سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

شعار حرفه، حرف هم باد هوا : شعار کاهش هزینه-های درمانی! ...

قاچاق 35 میلیون لیتر سوخت با اجاره 1200 تانکر!

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

یکی از شرکت‌های صادرکننده فرآورده‌های نفتی با نام «تکتاز شیمی غرب» در استان کرمانشاه با اجاره 1200 دستگاه تانکر حمل سوخت اقدام به قاچاق فرآورده‌های نفتی تحت عنوان صادرات حلال‌ها و هیرو کربن می‌کند.
با بررسی به عمل آمده توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های تهران، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی، کرمانشاه و پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا، شیوه عمل شرکت مذکور و سه شرکت تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی دیگر که با این شرکت در قاچاق سوخت همکاری داشتند، مشخص و از 180 تانکر این شرکت در دوغارون، تهران، سمنان، و اصفهان چهار میلیون و 500 هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شد.
از 30 میلیون لیتر فرآورده نفتی صادر شده این شرکت تحت نام حلال شیمیایی طبق مدارک و آزمایش نمونه‌های اخذ شده در زمان صدور مشخص شد 80 درصد محموله را نفت گاز قاچاق تشکیل داده است.
مدیرعامل شرکت «تکتاز شیمی غرب» و تعدادی از رانندگان تانکرها در حال حاضر متواری و تحت تعقیب پلیس هستند و محموله سوخت کشف شده تحویل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شده است.
این پرونده توسط گمرکات مربوطه تشکیل و برای رسیدگی در اختیار محاکم قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.
همچنین اقدامات لازم برای رسیدگی و لغو پروانه فعالیت شرکت‌های متخلف به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شد.
 

 شعار حرفه، حرف هم باد هوا : شعار کاهش هزینه-های درمانی! ...

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   خانه ملت:محمدجواد نظری مهر تصریح کرد: وزیر بهداشت از همان ابتدا اعلام کرد کاهش هزینه‌های درمانی از اولویت‌های وزارت بهداشت است؛ اما با گذر زمان مشخص شد که نه تنها هزینه‌های درمانی کاهش پیدا نکرد بلکه هزینه‌های بیشتری نیز به مردم تحمیل شد.
   نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس، تصریح کرد: قرار بود تا پایان برنامه چهارم، مردم تنها 30 درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت کنند، اما اکنون این میزان به 60 درصد و حتی بیشتر رسیده است.
وی ادامه داد: برای حل این مشکل باید برای تک تک ایرانیان کارت هوشمند سلامت صادر شود تا اگر در حوزه درمان افزایش قیمتی به وجود آمد، مردم متحمل نگرانی نشوند.
نظری مهر در رابطه با افزایش قیمت دارو در کشور، نیز گفت: افزایش قیمت دارو معیار‌های مختلفی دارد که باید به بررسی آنها پرداخت و دید آیا این افزایش هزینه امری طبیعی بوده یا خیر.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس خاطر نشان کرد: باید ساختار این مساله مورد بررسی قرار گیرد تا به نتیجه مناسبی برسیم و تا زمانی که ما در کشور مشکلاتی نظیر آب، برق، گاز، بیکاری، اشتغال را داریم افزایش قیمت دارو نیز به طور حتم وجود خواهد داشت.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت این روزهای دارو، تحت تاثیر مستقیم نرخ ارز است و هنوز هیچ تمهیدی برای خارج شدن از این موقعیت اندیشیده نشده در حالی که سریعا برای حل این مشکل باید راه‌کاری پیدا شود چرا که دارو با سلامت عمومی مردم مرتبط خواهد بود و نمی‌توان به هیچ قیمتی از آن چشم پوشید.


تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


چرخ گردان را قضا گـــمره کند

چرخ گردان را قضا گـــمره کند 

  بابا بزرگه میگفت که حکیم حاذقی بوده که همتا نداشته ، معروف به «جالینوس حکیم». کمتر مریضی بوده که از درمونش ، عاجز وُ درمونده بشه. جان کلام اینکه آوازه-ی علم طبابت-اش ، عالمگیر بوده.

 یکروز نقل هر مجلس وُ مردمی میشه که جالینوس حکیم خودش چند هفته-ایه که مبتلا شده به «اسهال»! وَ عجیب-تر اینکه خود حکیم از معالجه-ی خودش عاجز شده وُ کم کم داره مضحکه وُ مسخره-ی هر "ننه قمری" میشه. یکروز حکیم ، شاگردای مکتب وُ محضرش رو همراه با چند نفر از علمای شهر به مجلس بزرگی تو خونه-اش دعوت میکنه. بعد از اینکه دو نفر زیر بغلش رو میگیرن وُ حکیم رو وارد مجلس میکنند ، دستور میده که خمره-ی پُر از آبی رو میذارن جلو روی اون جماعت. بعد ، دوائی رو میده به یک نفر تا بریزه تو خمره وُ خوب هم با اون آب مخلوطش کنه. تا جماعت حاضر با تنقلات وُ میوه پذیرائی بشن ، ساعتی میگذره. بعد به دستور جالینوس ، یک نفر محکم با چکش میزنه وُ خمره رو میشکنه! اما بر خلاف انتظار همه ، آب خمره رو زمین ، پخش وُ پَلا نمیشه! وقتی داخل خمره رو نگاه میکنند ، با تعجب می-بینند که آب خمره سفت وُ محکم «دَلمه بسته»! ... حکیم رو به جماعت میگه که سحر وُ جادوئی در کار نیس! از همین دوای ساخت خودم که تو خمره ریخته شد ، چندین هفته-ست که میخورم ، ولی مرض اسهالم درمون نمیشه. همون دوائیه که قبلا خیلی از مریضائی مثل خودم رو شفا داده! اما اینکه چرا درد خودمو درمون نمیکنه ، علتی نمیشه داشته باشه مگر مصلحت وُ قضای الهی ...

 نقل شده که جالینوس حکیم که دهها سال درد خیلی-ها رو درمون کرده بود ، خودش چند روز بعد از این مجلس ، از این دنیا رفت.

 «عـبـــد عـا صـی »

چون قضا بیرون کند از چـرخ سر  / عاقلان گـــردند جمله کور و کر

ماهیان افتند از دریــــــــا برون  /دام گیرد مــــــرغ پّران را زبون

چون قضا آیـد شود دانش بخواب /  مه سیه گردد بگیــــــرد آفتاب

چرخ گردان را قضا گـــمره کند  /  صد عُطا رِد را قضا ابلـــــه کند

چون قضا آیــد نبینی غیر پوست  / دشمنان را باز نشناســی ز دوست

 مولانا مولوی

 


عامل اختلاس را آزاد کنید!

    نظر

 ترویج زندگی‌ اشرافی وَ افزایش فقر در جامعه ...

برای مرجع خبر، روی عنوان کلیک کنید

    تبعیض و اختلاف میان انسان‌ها موضوعی بوده است که بشر در سرتاسر تاریخ تاب تحمل آن را نداشته است. زمانی تبعیض خود را در برتر بودن رنگ پوست نشان می‌داد، زمانی در اصالت خون و خانواده و امروز جنس تبعیضات به شکاف اقتصادی میان انسان‌ها مبدل شده است. گروه با اتکا به سرمایه‌های فراوانی که از تغییر و تحولات سیاسی و اقتصادی به دست آورده‌اند در ناز و نعمت زندگی می‌کنند و گروه کثیری به سبب فاصله نجومی که بین آنها و گروه‌های مرفه افتاده مجبور به تحمل زندگی سخت و مشقت آور هستند.
بروز زندگی‌های لوکس و رفتارهای اشرافی گری حتی در کشور اسلامی ما نیز خود را نشان می‌دهد و گردن کشی می‌کند.
در حالی که قشر کثیر و زحمت کشی که به دره عمیق فقر افتاده‌اند روزی حماسه سازان و حامیان اصلی انقلاب دیروز و امنیت امروز هستند. مقایسه زندگی و معیشت قشر متوسط و اکثریت ضعیف جامعه با رفتار و کردار گروه از مرفهین جامعه نشان از افزایش روز افزون بین این دو طبقه می‌باشد.
در زیر پوست شهر! نه اشتباه کردم؛
در سطح شهر خانوارهایی هستند که برای تهیه شام شبشان دغدغه دارند و در تاریکی شب و زیر نورافشانی مجلل ساختمان‌ها و رستوران‌های لوکس گروه به خوردن غذای 167 هزار تومانی مشغول هستند و در اقصی نقاط جهان در سیر و سفر آن چنانی، البته داشتن ثروت و زندگی مرفهانه درهیچ دین و مسلکی منع نشده است اما کسب ثروت و درآمدهای نجومی قاعده و حساب و کتابی دارد.
 

 متن کامل

 

عامل اختلاس را آزاد کنید!

برای مرجع خبر، روی عنوان کلیک کنید

 
با گذشت یک ماه از افشای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی توسط سایت آینده و انعکاس گسترده آن در رسانه ها، پیشنهاد می شود قوه قضاییه هرچه سریعتر عامل این اختلاس را آزاد کند!
به گزارش خبرنگار آینده ، عامل اختلاس مذکور که فردی نوآور و دارای ابتکار عمل و بااستعداد می باشد، از ضریب هوشی و خلاقیتی به مراتب بیشتر از مسئولین فعلی اقتصادی کشور برخوردار بوده و به همین دلیل توانسته است این میزان اختلاس را که حتی از رقمهای مشابه در آمریکا نیز بالاتر است، انجام دهد.
دستگیری نامبرده که ظاهرا به دلیل زشتی اقدام اختلاس، توسط دستگاه قضایی صورت گرفته، زمانی منطقی است که سایر عوامل موثر در اختلاس نیز مورد برخورد قرار گرفته و یا حداقل برای نشان دادن تاسف خود از این اقدام، دست به عذرخواهی و استعفا بزنند.
اما طی یک ماه گذشته هیچ یک از این عوامل احساس پشیمانی نکرده و موضوع استعفا حتی به ذهنشان هم خطور نکرده و ظاهرا موضوع اختلاس برخلاف تصور مردم، موضوع چندان زشت و خجالت آوری نیست، بلکه حتی به تعبیر وزیر اقتصاد می تواند نتیجه کار یک قهرمان باشد.
بنابراین دستگیری عامل اختلاس نیز هیچ گونه وجهی ندارد و اگر قرار است با مسئولین موثر در اختلاس هیچ برخوردی نشود و حتی آنها به سفر تشویقی آمریکا برده شده و در هتلی مجلل با بهترین پذیرایی و امکانات از آنان تقدیر شود، چرا عامل اختلاس باید در زندان اوین به سر ببرد؟
بنابراین پیشنهاد می شود قوه قضاییه به سرعت وی را آزاد کند و از آنجا که این فرد احتمالا دارای هوش و استعدادی به مراتب بیشتر از مقامات اقتصادی دولت است، انتصاب وی به سمتهایی نظیر رییس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و یا معاون اول رییس جمهور می تواند موجبات شکوفایی بیشتر استعدادهای وی را فراهم آورد.


تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


قطر 500 هزار بشکه - ایران صفر

    نظر

قطر 500 هزار بشکه - ایران صفر

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

    با گذشت 7 سال از امضای قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و با وجود برداشت روزانه 450 هزار بشکه‌ای نفت توسط قطر، توسعه این میدان مشترک نفتی ایران با بیشترین میزان تاخیر در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت نزدیک به هفت سال از امضای قرارداد طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی نه تنها تولید نفت از این میدان مشترک نفتی در خلیج فارس توسط ایران آغاز نشده بلکه پیشرفت اجرایی این پروژه به نیمه هم نرسیده است.
هم اکنون با وجود صفر ماندن سهم ایران در برداشت نفت از این حوزه مشترک هیدروکربوری، شریک قطری همچون فازهای گازی پارس جنوبی در این میدان نفتی هم برداشت قابل توجه نفت خام داشته است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در شرایط فعلی قطر در نیمه مشترک لایه نفتی پارس جنوبی (میدان الشاهین) به طور متوسط روزانه 450 هزار بشکه نفت خام استخراج می کند و پیش بینی می شود تا سال آینده میلادی با تکمیل برخی از مراحل توسعه‌ای، برداشت این همسایه از لایه های نفتی پارس جنوبی به بیش از 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد.
   تاکنون توسعه این میدان مشترک نفتی ایران با تاخیرهای متعددی روبرو بوده است و در آخرین اعلام رسمی توسط شرکت نفت و گاز پارس قرار بود استخراج نفت تا تابستان سال 1389 آغاز شود، با این وجود هم اکنون توسعه این میدان دریایی با بیشترین تاخیر ممکن همراه است.
 

 متن کامل

 استعفا وَ خودکشی احتمالی "رئیس کل بانک مرکزی ژاپن"! ...

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   اختلاس معروف به 3000 میلاردی کار را به جایی رساند که دیگر زبان اخبار و تحلیل های رسمی قاصر شده. از این روست که وبلاگ «برای اقتصاد ایران» زبان به طنز باز کرد و خبر از استعفای رییس کل بانک مرکزی ژاپن پس از شنیدن خبر این اختلاس داد:
در پی اختلاس 3 هزار میلیاردی در ایران رئیس کل بانک مرکزی ژاپن استعفا داد
مسئولین بانکی ژاپن ضمن ابراز تاسف مبنی بر عدم توانایی سیستم نظارتی ژاپن در کشف اختلاس 3 هزار میلیاردی خود را مستحق مجازات دانستند و در یک اقدام خود جوش همگی استعفا دادند.
سخنگوی بانک مرکزی ژاپن در حالی که از شدت خجالت سرخ شده بود ضمن قرائت متن استعفای گروهی مسئولین این نهاد از اقدامات مسئولین ایرانی تقدیر کرد. وی با بیان ناتوانی و ضعف سیستم نظارتی بانک مرکزی ژاپن، سیستم نظارت بانکی ایران را پیشرو و غیر قابل نفوذ دانست و از آیندگان درخواست کرد تا با بهره گیری از تجربیات ایران، ژاپن را در برابر اختلاس بانکی مصون کنند.
در پی کشف اختلاس 3000 میلیارد تومانی در نظام بانکی ایران که با همکاری تمامی مسئولین در رده های مختلف صورت گرفت بسیاری از کشور های جهان مقهور قدرت نمایی سیستم نظارتی کنترلی ایران شدند.

 متن کامل


تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


کسانیکه اینهمه از حسین (ع) میگویند، چرا شباهتی به او ندارند!؟

    نظر

 

 

 کسانیکه اینهمه از حسین (ع) میگویند، چرا شباهتی به او ندارند!؟

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

بعضیها که احساس کرده و می کنند که دیگراز پس هزینه های بالای کار سیاسی برنمی آیند لذا چنان به سیاست پشت کرده و مهرسکوت بر لب ودهان زده اند که انگار درجامعه حضورندارند!

اضافه وزن سیاست برای نظامی که در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی چنان گشاده دست بود که حتی صلاحیت دبیرکل حزب توده - نورالدین ئکیانوری و عضوبرجسته این حزب محمد علی عمویی را تایید کرد کسانی که در ارتدادشان از نظر اولیای امر تردیدی نبود هرچند آنها رای نیاورده وبه مجلس راه نیافتند کار را به جایی رساند که صلاحیت کسانی مانند همسر شهید رجایی و مرحوم آیت الله خلخالی را برای حضور در مجلسی که سالها در آن نماینده بودند برنتابد!

چه بسیار بودند که به دلیل شناختی که ازسابقه وعملکرد آنها می رفت ،حتی تصوربعضی رفتارها و گفته ها ازآنان نمی رفت و نمی رود، اما سیاست آنها را به جایی کشید و کشاند که به راحتی دروغ گفتند و به شنیدن دروغ عادت کردند و چشم خود را چنان بر حقیقت و حقایقی که در حال فراموشی و له شدن بود و هست بستند که انگارچیزی ندیده اند.بعد با کمال راحتی وآرامش خیال، راست راست زندگی کردند و به تعبیر بهتر زندگی را کاسبی کردند!

قصد من از این نوشته یادآوری این نکته بود که کاش سیاست مجالی می گذاشت تا مانند دوران قبل از انقلاب وجنگ توفیق بیشتر درک معارف قرآن، این بزرگترین موجود عالم وجود را پیدامی کردیم .خدا را بهتر از این که می شناسیم می شناختیم و برای باقیمانده عمرمان توشه راهی بر می داشتیم.مردانی می شدیم از جنس شهدا!

 و بعضی ها که بندگان خدا را بنا حق دسته بندی می کنند و بین آنها فرق می گذارند و بعضی که خود را در یک اعلام غیر رسمی! چنان شریک خدا می دانند و بگونه ای عمل می کنند که گویی هرچه بکنند مهرمشیت خدا بر آن خواهد خورد. و بعضی ها که فکر می کنند خداوند محافظت از دین خود را فقط به عهده آنها گذاشته است و مختار و مجازند در این جهت به هر سو وبه هرکس که بخواهند بتازند و هر حرفی را بزنند و هر کاری را بکنند و هر کس را که نخواهند برانند و هر کس را که بخواهند بخوانند ! ؛ سخت اعتقاد دارم که خدا کارش را انجام خواهد داد و مشیتش را اعمال خواهد کرد حتی اگر نتیجه آن - مانند تصور مادر موسی در نجات فرزندش از دست فرعون – بر عکس آن چیزی باشد که ما برای اجابتش دست به دعا برداشته ایم!

این روزها وماهها وسالها تمام دغدغه ام این است که نکند ما مومن نیستیم .

این چه ایمانی است که من وامثال من ادعای داشتن آن را داریم ؟

ایمانی که نتوانسته است اثرات خود را در رفتار و گفتار ما آشکار سازد!.

اگر مومن باشیم .این وعده خداست که فرموده است: و کان حقا علینا نصرالمومنین وان الله لمع المومنین.خدا با مومنین است ونصرت ویاریشان، حقی است که خداوند برعهده خود گذاشته است.!

 
برجسته ترین ویژگی خمینی صداقت او بود

خدا را شاهد می گیرم از این عبارت قصد هیچ کس راندارم به یاد جمله تکان دهنده ای افتادم که آن نصرانی در فیلم روز واقعه وقتی در مسیر پیوستن به حسین از او برایش تعریف می کردند افتادم که گفت:

بسیار شنیده ام که از حسین بن علی می گویند اما آنانکه این همه از حسین می گویند چرا خود مثل اونیستند؟!

اگرچه ادعا زیاد است ولی به تلخی باید گفت بعضی از ما در ایمان خود صادق نیستیم.

تمام مشکل این است!

 

عنوان اصلی : وزن سیاست درایران  
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


افروغ: وقتی به پروندههای فساد اقتصادی رسیدگی نمیشود، بستر برای ف

یک بام و دو هوای عضو جبهه پایداری درباره مبارزه با فساد اقتصادی

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

    اختلاسی با 13 صفر، رقمی بزرگ برای تخلف مالی که تا کنون در طول تاریخ انقلاب سابقه نداشته است، این روز‌ها نقل مجالس اقتصادی-سیاسی و حتی افکار عمومی است. خبری شک بر انگیز برای مردم و خبری تاسف برانگیز برای کسانی که در سال‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها درباره مفاسد اقتصادی و اصلاح نظام پولی و بانکی کشور هشدار داده بودند.
  
در هر حال با وجود همه حرف و حدیث‌ها و اما و اگر‌ها، با وجود تمام انتقادات و انکار و تکذیب‌ها، این تخلف بزرگ مالی رخ داده است اما سوال اصلی اینجاست کجا هستند کسانی که با کوچک‌ترین تخلف و مشکلی نطق‌های قرا می‌کردند و مصاحبه‌های تند انجام می‌دانند که ما چنین و چنان می‌کنیم؟ کجایند کسانی که مدعی بودند کوچک‌ترین فساد در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد؟ کجایند آن نمایندگانی که مدعی بودند به دلیل عدالت طلبی و مبارزه با فساد از دولت حمایت می‌کنند؟ آیا افرادی مانند حمید رسایی، روح الله حسینیان و مهدی کوچک‌زاده که فریاد عدالت طلبیشان، صحن علنی مجلس را می‌لرزاند، امروز نباید پاسخگوی افکار عمومی باشند؟
   فاجعه بار‌تر نیز این است که این افراد نه تنها در برابر این فساد بزرگ سکوت کرده‌اند بلکه بعضی از آن‌ها می‌گویند رئیس سازمان بازرسی کل کشور مستندات ندارد و مستنداتش سایت‌ها هستند! و حتی فردی مانند کوچک‌زاده در جلسه غیر علنی مجلس به رئیس سازمان بازرسی کشور تذکر می‌دهد که از خواندن اسامی مجرمان خودداری کند و می‌گوید، اینجا دادگاه نیست و نباید اسم افراد را اعلام کنید، کار شما سیاسی کاری است.! پس کار ایشان به عنوان یک نماینده مجلس چیست؟ آیا ایشان وظیفه‌ای جز حمایت کردن از حقوق شهروندانی دارد که به ایشان رای داده‌اند؟ آیا عضویت در یک جبهه سیاسی نو پا به نام جبهه پایداری و حامی دولت بودن، ایشان را به وکیل الدوله تبدیل نکرده و از وظیفه اصلی که حمایت از حقوق مردم است دور نساخته است؟
 

 متن کامل

 

 

 

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   اختلاس بزرگ تاریخ ایران در دولتی اتفاق افتاده است که رییس دولت‌، آن را پاک‌ترین دولت تاریخ می‌داند. ابرفساد تاریخ ایران مبلغی معادل نصف بودجه وزارت دفاع برای محافظت از مرزهای کشور در یک سال را در بر می‌گیرد. نادر قاضی پور ‌معتقد است که بر اساس اسنادی که دارد، مجوزهایی از دفتر ریاست جمهوری، پرداخت این اختلاس را تسهیل کرده است.
عماد افروغ در خصوص این اختلاس گفت: «ما یک مفهومی داریم به نام رابطه قدرت-مسئولیت، به این معنا که یک رابطه‌ای بین این دو مفهوم وجود دارد. این رابطه بیان می‌کند که آن کس که قدرت دارد، هم مسئول اعمال و هم مسئول بی‌عملی خویش خواهد بود.»
افروغ ادامه داد:
«به هر حال این اتفاق در شبکه بانکی کشور رخ داده است، شبکه بانکی هم وابسته به دولت است، زیرا
شبکه بانکی به بانک مرکزی مربوط می‌باشد و رییس بانک مرکزی منصوب رییس دولت است، بنا به مفهوم رابطه قدرت-مسئولیت، در وهله اول مسئولیت اصلی این اختلاس بر عهده دولت است.»
 دولت باید مسئول این اختلاس بی‌سابقه وبی‌نظیر، که یک رکورد تاریخی است؛ باشد، گفت: «دولت باید پاسخ دهد که چطور چنین اختلاسی با چنین رقم بی‌سابقه‌ای رخ داده است.»
 

 متن کامل


تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


سال 88 از اختلاس بزرگ به مسئولان هشدار داده شده بود! ...

 سال 88 از اختلاس بزرگ به مسئولان هشدار داده شده بود! ...

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   برخی مسئولان بانک صادرات در نامه نگاری داخلی در سال 88 به مسئولان عالی این بانک هشدار داده بودند که "پرداخت تسهیلات به گروه امیرمنصور آریا (متهم اصلی اختلاس 3 هزار میلیاردی) باعث بروز مشکلات عدیده برای بانک صادرات خواهد شد و هدف این گروه از گرفتن تسهیلات "جابجایی دیون" است.
   بر اساس نامه‌ای که در مهرماه سال 88 بین مسئولان ارشد بانک صادرات رد و بدل شد، با اشاره به اینکه بانک صادرات خوزستان اقدام به اعطای تسهیلات به شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران ( امیر منصور آریا) در طی سال 88 کرده است، هشدار داده شد که "پرداخت تسهیلات به این گروه می‌تواند باعث بروز مشکلات متعدد برای بانک صادرات گردد."
در این نامه به بدهی 6344 میلیارد ریالی گروه ملی صنعتی فولاد ایران و زیان انباشته 2073 میلیارد ریالی این گروه اشاره و تاکید شد که سهامدار عمده این گروه و مالک اصلی آن شرکت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا است که 786 میلیارد ریال به شرکت ملی فولاد خوزستان، 407 میلیارد ریال به بانک ملی شعبه اهواز، 107 میلیارد ریال به بانک اقتصاد نوین و 250 میلیارد ریال به مجتمع فولاد مبارکه بدهکار است.
   در نامه داخلی بانک صادرت که در سال 88 تنظیم شد، با اشاره به درخواست تسهیلات 900 میلیارد تومانی گروه امیرمنصور آریا تاکید شد: علیرغم اینکه این شرکت از ساختار مالی بسیار نامطلوبی برخوردار است ولی بانک صادرات خوزستان با قبول اینکه نهایتاً نیاز مالی محاسبه شده برای تامین سرمایه در گردش این شرکت 121 میلیارد تومان است، در عبارتی عجیب عنوان می‌کند که "برنامه مدیریت جدید( گروه امیرمنصور آریا) بسیار متفاوت بوده و سرمایه در گردش زیادی می‌طلبد" و بدون اشاره به جزئیات برنامه های این گروه و صرفاً با این توجیه که گروه امیر منصور آریا مالک بیست و چند شرکت است، با درخواست وام شرکت که چند برابر نیاز محاسبه شده خود بانک است، موافقت می‌کند.
   در این نامه تصریح شد: با توجه به نیت واقعی شرکت ( جابجایی دیون) حتی‌‌المقدور از افزایش تعهدات شرکت نزد بانک صادرات ایران جلوگیری شود و در صورتی که اصراری از سوی مدیران محترم بانک در این زمینه وجود دارد، حتی‌المقدور نیازهای واقعی شرکت با لحاظ شرایطی تامین گردد.

 

زنگ نماز در همه مدارس راهنمایی و متوسطه اجباری شد

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   مدیرکل آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری زنگ نماز در همه مدارس راهنمایی و متوسطه در سال تحصیلی جدید اجباری شد.
منوچهر فضلی خانی افزود: در برنامه هفتگی دانش‌آموزان دوره راهنمایی و متوسطه زنگی به نماز اختصاص یافته است که از سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: همه مدیران به ویژه مدیرانی که برنامه هفتگی شان را پنج روزه بسته اند باید 20 دقیقه از زمان اوقات شرعی را به نماز اختصاص دهند که این موضوع را جدی پیگیری می‌کنیم که حتما اجرا می‌شود.
مدیرکل دفتر راهنمایی وزارت آموزش و پرورش گفت:
امیدواریم همه دانش آموزان در این زنگ نمازشان را اقامه کنند تا شاهد ترویج فرهنگ نماز در همه جامعه باشیم.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


تابش: موارد مشابه اختلاس سه هزار میلیاردی هم هست اما گفتند نگویی

 

تابش: موارد مشابه اختلاس سه هزار میلیاردی هم هست اما گفتند نگوییم

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

    محمد رضاتابش رئیس فراکسیون اقلیت مجلس در گفت‌وگویی با اعتماد به برخی از جزییات سخنان پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد.
*اختلاس سه هزار میلیارد تومانی فساد بزرگ و فاجعه بزرگی بود که باید عزم شود که به پرونده رسیدگی
شود اما توجه داشته باشید که این اختلاس معلول یک اتفاق بزرگ‌تر در چندین سال گذشته در کشور است. وقتی بدنه دستگاه‌های تخصصی از افراد متخصص تهی شود، وقتی رسانه‌ها قدرت نقدشان را از دست ‌بدهند، وقتی منتقدان اجازه نقد دلسوزانه پیدا نکنند، وقتی مجلس نتواند کارکرد طبیعی خود در دفاع از حقوق ملت را ایفا کند؛ مجلس کارکرد واقعی ندارد و حتی وقتی مسئولان قضایی تحت فشار قرار ‌گیرند و نتوانند به پرونده‌های مهم رسیدگی کنند. انتظار وقوع چنین رویدادهایی بسیار طبیعی است. از این رو باید ریشه‌های این تخلفات آسیب‌شناسی شود.
*موارد مشابهی نظیر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی وجود دارد، ولی چون گفته‌اند سخنی نگوییم از بیان آنها صرف‌نظر می‌کنم. شبیه به تخلف سه هزار میلیارد تومانی باز هم وجود دارد، اما عزمی برای رسیدگی به آنها وجود ندارد.
ببینید وقتی می‌گویم مجلس کارکردش را از دست داده است به همین دلیل است که به عنوان نمونه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری موضوع توزیع سهام عدالت را مطرح کردیم ولی تا تیرماه سال جاری در مجلس تصویب نشد. از این مجلس چه انتظاری می‌توان داشت. یا دستگاه قضایی اگر کارکرد طبیعی‌اش را داشت، بسیاری از تخلفات اتفاق نمی‌افتاد، پس تخلف بزرگ اخیر را باید معلول دانست و به علت‌های آن توجه کرد. نقش افکار عمومی در اطلاع‌رسانی درباره ابعاد اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نظام بانکی مهم است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


خودکشی پیشکش، استعفا بدهید وُ بروید! ...

 خودکشی پیشکش، استعفا بدهید وُ بروید! ...

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: این اختلاس یک رسوایی غیر‌قابل تحمل است و در اصطلاح اقتصاد سیاسی به آن روش رانزی می‌گویند.
وی افزود: سال 2008 اختلاسی رخ داد و فردی به نام چارلز رانزی اولین کسی بود که به بهانه جلب سرمایه از سرمایه‌گذاران پول از افراد اخذ کرده و با پولی که از گروه‌های بعد می‌گرفت، سود پول گروه قبل را می‌داد؛ یک کلاهبرداری بزرگ در این زمینه در سال 2008 در آمریکا کشف شد که بر اساس آن برنارد مداف متهم آن پرونده 65 میلیارد دلار از این طریق کلاهبرداری کرده بود.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: اختلاسی که در ایران رخ داد، شبیه آن اختلاس بود چرا‌که مجرم با استفاده از تبانی با بانک‌ها LC یا برات ریالی گرفته و برات اخذ شده را نقد کرده و با پولی که از نقد کردن برات‌های بعدی می‌گرفت، پول بعدی‌ها را می‌پرداخت.
توکلی ادامه داد: کار آن آمریکایی بزرگترین کلاهبرداری آمریکا بود و اگر آن اختلاس را به نسبت تولید ناخالص آمریکا مقایسه کنیم، آن کلاهبرداری 46 درصد از GDP آمریکاست، اگر رسوایی واقع شده در ایران را با GDP کشورمان مقایسه کنیم، 72 درصد می‌شود، یعنی 1.5 برابر بزرگتر از فاجعه فساد مالی واقع شده در آمریکاست.
وی خاطر نشان کرد: وقتی می‌خواهیم در مورد سرمایه‌گذاری صحبت کنیم، مهمترین موضوعی که مغز و قلب هر اقدام اقتصادی را تشکیل می‌دهد، اعتماد است و اگر اعتماد وجود داشته باشد، ریسک سرمایه‌گذاری پایین می‌آید و افراد بیشتری وارد جرگه سرمایه‌گذاری می‌شوند اما اگر بی‌اعتماد رخ دهد ریسک‌پذیری هزینه‌دارتر شده و افراد بیشتری از میدان خارج می‌شوند و این به معنای ادامه بیکاری جوانان و مشکلات است.
وی با بیان اینکه ‌
در همین اختلاس بزرگ فردی در دهه 80 با داشتن یک گاوداری به جایی می‌رسد که 38 شرکت تأسیس کرده‌، 38 کارخانه دارد و 18 پروژه در حال اجرا نیز در اختیار گرفته است، افزود:
وقتی این اختلاس واقع می‌شود و ابعاد رسوایی زیادی با این عظمت دارد، اتفاق بعدی این است که اعتماد مردم به نظام بانکی، نظام اقتصادی و مسئولان دولتی کاهش پیدا کرده و در بهره‌وری و کاهش سرمایه‌گذاری نیز تأثیر می‌گذارد.
توکلی با اشاره به گزارش چند سال قبل سازمان شفافیت بین‌المللی، گفت: در یک گزارش وضعیت فساد در ایران را گزارش کرد که رقمی معادل 34 میلیارد دلار بود؛ 3 میلیارد دلار از این رقم به دلیل فراری دادن سرمایه‌گذاری بود و 31 میلیارد آن به دلیل کاهش بهره‌وری بود.
توکلی تاکید کرد:
وقتی ما با فساد قاطعانه برخورد نکرده و مثل کاری که دولت می‌کند، فقط شعار بدهیم، وقتی دولت خط قرمز برای همکاران خود قائل می‌شود تا قوه قضائیه به اتهامات آنها رسیدگی نکند، قطعا بدانید که افراد فاسد و زرنگ علامت مثبت گرفته و دست به اینگونه جنایت‌های غیر قابل تصور می‌زند.
وی افزود: رابطه مستقیمی بین تولید داخلی و سرمایه اجتماعی وجود دارد، این اختلاس چه بلایی به سر اعتماد مردم آورد و چه فرهنگی را نتیجه خواهد داشت،
مطالعات علمی نشان می‌دهد که در تمام بحران‌های مالی دنیا یک علت مهم و اساسی بحران فساد است و ما امروز در شرایطی هستیم که این تبعیض‌ها ادامه دارد و در رسیدگی تبعیض وجود داشته و قوه قضائیه کوتاهی می‌کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: قوه قضائیه نباید سبک و سنگین و چاق و لاغر کند، اگر قبلا به اتهامات صاحبان قدرتی که متهم به فساد بودند رسیدگی می‌شد، امروز اختلاس‌گران چنین کاری نمی‌کردند.
وی درباره اخبار منتشره در رابطه با دخالت جریان انحرافی در این اختلاس تصریح کرد:
مسئولان دولتی می‌گویند که بانک مرکزی گفته که ما علم غیب نداشتیم، بنده به آنها می‌گویم که نظام بازرسی را برای کشف غیب تأسیس کردند؛ معاون بانک مرکزی یعنی آقای پورمحمدی که اصلا دکترا ندارد و به دروغ خود را دکتر معرفی می‌کند مسئول نظارت بر بانک‌ها، صدور مجوز برای بانک‌ها و مسئول تنظیم مقررات اعمالی برای نظارت بود اما به کدام وظیفه خود عمل کرده است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس خاطر‌نشان کرد:
وقتی افراد ناشایست و نالایق با پشتیبانی دفتر رئیس جمهور مسئولیت می‌گیرند، نتیجه‌اش همین می‌شود؛ ما می‌گوییم که وقتی افراد نالایق سر کار هستند و افراد مسئله‌داری که از دفتر رئیس‌جمهور حمایت می‌شوند و شخص مشایی از آنها حمایت کرده و شخص احمدی‌نژاد با این کارها موافقت می‌کند، اینها به طور طبیعی سیستم را مستعد فساد می‌کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد:
وقتی در دولت کسانی هستند که احمدی‌نژاد دور آنها خط قرمز می‌کشد و اجازه نمی‌دهد که قوه قضائیه وظیفه قانونی خود را انجام داده و به پرونده آنها رسیدگی کند، معلوم است که افراد بی‌سر و پا اینطور طمع می‌کنند که 7 بانک را به هم بدوزند.
توکلی همچنین گفت:
به دولت و اعضای کابینه می‌گویم که در ژاپن در سال 98 دو کارمند در وزارت اقتصاد متهم به رشوه‌خواری شدند اما پس از این اتهام مدیر کل ذیربط خودکشی کرد و وزیر اقتصاد هم استفعا داد؛ خودکشی پیشکش شما، استعفا داده و بروید.
وی افزود: شما که نمی‌توانید زیردستی‌های خود را کنترل و نظارت کرده و افراد ناسالم را سر کار بیاورید و کشور را به این وضع می‌رسانید، خودکشی نمی‌خواهد بکنید، فقط استعفا بدهید.
نماینده مردم تهران در مجلس در پایان سخنان خود از خبرنگاران خواست تا این مسئله اختلاس را سیاسی نکنند چرا‌که سیاسی شدن موضوع به ضرر ملت است و باید همه تلاش کنند تا متهمان شناسایی و محاکمه شوند.
توکلی در پاسخ به اینکه رئیس جمهور در سفر استانی خود اعلام کردند که از این موضوع اطلاع داشتند، نظر شما درباره این سخن چیست که وی در پاسخ گفت: اگر رئیس‌جمهور از ماجرا مطلع بود باید ‌مستقیما پاسخگوی اعتبارات باشد.


 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

خباز: اگر این دولت پاکترین است پس دولت ناپاک چیست

در قضیه اختلاسگران، نباید مردم را غریبه تلقی کرد! ...

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   حمید‌رضا کاتوزیان گفت: در موضوع اختلاس اخیر نباید مردم را غریبه تلقی کرد و نقل مباحث مطرح شده در جلسه غیر‌علنی مجلس اعتماد از دست رفته افکار عمومی را باز می‌گرداند.
از قهرمان خواندن اختلاس‌گر تا استعفای وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به گزارش آفتاب، حمید‌رضا کاتوزیان نماینده تهران و رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین درباره مباحث رد‌وبدل شده در جلسه غیر‌علنی امروز مجلس، گفت: در ابتدا رئیس بانک مرکزی در صحبت‌های خود اعلام کرد که این موضوع مسأله‌ای مهمی نیست و در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد که نمایندگان اظهارات بهمنی را غیر‌قابل توجیه دانسته‌اند.
وی به نقل از وزیر اقتصاد ادامه داد:
وزیر اقتصاد هم فرد اختلاس‌کننده را قهرمان صنعتی کشور خواند که در سال‌های گذشته ده‌هزار اشتغال ایجاد کرده است و اکنون خطایی صورت گرفته ولی این فرد قهرمان است.
کاتوزیان با اشاره به اظهارات غیر‌واقع‌بینانه مسئولان دولتی درخصوص اختلاس اخیر در کشور، اظهار داشت:
در این میان تنها جهرمی مدیر‌عامل بانک صادرات واقع‌بینانه صحبت کرد و اظهارات منطقی داشت.
کاتوزیان با اشاره سخنان مهم رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:
آقای مصطفی پور‌محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه صحبت‌های خیلی خوبی داشتند و زوایای ماجرا را به خوبی باز کردند که یکی از این زوایا توصیه‌نامه‌هایی بود که از طرف دولت و نهاد ریاست‌جمهوری به این اختلاس‌گر داده شده بود.
وی افزود: در ادامه هم آقای توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن ارایه توضیحاتی از ارتباطات معاون بانک مرکزی با اطرافیان رئیس‌جمهور سخن گفت و اعلام کرد آقای پور‌محمدی -معاون بانک مرکزی- که از وابستگان به مشایی هستند در اختلاس اخیر اهمال کرده‌اند.
نماینده تهران در پاسخ به این پرسش خبرآ‌نلاین که فکر می‌کنید اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی یک موضوع برنامه‌ریزی شده بود یا اینکه فردی با استفاده از روزنه‌های قانونی سو‌ء‌استفاده کرده است، تصریح کرد: معتقدم این موضوع عمد و برنامه‌ریزی شده بوده است چراکه یک عده از مدیران بازنشسته نظام بانکی با فرد اختلاس‌گر همکاری کرده و راه ‌و‌ چاه چگونگی دریافت ال‌سی‌های صوری را به وی یاد داده‌اند.
وی گفت: مجموعاً توان وسیعی بین شبکه دولتی و بخش خصوصی و عواملی که نقش مشاور را ایفا کرده‌اند در اختلاس اخیر رخ داده است.
کاتوزیان در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید این اختلاس در حدی هست که مسئولان نظام بانکی از مسئولیت های خود استعفا دهند، گفت:
قطعاً اینگونه است و ماجرا در حدی هست که وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی از سمت‌های خود استعفا دهند و جدا از آن، موضوع توصیه‌نامه‌ها از طرف دفتر رئیس‌جمهور پیگیری قضایی شوند.
وی گفت: استعفا مسئولان نظام بانکی به منزله مقصر بودن آنان نیست بلکه نشان می‌دهد آنها کفایت لازم را نشان نداده‌اند و با این استعفا به افکار عمومی و درک مردم احترام گذاشته‌اند.
عضو فراکسیون اصول‌گرایان در پاسخ به پرسش دیگر خبرآنلاین درباره اینکه در حال حاضر برای شفافیت افکار عمومی مجلس چه باید بکند و اینکه آیا ضروری است مباحث جلسه غیر‌علنی مجلس در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد تصریح کرد: من فکر می‌کنم همه این موارد را می‌شود گفت اما مقداری دوستان در این مسأله مصلحت‌ها را در نظر می‌گیرند ولی
اقتضای یک نظام شفاف و دموکراتیک این است که نباید مردم را غریبه تلقی کرد و نقل مباحث مطرح شده در مجلس می‌تواند اعتماد افکار عمومی را بازگرداند.
 

خباز: اگر این دولت پاک‌ترین است پس دولت ناپاک چیست

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   محمدرضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شعارهای محمود احمدی‌نژاد در برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: "آقای احمدی‌نژاد
حتی گفته می‌شود مبلغی در حدود هزار تا دو هزار میلیارد تومان آن هم از کشور خارج شده است که این
خباز: اگر این دولت پاک‌ترین است پس دولت ناپاک چیست مسأله عمق فاجعه را نشان می‌دهد چرا که کل بودجه عمرانی کشور 20 هزار میلیارد تومان بوده است.
و
مسئولین دولت‌های ایشان ادعا دارند که پاک‌ترین دولت‌های تاریخ هستند و من می‌خواهم این سوال را مطرح کنم که اگر با این اختلاسی که صورت گرفته این دولت پاک‌ترین دولت است، پس دولت نا‌پاک را چگونه می‌توان شناخت؟"
خباز همچنین گفت: "در طول چهار دوره‌ای که در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور دارم تا کنون شاهد اختلاسی بزرگ‌تر از مبلغ 123 میلیارد تومان نبوده‌ام و مبلغ 3 هزار میلیارد تومان اختلاس برای ما هم بسیار شوک آور و باور نکردنی است و رخ دادن چنین اختلاسی ریشه در ضعف ما در نظارت دارد."
به گفته این نماینده مجلس طبق گفته‌های مسئولان دولتی، "نمی‌توان گفت که این اختلاس یک حادثه بوده یا شایعه است."
خباز این اختلاس را واقعیت تلخی دانست و گفت: "حتی گفته می‌شود مبلغی در حدود هزار تا دو هزار میلیارد تومان آن هم از کشور خارج شده است که این مسأله عمق فاجعه را نشان می‌دهد چرا که کل بودجه عمرانی کشور 20 هزار میلیارد تومان بوده است."

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی