سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

مشایی: احمدی-‏نژاد نگران 15 میلیون رای آنطرف است

 

مشایی: احمدی-‏نژاد نگران 15 میلیون رای آن‌طرف است/

 هر چی می‌‌رویم جلوتر باید آزادی را بیشتر کنیم

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

 اسفندیار رحیم مشائی اخیراً در میان جمعی از طرفداران خود، اظهاراتی درباره تحلیل آرای انتخاباتی سال 88 داشته است. آنچه در ادامه می‌خوانید خلاصه‌ای از سخنان وی درباره علت دغدغه احمدی‌نژاد برای جذب 15 میلیون رای کاندیداهای طرف مقابل است. وقتی به احمدی‌نژاد مراجعه می‌کنی که الان رکورد آرا را زده است می‌بینی همچنان ناراحت است. ناراحت چیست؟ ناراحت آن 15 میلیون رای آن‌طرف است. از چه نظر؟ از نظر خودخواهی‌؟ نه. احمدی‌نژاد 2 ناراحتی دارد. یکی اینکه عددی که آنطرف ایستاده خودش یک ملت است. اینجا خودمانیم. این را اگر بیرون بگویم دوباره برای ما داستان درست می‌‌کنند. آقا اندازه یه ملت است.  15 میلیون است. 5 و یا 6 کشور را جمع کنیم 15 میلیون نمی‌شود. اینها قدرت و اثر دارند. ضمن اینکه اینهائی که رفتند به یک امیدی رفتند با آدم‌هایی که رفتند فرقی ندارند. ما هر چی می‌‌رویم جلوتر باید آزادی را بیشتر کنیم. نمی‌توانیم مردم را محدود بین 2 گزینه کنیم. این نگرانی اول احمدی‌نژاد است.
 

اعتراض امیری‌فر به حداد عادل در مراسم افطاری

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

 روزنامه ابتکار نوشت: عباس امیری‌فر از متهمان آنچه اصول‌گرایان «جریان انحرافی» می‌خوانند و مدتی را نیز در بازداشت به‌سر برد، در مراسم افطار سیاسی اصول‌گرایان حضور یافت.
به گزارش تعامل، این مراسم افطار سیاسی به میزبانی جامعه اسلامی مهندسین در دانشگاه امام‌صادق(علیه‌السلام) برگزار شد و چهره‌های مختلف سیاسی اصول‌گرا در این مراسم شرکت کردند.
اما آنچه بیش از حضور برخی مدیران ارشد دولتی جالب توجه بود، حضور عباس امیری‌فر، دبیر جامعه وعاظ ولایی و مسئول فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری و امام جماعت مسجدسلمان نهاد ریاست‌جمهوری بوده است.
نکته درخور توجه، حضور امیری‌فر تا پایان این برنامه بود. حاضران در جلسه اعلام کردند که در حین سخنرانی دکتر حدادعادل در این مراسم و اشارات وی به جریان انحرافی، امیری‌فر زبان به اعتراض گشوده و به سخنان حدادعادل معترض گشته است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


تصویر سه خواهر خودفروش در عینک کارگزاران نظام!

 

تصویر سه خواهر خودفروش در عینک کارگزاران نظام!

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

 این بار نیز یکی از هزاران لکه سیاهی که تصور آن برای آنانی که هر آنچه داشتند برای حاکمیت اسلام و فضائل اخلاقی فدا نموده اند، قابل قبول نیست، بیان می گردد تا شاید به ریشه های آن پرداخته و مورد اصلاح واقع گردد.
خانم آرایشگری در محل «خانی آباد نو» از رشد فساد اخلاقی در جامعه داد سخن داده و به عنوان نمونه مصداقی را مطرح نمود که: سه خواهرند بزرگترینشان حدود 20 سال و کوچکترین حدود 14 سال؛ هر روز با لباس های چسبان و زننده برای آرایش به من مراجعه می نمایند و در پاسخ به نهی و برحذر داشتنشان از این کار بیان داشته اند که چه کنیم پدرمان کارگری بیش نیست و اموراتمان نمی گذرد... کار نه قابل دفاع است و نه قابل تعمیم؛ ولیکن واقعیتی است غیر قابل انکار. همه ما و آنهایی که حضوری در جامعه دارند کمابیش با مواردی این چنینی در خیابان ها روبرو هستیم. حقیر با دیدنشان متاثر می شوم و گاه اشک در چشمانم حلقه می زند و به جای تنفر از آنها غمشان را بر دل گرفته و نثار نفرین بر مسببین می کنم.
در جامعه آگاه هیچ گاه فقر نمی تواند منجر به فحشا گردد. پایین بودن فرهنگ عمومی در جامعه که ما متولی آن هستیم در کنار فقر نتیجه ای این گونه دارد. مسئولان، برادران و خواهرانی که مورد خطاب «وقفواهم انهم مسئولون» هستید! به خود آیید که دیگر ضرورتی به تحقیق نیست.
اگر بخواهید کاری بکنید، تنها بولتن خبری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کافی است و مزید اطلاع، متوسط سن دختران و زنان خیابانی در تهران و شهرهای بزرگ به 20 و چند سال رسیده و هرگز در هیچ زمانی نه از نظر تعداد و نه از نظر سن اینگونه نبوده است. به خدا در هیچ زمانی این گونه زنان و دختران ایرانی بزم عیاشان عرب را گرم نکرده اند.

 

اوج‌گیری بقایی در دولت

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

 اوایل دهه 80، رحیم‌مشایی به رادیو تهران آمد و بقایی را نیز با خود به این مجموعه آورد. این رفاقت با ریاست مشایی به رادیو پیام بازمی‌گردد که با رفتن مشایی به معاونت فرهنگی- هنری شهرداری تهران در زمان تصدی احمدی‌نژاد بر شهرداری تهران و پس از آن در دولت نهم به دنبال ریاست مشایی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بقایی همواره در کنار او بوده است. با پررنگ شدن سمت‌های بقایی در نهاد ریاست‌جمهوری و پررنگ شدن حضور او در کنار مشایی، پرونده‌ای برای حمید بقایی با رای دیوان عدالت اداری اعلام شد که به چهار سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.
از سوی دیگر نمایندگان مجلس نیز پرونده مشترکی علیه مشایی و بقایی در کمیسیون اصل 90 مجلس تشکیل دادند. در چنین شرایطی بقایی، محمود احمدی‌نژاد را «کوروش زمان» لقب داد و گفت: «اگر به کارهایی که آقای احمدی‌نژاد انجام داده دقت کنیم، می‌توانیم بگوییم آقای احمدی‌نژاد، کوروش زمانه است. آقای احمدی‌نژاد با مواضعی که در مقابل آمریکا در سازمان ملل گرفته، به نوعی کوروش زمان است.» با این حال حساسیت‌ها بر مشایی همواره بیشتر از بقایی بود. پس از حاشیه‌ها و انتقادهای فراوانی که از سوی مسوولان و مقامات کشور و جبهه اصولگرایی به جریان انحرافی وارد شد و برخی از اعضای این جریان بازداشت شدند، حضور مشایی در کابینه و جلسات کمتر و کمرنگ‌تر شد. خبرنگاران در جلسات هیات دولت و مراسم‌های مختلف به دنبال مشایی می‌گشتند تا تصویری از او در دولت ثبت کنند؛ اما هر‌چه بیشتر تلاش می‌کردند کمتر موفق می‌شدند.
در همین رابطه، هفته گذشته روزنامه «جمهوری اسلامی» در خبری از حاشیه جلسه هیات دولت نوشت که اسفندیار رحیم‌مشایی در این جلسه حضور داشته و وقتی دوربین‌های خبرنگاران وارد جلسه شدند مشایی جلسه را ترک کرد. این روزها مشابه این خبرها و شایعه‌ها در رسانه‌ها فراوان مطرح می‌شود اما آنچه قابل مشاهده است حضور بقایی در جلسات دولت و همراهی با احمدی‌نژاد در غیاب مشایی است؛ گرچه تحلیل‌گران معتقدند مشایی همچنان در پشت پرده برای کابینه دهم نقش‌آفرینی می‌کند و مشاوره‌های اصلی را به رییس دولت می‌دهد اما بقایی به عنوان نزدیک‌ترین یار مشایی در کنار احمدی‌نژاد حضوری فعال و پررنگ‌تر دارد که جای خالی مشایی و صندلی او را در دولت پر کرده است.
چرخش افراد در جایگاه‌های مختلف در دولت و تغییر تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها در به کار‌گیری چهره‌ها نشان می‌دهد گرچه احمدی‌نژاد نیروهای خود را جا به‌جا می‌کند و افراد در جایگاه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند اما برخلاف همه فشارها و انتقادها به رییس دولت و تهدیدها به برخورد با جریان انحرافی او به حلقه اصلی یاران خود همچنان وفادار است و آنها را به خود نزدیک نگه می‌دارد.


تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


سرطان، لقمه ای چند؟

    نظر

 

سرطان، لقمه ای چند؟

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

 افزایش نارسایی‌های روده، افزایش برخی سرطان‌ها، افزایش احتمال بروز بیماری‌ها و حمله‌های قلبی، چاقی و افزایش خطر ابتلای به دیابت نوع دوم و کاهش مقاومت در برابر انواع عفونت‌ها از عواقب ناشی از کمبود سبوس گندم http://mnasiri.persiangig.com/bread_coin.jpgاست که بر سلامت مردم تاثیر می‌گذارد.
مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی تبعات جداسازی سبوس گندم بر سلامت مردم تاکید کرد
افزایش عصبانیت، پرخاشگری، افسردگی، تنش‌های روانی، خستگی‌های مفرط، کوفتگی بدنی، بی‌حوصلگی و در نتیجه کاهش شادابی جامعه نیز از دیگر عوارض ناشی از جداسازی سبوس از آرد هستند.
به گزارش روابط عمومی این مرکز مصرف متناسب 6‌درصد سبوس گندم (آرد با درجه استحصال بالا) موجب کاهش احتمال انواع نارسایی‌های جسمی و روحی بویژه نارسایی‌های روده‌یی و سرطان روده بزرگ، چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع دوم و همچنین انواع سرطان‌ها و در نتیجه کاهش 15 تا 40 درصدی میزان مرگ و میر خواهد شد.
رعایت نشدن پروانه استاندارد اجباری آرد یکی از دلایل جداسازی سبوس از آرد گندم است. علاوه بر این مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود تنگناها، مشکلات و کمبودها در استانداردسازی کیفی آرد گندم را اینگونه برمی‌شمارد:
نبود هماهنگی بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مرتبط با صنعت آرد و نان کشور، ضعف نظارت و ارزیابی، ضعف آموزش در سیستم فرآوری آرد، پایین بودن سطح دانش فنی تولید و کهنه بودن تجهیزات تولید آرد، انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت با متدهای مختلف، نبود الگوی تکلیفی از ناحیه ستانده نهایی که مشخص نیست چه نوع آردی با چه ترکیبی و با چه شرایطی باید برای کدام نان تولید شود. کیفیت کم انبارداری، نبود انگیزه برای افزایش کیفیت گندم تولیدی و نبود اختیار انتخاب مواد اولیه (گندم) برای بهبود کیفیت.»
 

منتجب نیا: مسجد ما تصرف شد!

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

 رسول منتجب نیا امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) در پاسخ به این سوال که آیا در ماه رمضان منبر می‌روید گفت: من از 30 سال پیش تا کنون امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) در بین فلکه اول و دوم صادقیه بودم http://irdiplomacy.ir/Images/Article/montajabnia.jpgاما از روز 27 بهمن 1389 یک عده افراد خود سر ضمن تهدید من به قتل مسجد را به تصرف خود در آوردند.
وی در ادامه افزود:
این مسئله از همان ابتدا مورد انتقاد وزارت اطلاعات و دادستانی و اداره امور مساجد قرار گرفت اما هرگز برخوردی صورت نگرفت. این افراد طی این ماه‌ها امام جماعت تعیین کردند و حتی بر سر در حوزه علمیه ما قفل زدند و مانع ورود خواهران طلبه شدند.منتجب نیا تصریح کرد: در این مدت من نامه نگاری‌های زیادی را انجام دادم و به روسای سه قوه ودادستانی و مراجع معظم تقلید نامه نوشتم.

تمام این نهادها قول دادند که در اسرع وقت به آن مسئله رسیدگی کنند حتی اداره امور مساجد قول داد تا ابتدای ماه رمضان این مشکل را حل کند اما با وجود گذشت 9 روز از ماه مبارک رمضان این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.
وی در ادامه افزود: این افراد تعداد معدودی هستند که توانستند مسجد را متصرف شوند حتی افرادی مانند آقای شجونی و حسینیان را دعوت کردند که این افراد کار آنها را مورد تایید قرار دادندو خواستار تداوم این رویکرد شدند که فیلم و نوار آن موجود است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


بنده خدا : ای کاش من هم یک طلبه بودم ...

    نظر

 

بنده خدا : ای کاش من هم یک طلبه بودم ...

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی از برکناری رییس بیمارستان شهدای تجریش و برخورد با سایر متخلفان پرونده طلبه ناحی از منکر خبر داد. رئیس بیمارستان شهدای تجریش به دلیل اهمال‌کاری در پذیرش این طلبه برکنار شد و پرونده فردی که در ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید تعدیل پذیرش این طلبه را انجام می داد برای رسیدگی به هیأت تخلفات فرستاده شده است. دکتر مرضیه وحید دستجردی با اعلام اینکه سرنوشت این پرونده با بررسی ریز مکالمات انجام شده و صحبت با تمام کسانی که در این کار دخیل بوده‌اند نهایی شده است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده دو رزیدنت متخلف در بیمارستان طالقانی و شهدای تجریش نیز به محرومیت از تحصیل به مدت 6 ماه و یک سال محکوم شدند.
 

جلوگیری ازتکرارتجربه احمدی نژاد؟

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

جبهه پایداری انقلاب اسلامی:

این جبهه همانطور که در ابتدای گزارش به آن اشاره شد، با «حزب» تفاوت‌هایی دارد و موسسین آن هم بر این مسئله تاکید کرده‌اند. کارکردش نیز بیشتر در مواجهه با جریان اسفندیار رحیم‌مشایی و برخی از حواریون محمود احمدی‌نژاد و برنامه‌ریزی جهت انتخابات مجلس نهم قلمداد می‌شود. سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در مراسم مجمع عمومی این تشکل در تهران و روابط اعضای این تشکل با آیت‌الله هم از وابستگی این تشکل به آیت‌الله خبر می‌دهد. اغلب اعضای این تشکل از همفکران آیت‌الله هستند و مرتضی آقاتهرانی شاگرد آیت‌الله. روابط با آیت‌الله به گونه‌ای است که خبرنگار خبرگزاری مهر در حاشیه‌نویسی مراسم نوشته است: «پس از پایان سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی، صادق محصولی وزیر سابق رفاه و تامین اجتماعی و یکی از اعضای ارشد جبهه پایداری، دست آیت‌الله مصباح را بوسید و از حضور و سخنرانی او تشکر کرد.» اعضای این تشکل جدید را «افرادی از همکاران قبلی دولت نهم و دهم، برخی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس و برخی اعضای قرارگاه عمار» تشکیل می‌دهند که اعضای ارشد این مجموعه «روح‌الله حسینیان، مرتضی آقاتهرانی، غلامحسین الهام، صادق محصولی، باقر لنکرانی و علی‌اصغر زارعی» و دیگرانی همچون «حمید رسایی، مهدی کوچک‌زاده، کوثری و...» هستند.
شکل‌گیری دولت نهم و دهم اگرچه به نوعی میدان تبلور سیاسی تشکیلات آیت‌الله مصباح یزدی بود و برخی از فعالان این تشکیلات در جایگاه مقامات و صاحب‌منصبان دولتی قرار گرفتند اما از سوی دیگر رخ‌نمایی و عرضه برخی نظرات و برنامه‌ها از سوی اسفندیار رحیم‌مشایی و برخی حواریون دیگر محمود احمدی‌نژاد، برنامه‌ها و دغدغه‌های آیت‌آلله را جامه عمل نپوشاند. اگرچه مواجهه در ابتدا با انتقاداتی نرم که از آنها به عنوان «خودانتقادی» یاد می‌کردند، شروع شد، ولی پایان آن به جدایی کامل انجامید.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


اشرافیگری مسئولان تاثیر منفی بر رفتار و کردار مردم میگذارد

    نظر

 

اینجا وُ این خبرها!!! ...

 حتما از شیوخ نفتخوار وُ خونخوار همسایه بودن! ...

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

 اشرافی‌گری مسئولان تاثیر منفی بر رفتار و کردار مردم می‌گذارد

وی با اشاره به آسیب‌های رفاه طلبی و اشرافی‌گری از سوی مسئولان و مقامات کشور، افزود:
درست نیست در یک جامعه قشری از مردم از مشکلات اولیه همچون فقدان خوراک و سرپناه رنج ببرند، ولی حاکمان آن به دنبال زندگی مرفه و
http://news.hekmatschool.com/Image/news/279/emam_04.jpgبی‌دغدغه باشند، این مسئله تاثیرات منفی بر رفتار و کردار مردم می‌گذارد و معنی ارزش‌ها در دید آنها عوض می‌شود.
رئیس هیئت داوری فراکسیون اصولگرایان مجلس، اظهار کرد:
‌ ملتی که ارزش‌های آن با اشرافی‌گری و دوری از روحیه جهادی تعریف شد، دیگر آموزه‌های انبیاء را ملاک عمل قرار نمی‌دهد و از مسیر کمال، ‌ پیشرفت و توسعه دور می‌شود.
وی ادامه داد:
امام علی (ع) می‌فرمایند؛«برای هر امتی امامی است و مردم به امام خود اقتدا می‌کنند» یا در جایی دیگر فرمودند؛ «مردم به حاکمان بیشتر از پدران خود نگاه می‌کنند» یعنی اگر حاکمان به دنبال ثروت اندوزی رفتند جامعه نیز در آن مسیر قرار می‌گیرد.
 

بیمه بیکاری، شامل هر بیکاری نخواهد شد

((( معلومه! فقط اونایی که هم رابطه دارن، هم دکترای دانشگاه هاوائی ... )))

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

 این طرح شامل کسانی می‌شود که تخصص لازم و شرایط کافی برای استخدام را دارند اما درحال حاضر بیکار هستند و اینگونه نخواهد بود که هر بیکاری حقوق بگیرد. این طرح به دلیل برخی اشکالات در کمیسیون در حال بررسی است که اعضای کمیسیون در پی رفع آن هستند. طرح حمایت از بیکاران جویای کار در کمیسیون در حال اتمام و تصویب است و به‌زودی به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


برای یک انتخابات برابر چه تدبیری کردهاید؟

    نظر

 

 

برای یک انتخابات برابر چه تدبیری کرده‌اید؟

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

 آنانی که 8 سال پیش با عنوان آبادگران آمدند و شعار آبادانی سر دادند به دلایل ناکامی‌هایشان‌، 4 سال بعدی را با نام رایحه خوش خدمت برگزیدند تا شاید مسیر ورودشان به مجلس هموارتر باشد و امروز که به عدم مقبولیت و https://salsa.democracyinaction.org/o/476/images/money%20table%20with%20Uncle%20Sam.jpgمحبوبیت خود آگاه شده‌اند، نام جبهه پایداری انقلاب را برگزیده و از تمام مجاری قانونی براحتی استفاده می‌کنند و از تمام امکانات برخودارند و هر لحظه اراده کنند صد‌ها حزب و گروه به ثبت می‌رسانند و با سخنرانی آقای حداد عادل و با ژست‌های سیاسی ویژه اقدام به برگزاری گنگره می‌کنند در صورتی‌که احزاب اصلاح‌طلب هنوز تایییدیه کنگره‌های قبلی را از وزارت محترم کشور دریافت نکرد‌ه‌اند.  حال سئوال من ازدوستان اصول‌گرا که برای مشارکت اصلاح‌طلبان از باب خواهش وارد شده‌اند این است؛ دوست گرامی ما خواهش شما را به فال نیک گرفته و استقبال می‌کنیم آما شما که در کرسی نایب رییس مجلس قرا دارید برای یک انتخابات برابر چه تدبیری کرده‌اید؟ چگونه می‌شود دسته‌ها و گروه‌های همفکر اصلاح‌طلب را سازماندهی و به صحنه سرنوشت‌شان کشاند؟ چگونه می‌شود نخبگان سیاسی را گرد هم آورد و برنامه کاندیداها را تعریف و به جامعه عرضه داشت؟
 

دفاع از علی مطهری دربرابر هیاهوسالاران

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

 روز چهارشنبه آقای علی مطهری نماینده دلسوز تهران از سر خیرخواهی و با لحنی متین، نقدهایی را متوجه سپاه پاسداران کرد نقدهایی که پاسخهایی منطقی و موجه داشت. چنانکه پاسخهای مطرح شده در نطق احمد توکلی که به دلیل بی توجهی رئیس مجلس به آئین نامه مجال ارائه نیافت و در رسانه ها منعکس شد، به شکل مستدل تمامی شبهات مذکور را رد می کرد. البته آقای مطهری در سخنان خود از سر بی توجهی، فرماندهان فداکار سپاه در دفاع مقدس را با ژنرالهای لائیک، فاسد و دنیاطلب ترکیه مقایسه کرده بود که این تشیبه، جفایی فاحش و بی انصافی بزرگی در حق سرداران غیور و شهادت طلب سپاه بود و قطعا آقای علی مطهری هم نیت بیان چنین تشبیه ناجوانمردانه ای را نداشته است.
هر چند تشبیه آقای مطهری نادرست بود و شبهه های ایشان پاسخ منطقی داشت،
اما این چه رفتار زشتی بود که از برخی نمایندگان سرزد و با شعار و جوسازی تلاش کردند صدای نماینده تهران را خفه کنند؟
این چه روحیه زشتی است که بدون توجه به خیرخواهی و استدلال گوینده، فضا را احساسی می‌کنند و هر نقد و مخالفتی را همراهی با آمریکا و ضد انقلاب عنوان می‌کنند؟

همه عزت سپاه برای این است که فداکارانه از «نظام مردمسالاری دینی» حراست می کند. کسی که با جوسازی و شعار تلاش می‌کند تا صدای نقد و نهی از منکر نماینده‌ای را ساکت کند، به «اصل نظام مردمسالاری دینی» ضربه می‌زند.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


روز خبرنگاری متفاوت ...

    نظر

 

روز خبرنگاری متفاوت در دولت احمدی‌نژاد!

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

سایت اعتدال نوشت: نه در سال‌های گذشته وعده‌های رئیس جمهور و وزیر ارشاد به خبرنگاران عملی شد و نه تغییر خاصی در زندگی قشر زحمت‌ کش خبرنگار رخ داد، اما امسال گلایه‌های همکاران نسبت به سال گذشته، کمتر بود و به قول معروف کمی دل ها خوش بود. رسالت یک خبرنگار نوشتن دردهای مردم و بازگو کردن مشکلات است، اما گفتن برخی دردها، برای بارها و بارها، باز هم کم است. واقعا مشکلات یک روز کاری برای هر خبرنگار، سردبیر و یا صاحب امتیاز یک رسانه آنقدر پر هیجان و مملو از استرس است، که توان تحمل فشارهای ناشی از مسایل حاشیه‌ای تقریبا غیر ممکن است. اکنون که چند صباحی است، فشار روانی تذکرات، توقیف‌ها و سخنان تند و تیز معاون سابق مطبوعاتی وزیر ارشاد و همکاران کم تجربه‌اش از روی اصحاب رسانه برداشته شده است، می‌توان فهمید که واقعا می توان بهتر زندگی کرد و لزومی ندارد وقتی پشت میزی نشستیم، تمام ان افرادی را که می‌توانیم بیازاریم، برنجانیم و از هر کسی به هر بهانه‌ای زهر چشم بگیریم. چاره‌ای نیست جز امید به آینده و البته با اندک نگاهی در رسانه‌های امروز و مقایسه ان با 17 مردادهای چند سال‌ گذشته، می‌بینیم که واقعا اهالی رسانه، انسان‌هایی نجیبند که قدر نیکی را می‌دانند و راه و رسم نیک را می‌شناسد و برای آنان که در تلاشند با علم، عمل کنند، احترام قایلند.
 

رضا امیرخانی: رسانه ملی احساس استبداد را به مردم انتقال می‌دهد

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

 حسن جمهوری اسلامی این است که ما هنوز با آرمان‌های انقلاب داریم جمهوری اسلامی را نقد می‌کنیم و این http://www.alummah.ir/files/images/uploaded/wafa_al_jazeera.jpgخیلی با ارزش است. نوع حکومتی که امام خمینی در ذهن داشت، با ظلم همبستگی ذاتی نداشت و برای همین راضی بود که وارد این حکومت شود. خیلی از بزرگان دیگر مذهبی ما مبارزه با شاه جزو آرمان‌هایشان بود، اما داشتن حکومت آرمان‌شان نبود. به همین دلیل هم هیچ ایده‌ای برای حکومت آینده در ذهنشان نبود دلیلش هم این بود که به هرحال، در ذات حکومت آینده در ذهنشان نبود. دلیلش هم این بود که به هرحال، در ذات حکومت، ظلم را می‌دیدند. حاکم چاره‌ای نداشت به غیر از این که چشم کور کند و به پا غل ببندد و شانه را سوراخ کند و ظلم کند برای این که حکومتش بماند. علما می‌گویند که دلیل ندارد من با لباس پیغمبر وارد این بازی شوم. امام خمینی به نظر من، این موضوع را مد نظر داشت که می‌توانیم حکومتی داشته باشیم که ظالم نباشد. برای این ادعا می‌شود نمونه‌های زیادی پیدا کرد؛ مثلا چرا امام خمینی باید بیاید بین این همه کشورهای اسلامی، تقریبا خودخواسته سفر به پاریس انتخاب کند؟ چرا وقتی به پاریس رفت، با امروزی ترین ابزار آن روز، یعنی رسانه وارد مبارزه شد؟ چرا با امروزی ترین ابزار آن روز، یعنی رسانه وارد مبارزه شد؟ چرا با امروزی ترین مدیای قابل انتقالی که وجود داشت، یعنی یک نوار کاست، مبارزه را ادامه داد؟ همه این‌ها نشان می‌دهد که امام به شرایط روز پایبند بود و می‌خواست برای دنیای مدرن حکومتی عادلانه بسازد. این که ما امروز بگوییم در فلان واقعه، چاره‌ای جز بدرفتاری با مردم نداریم، با ذات انقلاب اسلامی در تعارض است و فقط یک خطای حکومتی نیستند. اصلِ مشروعیت جمهوری اسلامی را به خطر می‌اندازد.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی