سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

تخلفات دولت در بودجه هشتاد وُ هفت، کتاب بزرگی است که خلاصه شده ا

 

 

 

 

 

-تخلفات دولت در بودجه

 

هشتاد وُ هفت، کتاب بزرگی است که خلاصه شده است_

 

 

یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی که اکنون گریبانگیر مردم در جامعه است موضوع موسسات مالی و اعتباری است که به شدت گسترش پیدا کرده است و از سوی دیگر دولت آنان را غیر قانونی اعلام می کند و میلیاردها پول مردم در این میان از بین می رود و مردم به دنبال پول های خود شکایت می کنند و از این موسسه به موسسات دیگر حواله می شوند.

گزارش دیوان محاسبات مفصل است و یک کتاب بزرگ بود که به ما تحویل دادند و ما این کتاب بزرگ را خلاصه کردیم و در دسترس قرار دادیم اما اصل کتاب موجود است و شما می‌توانید آن را در اختیار داشته باشید تا همه موارد تخلفات را ملاحظه کنید.

داریوش قنبری نیز در اخطاری با استناد به اصل 55 قانون اساسی گفت: گزارش تفریغ بودجه نیز باید در عموم مردم قرار گیرد و چون تخلفات بسیار وسیع بوده و هفتاد وُ دو درصد از بودجه انحراف داشته‌اند باید گزارش به شکل تفسیری ارائه می‌شد. همانطور که گفته شد گزارش تخلفات کتاب بزرگی است و نمی‌شود تنها به قرائت گزارش خلاصه شده در صحن علنی مجلس اکتفا کرد بنابراین تقاضا دارم گزارش تفریغ بودجه در اختیار نمایندگان قرار گیرد.
 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


تکتیراندازها از پشت بام های صنعا سَر وُ گردن میزدند ...

 

 

 

 

 

_تک‌تیراندازها از پشت بام های صنعا_

 

_سَر وُ گردن میزدند ..._

 

(عکسها در ادامه متن)

در همین حال شبکه خبری الجزیره به نقل از شاهدان عینی و امدادگران می‌گوید که «اراذل و اوباش حامی رژیم» در یمن از پشت بام خانه‌های اطراف میدان دانشگاه در صنعا به روی مردم معترض آتش گشوده‌اند. به گزارش الجزیره، اغلب کشته‌ها از ناحیه سر و گردن هدف گلوله قرار گرفته‌اند. الجزیره همچنین می‌گوید از میان صدها نفری که در جریان حادثه روز جمعه مجروح شده‌اند «بسیاری در وضعیت بحرانی هستند».

الجزیره همچنین می‌گوید که پس از نماز جمعه امروز مردم معترض علاوه بر صنعا در چهار یا پنج شهر دیگر یمن دست به تظاهرات زده‌اند. کشتار روز جمعه تنها یک روز پس از آن اتفاق افتاده است که دست‌کم ??? نفر در درگیری‌های شهر بندری الهدایه مجروح و زخمی شدند.
 

 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


دردنامه سید احمد خمینی درباره مقدسنمایان متحجر

 

 

 

 

 

 

 

-دردنامه سید احمد خمینی درباره مقدس‌نمایان متحجر_

امام آغاز کنم که خطاب به فرزندان روحانیش می‌فرماید: «خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورده است.»

قبل از هر چیز اعتراف کنم که: قلم زدن و سخن گفتن از ابعاد وجودی مردی که در عصر غربت اسلام، دین خدا را زنده کرد و مجد و عظمت از دست رفته مسلمین را بازگرداند و خواب راحت را از چشم صاحبان عمده قدرت و ثروت و سلاح جهان، ربود و به آرزوی دیرینه مسلمین جامه عمل پوشاند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بنیان نهاد، کاری است بس دشوار. امامی که جز به حق نمی‌اندیشید و ملاکی جز ادای تکلیف الهی بر رفتار و گفتارش حاکم نبود، از احدی جز خدا نمی‌هراسید، حکومت را همچون مولایش علی (ع) تنها برای حاکمیت دین خدا و ستادن حق مظلومین و از ستمگران می‌خواست.

اما واقعیت این است که شناخت اکثریت مردم ایران و بسیاری از مسلمانانی که امکان آشنایی با قیام و انقلاب امام را یافته و شیفته امام گردیده‌اند بیشتر ناظر بر دو جنبه «فقاهت و مرجعیت» و جنبه «مبارزاتی و سیاسی» زندگی امام، آن هم بعد از ورود آن عزیز به ایران بوده است. بسیاری از ابعاد دیگر حیات پرتحرک و پرواقعه و حادثه آن حضرت، حتی در بعد فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی (قبل از ورود امام و بویژه قبل از ?? خرداد ??) نه تنها برای عموم مردم بلکه برای طلاب و روحانیون و حوزه‌ها هنوز ناشناخته مانده است.

آری دچار روزمرگی شدن، و از ادامه راه در میانه آن باز ایستادن، تحت تأثیر وسوسه خناسان قرار گرفتن، ناامید و مأیوس شدن، اهداف و آرمان‌ها و رنج‌هایی که برای تحقق آنها کشیده شده فراموش کردن و از مسیر منحرف گشتن و به گذشته‌های شوم بازگشتن، واقعیت تلخی است که احتمال وقوع آن به عنوان یک خطر جدی فراروی تمامی انقلاب‌ها و نهضت‌ها وجود داشته و دارد، چه رسد به آن‌که نسبت به سختی‌های راه پیموده و بهای سنگینی که برای رسیدن به وضعیت موجود پرداخت شده است ناآگاه و ناآشنا باشیم.

همه آنانی که از این پس مسئولیت تداوم انقلاب را بر دوش می‌گیرند، اگر نسبت به گذشته آگاه نباشند، اندیشه‌های تحجرگرایانه و مقدس‌نمایانه را از عرفان و زهد و تعبد راستین بازنشناسند، سرچشمه و منشأ خطر را آن سان که باید تشخیص ندهند، خطر بازگشت تدریجی و انحراف از اصول در طوفان حوادث آینده و فضای غبارآلودی که ممکن است از سوی صاحبان تفکرات شکست‌خورده از امام و انقلاب در نبود امام ایجاد شود، به طور جدی وجود دارد.

باید به مردم عزیزی که در راه امامشان از همه چیز خود گذشته و فرزندان و عزیزانشان را تقدیم نموده‌اند، صریح و بی‌پرده وقایع تلخ گذشته را بگوئیم تا دشمنان و دوستان را بشناسند، خطراتی را که متوجه راه خونبار شهیدانشان هست به روشنی دریابند.

مردم ما و نسل‌های آینده باید بدانند که پیروزی انقلابشان یکباره و بی‌مقدمه در ?? بهمن سال ?? اتفاق نیفتاد. هرگز چنین نبوده که امام در سال ?? و ?? قیامی کرده باشد و ظرف چند روز مسئله تمام شده و شکست خورده باشد و دوباره در سال ?? فرصتی پیش آمده و به پیروزی رسیده باشیم. پیروزی سیاسی انقلاب در ?? بهمن مترتب بر پیروزی‌هایی بوده است که در میدان‌های سخت مبارزه طولانی امام با متحجرین و مقدس‌نماهای احمق و دین به دنیافروشان به دست آمده بود. انقلابی به مراتب دشوارتر از انقلاب سیاسی لازم بود تا طلسم‌های تحجر شکسته شود، برداشت‌های انحرافی از اسلام که تا عمق حوزه‌های دینی رسوخ کرده بود، زدوده شود و غبار قرن‌ها هجوم بیگانگان و پیرایه‌های دروغین از دامن اسلام راستین شسته شود و زلال اندیشه‌های اسلام ناب محمدی(ص) به نسل تشنه و خسته معاصر برسد.

امام به یک انقلاب فرهنگی به معنای واقعی کلمه نیاز داشت تا سد جمود را بشکند و مبارزه برای تشکیل حکومت اسلامی را به عنوان مهمترین تکلیف الهی در حوزه‌ها و در سطح جامعه مطرح سازد. امام در شرایطی یک تنه کمر به ادای تکلیف الهی بست که خود در توصیف این شرایط می‌فرماید: «یکی از مسائلی که باید برای طلاب جوان ترسیم شود، همین قضیه است که چگونه در دوران وانفسای نفوذ مقدسین نافهم و ساده‌لوحان بی‌سواد، عده‌ای کمر همت بستند و برای نجات اسلام و حوزه و روحانیت از جان و آبرو سرمایه گذاشتند.»

«یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ، بیشتر زخم‌ برداشتند. گمان نکنید که تهمت وابستگی و افترای بی‌دینی را تنها اغیار به روحانیت زده است هرگز. ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاری‌تر از اغیار بوده و هست. در شروع مبارزات اسلامی اگر می‌خواستی بگویی شاه خائن است بلافاصله جواب می‌شنیدی که شاه شیعه است.»

عده‌ای مقدس‌نمای واپس‌گرا همه چیز را حرام می‌دانستند و هیچ‌کس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند...
«خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورده است. وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان، غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست و حکومت دخالت نماید.

شما در صورتی خلفای اسلام هستید که اسلام را به مردم بیاموزید و نگویید بگذار تا امام زمان بیاید... منطق حاکم خمین را نداشته باشید که می‌گفت باید معاصی را رواج داد تا امام زمان(ع) بیاید... اینجا ننشینید فقط مباحثه کنید.
 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


راه فراگیر شدن عدالت و دفع ظلم «نهادینه شدن انتقاد» در جامعه است

 

 

 

 

 

شادروان آیت الله بهجت (ره)

 

_استاد محمود امجد :_

 

-راه فراگیر شدن عدالت و دفع ظلم_

 

_«نهادینه شدن انتقاد» در جامعه است_

 

در اینجا دو نوع فکر و دو دسته افراد وجود دارند: دسته اول آنهایی که می گویند اول تقوی بعد محبت اهل بیت(ع) و بعد چیزهای دیگر! از آنها می پرسیم بیایند نشان دهید! کو تقوی؟! کجاست؟ باور کنید همه در این مورد ول معطلیم! دسته دوم هم کسانی که می گویند بگو مولا! و بعد هرچه می خواهی بکن! اینها هم در اشتباهند! مگر می شود؟! هر دو راه غلط است! اما آنچه مسلم است با محبت می توان به هدایت رسید. مطلب بعدی شیعه گری است! شیعه کو؟ چه کسی ادعای شیعه بودن دارد؟ مگر می شود با عزاداری و نمازخواندن شیعه شد؟ من هیچ وقت تهمت شیعه به خودم نمی زنم!! شیعه کسی است که اگر همه عالم را به او بدهند یا از او بگیرند برایش فرقی نکند! ما کجا و ادعای شیعه گی کجا؟! کو شیعه؟ ولایت هم که اصل و اساس کارها است و ما از آن بهره ای نداریم! پس ادعا نداشته باشیم. دیگران را متهم نکنیم و خودمان را مبرا ندانیم! ما ممکن است در مرحله محبت باشیم! و لذا باید این را تقویت کنیم. به هرکس با هر وضعیتی که با محبت در عزای حسین شرکت کرده احترام بگذاریم. این دستگاه برای همین است که همه بیایند. همه! و چقدر انسانها به این واسطه هدایت شده اند ... از این محبت ها باید برای هدایت استفاده کرد. در این دستگاه می گویند که هرکس که هستی بیا! هیچ کس را رد نمی کنند.

دفع ظلم یا گسترش عدالت و ... راه فراگیر شدن آن « نهادینه شدن انتقاد» در جامعه است. این انتقاد نهادینه از یک طرف باعث جلوگیری نق و نق و از طرفی از بی تفاوتی جلوگیری می کند.

اگر عده ای خاص خود را متولی امر به معروف و نهی از منکر بدانند و تندروی کنند این خطر ... وجود دارد اما بیان شد که اولا باید عزم ملی وجود داشته باشد. ثانیا تندوری به هیچ عنوان جایز نیست و باید مراتب این فریضه رعایت شود. برخوردها نیز نباید سلیقه ای باشد و باید شرایط آن وجود داشته باشد. سه شرط لازم برای امر به معروف و نهی از منکر عبارتند از: علم، تشخیص مصلحت و نفی مفسده. این کار سلیقه ای نیست وگرنه هرج و مرج می شود.

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


اینترنت؛ مرکز کنترل بحران در فاجعه اخیر ژاپن

 

 

 

 

-اینترنت؛ مرکز کنترل بحران در فاجعه اخیر ژاپن_

 

(عکسها در ادامه متن)

شبکه اینترنت ژاپن پس از وقوع سونامی عظیم در سواحل این کشور نه تنها از کار نیفتاد، بلکه به مرکز بحرانی کلیدی برای اطلاع‌رسانی، کمک‌رسانی و پشتیبانی از بازمانده‌ها و مجروحان حادثه تبدیل شد.

با وجود خسارات مهلکی که زمین لرزه ??? ریشتری به بیشتر بخش‌های صنعتی و تجاری ژاپن وارد کرده است، این کشور توانسته اینترنت را به عنوان یکی از کلیدی ترین زیرساختارهای ارتباطاتی خود حفظ کند و حتی با وقوع سونامی چنان بزرگ، آن را از آسیب دیدگی و تخریب به دور نگه دارد.
به عقیده کارشناسان، در شرایط بحران، اینترنت برای افرادی که در جستجوی اطلاعاتی خاص بوده و به دنبال راه‌کاری برای بیرون آمدن از بحران می‌گردند،
ابزاری کلیدی به شمار می‌رود و وقوع سونامی عظیم در ژاپن بار دیگر نشان داد که این ابزار چگونه می‌تواند در شرایط بحرانی کارساز باشد.

ساختار شبکه اینترنت به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در برابر یک جنگ هسته‌ای نیز مقاومت کند، اما فاجعه ژاپن ثابت کرد میزان مقاومت این ابزار در برابر رویدادهای طبیعی نیز به همان اندازه بالا است. در پی برخورد امواج عظیمی که در پی زمین لرزه ??? ریشتری به وجود آمد، با سواحل ژاپن، تصاویر این سونامی با سرعتی بالا سرتاسر شبکه اینترنت را پر کرد. در پی این تصاویر، عکس‌ها و فیلم‌های ویدیویی یکی پس از دیگری بر روی اینترنت قرار می‌گرفتند تا جهان از آنچه در ژاپن در حال وقوع است، آگاهی بیابد.
 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


آیتالله وحید خراسانی : اگر یک عضو شکایت کند تمام بدن مضطرب میشود

    نظر

 

 

 

 

 

 

 

 

آیت‌الله وحید خراسانی :

 

-اگر یک عضو شکایت کند تمام بدن مضطرب می‌شود

(عکسها در ادامه متن)

مسئله‌ای که فعلاً مهم است این است، آنچه واقعاً مورد تأثر است و باید مؤمنین به یکدیگر برسانند این قضیه است، ظلمی که الان در «بحرین» می‌شود، و نه تنها شیعه، مسلمانان بحرین، در این هجومی که از دول بیگانه بر سر یک ملت بی پناه آورده‌اند، آسایش برای مسلمان باقی نمی‌گذارد، مصیبت قابل گفتن نیست.

این است «حقوق بشر»؟ این است آنچه بعضی غربیان ادعا می‌کنند، که چون اینها معاهده دارند بنابراین حمله به بحرین از این دول قانونی است، حمله به بحرین در صورت قیام مردم بحرین برای احقاق حق خودشان، اگر قانونی است، معنی حقوق بشر این خواهد بود که حقوق بشر یعنی حقوق خانواده سلطنتی بحرین، حقوق خانوادگی آن مردک لیبی، حقوق خانوادگی آن خانواده‌ای که در آن مملکت همه ذخائر نفت را قرن‌ها می‌چاپند و آن دارائی بین یک عائله تقسیم می‌شود، این است حقوق بشر؟! این مظلومیت است، این است که وظیفه همه مسلمین سنگین است.
 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


استعفای?? نماینده یمنی، در اعتراض به خشونت دولت علیه معترضان

    نظر

 

 

 

-استعفای?? نماینده یمنی، در اعتراض

 

-به خشونت دولت علیه معترضان-

 

آفتاب: ?? نماینده پارلمان یمن در اعتراض به اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی دولت این کشور علیه معترضین از سمت خود استعفا دادند.

به گزارش خانه ملت به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، در پی تشدید اعتراضات مردمی علیه حکومت “علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور یمن برای کناره‌گیری از قدرت و تشدید مقابله نیروهای امنیتی علیه معترضین، ?? نماینده پارلمان از سمت خود استعفا دادند و به معترضین پیوستند.

استعفای ?? نمایند پارلمان یمن در حالی اتفاق می افتد که پیش از این هفت نماینده دیگر نیز در اعتراض به مقابله خشن نیروهای امنیتی با معترضین در خیابان‌های “صنعا پایتخت یمن از سمت خود استعفا داده بودند.

درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضین در یمن تاکنون ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

پس از اعتراضات گسترده مردمی در تونس و مصر و سقوط حکومت‌های دیکتاتور در این دو کشور، هم اکنون لیبی، بحرین، اردن و یمن نیز شاهد اعتراضات مردم برای مطالبه اصلاحات و تغییرات سیاسی و اقتصادی هستند.

مرجع  
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی