سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی-نژاد بازداشت شد +تکمیلی

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران بازداشت شد.

به گزارش مهر، علی اکبر جوانفکر که سرپرستی موسسه مطبوعاتی ایران را نیز عهده دار است بعد ظهر امروز دوشنبه، دقایقی پس از برگزاری نشست خبری با حضور نمایندگان دادستانی تهران در دفتر این موسسه بازداشت شد.
بنا براین گزارش، روزنامه اعتماد شنبه این هفته گفتگوی مشروحی را با مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور منتشر کرده بود که بلافاصله پس از انتشار توقیف شد.
دادستانی روزنامه اعتماد به دلیل ارتکاب تخلفات مختلف توقیف و پرونده آن را به مراجع قضایی ارسال کرد و مدیر مسئول روزنامه اعتماد دلیل این توقیف را انتشار مصاحبه جوانفکر خواند.
پیش از این شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، جوانفکر را به تحمل یک سال حبس و سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی به جهت انتشار نشریه خاتون محکوم کرده بود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به دلیل چاپ مطالب خلاف موازین اسلامی به 6 ماه و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی به 6 ماه دیگر حبس و همچنین سه سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم شده است.
روایت تابناک از بازداشت جوانفکر
از چند ساعت پیش تعدادی  از ماموران دادستانی تهران برای بازداشت جوانفکر ، مدیر مسول روزنامه ایران به دفتر محل کار وی مراجعه کرده‌اند.
به گزارش تابناک، برخی از پرسنل روزنامه ایران با تجمع در دفتر جوانفکر از بازداشت وی ممانعت کرده و خواستار این هستند که جوانفکر احضار و سپس بازداشت شود یا حداقل بدون دست‌بند بازداشت و از محل کار خارج شود.
جوانفکر، مدیر مسول روزنامه ایران می باشد که به دلیل انتشار ویژه‌ نامه "خاتون" تحت محاکمه قرار گرفت و روز گذشته حکم وی مبنی بر محرومیت از کار روزنامه نگاری و نیز حبس صادر شد. جوانفکر نیز به دنبال آن با روزنامه اعتماد مصاحبه‌ای انجام داد که انتشارمصاحبه به تعطیلی این روزنامه منجر شد.
اقدام برای بازداشت مدیر مسول روزنامه دولتی ایران در حالی است که وی 15 روز فرصت اعتراض به حکم صادره دادگاه را دارد. بنابراین احتمال  می رود این اقدام به دلیل مصاحبه روز گذشته وی باشد.

تکمیلی:
 

بنابراین گزارش، در پی کشمکش‌های ایجاد شده بین پرسنل دادستانی و پرسنلی از روزنامه ایران که منجر به برخوردهایی نیز شده است ، بازداشت کنندگان مجبور استفاده از گاز اشک آور شدند.

در دقایقی پیش علی اکبر جوانفر بازداشت شد و توسط نیروهای بازداشت کننده از ساختمان رسانه تحت مدیریتش خارج شد.

خبرهای خبرنگار ما حاکی است که پرسنل روزنامه ایران از ساختمان این رسانه به خارج هدایت شده و در آن نیز پلمپ شد ،اما دقایقی پس از بردن جوانفکر، پلمپ ساختمان نیز باز شد. 

حضور جوانفکر در روزنامه ایران در حالی است که این روزنامه مصیب نعیمی، مدیر مسول  الوفاق، روزنامه عربی زبان موسسه ایران را از چندی پیش به عنوان مدیر مسول خود معرفی کرده و در روزنامه نیز اسم وی را درج می‌شود.

علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد، رییس جمهور  است که مدیریت عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا را نیز به عهده دارد و این سازمان صاحب امتیاز روزنامه ایران است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


مشاور احمدینژاد تهدید کرد: سکوت کنید، اگر پردهها بیفتد مردم خیلی

می‌گوید رک‌ترین مصاحبه‌اش را در چند سال گذشته انجام داده و می‌خواهد تعارف‌ها را کنار بگذارد.

 مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد صریح می‌گوید ترسی از رییس مجلس و نمایندگان و کلیت اصول‌گرایان ندارد چراکه آنها تیم احمدی‌نژاد را به‌خاطر سهم‌خواهی تحت فشار می‌گذارند و اگر چوب لای چرخ دولت نگذاشته بودند هیچ وقت کار به این رک‌گویی‌ها نمی‌کشید.
 احمدی‌نژاد به خاطر منافع نظام هیچ وقت افشاگری نمی‌کند اما اصول‌گرایان می‌ترسند که مبادا چیزی رو شود چون می‌دانند که چه کرده‌اند.

 می‌گفت انفرادی ملک‌زاده یعنی ظلم. از سقط جنین همسرش تا مشکلات جسمی وی در 60 روز انفرادی گفت. می‌گوید باید جواب ظلمی که به مشایی و اطرافیانش رفته را بدهند. سوال می‌کند مگر علیه ما سند نداشتند پس چه شد؟ رمال و جن‌گیرها، اختلاس، فساد مالی، چرا همه تهدیدها توخالی درآمد؟

 مصاحبه آرام شروع شد اما جوانفکر تاکید داشت که دوره سکوت گذشته. می‌گفت احمدی‌نژاد نمی‌خواست میدان را به این سمت بیاورد اما آنها خودشان بازی را شروع کردند. از روز اول هم با هم مشکل داشتند. اما حالا اصول‌گرایان ترس‌شان زیاد شده. می‌گفت دعواها زرگری نیست و اختلاف سر صندوق ریاست‌جمهوری را نباید پشت درهای بسته حل کرد. مگر به رای مردم اعتماد ندارند.
   یکی بین آنها پیدا شود و بگوید جریان انحرافی یعنی چی؟ از چه چیزی منحرفیم؟ بله؛ ما از این دوستان‌مان منحرفیم، از باورها و رفتارها و برداشت‌های آنها منحرفیم. ما آنها را قبول نداریم.
   اما یک زمانی همان‌ها دست شما را در سیاست گرفتند و بالا بردند. می‌گویند بدون تعارف ما احمدی‌نژاد را احمدی‌نژاد کردیم.
   پس چرا سال 84 نمی‌گفتید که از آنها منحرفید و قبول‌شان ندارید؟ یعنی حالا که کمک‌تان کردند به قدرت برسید، راه‌تان را تغییر دادید؟
   این‌طور نیست. شما می‌دانید که آنها در سال 84 دنبال فرد دیگری غیر از آقای احمدی‌نژاد بودند و هرکاری هم از دست‌شان برآمد انجام دادند که آقای احمدی‌نژاد رییس‌جمهور نشود. این را همه مردم می‌دانند. بعد از پیروزی آقای احمدی‌نژاد بود که آنها با ادعای اصول‌گرابودن، خودشان را به آقای احمدی‌نژاد چسباندند. البته نتوانستند بچسبند و چسب‌شان ناچسب بود و از او جدا افتادند. 
اما پشت‌تان بودند؟
   ادعا می‌کنند که پشت‌مان بودند؛ خیر نبودند. کار خودشان را کردند. حرف خودشان را زدند، مسیر خودشان را رفتند و ادعای خودشان را داشتند و آنها هیچ‌گاه همراه با دولت نبودند! کجا و چگونه همراهی کردند؟
پس چرا همان موقع علیه‌شان قد نکشیدید؟
   دلیلی نداشت که روی افتراق‌ها انگشت بگذاریم؛ آن موقع این کارها را نکردند و این اتهامات بی‌اساس را به ما نزدند. ما هم به مصلحت و اهداف اساسی نظام و انقلاب ندیدیم که روی آن مسائل انگشت بگذاریم.

 اگر هم آنها الان روی مسائل بیخودی انگشت نمی‌گذاشتند، بحران درست نمی‌کردند و دایما چوب لای چرخ دولت نمی‌گذاشتند، باور کنید دلیلی نداشت که فاصله معنی‌دار خودمان را با آنها بازگو کنیم و مشخص کنیم که از جنس آنها نیستیم؛ خودشان خواستند و این هم تبعاتش است.
   مگر غیر از این بود که سال 84، دولت را از اصلاح‌طلب‌ها گرفتند و توقع نداشتند آن را به احمدی‌نژاد ببازند. شما این بازی را به هم زدید؟
   آخر کجای اصول‌گرایی اجازه می‌دهد دولتی که مورد تایید رهبری و مردم است دایماً برایش بحران درست کنند؟ برایش مساله درست کنند و نگذارند کار کند.
شاید معتقدند که برای مردم کار نمی‌کنید؟
   آنها اگر دولت را در خدمت مردم نمی‌دانند بهتر است بگویند که با مقام معظم رهبری مشکل دارند و از ولایت فقیه تبعیت نمی‌کنند.
   آنها زودتر از موعد احساس کردند که رودست خوردند و نگرانند رییس‌جمهور بعدی یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد باشد. پس واکنش‌هایی که علیه شما می‌کنند طبیعی است.
   رییس‌جمهور را مردم باید انتخاب کنند. اینطور نیست که کسانی پشت صحنه بنشینند و برای مردم رییس‌جمهور تعیین ‌کنند. آنها دارند اشتباه می‌کنند. ما باورمان این نیست که از قبل، عده‌ای با هم زد و بند کنند و یک نفر را برای رییس‌جمهور شدن تایید کنند. چنین رفتاری، ظلم به مردم و تضییع حقوق آنان است.
   مگر همین محافظه‌کاران پشت پرده تصمیم نگرفتند آقای احمدی‌نژاد بماند و کسی را برای رقابت با وی نیاوردند؟
   خیر، این برداشت صد درصد اشتباه است. آقای احمدی‌نژاد همانند سال 84 خودش کاندیدا شد و بدون هیچ‌گونه پشتوانه حزبی و گروهی خود را به مردم معرفی کرد. در انتخابات سال 88 نیز آنها می‌دانستند که حریف آقای احمدی‌نژاد نیستند لذا به صورتی گریزناپذیر به حمایت از آقای احمدی‌نژاد پرداختند.
  
خب همین حرف‌ها را می‌زنید که ناراحت‌شان می‌کنید. آنها تمام قد پشت سرتان بودند و رنجیدند از به قول خودشان ناسپاسی احمدی‌نژاد.
   آن کسی که ناسپاسی کرد ما نبودیم. آنها بودند که قدر احمدی‌نژاد و دولت او را ندانستند. اگر بحث از ناسپاسی باشد باید آنها را به چالش بکشید. احمدی‌نژاد مقبولیت دارد و بدهکار آنها نیست.
   این اتهام را اصول‌گرایان به شما می‌زنند و می‌گویند یک فضای پرتنش ایجاد می‌کنید و در تنش کارتان را جلو می‌برید. می‌گویند جلوی مردم مظلوم‌نمایی می‌کنید.
   نه، ما این طور رفتار نمی‌کنیم. ما کار می‌کنیم و کار هم کرده‌ایم. اگر یک دولت حزبی مثل دولت خاتمی بودیم، این حرف‌ها خریدار داشت، زیرا دولت خاتمی دولت سیاست‌ورزی بود و دولت احمدی‌نژاد دولت کار و تلاش. این دوتا با هم قابل جمع نیست.
   شما هم قدرت و هم ثروت در اختیار دارید.
   نگویید قدرت و ثروت در دست ماست، ما کی هستیم؟ قدرت و ثروت مال ملت است، ...
   می‌گویند به خاطر منافع نظام رو نمی‌کنند.
   عجب! به خاطر منافع نظام می‌آیند در جامعه التهاب ایجاد می‌کنند ولی به خاطر منافع جامعه حاضر نیستند سند بدهند؟ اتفاقاً منافع نظام اینجا ایجاب می‌کند که بگویند. اینها که ابایی ندارند، اگر سند داشتند حتماً می‌گفتند.
   اما افرادی که شما می‌گویید چرا این کار را کردند جزو نظام هستند. تا اینجا انتقاد می‌کنید اماقدرت و توانایی دارید که این رفتارها را تغییر بدهید؟
   ما در موضع مطالبه‌گری هستیم. نباید اجازه دهیم که رفتارهای غلط و آسیب زننده به اساس نظام و انقلاب ادامه پیدا کند. این افراد هم نباید بر ادامه رفتارهای نادرست خود اصرار کنند. ما می‌خواهیم آنها در مسوولیت‌هایشان بمانند و به مردم خدمت کنند، ما برخوردمان با آنها حذفی نیست بلکه اصلاحی است.
   الان فشار از کجا به شما نزدیک است؟ گفتند مشایی در 5- 4 ماه گذشته بازجویی شده؛ حالا دستگیری خواهرزاده‌اش. این بازجویی‌ها نهایتاً به کجا رسید؟
   من تا به‌ حال نشنیده‌ام که آقای مشایی بازجویی شده باشد. اگر شما اطلاعاتی دارید من ندارم.
   می‌گویند حساب خودتان پاک است اما یک طبقه سرمایه‌داری را ایجاد می‌کنید وابسته به خودتان برای آینده.
   متاسفانه ‌حساب و کتاب لازم در کشور وجود ندارد. اگر ‌حساب و کتابی وجود داشت، کسی به خود جرات نمی‌داد این‌طور صحبت کند و به دولت منتخب مردم اینطور تهمت بزند. خب بگویند کجاست؟ اینها دروغ است، متاسفانه کسی نیست رسیدگی کند وگرنه رییس دیوان محاسبات به خود جرات نمی‌داد که اتهامات بی‌اساس را به دولت وارد کند.
   تقریباً این ادبیات را دارند گسترش می‌دهند که ما اگر حرفی علیه احمدی‌نژاد نمی‌زنیم و فعلاً داریم سکوت می‌کنیم و مشایی را به دادگاه نمی‌کشیم، برای این است که نگران هستیم احمدی‌نژاد داستان انتخابات 88 را تکرار کند.
   چه ترسی دارند؟ آنها از خودشان وحشت دارند. آقای رییس‌جمهور رییس کشور است و از خیلی مسائل اطلاع دارد اما بارها گفته که حرف‌ها را در دلم نگه می‌دارم و نمی‌توانم بسیاری از حرف‌ها را بزنم. در مقابل مشاهده می‌کنیم که برخی از این افراد، گستاخی را به نهایت رسانده و از مردم می‌خواهند در سفرهای استانی به استقبال رییس‌جمهور نروند!
   شما حاضرید این کار را انجام دهید و بگویید که یک مقام ارشدی در فلان جا تخلف می‌کند؟ چنین جسارتی را دارید؟
   چرا نه! این یک وظیفه است. به عنوان مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور جزو کسانی بوده‌ام که مواضعم همیشه شفاف بوده و این را همه اظهار می‌کنند. البته مصالح و منافع نظام را همواره مد نظر داشته‌ام ...
   اگر این کار را نکردند چه؟
   اگر نکردند، این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند. آنها مشخص می‌کنند که چه کسی در قدرت بماند و چه کسی را اجازه ورود به قدرت ندهند.
   آیا دولت احمدی‌نژاد شهامت دارد که بیاید و این لیست آقایان را به رسانه‌ها بدهد؟ همان لیستی که می‌گفت همیشه در جیبم هست.
   این کار دستگاه قضایی است، شما چرا از آقای احمدی‌نژاد مطالبه می‌کنید؟ آقای احمدی‌نژاد لیست را به دستگاه قضایی داده است.
   برخی مردم این دعواهای شما با محافظه‌کاران را باور ندارند. معتقدند این دعوای زرگری است. آقای مشایی آمده که آرای خاکستری جامعه را جمع کند و مثلاً تصمیم بر این بوده که چرا امثال اصلاح‌طلب‌ها این کار را بکنند، بهتر است که یکی مانند مشایی این کار را بکند.
   این چه تعبیری است؟ مشایی و در پی او دولت و همکاران نزدیک رییس‌جمهور به شکلی ناجوانمردانه مورد حمله قرارگرفتند و حتی فرصت سخن گفتن و تحرک از آقای مشایی سلب شده است و آن وقت شما اسمش را می‌گذارید دعوای زرگری.
   و از نگاه شما، مشایی با این شیوه جدیدش می‌تواند آن دسته از مردم را جذب کند؟
   من نمی‌گویم آقای مشایی. ممکن است هرکس دیگری این کار را انجام دهد و اگر آقای مشایی بتواند این کار را انجام بدهد آیا باید با او برخورد کرد؟ آیا باید او را تخریب کرد؟ آیا باید جلوی او را گرفت؟
   حرف‌شان این است که کابینه را تفکر مشایی می‌چرخاند و مشایی برای همه کابینه تصمیم می‌گیرد.
   این توهین به وزرا و بقیه اعضای کابینه است.
   متکی که حالا آمده بیرون رییس‌جمهور را متهم به دروغ‌گویی می‌کند و می‌گوید در یک خط حرف ایشان 24 دروغ بوده! می‌گوید علیه ایشان حرف زیادی برای زدن دارد و چندین کلمه دروغ است.
   به نظر شما اگر کسی در دولت بود و حرفی نزد و وقتی خارج شد علیه دولت شروع به حرف زدن کند، چه شخصیتی از خود در اذهان ایجاد می‌کند؟
   آقای اژه‌‌‌ای رسماً احمدی‌نژاد را به مناظره دعوت کرده؛ یعنی احمدی‌نژاد و وزیر اطلاعات سابقش با هم مناظره کنند؛ این اتفاقات یعنی کشیده شدن بازی به راند آخر؟
   رییس‌جمهور به خاطر تعهداتش نمی‌تواند 60 تا 70 درصد حرف‌هایش را با مردم در میان بگذارد، بنابراین شرکت رییس‌جمهور در چنین مناظره‌‌ای، منطقی نیست. بنده پسندیده‌ نمی‌دانم که یک رییس‌جمهور بیاید و برود با وزیر اطلاعات خودش که الان دیگر وزیر اطلاعات نیست و یک مسئولیت قضایی هم دارد مناظره بگذارد. مناظره باید موضوعیت داشته باشد. مناظره باید برای هدف مشخصی طراحی شود.
   مردم می‌پرسند چه خبراست؟ از صفارهرندی تا اژه‌‌ای یا متکی، هر کسی می‌خواهد علیه احمدی‌نژاد شروع کند به حرف زدن. این اتوبوس دولت که ترمز نداشت بدجور به دست‌انداز افتاده و به آخر راه می‌رسد.
   آنچه رییس‌جمهور درباره ترمز گفتند مربوط به قطار بود نه اتوبوس و مربوط به انرژی هسته‌‌ای بود و نه مسائل سیاسی. مسائل را با هم قاطی نکنید.
   آقای احمدی‌نژاد اگر ریاست‌جمهوری‌اش تمام شود یا به قول شما رییس‌جمهور نباشد و تعهد اخلاقی نداشته باشد، واقعاً اینقدر برای کشور دلسوزی دارد که بیاید و همه این حرف‌های نگفته را بگوید؟
   حالا نگفتن یا گفتنش باید ببینیم نشانه دلسوزی هست یا نه. باید بحث کنیم که گفتن بعضی از حرف‌ها به نشانه دلسوزی و مصلحت کشور است؟ بالاخره ملاحظاتی هم در مدیریت کشور وجود دارد و باید همه اینها را در نظر گرفت. ما نباید کشور را به هر بهانه‌ای به هم بریزیم و مردم را دچار آشفتگی خاطر کنیم و به همین دلیل است که به دوستان‌مان توصیه می‌کنیم رفتارهای غلط خود را کنار بگذارند. فضای فکری و روانی جامعه باید باز و آزاد باشد. بستن این فضا به نفع هیچ‌کس نیست.
منبع: 

روزنامه اعتماد

 متن کامل

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


چرا برخی افراد هنوز بنزین 100تومانی دارند؟!

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    یک سال از توقف شارژ کارت‌های سوخت با بنزین 100 تومانی می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد بنزین 100 تومانی خیال تمام شدن ندارد.
هنگامی که با آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، سهمیه بنزین400 تومانی جایگزین بنزین 100 تومانی شد، ذخیره بنزین یارانه‌ای یک میلیارد لیتر اعلام شده بود که اکنون حجم آن بنا به اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به حدود 200 میلیون لیتر در روز رسیده است.
دلیل تمام نشدن بنزین 100 تومانی چیست؟
   شاید یکی از دلایل تمام نشدن بنزین 100 تومانی بعد از 12 ماه، به گفته یکی از جایگاه‌دارن عرضه سوخت، وجود کارت‌های موقت پنج تا شش هزار لیتری در دست برخی از ارگان‌ها و نهادهای دولتی باشد که هنوز استفاده از آن‌ها قانونی محسوب می‌شود.
رویانیان در مورد این‌گونه ذخیره‌ بنزین یارانه‌ای در کارت‌های سوخت گفت که بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، استفاده برخی افراد از حمل‌ونقل عمومی یا خودرو سایر افراد خانواده موجب ذخیره بنزین 100 تومانی در این حجم شده است.
بنزین 6 نرخی
   در حال حاضر با توجه به وعده مسوولان مبنی بر حفظ بنزین یارانه‌ای 100 و 150 تومان باقی مانده در کارت‌های سوخت و عرضه بنزین معمولی نیمه یارانه‌ای هر لیتر 400 تومان، بنزین معمولی آزاد هر لیتر 700 تومان و بنزین سوپر نیمه یارانه‌ای و آزاد به ترتیب هر لیتر 500 و 800 تومان، بنزین عرضه شده در کشور با شش نرخ عرضه می‌شود.
در هیچ اقتصاد سالمی چند نرخی توجیه اقتصادی ندارد
   این در حالیست که کارشناسان اقتصادی معتقدند که در هیچ اقتصاد سالمی چند نرخی بودن یک کالا توجیه اقتصادی ندارد، چراکه چند نرخی بودن هر کالایی نشان از ضعف بازار و مشکلات آن است. چه بنزین چه ارز و طلا و چه هر خدمات و کالایی زمانی که به صورت چند نرخی عرضه شود، از کارایی لازم برخوردار نخواهد بود، چرا که معلوم است که منابع آن بازار به صورت بهینه تخصص داده نشده است.
آیا تمایلی به تک نرخی شدن بنزین وجود دارد؟
محمدرضا فرزین - سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی، یکی از گزینه‌های اجرای فاز دوم قانون هدفمند شدن یارانه‌ها را عرضه تک نرخی بنزین اعلام کرده است.
   البته با وجود این که دولت مرتبا اعلام می‌کند که محدودیت زمانی در مصرف بنزین یارانه‌ای وجود ندارد، بنزین 100 تومانی با اطمینان خاطر، بنزین را چند نرخی نگاه خواهد داشت. این در حالیست که برای تک نرخ شدن بنزین باید یک ضرب الاجل زمانی تعیین شود.
سهمیه جدید بنزین؛ بامداد سه‌شنبه در کارت‌های سوخت
حال با توجه به این که ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها ندارد، سهمیه سوخت آذر‌ماه خودروها بدون هیچ گونه تغییری در حجم و قیمت در نخستین ساعات روز سه شنبه (اول آذرماه) در کارتهای سوخت خواهد بود.
 

 متن کامل

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    محمدجواد نظری‌مهر با ابراز تأسف درباره افزایش غیرقانونی خرید و فروش اعضای بدن به‌ویژه کلیه، افزود: متأسفانه این موضوع در کشور رشد چشم‌گیری پیدا کرده است.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که علت اصلی افزایش خرید‌وفروش کلیه در کشور، وضعیت نامناسب اقتصادی مردم است، گفت: مردم به‌ویژه جوانان شهرستانی برای حل مشکل‌های مالی خود به‌ناچار مجبور به فروش عضو خود می‌شوند.
هم‌اکنون رشد بیماری کلیوی به مرز 20 درصد رسیده است، از این‌رو بیماران به اجبار برای زنده ماندن اقدام به خرید کلیه در بازارهای غیررسمی می‌کنند

وی رشد بیماری کلیوی در کشور را یکی از علت‌های افزایش خرید‌وفروش کلیه خواند و بیان کرد: هم‌اکنون رشد بیماری کلیوی به مرز 20 درصد رسیده است، از این‌رو بیماران به اجبار برای زنده ماندن اقدام به خرید کلیه در بازارهای غیررسمی می‌کنند.

نظری‌مهر ادامه داد: متأسفانه مردم به‌علت شرایط بد زندگی به‌ویژه نامناسب بودن آب شرب در شهرستان‌ها زودتربه بیماری‌های کلیوی مبتلا می‌شوند.

این نماینده مجلس هشتم، با اعلام افزایش بی‌رویه قیمت کلیه در بازارهای غیرقانونی، افزود: متأسفانه هیچ نظارت و برنامه‌ریزی برای فروش اعضای بدن وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با بیان این که فروش اعضای بدن به‌ویژه کلیه به‌علت مشکل‌های مالی تبعات خطرناکی را برای جامعه به‌دنبال دارد، گفت: افزایش این موضوع موجب ایجاد سرخوردگی در میان مردم می‌شود.

نظری‌مهر با انتقاد از نبود طرح‌های فرهنگ‌سازی برای ترویج اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، یاد‌آور شد: متأسفانه در قیاس با میزان پیوند کلیه در کشور، اهدای عضو جایگاه کوچکی را دارد، از این‌رو مسئولان دولتی باید برای فرهنگ‌سازی این کار زیبا برنامه‌ریزی کند.

در سال 89 تعداد دو‌هزار و 285 پیوند کلیه در کشور انجام شده است، که یک‌هزار و 690 مورد آن از افراد داوطلب و 595 پیوند هم از بیماران مرگ مغزی بوده است.

منبع: خانه ملت

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


بزرگنمایی مشکل قلیان-کشی، وَ کم-توجهی به شیره-کش خانه-ها!؟ ...

 بزرگنمایی مشکل قلیان-کشی،

 وَ کم-توجهی به شیره-کش خانه-ها!؟ ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     پس از گذشت بیش از دوماه از نقص مصوبه دولت مبنی بر آزادی استعمال قلیان در قهوه‌خانه‌ها توسط دیوان عدالت اداری، هیئت وزیران قهوه‌خانه‌ها را از فهرست اماکن عمومی خارج کرد.
   وزارت کشور این بار کلیات قانون را تغییر داد.
به نحوی که صبح چهارشنبه 26 آبان ماه سال جاری پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: بر اساس ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و به منظور حفظ سلامت عمومی به ویژه محافظت در مقابل استنشاق تحمیلی دود محصولات دخانی، استعمال این مواد در اماکن عمومی ممنوع است که با توجه به خروج قهوه خانه ها از شمول این آیین نامه، ‌استعمال مواد دخانی در قهوه خانه ها از این پس مجاز است.
    در همین رابطه و در واکنش به این اقدام دولت حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد مصوبه اخیر دولت در مورد رفع ممنوعیت استعمال قلیان در قهوه‌خانه‌ها گفت:
دولت نمی تواند بر روی آرای صادره از هیئت عمومی دیوان مصوبه تصویب کند. البته ما متظر هستیم تا این مصوبه به دیوان عدالت ابلاغ شود.
 متن کامل

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


حقوق 250 هزار تومانی به بیکاران کارجو

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

 طرح بیمه بیکاری متقاضیان کار در اولویت طرح در صحن علنی مجلس است و منابع پرداخت مقرری از محل منابع قرض الحسنه بانک‌ها در نظر گرفته شده است.
 این طرح در انتظار مطرح شدن در صحن علنی مجلس است.
 این طرح به عنوان هفتمین دستور کار مجلس براساس اولویت و نوبت قرار دارد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه طرح بیمه بیکاری متقاضیان کار جزء اولویت‌ها است، گفت: به جریان افتادن این طرح در صحن علنی مجلس بستگی به میزان و حجم دستورهارهای قبلی مجلس دارد که چقدر زمان برای تصویب آنها داشته باشد.
 اکنون این طرح در اولویت هفتم است.
 منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها یکی از منابع درنظر گرفته شده برای این طرح است.
 منابع دیگر نیز برای آن درنظر گرفته شده، و نظر نهایی را نمایندگان در صحن مجلس خواهند داد و مهم این است پیش بینی منابع مغایر با اصل 75 قانون اساسی نبوده و باعث کاهش درآمدهای دولت نشود.
 طبق این طرح کمک هزینه 200 هزار تومان برای افراد مجرد در ماه و 250 هزار تومان برای افراد متأهل حداکثر تا 2 سال در نظر گرفته شده است.
 این کار به منظور حمایت و کاهش دغدغه‌های معیشتی افراد جویای کار است و در صورتی که تا قبل از 2 سال مشغول به کار شد هزینه‌ای را که استفاده کرده به صورت اقساط بلندمدت حداقل 50 ماهه از حقوق خود پرداخت خواهد کرد. در صورتی که در این دو سال فرد متقاضی مشغول به کار نشد نشان می‌دهد که این فرد قصد پیداکردن شغل ندارد و کل پول دریافتی از ضامن فرد کسر خواهد شد.
((( کجای دنیا به این میگن «بیمه بیکاری»!؟ بیمه-ای که هم ضامن معتبر میخواد، هم اینکه بعد از اشتغال، باید ماهی یکصد وُ بیست هزار تومن، قسط داد تا بعد از پنج سال این بدهی تموم بشه! ... حالا کار هم که پیدا بشه مگه چقدر حقوق میدن که طرف هم بتونه از عهده-ی این مخارج کمرشکن بربیاد ، هم بتونه قسط-های دیگه رو بده!!! ... لطفا مسئولین بیشتر از این به شعور مردم توهین نکنند ؛ چون این بازی با کلمات، اهانت به مَردمه! حداقل اسمش رو "بیمه بیکاری" نذارید، بگین وام بیکاری ... برای اونایی که دستشون به دهن-شون میرسه بد نیست؛ شاید با این وام بتونن مدل خودرو-شونو، یکی-دو سال هم که شده، بالا ببرن!!! ... «ع.ع» )))

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


مجلسیها! به این میگن خانه-ی ملت!؟

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     با رای مجلس شورای اسلامی به 1 استفساریه، از این پس با حداقل 2 سال پست سیاسی، می‌توان 80درصد حقوق مدیریتی را الی الابد دریافت کرد!
بر اساس این تصمیم که با اصرار اولیه حدود 120 نماینده و همراهی اکثریت مجلس اتخاذ شد کسانی که حداقل 2 سال در پست‌های سیاسی باشند، در صورتی که از این پست‌ها برکنار شده یا کناره‌گیری کنند، در صورتی که به سمت پایین‌تر منصوب شوند و حقوق‌شان کمتر از 80 درصد قبل باشد، باید مابه‌التفاوت حقوق به گونه‌ای به آن‌ها پرداخت شود که از 80 درصد فوق العاده پرداخت حقوق برخوردار شوند.
نمایندگان مجلس همچنین مقرر کردند که بازنشستگان این مناصب نیز از این دریافتی دائمی برخوردار باشند. البته این مصوبه شامل مدیران و مسئولان سیاسی دولت‌های قبل نمی‌شود و از این پس لازم‌الاجراست.
در این نوشتار وارد نقد ماهوی مصوبه اخیر - که قطعاً جزو شاهکار(!)‌های مجلس هشتم است - نمی‌شویم و فقط چند سوال کوچک از نمایندگان می‌پرسیم هرچند که می‌دانیم نه جوابی خواهند داد و نه اصولاً گوش‌شان بدهکار حرف حق است؛‌ اما هیچ‌کدام از این‌ها باعث نمی‌شود صم و بکم، تنها نقش تماشاچی را داشته باشیم تا برخی آقایان و خانم‌های نماینده تصور کنند که ملت و رسانه‌هایشان نمی‌فهمند!
1 - کدام یک از شما نماینده‌ها جرأت دارد و اساساً روی‌تان می‌شود که حوزه انتخابیه‌تان بروید و به مردم بگویید که چنین چیزی را تصویب کرده‌اید؟ مخصوصاً که در ماه‌های منتهی به انتخابات هم هستیم و حضرات بیش از پیش به خدمت مردم شرفیاب خواهید شد! همین که نمی‌توانید این مصوبه را برای مردم تعریف کنید، برای اثبات ضدمردمی بودنش کافی است.
مگر شما مثلاً وکیل مردم نیستید و نباید مطالبات آن‌ها را پیگیری کنید؟ در کل این 75 میلیون ایرانی چندنفرشان این مطالبه را داشته‌اند که بروید و برای سیاستمداران حقوق مادام العمر تصویب کنید؟ مردم چقدر باید از دست شما اعصاب‌شان خرد شود؟
2 - آیا جز این است که این مصوبه را برای فردای خودتان تصویب کرده‌اید؟
بله! درست است که در مصوبه آورده‌اید مدیران سیاسی دولتی از این موهبت برخوردار می‌شوند ولی مگر غیر از این است که اکثر شما نماینده‌ها بعد از دوران نمایندگی وارد مناصب مدیریتی دولتی می‌شوید؟ از معاون رئیس‌جمهور گرفته تا وزیر و معاون وزیر و استاندار می‌شوید و 2 سال که در این سمت‌ها بودید، تا دم مرگ از کیسه مردم حق و حقوق(!) آن 2 سالی را بر می‌دارید که در همان 2 سال هم دستمزدش را گرفته‌اید! بی‌دلیل نیست که فقط 16 نفرتان به این موضوع رأی منفی داده‌اید.
مصوبه نان و آبداری است؛ مبارک‌تان باشد ولی بدانید چیزی هم به اسم حلال و حرام و قبر و قیامت وجود دارد و باید ریال به ریال این پول‌ها را به ده‌ها میلیون صاحب حق، بر سر پل صراط جواب پس بدهید.
البته شما می‌توانید؛‌ کاری که ندارد فوقش یک استفساریه هم برای آنجا در نظر می‌گیرید!
3 - اگر روز انتخابات،‌ شرکت مردم در پای صندوق‌های رأی آن طوری که باید نباشد،‌ یکی از دلایلش خود شماها هستید که با این کارهای‌تان مردم را از جایی که قرار بود "خانه ملت"‌ باشد، ناامید می‌کنید.
مردم منت گذاشته و به شما اعتماد کرده و رأی داده‌اند که بروید مجلس و مشکلات‌شان را حل کنید ولی وقتی می‌بینند که این قبیل مصوبات شرم‌آور و ضدمردمی از مجلس بیرون می‌آید دیگر چه امیدی می‌توانند داشته باشند؟ بنابراین هرچه زودتر خطای خود را جبران کنید و این مصوبه ننگین را از دامن مجلس بزدایید.
و در پایان از شورای نگهبان انتظار می‌رود این آپارتاید را مردود اعلام کند چه آن که به دلیل تبعیض‌آمیز بودن و ماهیت ناعادلانه‌اش هم با اسلام مخالف است و هم با قانون اساسی و هم خراشنده وجدان عمومی جامعه است. برای جمهوری اسلامی که مسوولانش راست می‌روند و چپ می‌آیند خود را نوکر و خدمتگزار مردم معرفی می‌کنند زشت است که مدیران سیاسی‌اش با 2 سال صاحب منصبی مادام‌العمر به بیت‌المال وصل شوند. واقعاً این بود آرمان‌های ما؟
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


در حکومت علی حرف زدن مجازات ندارد

 

 در حکومت علی حرف زدن مجازات ندارد

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

      برخورد امام علی(ع) با مخالفان این گونه است که در طول دوران خلافت و حکومت خود حتی یک زندانی سیاسی نداشت؛ و تنها زندانی سیاسی حکومت امام علی(ع)، قاتل او ابن ملجم مرادی بود که او را هم خود دستگیر نکرد بلکه دوستداران ایشان دستگیرش کردند. اما با همه این اوصاف امام علی(ع) با ابن ملجم همانند یک مهمان در خانه‌اش برخورد کرد و هر گاه شیر یا خرمایی می خورد می گفت از همین شیر و خرما برای او ببرید.
   شخصیت امام علی(ع) یک شخصیت معمولی و عادی نیست که در یک فرصت کوتاه بتوانیم حتی یک بعد از شخصیت ایشان را به گونه ای شایسته مورد توجه قرار دهیم. شخصیت امام علی(ع) شخصیتی پایان ناپذیر و چون دریای بی کرانی است که هر قطره آن شفابخش بوده و برای انسان ها کارآیی دارد. یا شخصیت او همچون کتابی است هزاران صفحه‌ای که در هر صفحه آن هزاران خط و در هر خط آن هزاران کلمه پر معنی و راهگشا وجود دارد.
    ‌این کتاب قطور را باید مطالعه و بررسی کرد و در نهایت هم سعی کرد که آن ها را به معنای واقعی کاربردی و عملیاتی کنیم؛ یعنی این کتاب صرفا برای مطالعه و این دریا برای مشاهده نیست بلکه باید از آن بهترین استفاده‌ها را کرد.
    ما امروز به این که شیعه امام علی(ع) هستیم افتخار می کنیم اما در همه مراحل فوق عقب هستیم؛ یعنی نه آن چنان که باید و شاید علی(ع) را شناخته‌ایم و نه مطالعه‌ای روی ابعاد شخصیتی ایشان به نحو مطلوب داشته‌ایم و نه سعی در کاربردی کردن ابعاد شخصیتی ایشان داشته‌ایم. البته در مسئله شناخت ایشان تا حدودی کار کرده ایم اما در مسئله کاربردی کردن ابعاد شخصیتی ایشان خیلی کم کار بوده ایم.

اگر همه چیز را هم کنار بگذاریم، فقط منشور حکومتی امام علی(ع) برای مان کافی است
آیت الله هاشم زاده هریسی گفت:‌ اگر همه چیز را رها کرده و همان منشور حکومتی امام علی(ع) را که به گونه ای بی نظیر نحوه زمامداری عادلانه را نشان داده و حتی در سازمان ملل متحد هم از آن به عنوان منشور جهانی استفاده می شود را مورد مطالعه عمیق و دقیق قرار دهیم برای مان کافی است.
   ما واقعا از این منشور حکومتی امام علی(ع) که در سازمان ملل از آن به عنوان منشور جهانی یاد می شود استفاده نکرده ایم و از همین روست که می توان گفت با آن حکومت آرمانی امام علی(ع) فاصله زیادی داریم.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ توجه به این امر هر آن قدر که عظمت امام علی(ع) را نشان مان می دهد نقص و کم کاری ما را نیز عیان می سازد.

بزرگترین مظلومیت علی(ع) غربت در میان شیعیان
  این فقط مظلومیت امام علی(ع) نیست که قاتلش با ندای یا الله و به قصد قربت الی الله شمشیر بر فرق سرش می کوبد و این فقط مظلومیت امام علی(ع) نیست که 25سال خانه نشین می شود و مصیبت هایی از جمله حمله به خانه و شهادت همسرش در جوانی را مشاهده می کند، بلکه  مظلومیت بیشتر امام علی(ع) این است که او در میان ما که ادعای شیعیان و پیروانش را داریم غریب است. یعنی ما یاعلی می گوییم و شاید در بالای منابرمان همواره ندای یاعلی بلند باشد اما واقعا عدالت علی(ع) مردم داری علی(ع) مهربانی علی(ع) و ... را به معنای واقعی کلمه کاربردی نکرده ایم.
آیت الله هاشم زاده هریسی با بیان این که اگر چه حکومت ظاهری علی(ع) کوتاه بود، اما حکومت او در تاریخ همیشگی و دائمی است، گفت: علی(ع) شهید عدالت است؛ یعنی اگر عدالت نمی کرد شاید دوران حکومت 5ساله او بیشتر هم می شد اما امام علی(ع) کسی بود که هیچ گاه از اجرای عدالت و حرکت های عادلانه دوری نکرد و حتی زندگی و خانواده اش را فدای آن راه مقدس کرد.

امام علی(ع) می فرمود نمی خواهم ظالم باشم
 
 ‌یکی از چیزهایی که خوب است روی آن کار کنیم این است که امام علی(ع) می فرمایند اگر من بر سر دوراهی قرار بگیرم که یا باید ظالم باشم یا مظلوم و راه سومی نداشته باشم، من مظلوم بودن را انتخاب می کنم، چون نمی خواهم ظالم باشم و چون دوست ندارم مردم بگویند علی ظلم کرد و چون دوست ندارم به عنوان یک ظالم به ملاقات خدا بروم.

‌علی(ع) می توانست با زور شمشیر حق خود را بگیرد اما نکرد
    وقتی حق امام علی(ع) را بعد از پیامبراسلام(ص) خوردند و خلافت را به ناحق از ایشان سلب کردند، امام علی(ع) با نفوذی که در جامعه اسلامی داشت و با توجه به این که همسر دختر پیامبر(ص) و منتسب به پیامبر(ص) بود قدرت آن را داشت و می توانست شمشیر به دست گرفته و با حمایت های مردمی و برخی افراد صاحب نفوذ سیاسی آن عصر حق خود را پس بگیرد اما خودش نخواست.

علی(ع) حکومت با زور را نمی خواست
‌    امام علی(ع) با این کار خود دو کار کرد یکی این که به دنبال اثبات حقش رفت تا به همه مردم و همه تاریخ ثابت کند که حق با علی بوده است. به این منظور هم 6ماه حضرت زهرا(س) پا به پای امام علی(ع) راه افتادند تا در محافل و مجالس مختلف حقانیت علی(ع) را ثابت کنند. آن ها این حقانیت امام علی(ع) را ثابت کردند اما هیچ گاه با زور حق خود را پس نگرفتند. چون امام علی(ع) حکومت با زور را نمی خواست.

امام علی(ع) معتقد بود خواست مردم شرط خلافت و حکومت است
آیت الله هاشم زاده هریسی گفت:‌ امام علی(ع) معتقد بود که امام اگر چه معصوم است و حق ولایت و امامت بر امت را دارد اما اگر این ولایت و امامت بخواهد تبدیل به خلافت و حکومت بر مردم شود، مشروط به مقبولیت مردم است و رأی و خواست مردم را می خواهد نه این که با زور شمشیر این کار صورت پذیرد.

در نظر علی(ع) حکومت حق هم باید با خواست مردم روی کار بیاید
وی با بیان این که کرامت مردم یک اصل در تفکر امام علی(ع) بود، ابراز داشت:‌ امام علی(ع) معتقد بود که حکومت امام معصوم و فقیه اگر چه حق و الهی و باعث عزت مردم است اما همین حکومت باید با خواست مردم و احترام به نظر آن ها ایجاد شود و دقیقا بر اساس همین اعتقاد بود که امام علی(ع) هیچ گاه با زور حکومتی که حق خودش بود را پس نگرفت تا زمانی که جمعیت بسیار زیادی از مردم به در خانه امام علی(ع) رفتند و از او خواستند که حکومت را بپذیرد. و این جمعیت تا جایی بود که گفته می شود امام حسن(ع) و امام حسین(ع) زیر دست و پا ماندند. امام علی(ع) همان زمان هم خطاب به مردم گفتند که من نمی خواستم حکومت را بپذیرم اما اکنون با خواست مردم حجت بر من تمام شده است. این برخورد نمونه و بی نظیر امام علی(ع) با مردم در نهج البلاغه مثل ‎آفتاب می درخشد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ تمام خلفای قبل از امام علی(ع) به صورت شورایی و در مجلسی شورایی برای حکومت انتخاب شدند و تنها کسی که با خواست مستقیم و بی واسطه مردم به خلافت مسلمین انتخاب شد امام علی ابن ابی طالب(ع) بود.
وی یادآور شد:‌ با این وجود باز هم امام علی(ع) خطاب به مردم گفت
من به مسجد می روم و همه افراد هم در آن جا باشند؛ من شروطم را بگویم و اگر طرفین قبول کردیم آن وقت از شما بیعت می گیرم. که گفته می شود اولین فردی هم که حاضر به بیعت با امام علی(ع) شد طلحه بود که در نهایت شمشیر برداشت و در مقابل امام علی(ع) ایستاد.

در حکومت علی حرف زدن مجازات ندارد
    امام علی(ع) هیچ گاه در مقابل افرادی که به ایشان سخن می گفتند و حتی اهانت می کردند تهدید به قتل و حتی تهدید به مجازات و بازداشت هم نمی کرد. برای مثال گفته می شود که برخی مخالفان جلوی راه امام علی(ع) را در حالی که حاکم جامعه اسلامی بود را می گرفتند و می گفتند توبه کن؛ امام علی(ع) هم می گفت من توبه کردم؛ باز گستاخی می کردند و می‌گفتند از گذشته خود توبه کن که امام می فرمودند من از چه چیز گذشته خود باید توبه کنم؟
وی افزود:
در مقابل این بی حرمتی ها و اهانت ها، برخی از دوست داران امام علی(ع) قصد مجازارت و تنبیه این جسارت کنندگان را می کردند اما امام علی(ع) شخصا مانع این کار می شد و می فرمود چیزی نشده است. امام علی(ع) می گفتند در حکومت علی حرف زدن مسئولیت و مجازات ندارد بلکه این عمل فرد است که مسئولیت و مجازات دارد. این سخن چیزی است که امام علی(ع) تأکید زیادی روی آن کرده اند.
   ‌ امام علی(ع) حتی در مقابل دسیسه های خوارج که گاه و بی گاه خبر آن به ایشان می رسید از جمله این که بیان می شد برای جنگ خیمه‌هایی را دایر کرده و راه ها را بسته اند باز هم می گفت تا زمانی که شما جنگ را به صورت عملی آغاز نکنید نه تنها آزاد هستید که هر حرفی را می خواهید بیان کنید که حتی من حقوق شما را از بیت المال قطع نخواهم کرد. ‌ حتی امام علی(ع) قبل از این که آن ها جنگ را آغاز کنند نفراتی چون ابن عباس را فرستادند تا با آن ها به گفت وگو بنشینند. حتی زمانی که جنگ با خوارج به پایان رسید، امام علی(ع) همه آن ها را عفو کرد و نه قبل و نه بعد از جنگ هیچ کس را نه زندانی و نه مجازات کرد.
وی گفت:‌ برخورد امام علی(ع) با مخالفان شان این گونه است که با وجود مخالفت های برخی نادانان، در طول دوران خلافت و حکومت خود حتی یک زندانی سیاسی نداشت؛ و تنها زندانی سیاسی حکومت امام علی(ع)، قاتل او ابن ملجم مرادی بود که او را هم خود دستگیر نکرد بلکه دوستداران ایشان دستگیرش کردند. اما با همه این اوصاف امام علی(ع) با ابن ملجم همانند یک مهمان در خانه اش برخورد کرد و هر گاه شیر یا خرمایی می خورد می گفت از همین شیر و خرما برای او ببرید. امام علی(ع) حتی وصیت می کرد که اگر زنده ماندم خودم می دانم که با او چه کنم و از خدا می خواهم که مرا ببخشاید و اگر از دنیا رفتم و شما خواستید قصاص کنید فقط می توانید یک ضربه به او بزنید.
    امام علی(ع) به اطرافیان خود سفارش می کرد که مبادا بگویید همفکران و یا به عبارتی جریانی که ابن ملجم از آن هدایت شده و پشت سر اوست، کجاست و آن ها را دستگیر و مجازات کنید بلکه می گفتند که اگر می خواهید مجازات هم داشته باشید فقط ابن ملجم باشد.
آیت الله هاشم زاده هریسی در پایان گفت:‌ متأسفانه زندگی پربار امام علی(ع) را به معنای واقعی بررسی نکردیم و تنها به سخنرانی های روزمره و سالیانه درباره ایشان اکتفاء می‌کنیم حال آن که امام علی(ع) نیازی به تعریف و تمجید ما ندارد بلکه لازم است ابعاد زندگی ایشان را به معنای واقعی کاربردی کنیم.
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


احمدی نژاد:1% مطالبی را که میشد، به مردم گفته-ام!!!

    نظر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     احمدی‌نژاد با بیان اینکه در انتخابات ثابت شد که 14-15 میلیون نفر که به من رأی ندادند، منتقد جدی نظام بودند، افزود: من خودم هم منتقد فضای انتخابات بودم.
دو نفر از معاونین وزارت اطلاعات با جریان فتنه همراهی می‌کردند. قبل از انتخابات آقای اژه‌ای را فراخواندم و گفتم این دو معاون شما با جریان برانداز هستند.
اژه‌‌ای گفت من تکلیف خودم را از جای دیگری می‌گیرم، گفتم اگر زمان انتخابات رسید و براندازی اتفاق افتاد، جواب خدا و شهدا را چه می‌دهید؟ اژه‌ای در اواخر فهمید که قضیه براندازی است، گفتم نگران نباشید، من خودم به عرصه می‌آیم و انتخابات را برنده می‌شویم.
   اژه‌ای گفت شما نمی‌توانید، اینها همه جا را گرفته‌اند و میدان دست آنهاست. من گفتم من در متن مردم هستم و می‌دانم چه می‌شود. بنده به ایشان عرض کردم که من انتحاری به خط می‌زنم، هوز فرصت داریم و مناظره‌ها نیز باقی مانده است که در مناظره‌ها کار را تمام می‌کنم.

   اژه‌ای گفت تند نروید، گفتم کمی تند می‌رویم و رفتم. البته هنوز در مناظره‌ها نیز هنوز یک درصد از ده درصد مسائلی را که می‌توان به مردم گفت را گفته‌ام.
 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    فارس: رویترز به نقل از فعالان بازار نفت اعلام کرد واردات بنزین ایران در ماه اکتبر با رشد 21 درصدی نسبت به ماه قبل از آن به 63 هزار بشکه در روز رسید.
رویترز طی گزارشی اعلام کرد به رغم تحریم واردات بنزین ایران در ماه اکتبر 21 درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش به نقل از فعالان بازار نفت، ایران در ماه اکتبر، مهر، بیش از 63 هزار بشکه در روز بنزین وارد کرده است که این رقم نسبت به ماه قبل از آن رشد 21 درصدی داشته است. ایران در ماه سپتامبر حدود 52 هزار بشکه در روز بنزین وارد کرده بود.
یک فعال نفتی در این باره گفت: طی دو ماه اخیر شاهد افزایش ورود محموله های بنزین به ایران در مقایسه با اوائل سال جاری میلادی بوده ایم.
این در حالی است که ایران در واکنش به طرح تحریم فروش بنزین به ایران از سوی دولت های آمریکا و اروپا ظرفیت پالایشگاه های خود را افزایش داده و با کاهش تقاضای داخلی توانسته نیاز خود به بنزین وارداتی را برطرف کند.
واردات بنزین توسط ایران از سال 2007 تاکنون حدود 95 درصد کاهش یافته است. ایران در ژوئن 2007 حدود 204 هزار بشکه در روز بنزین وارد کرده بود که این رقم در ژوئن 2011 به 10 هزار بشکه در روز کاهش یافت .
رویترز به نقل از یک منبع آگاه با اشاره به تحریم بنزین ایران از سوی آمریکا و اروپا نوشت: تحریم ها اثراتی داشته است اما ما می بینیم که در ماه سپتامبر و اکتبر واردات بنزین ایران افزایش یافته است.
این فرد افزود: این روند نشان می دهد چگونه شرکت های خارجی که در بازار آمریکا فعالیت ندراند حاضرند ریسک تحریم ها را بپذیرند.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


وقتی ذبح همه چیز مُجاز میشه! ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     نگاه معنی دار و اعتراض های گاه و بی گاه مسافران هم راننده رو کلافه کرده بود و هم ما رو، به خاطر همین من و یک خانم و دو آقای دیگه با همدیگه ماشین رو با کرایه 6000 تومن دربست گرفتیم که برای هر مسافر نفری 1500 تومن میافتاد درحالی که کرایه خط فقط 550 تومن بود.
به هر ترتیب سوار تاکسی شدیم و راننده شروع کرد از مشکلات ماشین و گیر نیومدن لاستیک و بنزین آزاد زدن صحبت کردن و ... .
کنار راننده مرد جوانی نشسته بود که انگار از خیس شدن زیر بارون دل خوشی نداشت. وقتی سخنرانی راننده درباره مشکلات بنیادی مملکت شروع شد خیلی سریع خودش رو وارد بحث کرد که بهتره ادامه بحث رو به صورت یه گفتگوی دو طرفه دنبال کنیم :
راننده تاکسی : برادر خانمم یه وام 6 میلیون تومنی میخواست بگیره مجبور شد ماشینش رو بذاره به
عنوان وثیقه. بنده خدا الان خورده به مشکل دارند ماشینش رو مصادره می کنند. یه عده دزد دارند میلیارد میلیارد اختلاس میکنند کسی هم خبردار نمیشه اون وقت این جوون رو ببین چجوری سر می دوونند !
مسافر : نوش جونش!
راننده : (نگاه متعجب) نوش جون کی ؟
مسافر : نوش جون کسی که 3000 میلیاردتومن خورده!
راننده : (با لحن عصبی آمیخته به تمسخر) نکنه اون بابا فامیل شما بوده ؟
مسافر : نه ! فامیل من نبوده اما یکی بوده مثل همین مردم . مثل شما! مگه این یارو از مریخ اومده اختلاس کرده ؟ یا اون مدیر بانک از اورانوس به ریاست رسیده بوده ؟
راننده : نه آقا جان اونا از ما بهترون اند. من برای یک جفت لاستیک باید 3 روز برم تعاونی اون وقت اون 3000 میلیارد تومن رو میخوره یه آبم روش !
مسافر : خب آقا جان راضی نیستی نخر! لاستیک نخر ...
راننده : (با صدای بلند) چرا نامربوط میگی مرد حسابی؟ مجبورم بخرم ! لاستیک نخرم پس چجوری با ماشین کار کنم ؟
مسافر : وقتی شما که دستت به هیچ جا بند نیست و یه راننده عادی هستی وقتی میبینی بارندگی شده و مسافر مجبوره زود برسه به مقصد میای ماشینی که باید تو خط کار کنه رو دربست میکنی ...
راننده پرید وسط حرف طرف که : آقا راضی نبودی سوار نمیشدی !
مسافر : (با خونسردی) میبینی ؟ من الان دقیقا حال تو رو دارم. وقتی داشتی لاستیک ماشین میخردی. مرد حسابی فکر کردی ما که الان سوار ماشین تو شدیم و 3 برابر کرایه رو داریم میدیم راضی هستیم ؟ ما هم مجبوریم سوار شیم ! وقتی تو به عنوان یه شهروند عادی اینجوری سواستفاده
میکنی از مدیر یه بانک که میلیاردها تومن سرمایه زیر دستشه چه انتظاری داری ؟ اون هم یکی مثل تو در مقیاس بالاتر.
راننده آچمز شده بود و سرش تو فرمون بود ...
مسافر که حالا کاملا دست بالا رو داشت با خونسردی ادامه داد : دزدی دزدیه ... البته منظورم با شما نیستا ولی خداوکیلی چنددرصد از مردم ما اون کاری که بهشون سپرده شده رو خوب انجام میدن که
انتظار دارند یه مدیر بانک کارش رو خوب انجام بده ؟ منتهی وقتی اونا وجدان کاری ندارند کسی بویی نمیبره اما گندکاری یه مدیر بانک رو همه میفهمند. برادر من تو خودت رو اصلاح کن تا اون مدیر بانک جرات همچین خلافی رو نداشته باشه.
راننده که گوشاش تو اون هوای سرد از شدت خجالت حسابی سرخ شده بود گفت : چی بگم والا !
من اولین نفری بودم که تو مسیر باید پیاده میشدم و طبیعتا طبق قرار اجباری با راننده باید 1500 تومن
کرایه میدادم. وقتی خواستم پیاده شم یه اسکناس 2000 تومنی به راننده دادم.
راننده گفت 50 تومنی دارید ؟ با تعجب گفتم بله دارم و دست کردم تو کیفم و
یه سکه 50 تومنی به راننده دادم .
راننده هم یک اسکناس 1000 تومنی و یک اسکناس 500 تومنی بهم برگردوند و گفت : به سلامت !
همونطور که با نگاهم تاکسی رو که تو هوای بارونی مه آلود حرکت میکرد رو دنبال میکردم چترم رو
باز کردم و پولا رو تو کیفم گذاشتم ... آروم شروع کردم به قدم زدن و با خودم فکر میکردم یعنی من هم باید خودم رو اصلاح کنم ... .
همه کنار گود ایستاده ایم و می گوئیم لنگش کن !
 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    رئیس جمهور روز گذشته برای دومین بار با انتقاد از دستگاه قضائی، نسبت به بازداشت قائم مقام بانک مرکزی اعتراض کرد. پنجشنبه هفته گذشته نیز در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود، حرفهای تندی علیه دستگاه قضائی زد و نسبت به دستگیری برخی از اعضای دولت واکنش نشان داد.
وی بدون اینکه مخاطب خود را مشخص کند اظهار داشت که چرا انتقام از ملت می‌گیرید آنها که رشوه داده و تخلف کرده‌اند و پشتیبانی نفوذی داشتند را دستگیر و محاکمه کنید، چرا قائم مقام بانک مرکزی را دستگیر کردید.و نهایتا رئیس جمهور تیر خلاص را می زند و در جای دیگری می گوید که نفرات اصلی این اختلاس آزاد هستند.
سخنان رئیس جمهور از زوایای مختلف قابل ارزیابی است و آنچه مربوط به دستگاه قضائی است بماند تا آنها توضیح دهند.
اما مساله اصلی در مجرم بودن یا نبودن یک فرد نیست. ماجرا مهمتر از عملکرد دستگاه قضائی است.نگرانی اخیر بیش از خود اختلاس است. آنچه اهمیت دارد موضوعی است به نام سرمایه اجتماعی که در قیل وقال های سیاسی در حال ذبح شدن است. سالها طول می کشد و هزینه ها صرف می شود و عمرها می گذرد و تجربه ها کسب می شود و خونها ریخته می شود تا ذره ذره اعتماد عمومی جلب و سرمایه اجتماعی فراهم شود و پشتوانه ای مردمی برای حاکمیت شکل گیرد.
برای هر کشوری این مساله جز اصول اولیه و مهمترین موضوعات و نهایتا خط قرمز جامعه است و حاکمان عاقل و مدبر و دلسوز حاضرند برای حفظ آن خود را نیز هزینه کنند. مسوولی را اخراج و یا وزیری را برکنار کنند. نخست وزیزی استعفا دهد یا رئیس جمهوری در مقابل مردم زانو بزند و عذرخواهی کند. این اعتماد مردمی است که پشتوانه اصلی حاکمیت و سیاست های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است. طبیعی است که بهترین و انقلابی ترین سیاست ها بدون پستوانه مردم محکوم به شکست است.
در اقتصاد بحث دقیقی در این رابطه وجود دارد. در آنجا گفته می شود که سیاستی موثر و کارا است که در زمان اجرا، انتظارات تطبیقی افراد با انتظارات عقلائی سیاستگذاران را همراه کند و این مهم صورت نمی گیرد جز آنکه مردم به دولت اعتماد داشته باشند.
اختلاسی شکل گرفته و هر چند عدد و رقم آن تاریخی و بی سابقه است اما همین پرونده می تواند تبدیل به فرصتی برای نظام شود تا ضمن برخرود قاطع با عاملان آن، مردم را نسبت به مبارزه با فساد اقتصادی دلگرم کند.
آنچه که در این پرونده نگران کننده است عدد 3 هزار میلیارد تومان نیست که بدون شک نه این عدد و نه دهها برابر آن جبران، کَنده شدن و بی اعتماد شدن یک نفر از انقلاب را نمی کند. آنچه اهمیت دارد و متاسفانه از سوی رئیس جمهور بدان اهمیت داده نمی شود همین اعتماد عمومی است.
اساسا کارکرد اصلی مبارزه با فساد اقتصادی نیز همین جلب اعتماد عمومی است. امنیت و ثبات در سایه اعتماد به حاکمیت شکل می گیرد.مبارزه با فساد اقتصادی اگر منتهی به افزایش اعتماد در جامعه نشود ناقص اجرا شده است. به همین دلیل است که مردم به مبارزه با فساد اقتصادی که در ایام انتخابات و مواردی از این دست مطرح می شوند وقعی نمی نهند.
در بسیاری از کشور ها به محض بروز چنین تخلفاتی حتی با ابعاد پائین تر، اولین کاری که می شود فورا مسوول ارشد استعفا می دهد و مقام بالاتر صراحتا از مردم عذر خواهی می کند. این موضوع فارغ از مجرم بودن یا نبودن مسوول است.
اگر تخلفی داشته باشد که حتما مجرم است و دادگاهی می شود ولی اگر نقشی هم مستقیما نداشته باشد، از حیث احترام به شعور مردمی و حرمت های اجتماعی و اینکه نشان دهد چه میزان از آنچه در زیر مجموعه خود اتفاق افتاده نارحت است، از مسئولیت کنار می کشد. این استعفا به معنای مجرم بودن نیست؛ بلکه جلب اعتماد مردمی است. آنچه برخی از استیضاح کنندگان وزیر اقتصاد بدرستی در مجلس می گفتند این بود که اینجا دادگاه نیست و قرار نیست برای کسی حکم قضائی صادر شود اما آنچه مهم است اینکه مردم متوجه شوند که حاکمیت نسبت به فساد اقتصادی حساسیت دارد و تقصیر که بجای خود، حتی قصور را هم تحمل نمی کند.
اما سخنان اخیر رئیس جمهور بنزین بر زبانه های آتش است. اینکه نفرات اصلی این اختلاس بیرون هستند و دستگاه قضائی افراد بی گناه را دستگیر کرده است و برخورد عدلیه، سیاسی و به تعبیر رئیس جمهور نامردی است تنها یک پیام دارد و آن اینکه عزمی برای برخورد با این پرونده وجود ندارد و یا خدای نکرده همه این بگیرو ببند ها دعوای زرگری و جنگ قدرت است.
گناه چنین القائی در جامعه به مراتب بیش از خود اختلاس است. این همان خط قرمزی است که رئیس جمهور باید نسبت به آن بیش از بقیه حساسیت داشته باشد.
واقعیت این است که همه نظام از دولت گرفته تا دستگاه قضائی و مجلس تلاش دارند تا این پرونده در نهایت صحت و سلامت پیش رود و مجرمین و مقصرین مطابق قانون محاکمه شوند. انجام این مهم حتما تبدیل آسیب به فرصت است و می تواند برگی درخشان در کارنامه مبارزه با فساد اقتصادی و عدالتخواهی در تاریخ انقلاب شود.
انتظار مردم این است که رئیس جمهور برای دفاع از جایگاه مدیران ارشد و معاونین و مسئولین پاک دولتی حداکثر همکاری و همراهی را داشته باشد وبیش از این اجازه ندهد که اعتماد جامعه بر سر منازعات سیاسی هزینه شود.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


احمدی نژاد نامه خودش را وتو کرد

    نظر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     ایده ساخت مترو به سال 54 باز می گردد، ولی تا نزدیکی انقلاب کار خاصی جز مطالعات ابتدایی برای مترو انجام نشده بود؛ سال 57 هم انقلاب شد و کار کند پیش رفت و در این میان عده ای از انقلابیون هم با مترو مخالف بودند.
   آیت الله هاشمی اواخر سال 63 در نماز جمعه خطبه ای ایراد کردند که به «خطبه مترو» معروف شد و ایشان در نماز جمعه گفتند نه تنها تهران بلکه کلان شهر ها هم باید مترو داشته باشند.
   با رفع مخالفت ها ، کار در دولت چهارم کلید خورد و در سال 66 با وامی بانکی کار آغاز گردید ولی به دلیل مشکلات جنگ، کار با سختی پیش رفت.
   با آغاز دولت پنجم و سازندگی ، با دستور آیت الله هاشمی رفسنجانی و زحمات آقای ابراهیمی مدیر عامل وقت مترو ، ساخت تونل ها و حفاری آغاز شد و مترو به عنوان پروژه ای که فقط و فقط آیت الله هاشمی رفسنجانی حامیش بود ، آغاز به کار کرد و این در حالی بود که همه می گفتند این مترو را نمی شود بسازیم.
   مدیر عامل سابق متروی تهران در تشریح روابط دولتهای مختلف با مدیریت مترو گفت: دولت ها همیشه در دادن پول به مترو مشکل داشتند ، در دولت آیت الله هاشمی ، چون مجلس وقت از مترو اطلاعات زیادی نداشت ، پول گرفتن از مجلس برای مترو کار بسیار سختی بود و حاج آقا بیشتر از طریق بانک ها به مترو کمک می کرد.
   در آن زمان از طریق بانک ها اعتبارات خوبی به مترو دادند ، 200 میلیارد تومان در زمان ارز 7 تومانی ، سیمان 3 تومانی و میلگرد 11 تومانی به مترو داده شد که پول خیلی خوبی بود.
   در دولت ششم ما به سمت تنش زدایی با دنیا رفتیم و یک وام ارزی 5 ساله از طریق چین گرفتیم و به همین دلیل تجهیزات اولیه مترو چینی است و واگن های قدیمی را از چین وارد کردیم.
   دولت وقت در شورای اقتصاد مصوبه ای به تصویب رساند که به مترو اجازه داد اعتباری معادل 800 میلیون دلار با ارز 175 تومانی بگیرد ؛ همچنین دولت هاشمی نفت کوره های اطراف تهران و اصفهان را به مترو داد تا منبع درآمد زایی داشته باشد.
   دولت خاتمی به سه طریق به مترو کمک کرد؛ هم از بودجه دولتی، بودجه فاینانس های خارجی که در زمان خاتمی بهتر هم شده بود که 900 میلیون دلار در آن زمان از وام ارزی استفاده کردیم. (در دولت هاشمی فاینانس ها 5 ساله بود که به دلیل بهبود روابط خارجی در دولت خاتمی به 8 سال و نیم به علاوه سه سال هم دوران ساخت ارتقا یافت).
   در دولت آقای احمدی نژاد با خلاء وام های ارزی روبرو شدیم ، پایه مترو فاینانس های ارزی است که با مواضع دولت نهم در موضوعاتی نظیر هولوکاست و غیره و تحریم های سازمان ملل، فرصت 2 میلیارد دلاری بودجه فاینانس ما از دست رفت.
   به احمدی نژاد گفتیم حالا فاینانس ها از بین رفته و قیمت دلار هم افزایش یافته ، از در آمد ارزی به مترو کمک کنید ، اما ایشان قبول نکرد تا اینکه مجلس قانونش را تصویب کرد ؛ قانون شد اما باز هم دولت این پول را نداد.
   مسافرین و ایستگاه های مترو به صورت تصاعدی افزایش یافتند، ولی دولت نه پولی داد و نه اجازه افزایش نرخ بلیط را می داد و از طریق فرمانداری ها جلوی افزایش نرخ را می گرفت .
   در زمان دولت خاتمی ما این ما به التفاوت را از دولت می گرفتیم؛ آقای احمدی نژاد شهردار بودند و من مدیر عامل ، گزارشی را در اردیبهشت 84 نوشتم و به ایشان دادم که اینقدر هزینه ماست و و دولت این مقدار باید به ما بدهد ، ایشان امضا کرد و به دولت و شورای اقتصاد فرستاد ؛
5 تیر شد و رییس جمهور که دیگر خود آقای احمدی نژاد بود در اولین جلسه شورای اقتصاد ، نامه خودش مطرح شد ، ولی ایشان درخواست خودش را نپذیرفت ، و من در آن جلسه حضور داشتم، البته ما آن قدر رفتیم و آمدیم که بخشی از این پول را گرفتیم.
   احمدی نژاد شهردار ، خودش از دولت خاتمی درخواست سوبسید کرد ولی وقتی چند ماه بعد از آن نامه رییس جمهور شد و این نامه را وتو کرد، البته هدفشان این بود که من از آنجا بروم.
   در دولت هاشمی و خاتمی برای مترو زحمت های بسیاری کشیده شده است و اکنون در زمان آقای قالیباف و با زحمات وی 125 کیلومتر مترو داریم ، 75 ایستگاه و دو میلیون سفر در روز.
   محسن هاشمی : دولت آقای احمدی نژاد تفکری انحرافی در حمل و نقل عمومی به نام منوریل مطرح کرد؛ ایشان قصد داشتند ساخت مترو را متوقف کنند و جایش منوریل یا قطار هوایی بسازد.
   ما مجبور شدیم در مقابل این تفکر بایستیم و ایشان در تهران نتوانستند این کار را انجام دهند ، زیرا آقای قالیباف رئیس مجمع مترو بود و شورای شهر هم پشتیبان این مجمع بود .
   نفوذ دولت در متروی کلان شهرها از طریق استاندار و معاونین است ، ولی در تهران نفوذ مدیریتی ندارد ، زیرا شهردار تهران رییس است و اعضای اصلی با معرفی 3 نفر از سوی آقای قالیباف به شورای شهر انتخاب می شوند و دولت تنها یک نماینده دارد و همین باعث شد در تهران با هماهنگی های آقای قالیباف نزدیک 50 کیلومتر مترو بسازیم و حداقل 400 واگن اضافه شده است.
   آقایان شرکتی به نام قطار شهری کشور با عنوان مادر تخصصی تشکیل داده اند که غیر قانونی است ، زیرا براساس قانون مجلس ، باید در شهرداری ها این شرکت ایجاد شود و وقتی در وزارت کشور تاسیس شده، کاری غیر قانونی است؛ این شرکت وظیفه تامین و حمایت از مترو را دارد و باعث شده متروی کلان شهرها به کندی پیش برود.
   مدیران شرکت قطار شهری هم 1 تا 2 سال می ماندند و می دیدند کار غیر قانونی است و نمی توانستند کاری انجام دهند ، استعفا داده و می رفتند آخرین مدیر هم همین آقای رویانیان پر مشغله خودمان بود و اکنون نزدیک به یک سال است که این شرکت بی مدیر است.
   دولت احمدی نژاد به قمی ها گفت اگر منوریل بسازید ، اعتباری مشخص را به استان قم می دهیم و اگر نسازید این پول را نخواهیم داد، مشابه حرفی که به ما در تهران زدند ؛ قمی ها هم گفتند دولت با ساخت منوریل در قم سریع پول خواهد داد ، چرا لج بازی کنیم.
   ساخت قطار هوایی و منوریل در کلان شهرها از ساخت قطار مترو بسیار گران تر است و هم مشکل تر ؛ مترو در دنیای زیر زمین است و هیچ مانعی وجود ندارد و دستگاه هایی که در دنیا ساخته شده برای تونل بسیار مدرن است و قدرت ساخت بالایی دارد ؛ با تی بی ام هایی که از زمان شاه خریداری شده بود بعد از انقلاب تونل های مترو با آنها حفاری شد و این تونل کن های اتوماتیک قیمتشان زیاد نیست حتی با پایین تر از قیمت ساخت پل ، تونل می زند. مورد دیگری که منوریل را گران می کند این است که قبل از شروع منوریل اگر واگن ها و تجهیزات خریداری نشود، شرکتهای سازنده این واگن ها را بعد از اتمام ساخت، گران تر حساب می کنند، زیرا در دنیا منوریل ساز ، کم است. منوریل انرژی مصرفی اش دو تا سه برابر انرژی مترو است و مقدار اصطکاک چرخ منوریل نسبت به چرخ ریل مترو چیزی حدود 200 برابر است و
به همین دلایل منوریل در دنیا زیاد استفاده نمی شود.
   آقایان در قم با اینکه منوریل از کنار حرم و مصلی رد می شد ، تنها به خاطر فضای باز رودخانه پروژه را شروع کردند و الان با مشکل حریم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها روبرو شده اند و پروژه متوقف شده است
؛ قطعا منوریل قم این مشکل را نمی تواند حل کند و طرحی اشتباه بود. این مشکلات در صادقیه هم پیش آمد ، جلوتر رفتند خوردند به منابع آب و در آخر هم خوردند به میدان آزادی و میراث فرهنگی اجازه عبور نداد. مسلمان از دو جا گزیده نمی شود یک بار این اشتباه در تهران صورت گرفت ، دوباره این همه هزینه در شهر قم انجام شد ؛ با حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هم شوخی نمی توان کرد، از جلوی میدان آزادی نگذاشتند عبور کند ، از جلوی حرم هم نخواهند گذاشت ؛ حالا آقایان می گویند از این سو و آن سوی حرم می سازند، اما درنهایت طرح را رها می کنند.
   در جلسه ای که با آقای لاریجانی رئیس مجلس هم داشتیم ، خدمت ایشان گفتم که پروژه مونوریل در شهر مقدس قم، کار درست و کارشناسی شده ای نیست.
 

 متن کامل

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    محمود احمدی‌نژاد بار دیگر از قائم‌مقام بازداشتی بانک مرکزی دفاع کرد و گفت: عده‌ای صاحب نفوذ که پشتوانه آنها خارج از سیستم قوه مجریه است با زد و بند سوءاستفاده کرده‌اند.
   محمود احمدی‌نژاد اواخر هفته گذشته در یک نشست گزینشی با برخی اعضای ستاد انتخاباتیش سخنان متفاوتی را ایراد کرد که به دلیل عدم دعوت از رسانه‌های غیر‌دولتی و حتی دولتی، اخبار گوناگونی در رسانه‌ها منتشر شد که البته محورهای اصلی سخنان وی در همه این رسانه‌ها علی‌رغم توضیحات مرکز اطلاعات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری یکسان بود.
   امروز نیز احمدی‌نژاد در سخنانی در نخستین همایش تبیین طرح تحول نظام بانکی که صبح امروز سه‌شنبه در محل سالن کنفرانس‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد‌، مجدداً بخش‌هایی از سخنان هفته گذشته خود در آن جمع را تکرار کرد که این بار نیز به دلیل عدم دعوت مسئولان اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری از برخی رسانه‌ها، بخش‌هایی از آن به نقل از منابع آگاه از نظرتان می‌گذرد:
احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود با اشاره به تخلف 3 هزار میلیارد تومانی اخیر گفت: یکی دیگر سوءاستفاده می‌کند، فحش آن را همه می‌خورند.
    6 سال پیش گفتیم سیستم بانکی را اصلاح کنید آنها آمدند و مقابله کردند. همان‌هایی که مدعی اصلاح سیستم بانکی هستند.
   احمدی‌نژاد با بیان اینکه بحث بنده با بحث کسانی که حرف سیاسی می‌زنند، ‌فرق دارد، اظهار داشت: آنها می‌خواهند با اصل موضوع که ایجاد 2 و نیم میلیون شغل است مقابله کنند، از همین‌رو به دنبال بهانه هستند تا حرکت رو به‌رشد اقتصاد کشور را کند کنند.
  یک عده‌ای صاحب نفوذ که پشتوانه آنها خارج از سیستم قوه مجریه است با زد و بند کارهای خودشان را انجام دادند و سوءاستفاده‌ای انجام شده، اما این را بهانه‌ای کردند تا در کارهای کشور اخلال ایجاد شود.
   "چرا انتقام از ملت می‌گیرید آنها که رشوه داده و تخلف کرده‌اند و پشتیبانی نفوذی داشتند را دستگیر و محاکمه کنید، چرا قائم مقام بانک مرکزی را دستگیر کردید. همان مدیرعاملی که این تخلف در آن بانک رخ داده در تاریخ 8 خرداد به رغم تاکیدات و تذکرات قبلی باز هم تسهیلات جدید داده است".
   وی با تاکید بر اینکه قائم مقام بانک مرکزی را تحت فشار قرار دادند و گفتند بگو فلانی پشتیبانی کرده تا تو را آزاد کنیم، تصریح کرد: 4 سال پیش یک آقایی از دو بانک پول گرفته بود تا جنس وارد کند، پول را گرفت اما هیچ جنسی وارد نکرد. آن فرد پول را در بازار مسکن برده بود.
   احمدی‌نژاد اکثر مدیران بانکی را جزو افراد خوب دانست و با اشاره به تخلف اخیر بانکی خاطرنشان کرد‌:
این کارها بهانه‌ای برای حمله به سیستم بانکی و دولت است و می‌خواهند فضای کسب و کار و اقتصاد کشور که رو به رشد است را تحت فشار قرار دهند.
احمدی‌نژاد متذکر شد: ‌ما قوه مجریه هستیم که کارها را طبق روال به سیستم بانکی می‌گوییم و اعلام می‌کنیم که این کار را بکنید اما چرا غیر از قوه مجریه دخالت می‌کنند و به بانک‌ها نامه می‌دهند که این تسهیلات را بده یا آن بدهی را امحا کن.
نامردی می‌کنند...
   وی گفت: یک جوری جلوه می‌دهند که تحقیر دولت و سیستم بانکی است و این نامردی است و نامردی هم جواب دارد. کار سیاسی با منافع ملی و اقتصاد جواب نمی‌دهد.
وارد زد و بندهای اصحاب قدرت نشده‌ایم
   احمدی‌نژاد خطاب به مدیران بانکی یادآور شد:
یکی از اهداف این سر و صداها این است که نگذارند شما کار کنید یا کار را کند، کنند و یا پیشرفت ایران دچار خدشه شود در حالی که همه می‌دانند این دولت پرچمدار مقابله با اینکارها است و وارد زد و بندهای اصحاب قدرت نشده‌ایم اما آنها می‌خواهند کارها را سست کنند تا دست کسی به کار نرود.
از کسی توصیه نپذیرید
   احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید نظارت را جدی بگیرید، مجدداً مدیران بانکی را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: از کسی توصیه نپذیرید.
نامه کسی که استحقاق دارد را پاسخ دهید
   وی تصریح کرد:
هرکسی نامه داد اگر آن طرف استحقاق داشت به او بدهید و اگر ندارد به او ندهید و محکم کنترل کنید و اجازه ندهید خدمات ارزشمند شما با یکی دو تا کوتاهی زیر سؤال برود.
به پای مظلوم می‌ایستم
   احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد:
بنده اگر به کسی ظلم شود، پایش می‌‌ایستم و اگر برای تک تک شما مدیران هم ظلم شود، پای‌تان می‌ایستم.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی