بود حضرت زهرا(س) برای بدبختی ما گریه می کردند
این همه این ور وآن ورنروید درس اخلاق ، کسی نیست کسی اخلاق ندارد به تو درس اخلاق بدهد/ حالا دست مرا می بوسند خیال می کنم چیزی شده ام / گفتند حاکم شرع نه حاکم شرّ / بزرگ ترین کرامات آقای بهجت این بود که بنده خدا بود این بوده که کراماتش رابپوشاند او رفت و همه چیز را با خودش برد حالا الان بعضی ها کرامات خود را می نویسند / امروز اگر کسی مسلمان از دنیا برود ملائکه تعجب می کنند/ ما نسبت به کافر هم مسئولیت داریم/ اگر مردم سر مرا در خیابان ببرند من می گویم مردم معذورند مردم بدبین شدند مردم ناراحت اند این چه وضعی هست در جامعه/ کسی بگوید من می توانم جامعه را درست کنم دروغ می گوید بیارید من تکذیبش کنم اینهمه مشکلات هست / اگر امام جمعه ای به تظلم مظلومی رسیدگی نکند از عدالت ساقط است/ ما از نظر زبان مسلمانیم ولی از نظر عمل ماتریالیستیم
آقا این همه این ور وآن ورنروید درس اخلاق ،کسی نیست کسی اخلاق ندارد به تو درس اخلاق بدهد آقای بهجت باید به تو اخلاق بگوید آقای بهاالدینی باید اخلاق بگوید ؛اخلاق ، دعای مکارم الاخلاق است که یک صفحه وبیست ودو فراز است وهر فراز هم یک صلوات دارد .



اگر کسی برای خودش امتیازی قائل شود در دستگاه خدا هیج امتیازی ندارد .
یک کلمه ،خدا زیباست ما هم عاشق خداییم .
اگر گفتند وحدت وجود کفر است بگویید هر کسی هرچه دارد از آن خداست این را بگویید و راحت شوید .
کسانی که نقدتان می کنند دوست داشته باشید تشکر کنید .
حالا دست مرا می بوسند خیال می کنم من چی . بدبخت معنویت را می بوسند عبایت را می بوسند به خاطر دین است باید بهتر شوی .
آن حقیقتی که خدا به ما داده فرقی با خدا ندارد. خدا نیست ، جلوه خداست.آیینه و تصویرش خود یک چیز نیست ، جلوه آن است.
متن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2196
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


تشکیل بی سر و صدای حزب توابین! ...

 

 

 

 تشکیل بی سر و صدای حزب توابین! ...

چنین به نظر می رسد که در زمان ما و بویژه درسالهای پر حادثه وعبرت آور اخیرهم نمونه هایی از ظهور توابین به چشم می خورد.

این توابین برخلاف اصطلاح رایج ،اعضای بریده سازمان منافقین خلق - که بریدگی آنها به دلیل آشکار شدن ماهیت سازمانی بود که به آن وابسته بودند - نیستند.

توابین جدید که - از قضا نمونه های آنها در دو سو دیده می شود - کسانی هستند که در این سالها مواضعی در حمایت و طرفداری از بعضیها! گرفته اند اما اکنون با اظهار نظرهایی که می کنند معلوم است ازحمایتهای خود پشیمان شده اند .
استاد اخلاق دولت ،همسر سخنگوی سابق دولت مداح معروف مسجدارک تهران - که در هر سفرهیئت دولت به استانها همراه اعضای محترم آن بود و دعای کمیل رادر شهر میزبان می خواند و در حمایت از دولت به این وآن حمله می کرد - و دهها نفر دیگر در زمره پیوستگان به این حزب می باشند .
بنظرمن در آینده ای نه چندان دور باید منتظر پیوستن دیگرانی هم به حزب جدید بی تابلو اما رسما تشکیل شده توابین بود تا جایی که می توان حدس زد به صورت فراگیرترین حزب سیاسی کشور درآید!
در عین حال باید این حرکت را که در آن رگه هایی از تدین و انصاف دیده می شود به فال نیک گرفت و هرگز از در طعن و طعنه و کنایه با آن روبرو نشد
استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اگر تنبلی کنیم زمانی از خواب غفلت بیدار می‌شویم که تیرگی فتنه همه جا را فراگرفته است و می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم. این عزل و نصب‌ها از کجا در می‌آید؟

سخت بر این باورم که باید به مردم و بویژه نسل جوان که در این زمینه اطلاع چندانی ندارد در مورد ماهیت روشها نمونه عملکرد و.در نهایت خطراین افراد توسط کسانی که تریبونهای موثری در اختیار دارند و صدا وسیما هم با آنان بر سر مهر است ! و نیز دست اندرکاران رسانه های خبری وغیر خبری آگاهیهای لازم داده شود

متن کامل

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 

 


همان کسانی فتنه را آغاز کردهاند که خود پرورش دادهایم

 

 

 

 همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم

آیت‌الله مصباح یزدی در روزهای اخیر مواضع تندی را علیه گروهی که به نام جریان "فتنه جدید" خوانده می‌شوند، اتخاذ کرده و آنان را "بزرگترین تهدید علیه اسلام" دانسته است.

ارتباط با مؤسسه امام خمینی (قدس) موجب شده است که طی دو دهه اخیر، از نزدیک شاهد فعالیت¬های سیاسی حضرت ایشان، دانش پژوهان و دست¬اندرکاران این موسسه باشم. از این رو تردید ندارم که شخص آیت‌الله مصباح و مجموعه مؤسسه امام خمینی از عوامل بلکه بانیان اصلی به وجود آمدن شرایط موجود کشور هستند.

صرفنظر از مواضع ایشان و عملکرد برخی دانش پژوهان مؤسسه امام خمینی در دوره اصلاحات، حضرت استاد با مشاهده اوضاع آن زمان به این نتیجه رسیده بودند که انقلاب و نظام از مسیر اولیه خود دور شده، ارزش¬ها به ضد ارزش و ضد ارزش¬ها به ارزش تبدیل شده است.

همگان شاهد بودیم که در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری 84، با تمام امکانات موجود قیام کرده، با سفرهای پرتعداد به اقصی نقاط کشور در صدد جایگزینی قدرت در رأس هرم اجرایی کشور بر آمدند. در این راستا جناب ایشان، نه تنها با بیان محسنات و کرامات طیف مورد حمایت خود بلکه با پرداختن به معایب و کاستی¬های مورد ادعا در اشخاص و جریانات مقابل تلاش کردند دیدگاه خاص خود را به کرسی نشانده، شرایط مطلوب را ایجاد نمایند. بالاخره پیروزی حاصل شد و شرایط مورد نظر مهیا گردید.

از نگاه آیت‌الله مصباح، دستاورد تلاش ایشان و شرایط نوپدید، نه تنها برگشت به ارزش¬های اول انقلاب بلکه "نفخه الهی"، از "عنایات ولی عصر"، "مرتبه¬ای از مراتب چیزی که در زمان پیامبر اسلام تحقق پیدا کرد" و از "کرامات و معجزات" بوده است.

ایشان تنها چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 84، در دیدار با رئیس جمهور منتخب می‌فرمایند: "خدای متعال را شاکریم که زمینه انتخاب چنین شخصیتی برای این دوره خاص از انقلاب را فراهم کرد و آیندگان به این نتیجه خواهند رسید که این انتخاب، مشحون به کرامات و معجزات بود و از این رو توفیق شکر این نعمت را از خداوند خواستاریم.

عجیب آن که، طی شش سال گذشته نه تنها انتقاد علنی و آشکار چندانی از روشنترین اشتباهات و برخی انحرافات جریان نوظهور از استاد سراغ نداریم بلکه علی الظاهر - حداقل از جانب موسسه و نشریه آن - از هیچ حمایتی نیز فروگذار نگردیده است. و عجیب¬تر آن که، دلسوزانی که به انحرافات پیدا و پنهان این جریان خاص اشاره می‌کردند با انواع هجمه¬ها مواجه شده به ضدیت با نظام، ولایت و توطئه چینی علیه دولت انقلابی متهم می‌شده و هنوز که هنوز است حتی پرسابقه¬دارترین افراد در انقلاب و نظام که این روزها را از قبل پیش‌بینی می‌کردند؛ از این هجمه¬ها مصون نیستند.

الآن می‌فرمایند: "امروزه در درون جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است، و همان‌طور که در دوران مشروطه، فراماسونری با شعار قرآن و اسلام پیش آمد، امروز نیز فراماسونری با شعارهای انقلاب و اسلام جلوه می‌کند و تحت پوشش آن حرف خود را بیان می‌کند، یعنی قالب را حفظ و محتوا را عوض می‌کند.چگونه کسی که در عمرش با عالمی ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه‌ای به اسلام می‌زند، می‌تواند برای اسلام مفید باشد، و معلوم نیست چه شده که برخی نیز به آن‌ها دل بسته‌اند.اگر تنبلی کنیم زمانی از خواب غفلت بیدار می‌شویم که تیرگی فتنه همه جا را فراگرفته است و می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم.

بسیاری از کسانی که قبلا اینان را می‌شناختند و سال¬ها پیش حرف الآن ما را می‌زدند رنجاندیم و طرد کردیم. به راستی چه کسی می‌تواند این همه حیثیت¬های بر باد رفته را بر گرداند؟! بله آب رفته را نمی‌توان به جوی باز گرداند اما هیچ وقت برای حداقل جبران دیر نیست.

 

 

متن کامل

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

  


گنج دلالان : رنج فلاحان

 

 

 

 گنج دلالان : رنج فلاحان

 

 

به گزارش خانه ملت، "سیدعلی ادیانی‌راد" گفت: با پایان برداشت محصولات بحث حضور دلالان در خرید محصولات به یکی از معضلات اصلی مازندران تبدیل می شود و این امر در کنار نبود برنامه‌ریزی و امکانات مناسب برای عرضه به روز محصولات کشاورزی موازی کاری‌های مسئولان موجبات نارضایتی کشاورزان را فراهم می‌آورد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، در مورد فروش محصولات کشاورزی به دلالان، گفت: متاسفانه کشاورزان به علت نبود سازمانی مشخص وهمچنین به دلیل بازپس دادن قرض‌ها و سود بانک‌ها، مجبورند بیشتر درآمد و سود خود را به دلالان بدهند.

وی در باره نرخ دلالان برای خرید محصولات، افزود: نرخی که دلالان برای خرید محصولات کشاورزی می‌دهند، بسیار ناچیز و ناعادلانه است .

ادیانی‌راد تصریح کرد: به علت نبود برنامه‌ریزی مناسب حضور دلالان افزایش یافته است و از طریق خرید محصولات کشاورزی در سر مزرعه و فروش آن در بازار سودهای کلانی را کسب می‌کنند که در واقع حق کشاورزان است.

متن کامل

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


ندامت ‏نامه یک احمدی نژادی?

 

 

 ندامت ‏نامه یک احمدی نژادی?

من با اینکه دیگر خودم را احمدی‌نژادی نمی‌دانم، اما دشمن او هم نیستم. سیاست یعنی همین آزمون و خطاها. امروز احمدی‌نژاد را فقط رییس جمهورم می‌دانم با محاسن و اشتباهات زیاد، همان طور که علی لاریجانی را هم رییس مجلسم می‌دانم؛ و به این نتیجه رسیده‌ام که دیگر به کسی اطمینان مطلق نداشته باشم مخصوصا در عرصه سیاست!

برای ما پیروزی احمدی‌نژاد یعنی نفس راحت کشیدن بعد از یک عقده ? ساله و شاید هم ?? ساله! به همین دلیل شیرینی این پیروزی تاریخی را مدیون شخص احمدی‌نژاد بودیم. پس اسممان را گذاشتیم احمدی‌نژادی!

من از خودم مایه می‌گذارم و به دیگران کاری ندارم. خوشبختانه آرشیو وبلاگ من، همه نشانه‌های یک نیروی احمدی‌نژادی متعصب را دارد. متهم کردن همه، ناحق پنداشتن همه، بدگمانی به همه. از نگاه من ِ احمدی‌نژادی، همیشه و در همه حال، حق با احمدی‌نژاد بود. اگر شخصی با مدرک جعلی و تقلبی وزیر می‌شد، حتما توطئه رییس مجلس بود برای لکه دار کردن آبروی احمدی‌نژاد. اگر وزیری استیضاح می‌شد، حتما توطئه مجلس مدعی اصولگرایی بود برای ضربه زدن به دولت اصولگرا! اگر مثلا با طرح دولت درباره تغییر نکردن ساعت رسمی کشور مخالفت می‌شد، حتما مخالفت با نظرات کارشناسی دولت بود!

متن کامل
 

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


هر که به فکر خویشه ، کچل به فکر گیسه! ...

 هر که به فکر خویشه ، کچل به فکر گیسه! ...

_ دوورووغه! ، دوروغ! ... دوروغ سیزدهه به این میگن!

_ آخه بدبینی تا این اندازه؟! به این هم میشه شک کرد؟

_ چرا که نه؟! ... اصلش رو با دوروغ شروع کردن. چرا نیومدن از ما بگن ، مگه خون اونا از ما قزمرتره؟

_ چه میدونم! قرعه به اسم اینا افتاده ، اصلا هم دروغ به نظر نمیآد.

_ مگه من انقدر هالو بودم که عقلم-مو بدم دست تو! با همین حرفا خرم کردی! هی گفتم بابا ، اینا گروه خون-شون به ما نمی-خوره! از جنس ما نیستن ؛ سنگ از ما بهترون رو به سینه میزنن ... فلان وُ بَهمان ... اونوقتم بخاطر چار کلاس سواد بیشترت ، هزار جور انگ وُ برچسب به ما زدی.

مـتـن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2184

عـبـــد عـا صـی

 


«جنگ نرم این است» ...

 

 

 «جنگ نرم این است» ...

 

مخالفت‌ها و انتقادها شروع شد و اظهارنظرها هم بالا گرفت. یکی گفت از مصادیق کذب است، دیگری گفت مستندات آن ضعیف است، سومی گفت با هدف جلب آراء در انتخابات ساخته شده، چهارمی گفت دستگاه قضائی باید با تهیه کنندگان آن برخورد کند و...

عده‌ای معتقدند پشت این ماجرا دست‌های سیاسی مرموزی وجود دارند که با سرگرم کردن مردم درصدد تحقق اهداف خود و تأمین منافع باندی و گروهی خود هستند.

بر آن نیستیم که بگوئیم دست‌اندرکاران و مباشران صف اول این جنگ خاموش قصد خیانت دارند و یا مأموران دشمن هستند. چه بسا اینان با نیت پاک و اخلاص کامل وارد این عرصه می‌شوند و هدفی جز خدمت ندارند، لکن نقش اصلی را دیگران بازی می‌کنند. چرا تعارف کنیم و این واقعیت تلخ را نیز اضافه نکنیم که ما نیز در این جنگ نرم و خاموش به دشمنان با سکوت و بی‌تفاوتی و بی‌عملی و حتی احیاناً با رضایت خاطرمان کمک کرده‌ایم؟

اگر به مغازه‌ها و پاساژهائی که کتاب‌ها، نوارها، فیلم‌ها و سی. دی‌های مذهبی در آنها به فروش می‌رسد سری بزنید خواهید دید که در این بازار، حرف اول را مقوله‌ای به نام "کرامات" می‌زند. کرامات زمان ما که در این کتاب‌ها و فیلم‌ها و نوارها و سی‌دی‌ها به مردم عرضه می‌شوند، مجموعه‌ای از خواب و خیال هستند که جز سست کردن پایه‌های اعتقادی مردم هیچ نقش دیگری ندارند. عده‌ای از مداحان جامعه ما هم با همین خواب و خیال‌ها سر مردم را گرم و بازار خود را شلوغ می‌کنند و افراط‌کاری‌های آنها حتی داد مداحان واقعی و سابقه‌دار را نیز در آورده است.

 

متن کامل

 

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی