سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

هاشمی رفسنجانی به سیاست اعتدالی ، رسمیت بخشید ...

    نظر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   اعتدال : جریان سیاسی موسوم به "انحرافی" ، تلاش های خود برای قبضه کردن مجلس نهم را تشدید کرده است.
این جریان علاوه بر مذاکرات گسترده با کاندیداهایی در سراسر کشور برای تأمین مالی و سیاسی آنها در انتخابات آتی مجلس ، با این استدلال که همواره بخش عمده ای از برندگان انتخابات ، همان نمایندگان مجلس قبلی هستند تمرکز ویژه ای بر روی مجلسیان دور هشتم کرده و لابی هایی را با برخی نمایندگان غیرشاخص مجلس انجام داده است تا بتواند آنها را نیز با خود همراه سازد.
از مجموع حدوداً 290 نماینده کنونی مجلس ، 260 نفرشان برای مجلس بعدی کاندیدا شده اند.
   در جلسات انتخاباتی این گروه گزاره "حداقل 200 کرسی در مجلس نهم" هدفگذاری شده است و گفته می شود علت کاسته شدن از برخی مناصب چهره شاخص این جریان و حضور کمرنگ او در محافل ، اشتغالات شدید انتخاباتی است.
   حامیان رئیس جمهور وجود مجلسی کاملاً یکدست و هماهنگ با احمدی نژاد را در سال آخر ریاست جمهوری وی امری ضروری می دانند و بر آنند که اگر بتوانند مجلس نهم را از آن خود کنند ، خواهند توانست انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را با کاندیدای مطلوب احمدی نژاد برنده شوند و قدرت خود در دولت و مجلس را برای حدود یک دهه دیگر تضمین کنند.

منبع: عصر ایران

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  آفتاب:
تخریب افرادی که در رفتار سیاسی خود، مشی اعتدالی را درپیش گرفته‌اند جامعه را به سمت رادیکالیزه شدن (تند-روی_ع.ع) و افزایش هزینه‌ها پیش می‌برد.
   عضو نخستین دوره شورای شهر تهران جایگاه هاشمی رفسنجانی در ترویج سیاست ورزی اعتدالی را مهم ارزیابی کرد. احمد حکیمی‌پور در این زمینه گفت:
تاریخ معاصر ایران همواره شاهد بروز و ظهور جریان‌های افراطی و تفریطی بوده است که مسیر سیاست را دور از اعتدال پیگیری کردند اما هاشمی رفسنجانی جزء افرادی است که در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد اعتدالگرایی در سیاست را جا بیاندازد. این روش هاشمی هزینه‌های زیادی هم برای او داشت و بسیاری از گروه‌ها و جناح‌های سیاسی کشور ازجمله جریانات برانداز خارج از کشور و همچنین گروه‌های افراطی داخل کشور ایشان را مورد هجمه خود قرار دادند که ایشان برحسب‌‌ همان روش تحمل کردند و این کار بزرگی در عرصه سیاست کشور است.
   به عنوان یک کار‌شناس سیاسی معتقدم
اعتدال در سیاست ما در حاشیه بود و این هاشمی رفسنجانی بود که توانست با تجربه نیم قرن فعالیت سیاسی این روش را در پیش گیرد و به آن رسمیت بخشد. هاشمی آبروی سیاسی خود را در این مسیر فدا کرده است و این نشان دهنده فهم و درک ایشان از سپهر سیاسی کشور است.
احمدحکیمی‌پور با اشاره به هجمه وارد شده به هاشمی رفسنجانی طی چندسال اخیر گفت:
هاشمی از معدود افراد موسس نظام است که هنوز در قید حیات است و اینکه عده‌ای به اسم حفظ اصول یکی از موسسین نظام را مورد هجمه خود قرار می‌دهند مورد قبول نیست و شاید برای کوتاه مدت موفقیت‌هایی به دست آورند اما خط مشی هاشمی در کشور ریشه دوانده است و برخورد عاقلانه هاشمی با این مسائل روشن است.
   وی تاکید کرد: ‌ تخریب افرادی که در رفتار سیاسی خود مشی اعتدالی را درپیش گرفته‌اند جامعه را به سمت رادیکالیزه شدن و افزایش هزینه‌ها پیش می‌برد و همچنین گسترش رفتارهای افراطی را منجر خواهد شد،
ولی از سوی دیگر سال‌های سال است که این روش در کشور جا افتاده است و یک مسیر روشن و امید بخش را در مقابل جریان‌های افراط و تفریطی کشور ایجاد کرده است.
   به گزارش ایلنا: عضو نخستین دوره شورای شهر تهران در ادامه گفت‌و‌گوی خود با اشاره به اهمیت رعایت مرزهای اخلاقی در اختلافات فکری و سیاسی گفت:
کسانی که اخلاق سیاست ورزی را رعایت نکنند افرادی مردود هستند چرا که جامعه این افراد را نمی‌پذیرد.
متاسفانه ادبیات نامناسبی در فضای سیاسی کشور ما رشد کرده که با فرهنگ و منش ایرانی و اسلامی ما نیز در تناقض است و از آن می‌توان به عنوان فرهنگ شعبان بی‌مخی  یاد کرد اما باید دانست که افرادی که با این روش مورد هجمه قرار می‌گیرند محبوبیت‌شان افزایش می‌یابد و این افراطی‌ها هستند که عرصه را می‌بازند.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


زیباکلام: احمدینژاد در لحظه زندگی میکند

    نظر


 

 بوی کباب مجلس نهم، خیلی-ها را به

 وجد آورده که بعد از تقریبا 4 سال

 نمایندگی، از کمبودها وُ مشکلات،

 وَ گرانی کمر-شکن شکایت کنند ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   اصغر گرانمایه‌پور، نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس : امسال نرخ بیکاری نسبت به سال‌های گذشته در بین درخواست‌ها کاهش چشمگیری داشت که این اتفاق با احداث کارخانجات در منطقه بود. قرار بود در قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها شیب افزایش قیمت تدریجی باشد و در مدت 5 سال قیمت‌ها افزایش پیدا کند اما متأسفانه دولت این کار را انجام نداد و اجرا ناصحیح این مصوبه مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.
   افزایش قیمت گاز و برق روی دیگر اجناس هم تاثیر گذاشته است،  بیشتر خانواده‌ها به مشکل بر خورده‌اند خیلی‌ها می‌گویند اگر چه یارانه‌ها پرداخت می‌شود، اما در مقابل شیب قیمت‌ها بالا رفته و زندگی سخت شده است.
   البته در طبقات رو به پایین خانواده‌هایی که در روستا زندگی می‌کنند تاثیری بدی نداشته و حتی ورود یارانه‌ها در زندگی شان تاثیرات مثبتی داشته است و از دولت هم رضایت دارند.
اما رضایت و آرامش این افراد اکثریت جامعه را تشکیل نمی‌دهد. چون شاید نهایتا 30 درصد از قشر ما روستایی نشین باشند. 70 درصد از مردم شهرنشین هستند. به همین دلیل افزایش قیمت‌ها در امرار و معاش و زندگی شخصی مردم تاثیرات منفی گذاشته است.

منبع: تابناک

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به صف های مردمی عریض و طویل که در طول شبانه روز برای دریافت یارانه، CNG و بنزین، سکه، ارز و... در اماکن مختلف تشکیل می‌شود، شعارهایی که احمدی‌نژاد در ابتدای ورود به دولت مبنی بر ایجاد دولت الکترونیک و حذف بروکراسی‌های پیچیده و مشکل ساز داده بود را بدون برنامه‌ریزی خواند وگفت
فکر نمی‌کنم بعد از انقلاب، در هیچ مقطع زمانی کشور از لحاظ اجرایی و مدیریتی کلان جامعه اینقدر کشور افت کرده باشد که از سال 84 ایران به آن دچار شده است.»
   اعتدال : دکتر صادق زیبا کلام اظهار داشت:
« از زمانی که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران شد جامعه ما از نظر اجرایی سقوط کرده و شاهد هستیم که هر روزبرای دریافت سکه، ارز، یارانه و ده‌ها چیز دیگر صف‌های طولانی در جامعه ایجاد می‌شود که این صف‌ها به میزان زیادی از وقت و انرژی مردم را تباه می‌کند.»
   استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد:« با یک بررسی اجمالی بر روند زندگی و قدرت خرید مردم می‌توان متوجه شد که از زمان به قدرت رسیدن اصولگرایان یک خدمتکار و مستخدم دولت یا یک کارمند شرکت اتوبوسرانی در سال84 چه میزانی حقوق دریافت می‌کرده و در سال 90 با وجود این تورم و گرانی‌ها چقدر دریافتی دارد و ماهانه چند کیلو گوشت می‌تواند برای خانواده خود تهیه کند.»
   وی یادآور شد:« طی 6 سال گذشته شاهد تحولات اقتصادی بسیاری در کشور بودیم، اما با کمی تامل و افزودن آمارهای سیاسی و اجتماعی به این آمار اقتصادی، می‌توان فهمید که در سال 84 چند در صد از مردم معتاد بودند و حالا این میزان چند در صد رشد داشته،  چند درصد به میزان طلاق در کشور افزوده شده، از هر100نفر فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، پلی تکنیک و دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 84چند نفر قصد مهاجرت به کشورهای آمریکایی و اروپایی را داشتند و این روند در دی ماه سال 90 چند درصد افزایش یافته است؟»
   دکتر زیبا کلام ریشه تمامی مشکلات دولت احمدی‌نژاد را عدم برنامه ریزی و عدم پاسخگویی نظام مدیریتی کشور دانست و تصریح کرد: « در دولت‌های نهم و دهم اگر کاری انجام شد، که شده، َو اگر هم کاری انجام نشد، نشده و کسی در این دولت پاسخگو نیست.»
   این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:«
اساسا سوال جدی و مهمی که مطرح می‌شود این است که سیاست‌ها و تصمیماتی که احمدی‌نژاد در خصوص مدیریت کشور اتخاذ می‌کند براساس چه معیار و ملاکی انجام می‌شود؟  آیا این طرح‌ها توسط متخصصین،مسئولان صاحب نظر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت تصمیمی اتخاذ می‌شود یا اینکه بدون تامل، تعمق و تفکر انجام می‌شود؟»
   وی خاطر نشان کرد:
« متاسفانه معتقدم تصمیماتی که طی این 6 سال اتخاذ شده تصمیمات خلق الساعه احمدی‌نژاد بوده و درنظام مدیریتی احمدی‌نژاد چیزی بعنوان برنامه‌ریزی و آینده‌نگری وجود ندارد.»
   صادق زیباکلام تاکید کرد:« از هفته گذشته طرح هدفمندی یارانه‌ها وارد دومین سال اجرا شد،
مخالفان و موافقان احمدی‌نژاد معتقدند که تصمیم اجرای هدفمندی یارانه‌ها یکی از مهمترین تحولات اقتصادی در کشور بوده، بنده هم قبول دارم که در طی یک قرن در تاریخ معاصر ایران هیچ تصمیم اقتصادی را نمی‌توان یافت که به این اندازه مهم و قابل اهمیت باشد اما زمانی که به این طرح می‌نگرید متوجه می‌شوید که هیچ فکر منسجم، برنامه ریزی وتعمقی پشت این برنامه وجود نداشته است.»
   مولف کتاب ما چگونه ما شدیم ادامه داد: «
یک روز دولت اعلام می‌کند که به 73میلیون ایرانی می‌خواهد یارانه نقدی 445000ریال بدهد، حال این سئوال مطرح می‌شود که احمدی‌نژاد این میزان هزینه و پول را از محل کدام درآمد و حساب می‌خواهد تامین کند؟ اگر ادعا می‌کند که از محل واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی این اقدام صورت می‌گیرد یک دانش آموز ابتدایی که جمع و ضرب و تقسیم هم می‌داند به شما خواهد گفت که از محل واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی به هیچ وجه حتی ثلث مبلغی که دولت برای تامین یارانه نقدی مردم می‌پردازد تامین نمی‌شود.»
   این پژوهشگر سیاسی اظهار داشت:«
دولت قرار بود بخش عمده‌ای از یارانه‌ها را به صنعت و کشاورزی اختصاص دهد که این برنامه هم اجرایی نشد، از همه مهمتر اینکه دولت بعد از یکسال به این نتیجه رسیده که ما پول و توانایی نداریم که به همه مردم یارانه پرداخت کنیم، دولت از هر حسابی برداشت کرد تا بتواند به 73 میلیون نفر یارانه بدهد، اما در حال حاضر اعلام می‌کند که برای 10 میلیون نفراز مردم نامه ارسال می‌کنیم که که یارانه نگیرند و آنها را از لیست دریافت کنندگان یارانه حذف می‌کنیم.»
   وی افزود:« همه این صحبت‌ها نشان دهنده این است که حتی در ابتدایی‌ترین تصمیمات دولت برنامه ریزی وجود نداشته
و می‌توان در یک کلام گفت احمدی‌نژاد در لحظه زندگی می‌کند،  زیرا همین که خبری یا مطلبی نقل می‌شود تصمیمی می‌گیرد و اعلام می‌کند از فردا این برنامه را اجرا می‌کنیم بدون هیچ برنامه ریزی و زمان‌بندی مشخص شده‌ای تصمیمات خود را اجرا می‌کند.»
   زیبا کلام تصریح کرد:«
در سال86 زمانی طرح سهمیه بندی بنزین مطرح شد و قرار بر این بود که خودرو ها گازسوز شوند یکی از مصیبت‌ها این بود که رانندگان خودروها و تاکسی‌ها مجبور بودند ساعت‌های متمادی در صف‌های طولانی منتظر بمانند، حالا بعد از گذشت 4 سال از این اجرایی شدن این طرح از رانندگان تاکسی‌ها و مردم سئوال کنید چند ایستگاه پمپ گاز به شهرهایشان اضافه شده و در طی هفته و ماه روزی چند ساعت باید دراین صف ها بایستند؟»
   وی در پایان از مسئولان کشور خواست به روند و چگونگی کار مسولان در کشورهای ترکیه، برزیل، کره جنوبی، آرژانتین، شیلی، مالزی توجه کنند که آنها چطور کار و برنامه‌ریزی می‌کنند که نه صف‌های طولانی بنزین و ارز و سکه دارند و نه چه کنم چه کنمی به نام پرداخت یارانه‌ها را مطرح می‌کنند!

منبع: سفیر

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


دولت همه چیز را بروفق مراد اعلام میکند! ...

    نظر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   آفتاب: درپی تشدید اوضاع بحرانی بازار ارز در کشور، احمد توکلی و الیاس نادران با ارائه نامه‌ای به علی لاریجانی از وی خواستند مجلس برای بررسی اوضاع نابسامان بازار ارز تشکیل جلسه فوق العاده بدهد.
متن نامه این دو نماینده مجلس به علی لاریجانی به این شرح است:
برادر ارجمند جناب آقای دکتر علی لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم؛
   وضعیت بازار ارز به عنوان یکی از ابزارهای مهم سنجش شرایط اقتصادی کشور به مرحله‌ای بحرانی رسیده است.
افزایش بی سابقه نرخ ارز و از آن فاجعه‌بارتر نوسانات آن طی ماه‌های پاییز و به ویژه یکی دو هفته و روزهای اخیر تمامی دلسوزان انقلاب و ایران را که علم و تجربه لازم برای آسیب‌شناسی وضع موجود را دارند به شدت نگران سرنوشت حال و آینده اقتصاد ملی کرده است. اکثر اقتصاددانان کشور که سال‌هاست از سیاست‌های ضد و نقیض، مدیریت ضعیف و بعضاً مساله‌دار اقتصادی و اتلاف منابع به دست دولت انتقاد کرده‌اند، تعجبی نمی‌کنند، گرچه به شدت متاسف‌اند.
   در شرایطی که:
1)
به دلیل سرازیر کردن غیر قانونی یارانه‌های نقدی به بازار، نقدینگی افزایش می‌یابد،
2)
تولید کشور، به ویژه صنعت در اثر افزایش هزینه انرژی و نقض قانون در حمایت از تولید در رکود بی‌سابقه‌ای قرار دارد،
3)
تحریم‌های مالی دشمنان ملت ایران گردش پول را در واردات کـُند و پرهزینه کرده است،
4)
حوزه‌های دیگر فعالیت اقتصادی و گردش سرمایه با مشکلات جدی روبروست،
5)
مدیریت ضعیف و مساله دار اقتصادی هر روز مساله‌ای مطرح می‌کند و مقابله با تحریم به کمیته‌ای سپرده شده که رئیس آن فردی فاقد ‌صلاحیت علمی و تجربی و دارای پرونده قضایی مالی است.
6) دولت با آمارهای خود ساخته همه چیز را بروفق مراد نشان می‌دهد
و به جای پرداختن به مسائل اساسی کشور به فعالیت‌های انتخاباتی ناسالم می‌پردازد، در چنین وضعیتی نااطمینانی و ریسک در اقتصاد افزایش می‌یابد و
پول‌های سرگردان برای حفظ ارزش و سود‌جویی متوجه بازار ارز می‌شود و چنین بحرانی را رقم می‌زند.
  این اتفاقات نتیجه طبیعی سوء سیاست و سوء مدیریت دولت و فشارهای خارجی است که تعجب ندارد،
تعجب‌آور عدم تحرک کافی مجلس که نماینده مردم است و باید از حقوق آنان در برابر این وضعیت بحرانی دفاع کند تعجب‌برانگیز است.
   امروز که قیمت ارز بصورت ساعتی دچار نوسان و فزایندگی است، ضروری است مجلس براساس ماده 104 قانون آیین‌نامه داخلی
جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد و موضوع وفق ماده 103 در جلسه رسمی غیرعلنی بررسی و برای نجات اقتصاد ملی تصمیم موثر و قاطعی بگیرد. پیشنهاد ما تشکیل جلسه در 14 یا 15 دی ماه است.

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  آفتاب: بیش از 2سال از دوران حیات دولت دهم می‌گذرد و هر روز بر تعداد وعده‌های عملی نشده دولتی‌ها افزوده می‌شود. مهم‌ترین وعده دولت اما ریشه کن کردن بیکاری و وعده ایجاد 2. 5 میلیون شغل بود که نه تنها
آقای رئیس جمهور، حکایت بیکاری همچنان باقی است!محقق نشد بلکه بررسی گزارش نرخ بیکاری چهار فصل 89 مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در فصل بهار و تابستان نرخ بیکاری ثابت و با اندکی کاهش در پاییز، در زمستان دوباره صعودی شده است.
   اما نکته مهم اینجاست، هر چند روز یک‌بار یکی از مدیران اقتصادی دولت از عزم مسوولان اقتصادی برای برطرف کردن بیکاری سخن می‌گوید و و وزن منابع و سپرده‌های بانکی را نیز برای این منظور بسیار پر بار اعلام می‌کند.
   آخرین وعده محمود
احمدی‌نژاد در جمع مردم ایلام مطرح شد. رئیس دولت دهم در جمع مردم ایلام با اشاره به حجم بالای سپرده‌های بانکی کشور گفت: «با حجم موجود سپرده‌های بانکی برای ایجاد 5/2 میلیون شغل به هیچ‌وجه کمبود منابع نخواهیم داشت.» ولی با این وجود به نظر می‌رسد مسوولان دولتی در مورد مسائل اقتصادی تنها در کلام با قاطعیت برخورد می‌کنند و در عمل خبری نیست که نیست.
   در هر حال، نرخ بیکاری در بهار 89 معادل 13/5 درصد، تابستان 89 معادل 13/6 درصد، پاییز 12/1 و زمستان هم 14/6 درصد بوده است که
با توجه به اظهارات قاطع دولتی‌ها درباره ایجاد شغل، بالا رفتن این آمار در زمستان 89 عجیب به نظر می‌رسد!
   نرخ بیکاری اما در کل سال گذشته هم 13/5 درصد اعلام شده است. این نرخ در بهار سال جاری طبق اعلام مرکز آمار به 12/3 درصد و در تابستان نیز به 11/1 درصد رسیده است. با این حال صرفا در سال گذشته اعلام شد که هر یک از استان‌ها توانسته‌اند تعهدات خود را در زمینه اشتغال زایی محقق کنند اما اینکه مشاغل ایجاد شده از چه کیفیتی برخوردار بوده و چند درصد از آن‌ها فصلی و مقطعی و چه میزان آن با امنیت و ماهیت دائمی است آماری ارائه نشد و یا دست کم منتشر نشده است.
   بررسی نرخ بیکاری سال 88 نیز نشان می‌دهد که وضعیت بیکاری در این سال معادل 11/9 درصد و بیشتر از 10/4 درصد سال 87 بوده است و در این سال وضعیت بیکاری در 21 استان نسبت به 87 بد‌تر شده است. این موضوع از آنجا اهمیت دارد که همین روند با وجود ادعای ایجاد فرصتهای شغلی در سال 89 به میزان 1/6 میلیون نفر ادامه داشته و نرخ بیکاری سال 89 به 13/5درصد و 1/6 درصد بیشتر از سال 88 است.
   بی‌تردید، آمارهای ضد و نقیض دولت درباره ریشه کن کردن بیکاری و ایجاد دو نیم میلیون شغل در طول فعالیت دولت دهم چیزی را عوض نکرده است و جوانان و به خصوص قشر تحصیل کرده، همچنان زیر فشارهای ناشی از بیکاری و فقر، دست و پا می‌زنند وباید پرسید آیا با این روند قرار است فقر در کشور ریشه کن شود؟!
   از سوی دیگر کار‌شناسان اقتصادی می‌گویند اشتغال را باید با تولید و صنعت سنجید. بررسی وضعیت تولید در کشور نشان می‌دهد، اوضاع برای تولید و صنعت چندان مطلوب نیست و علاوه بر واردات بی‌رویه، تولید کشور به دلیل عدم پرداخت یارانه‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه است تا جایی که جز ایجاد شغل‌های مقطعی راهی برای افزایش شاغلین نیست.
   به نقل ازسایت شفاف افزایش تعداد ورودی‌ها به بازار کار نیزعاملی است که دولتی‌ها می‌گویند باعث افزایش آمار بیکاری است
اما این مساله نیز نمی‌تواند افزایش بیکاری را توجیه کند چرا که در سال‌های گذشته همواره میزان ورودی‌های به بازار کار در هر سال به میزان یک میلیون و 200هزار نفر اعلام شده است.
   باید منتظر ماند و دید آیا وعده‌های دولت دهمی‌ها درباره اشتغال به واقعیت تبدیل خواهد شد یا همواره فاصله طولانی بین حرف تا عمل حفظ خواهد شد؟!

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


تابش: برخی میخواهند سر به تن اصلاحطلبان نباشد

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


    محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین
در خصوص تغییر موضع ناگهانی سید محمد خاتمی در خصوص انتخابات، گفت:
اصلا تغییر موضعی نبوده است. ایشان وقتی برای حضور در مراسم ختم به صورت گذری از راه پله می آمدند، از ایشان سوال کردند که شما انتخابات را تحریم می کنید که ایشان می گوید:« نخیر. تحریم معنایی ندارد و ما شرکت می کنیم. » آقایان از این حرف ذوق زده شدند و خبر را ارسال کردند ضمن اینکه توضیح بعدی ایشان هم منافاتی با اظهار نظر قبلی ندارد . چون ایشان گفت ما که تحریم نمی کنیم ،بلکه شرکت هم می کنیم ولی با لیست نمی آییم. سید محمد خاتمی چندی قبل در حاشیه مراسم ختم مرحوم حاج محمد خلیلی اردکانی (داماد آیت الله سید روح الله خاتمی) در پاسخ به پرسشی درباره نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات، گفت: «موضوع تحریم انتخابات نیست، اما برای شرکت در انتخابات بنده دیدگاههای خود را پیش تر بیان کرده ام و انتظار داشتم شرایطی فراهم شود که همه دیدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند.»
دبیرکل فراکسیون اقلیت با بیان اینکه تعداد زیادی از اصلاح طلبان به دلیل سرخوردگی در انتخابات ثبت نام نکردند، اظهار داشت: یک بخش از مردم هم به دلیل اینکه زخم های بعد از انتخابات ترمیم نشده، شرکت نخواهند کرد. این طیف تعلقاتشان بیشتر به اصلاح طلبان است.
وی پیش بینی کرد اقلیت اصلاح طلب مجلس نهم ضعیف تر از مجلس فعلی خواهد بود.
   تابش در خصوص عدم ثبت نام طیفی از اصلاح طلبان و در پاسخ به اینکه فکر نمی کنید با این شیوه اصلاح طلبان با دست خودشان موجب شدند مردم دیگر اقبالی به آنها نداشته باشند، گفت:
نه، لیست هم بدهیم ما را رد صلاحیت می کنند. ضمن اینکه چهره هایی هم که امکان تائید صلاحیت دارند خودشان مایل نبودند ثبت نام کنند.
   حضور برخی از چهره های شهیر اصلاح طلب همچون محمد رضا عارف موضوع دیگری بود که تابش تصریح کرد آقای عارف و برخی از دوستان خودشان راضی نشدند و خود من با برخی هایشان صحبت کردم ولی انها جو را طوری نمی دیدند که وارد عرصه رقابت شوند. برخی دوستان نماینده ما هم تحت تاثیر فشار مردم ثبت نام کردند.
   شرایط اقتصادی کشور وضعت سختی است . در عرصه سیاست خارجی هم وضعیتی را داریم که عقل و منطق و دلسوزی برای انقلاب اسلامی حکم می کند که آدم برای انجام وظیفه بیاید. ولی برخی تنگ نظری ها و محدود نگری هایی است که در هر صورت می خواهند سر به تن هیچ اصلاح طلبی نباشد! حال در این شرایط آدم با چه دلخوشی در این عرصه فعالیت کند؟

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   مهر:
مشاوران املاک می‌گویند که در چند هفته اخیر قیمت مسکن متاثر از بازار سکه و ارز با افزایش حدود 20 درصدی مواجه شده است که پیش بینی می‌شود با اجرای فازدوم هدفمندی یارانه‌ها، این قیمت‌ها بازهم تغییر کند.
   هنوز مدت زیادی از رکود مسکن در تهران نمی گذرد که قیمتها با جهش بی سابقه ای در 2 سال گذشته روبرو شده و به سرعت افزایش می یابند و
به نظر می رسد نقدینگی های سرگردان بازار سکه و ارز به سمت بازار مسکن پیش رفته اند.
   گرچه مسئولان در ماههای اخیر بارها بر این امر تاکید کرده بودند که قیمت مسکن به واسطه افتتاح های مسکن مهر و تمهیدات دولت افزایشی ندارد اما فعالان بازار مسکن اعلام می کنند که پیش بینی می شده که در نیمه دوم سال مانند سال 85 با جهش قیمت ها روبرو باشیم.
   در واقع نزدیک شدن به پایان سال و اعلام اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها که تاثیر زیادی بر قیمت حاملهای انرژی دارد از عوامل محرک بازار مسکن در دو هفته اخیر بوده است که در کنار آن می توان افزایش روزانه قیمت سکه و نوسان بازار ارز را هم در این امر دخیل دانست.
   یکی از مشاوران املاک در شهر تهران دراین باره گفت: در چند هفته اخیر مالکانی که به این بنگاه مراجعه کرده اند، 500 تا 600 هزار تومان قیمت هر متر مربع آپارتمان خود را افزایش داده اند. یکی از مالکان که تا هفته گذشته قیمت آپارتمان خود را 7.5 تا 8 میلیون تومان آگهی کرده بود، امروز تماس گرفت و قیمت هر مترمربع واحد خود را به 9 میلیون تومان افزایش داد.
   این فعال بازار مسکن تاکید می کند که قیمت مسکن در چند هفته اخیر تا 20 درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود که تا پایان سال بازهم به قیمت مسکن افزوده شود.
   قیمت آپارتمان‌ها در تهران
   هم اکنون یک واحد آپارتمان 70 متری در جیحون با عمر 2 ساله با قیمت 122 میلیون تومان به فروش می رسد و 66 متری تکواحدی در محدوده مرتضوی با عمر 3 ساله و پارکینگ با قیمت 103 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. همچنین 56 متری در محله نارمک هم با قیمت 140 میلیون تومان به فروش می رسد و واحد 58 متری در محدوده امیریه با عمر 2 ساله با قیمت 90 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. واحدی 62 متری و یکخوابه در انتهای خیابان شریعتی هم با قیمت 207 میلیون تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است و 63.5 متری در پونک با عمر 5 ساله و دو خوابه در طبقه چهارم با قیمت هر مترمربع 2 میلیون و 330 هزار تومان به فروش می رسد. یک واحد 53 متری هم در سردار جنگل با قیمت 160 میلیون از سوی مالک قیمت گذاری شده است و مالکی آپارتمان 41 متری خود را در قصرالدشت با قیمت 72 میلیون تومان به فروش می رساند.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


دولتِ قانونمند حامی نمایندگان قانونمندست! ...

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  "مسئولان سیاسی و امنیتی استانداری های سراسر کشور در بخشنامه ای اعلام کرده بودند که در آستانه انتخابات و برای پرهیز از تبلیغات انتخاباتی، مسئولان دولتی در مراسم مختلف، نمایندگان فعلی مجلس را همراه نداشته باشند"

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال (www.etedaal.ir) ، برخی مسئولان ارشد دولتی برای حمایت از کاندیداهای نزدیک به دولت با سفر به شهرستانهای مختلف به حمایت از کاندیداهایشان پرداخته اند.به عنوان مثال در این راستا یکی از معاونان رئیس جمهور ، دیروز جمعه در همایشی در آوج شرکت کرد و عملا به حمایت از نماینده فعلی بوئین زهرا و آوج که از نمایندگان دولتی است پرداخت. میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حالی در یادواره شهدای آوج از عزم دولت برای تبدیل آوج به شهرستان خبر داد که در این منطقه، آبگرم به عنوان مرکز بخش با جمعیتی بیشتر و مساحتی بزرگتر وجود دارد.
   دو هفته قبل هم یکی از وزرای دولت به عنوان یادواره شهدا، به شهر ارداق دشتابی از توابع بوئین زهرا سفر کرد که البته با استقبال مردم مواجه نشد.
   گفتنی است امروز هم یکی از وزرای دولت دهم برای کلنگ زنی و افتتاح به بوئین زهرا رفته است. این در شرایطی است که مسئولان سیاسی و امنیتی استانداری های سراسر کشور در بخشنامه ای اعلام کرده بودند که در آستانه انتخابات و برای پرهیز از تبلیغات انتخاباتی، مسئولان دولتی در مراسم مختلف، نمایندگان فعلی مجلس را همراه نداشته باشند، اما گویا این بخشنامه ها برای نمایندگان نزدیک به جریان انحرافی نیست.
   حال جای این سئوال باقیست که چرا در آستانه انتخابات، سفرهای این چنینی و استفاده ابزاری از نام و یاد شهدا و سفرهای مسئولان دولتی برای افتتاح پروژه های نیمه تمام یا کلنگ زنی ها تا این حد زیاد شده است.

 

برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید


  منصوری رضی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در مورد احتمال کسری بودجه در سال‌جاری و راهکار مقابله با آن گفت:
بودجه شامل درآمدها و هزینه‌هاست. این‌که از الان پیش‌بینی کنیم دولت در پایان سال، با کسری بودجه کلان مواجه خواهد شد، اقدامی غیر‌منصفانه است.  دولت باید با درایت در پرداخت یارانه نقدی و در پروژه‌های عمرانی، برنامه‌ها و هزینه‌هایی را پیش‌بینی کند که قابل تحقق باشند. یعنی وعده‌های بزرگ و غیرقابل اجرا ندهد. مثلاً وقتی دولت توان ساخت 10 بیمارستان را دارد، وعده ساخت 100 بیمارستان را ندهد. عقیده اکثر نمایندگان این است که بودجه سال 91 به‌گونه‌ای تدوین و تصویب شود که از اجرایی شدن آن کاملاً مطمئن شویم. بودجه نباید به‌گونه‌ای باشد که مثلاً وعده انجام پروژه‌ای داده شود اما تا پایان سال هیچ کاری برای آن پروژه انجام نگیرد.
بودجه باید به‌موقع ابلاغ و تخصیص یابد. ما نسبت به کارهای انجام شده، از دولت تشکر می‌کنیم اما وعده‌ها و پروژه‌های زیادی به سرانجام نرسیده‌اند. بنابراین، قانون بودجه باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که هم به دولت و بخش اقتصادی مملکت فشاری نیاید و هم این‌که اختصاص بودجه در یک مسیر درستی انجام شود.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


آقای جوانفکر بت بزرگ کیست؟

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   سیدعبدالجواد موسوی در خبرآنلاین نوشت:
 

   آقای علی‌اکبر جوان‌فکر روز شنبه سرمقاله‌ای در روزنامه ایران نوشتند با عنوان: «بت بزرگ» درباره مراسمی که به مناسبت نهم دی‌ماه حامیان آقای احمدی‌نژاد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برپا کردند، مراسمی که به گفته آقای جوان‌فکر چندبار در آن شعار «احمدی بت‌شکن، بت بزرگ‌رو بشکن» سر داده شد.
   شعاری که آقای جوان‌فکر را برآن داشت تا لحظاتی به فکر فرو روند. به فکر فرو رفتن همانا و سر‌مقاله روز شنبه را نوشتن همان. من چند خط از سرمقاله مذکور را برای‌تان نقل می‌کنم و بعد وارد ماجرا خواهم شد. بخوانید:
«منظور آنها کاملاً روشن بود. آنها از احمدی‌نژاد می‌خواستند برای شکستن بت بزرگ که مراد و منظورشان نیز فرد مشخصی است، دست به اقدام بزند. بت بزرگ دارای ماهیت شناخته شده‌ای است و هرکس که با فضای سیاسی و عمومی کشور اندکی آشنایی داشته باشد، می‌تواند از اشاره شعاردهندگان، دریابد که نگاه آنها به سوی کیست و چرا او را بت بزرگ می‌نامند؟»
   در ادامه آقای جوان‌فکر برداشت شخصی خود را از این شعار بیان کرده‌اند که هیچ ربطی به بحث ما ندارد. من با همان چند خطی کار دارم که ایشان درباره بت بزرگ نوشته‌اند. تا جایی که من می‌دانم آقای جوان‌فکر نه شاعر است و نه نویسنده. طعنه و تسخر نمی‌زنم. می‌خواهم به شغل ایشان اشاره کنم تا بدانید با یک هنرمند و ادیب و شاعر سروکار نداریم. اگر ایشان به قول ما اهل بخیه بود ماجرا کاملاً فرق می‌کرد، در آن صورت می‌توانستیم بگوییم
به اقتضای پیشه‌ای که دارد، می‌تواند سخن رمزآمیز و مبهم هم بگوید. اما ایشان اهل سیاست است و سیاست هم جای شعر و شاعری نیست.
   سخن باید سرراست و صریح باشد تا مخاطب بداند طرف مقابل چه می‌گوید و موضعش چیست. ممکن است آقای جوان‌فکر بگوید:
«معلوم است دیگر، منظورم هاشمی رفسنجانی است.» خب، اینکه دیگر این همه بازی ندارد. به قول علما چرا اکل از قفا می‌کنید.
   رک و راست بگویید بت بزرگ همان هاشمی رفسنجانی است. شما که اهل مراعات نیستید. وقتی چشم در چشم دوربین تلویزیونی هرچه دل‌تان خواست به آقای هاشمی گفتید مگر کسی شما را بازخواست کرد؟ پس بحث ادب و احترام و مراعات و این حرف‌ها نیست. نیت خوانی نمی‌کنم اما در پس این شکل از سخن گفتن غرض و مرضی نهفته است. برای اینکه یک تنه به قاضی نروم نوشته آقای جوان‌فکر را به چند تن از دوستان نشان دادم با گرایش‌ها و سلایق مختلف سیاسی. نتیجه یکسان بود.
   همه بدون استثنا معتقد بودند نویسنده محترم خواسته در این فضای پرغبار سیاسی دوسره بار کند، یعنی جوری بنویسد که هر کسی از ظن خود یار ایشان بشود و به تعبیر اهل سیاست آرای مختلف را جذب کند.
من خیلی سیاست نمی‌فهمم اما به جد معتقدم سیاست هر کسی عین دیانت اوست، یعنی اگر کسی در دینش پیرو سیره عمرو و عاص یا حرمله باشد حتماً در سیاست هم به راه آنان خواهد رفت. یکی از چندش‌آورترین آفات سیاسی در روزگار ما نمایش اپوزیسیون‌بازی توسط کسانی است که از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز بر کرسی قدرت تکیه زده‌اند.
   از همه امکانات نظام بهره کافی و وافی بردن و آن‌وقت ادای آدم‌های مبارز و انقلابی را درآوردن مضحکه‌ای ‌است که گمانم فقط در این سرزمین شاهد آن هستیم. چه می‌توان گفت جز آنکه: خدایا ما را از شر خشکسالی و دروغ در امان بدار!

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  احمد توکلی،  نماینده مردم تهران، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی :
در جریان تاسیس بانک آریا که با پشتیبانی افرادی از درون بانک مرکزی صورت گرفت، این فرد 15 بار تلاش کرد با تقلب مجوز بگیرد اما نشد و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که بار شانزدهم این فرد موفق به گرفتن مجوز شد و پس از آن نیز با مجوز اقدام به پولشویی کرد.  مهم‌ترین مشکل ملاک تصمیم‌گیری در حکومت، رفیق بازی، تبارگرایی و گروه‌آرایی است. رفیق بازی در سپردن مناصب یا واگذاری امتیازات به شکل غیر رقابتی، ارتقای اداری و سیاسی دوستان و رفیقان ویژه بدون توجه به قابلیت و اهلیت این افراد بوده که از جمله آن‌ها انتصاب جهرمی به دستور رئیس جمهور به مدیرعاملی بانک صادرات یا پرویزیان به مدیر عاملی بانک توسعه صادرات و شورای پول و اعتبار است.
   انتصاب پورمحمدی با حمایت مشایی و حکم آقای احمدی‌نژاد به قائم مقامی رئیس کل بانک مرکزی بدون داشتن صلاحیت علمی و تجربی لازم از دیگر نمونه‌های پارتی بازی در دولت است. این پارتی بازی‌ها منافع اقتصادی دوستان و رفیقان صاحبان منصب را تضمین می‌کند.
   تبارگرایی و قوم و خویش بازی با سپردن امکانات و دادن امتیاز به اعضای خانواده و نزدیکان صاحبان منصب صورت می‌گیرد که مهدی خورشیدی و فرهاد همتی گل سفیدی نمونه‌هایی از این مورد هستند. توزیع امکانات خارج از مقررات به فرد یا گروه خاص با حمایت‌های مالی و اداری برای جلب آرای افراد، موضوعی است که توسط برخی در دولت انجام می‌شود.
   حمایت ویژه برخی نمایندگان از عدم استیضاح وزیر بازرگانی و صنایع، حمایت دفتر ریاست جمهوری از گروه امیر منصور آریا و تلاش مدیرکل حقوقی ریاست جمهوری در زمان معاونت حقوقی رحیمی برای تقسیم پول بین برخی از استیضاح کنندگان مرحوم کردان نمونه‌ای از این حمایت‌های ویژه است.
   برخی از افراد به واسطه فردی صاحب منصب در دولت از قدرت سوء استفاده کرده و تا پولی را از فرد گرفتار و متقاضی نگیرند، کار آن شخص را انجام نمی‌دهد که در بعضی مواقع نیز کارهای صورت گرفته به شکل حمایت‌های انتخاباتی جبران می‌شود.
   وی بهره‌برداری از مناسبات ساختاری سیاسی به منظور کسب منافع اقتصادی را نمونه بارز رانت‌خواری دانست و تصریح کرد:
رانت‌خواری باعث کاهش کارآیی اقتصاد می‌شود و در چنین فضایی شرکت‌ها به جای اینکه در فضای سالم در راستای بهبود کیفیت محصولات خود رقابت کنند تمام تلاششان را به کار می‌گیرند تا به افراد صاحب نفوذ در دولت نزدیک‌تر شوند.
  
توکلی در ادامه با اشاره به فساد مالی‌ در ایران ‌اضافه کرد: مطالعات بانک توسعه آسیایی نشان می‌دهد که اندازه فساد در شرایطی تا 17 درصد تولید داخل کشورها نیز می‌رسد و اگر فساد مالی اخیر را با نرخ رسمی هر دلار 990 تومان و با توجه به میزان GDP سال 2009 ایران بسنجیم، با نرخ رسمی 331 میلیارد دلار بوده است.
   با صراحت می‌توان گفت که فساد مالی اخیر دو برابر بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین رسوایی سال 2009 آمریکا بوده که این فساد مشابه آن فسادهایی است که علاوه بر ضربه به اقتصاد ملی، مشروعیت سیاسی حکومت را به طور مستقیم زیر سئوال می‌برد.
   در تاسیس بانک آریا که با پشتیبانی افرادی از درون بانک مرکزی صورت گرفت، این فرد 15 بار تلاش کرد با تقلب مجوز بگیرد اما نشد و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که بار شانزدهم این فرد موفق به گرفتن مجوز شد و پس از آن نیز با مجوز اقدام به پولشویی کرد. این سئوال است که چرا زمانی یک فرد می‌خواهد 15 بار کلاهبرداری کند بار شانزدهم مجوز تاسیس بانک می‌گیرد.
   نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از دانشجویان خواست با حمایت از قوه قضائیه خواهان رسیدگی سریع‌تر به فساد مالی باشند چرا که عده‌ای از درون دولت فشار می‌آورند که پرونده روال خود را طی نکند اگر چه قوه قضائیه کار خود را با جدیت دنبال می‌کند و بهترین بازپرس را برای این پرونده در نظر گرفته است.
   تبعیض ناروا در تصمیمات مسئولان، انحراف منابع عمومی از مقاصد اصلی، پرداخت‌های غیرقانونی و رشوه، تبذیر در هزینه‌های عمومی و... از جمله شاخصه‌های مرتبط با فساد مالی اخیر هستند.
   فساد سیاسی کاهش اعتماد عمومی و افزایش نرخ بیکاری را به همراه دارد ضمن اینکه هر چه اعتماد عمومی بیشتر شود نرخ سرمایه‌گذاری نیز بالاتر می‌رود.
   فساد سیاسی باعث بالا رفتن روحیه تجمل‌گرایی مسئولان شده و منابع محدودی که باید صرف تولید کالاهای ضروری شود صرف تولید کالاهای لوکس می‌شود. روحیه تجمل‌گرایی بین مدیران از زمان هاشمی رفسنجانی آغاز شد.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


اختلاسهای جریان انحرافی ادامه دار-ست ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   گویا جریان انحرافی دست بردار نیست و قرار است وارد کارهایی به مراتب بزرگتر از اختلاس 3000 میلیارد تومانی شود. این بار این گروه با نفوذ به جریان خرید یکی از زیرمجموعه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آنهم تنها در مقابل ارایه یک فقره چک، تلاش بر تصاحب اموال متعلق به دولت دارند.
   مستندات رسیده به مهر حکایت از آن دارد که شرکت توسعه گردشگری ایران از شرکت‌های متعلق به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، از سوی سازمان خصوصی‌سازی از طریق عرضه در فرابورس به قیمت 78 میلیارد تومان به صورت اقساطی به شرکتی به نام "ایران‌توسعه" واگذار شده، اما نکته حائز اهمیت این است که این واگذاری فارغ از قیمت‌گذاری صورت گرفته که صحیح یا ناصحیح است، تنها در مقابل دریافت یک فقره چک واگذار شده است. در واقع این گروه، تنها پرداخت مبلغی را تعهد کرده و در عالم واقع، ریالی برای آن پرداخت نکرده‌اند و در مقابل، این مجموعه را تصاحب نموده‌اند.
   گزارش‌ها حکایت از آن دارد که شرکت موضوع واگذاری، مالک تعداد تقریبی 20 هتل و مجتمع اقامتی و تفریحی در سراسر کشور است که هتل لاله تهران با مساحتی بالغ بر 27 هزار متر مربع اعیانی و تقریبا همین مقدار عرصه، در یکی از بهترین نقاط تهران یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت است که گفته می‌شود سالانه 18 میلیارد تومان سود خالص داشته و برند تجاری بسیار ذی‌قیمتی را در اختیار دارد.
   همچنین هتل لاله سرعین، مجتمع آبدرمانی سرعین، هتل لاله چابهار، هتل کندوان تبریز، صدها هزار مترمربع زمین مرغوب و آماده احداث در اغلب شهرستان‌های کشور، دهها واحد تجاری مرغوب در شهرستان سرعین، تعدادی ساختمان مسکونی و اداری در تهران، میلیاردها تومان طلب از مشتریان، سازمانها و نهادهای مختلف است که حتی براساس اسناد مالی منتشر شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی، درآمد سه یا نهایتا چهار ساله یکی از هتل‌های تحت مالکیت این شرکت، بسیار بیشتر از کل قیمت این معامله تاریخی و سراسر سود برای شرکت ایران توسعه (خریدار) است.
   در این میان، سازمان خصوصی‌سازی به شرکت خریدار مذبور حتی زحمت تادیه پیش‌پرداخت 20 درصدی نقدی را که قانونا برای انعقاد قرارداد لازم است، نداده و مهربانانه از خریدار، چک وعده‌دار گرفته است.
   البته بررسی سهامداران این شرکت نیز همه ابعاد این واگذاری تامل برانگیز را روشن می‌کند، چراکه شرکت مزبور تحت مدیریت و متعلق به آقایانی است که نامشان با بانک گردشگری و جریان انحرافی گره خورده است.
   جالب اینکه نشانی رسمی و ثبت شده بانک گردشگری در اداره ثبت شرکتها نیز همان نشانی شرکت خریدار یعنی "ایران توسعه" است و حتی این شرکت عضو حقوقی هیئت مدیره بانک گردشگری است که سوابق تاسیس آن از طریق اخذ وام از بانکهای دولتی بر همگان معلوم است.
   نکته حائز اهمیت اینکه شرکتی که یک شبه وارد معامله 8 میلیارد تومانی شده و چندین برابر همین مبلغ را بهره‌برداری کرده است، در سال 88 به دلیل از بین رفتن بخشی از سرمایه خود ناچار به کاهش سرمایه اجباری شده و سرمایه ثبت شده خود را به بیست میلیون تومان کاهش داده، ضمن اینکه چندماه مانده به انعقاد این معامله، یکباره افزایش سرمایه داده است.
   مرور اسامی شرکای این شرکتها و نیز شرکتهای پارس توسعه و سونیران که به صورت زنجیره‌وار در یکدیگر تنیده شده و هر یک از این شرکتها سهامدار و عضو حقوقی هیئت مدیره دیگری هستند، سئوالات بسیاری را در خصوص این شرکت‌های خانوادگی و خلق‌الساعه که یک شبه میلیاردها به جیب زده‌اند، به ذهن می‌آورد که جواب آن باید از جریان انحرافی و نهادهای متولی خصوصی‌‍سازی پرسید.

منبع: مهر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


    در اوزاکای ژاپن ، شیرینی سرای بسیار مشهوری بود، شهرت آن به خاطر شیرینیهای خوشمزهای بود که می پخت . مشتری های بسیار ثروتمندی به این مغازه می آمدند ، چون قیمت شیرینی ها بسیار گران بود.
   صاحب فروشگاه همیشه در همان عقب مغازه بود و هیچ وقت برای خوش آمد مشتری ها به این طرف نمی آمد ، مهم نبود که مشتری چقدر ثروتمند است.
   یک روز مرد فقیری با لباسهای مندرس و موهای ژولیده وارد فروشگاه شد و عمداً نزدیک پیشخوان آمد قبل از آنکه مرد فقیر به پیشخوان برسد ، صاحب فروشگاه از پشت مغازه بیرون پرید و فروشندگان را به کناری کشید و با تواضع فراوان به آن مرد فقیر خوش آمد گفت و با صبوری تمام منتظر شد تا آن مرد جیب هایش را بگردد تا پولی برای یک تکه شیرینی بیابد.
   صاحب فروشگاه خیلی مؤدبانه شیرینی را در دستهای مرد فقیر قرار داد و هنگامی که او فروشگاه را ترک می کرد ، صاحب فروشگاه همچنان تعظیم می کرد. وقتی مشتری فقیر رفت ، فروشندگان نتوانستند مقاومت کنند و پرسیدند که در حالی که برای مشتریهای ثروتمند از جای خود بلند نمی شوید ، چرا برای مردی فقیر شخصاً به خدمت حاضر شدید؟
   صاحب مغازه در پاسخ گفت : مرد فقیر همه پولی را که داشت برای یک تکه شیرینی داد و واقعاً به ما افتخار داد این شیرینی برای او واقعاً لذیذ بود.
   شیرینی ما به نظر ثروتمندان خوب است، اما نه آنقدر که برای مرد فقیر، خوب و باارزش است.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


زیباکلام: هیچ اصلاحطلب واقعی، برای انتخابات مجلس ثبت نام نکرده

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   فارس- صادق زیبا کلام، کارشناس و فعال سیاسی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی سکوت کرده، ‌اما فکر می‌کنم نظر وی هم بر عدم شرکت در انتخابات آتی است.
صادق زیبا‌کلام فعال سیاسی و استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه
مجلس هشتم با مجلس نهم هیچ تفاوتی نخواهد داشت، ‌گفت: بنده در انتخابات مجلس نهم برای نمایندگی ثبت‌نام نکردم چون یک بار در انتخابات مجلس سال 78 ثبت‌نام کرده و ردصلاحیت شدم.
   وی با اشاره به اینکه اگر در این دوره از مجلس نیز ثبت‌نام می‌کردم، رد صلاحیت می‌شدم، ‌افزود: به دو دلیل در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام نکردم. دلیل اول این است که اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نمی‌کنند و بنابراین بنده هم داوطلب نمایندگی مجلس آتی نشدم.
   زیباکلام خاطرنشان کرد:
دلیل دومم این است که اگر به فرض اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت می‌کردند و بنده هم ثبت‌نام می‌کردم، ردصلاحیت می‌شدم.
   این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که تاکنون اکثر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم داوطلب نمایندگی شده‌اند، تصریح کرد:
هیچ گروه اصلاح‌طلبی که به معنی واقع کلمه اصلاح‌طلب باشد و صبغه دوم خردادی داشته باشد، اعلام نکرده در انتخابات مجلس آتی شرکت می‌کند.
   وی در پاسخ به این سؤال که چرا حزب مردم‌سالاری که یک گروه اصلاح‌طلب است وارد انتخابات مجلس نهم شده و جمعی دیگر از اصلاح‌طلبان مانند خانم راستگو و کواکبیان و … داوطلب نمایندگی مجلس شده‌اند؟‌ گفت: این‌گونه افراد و گروه‌ها را اصلاح‌طلب توصیف نمی‌کنم، بلکه اینها را غیراصول‌گرا می‌دانم.
   زیباکلام در پاسخ به این سؤال که یعنی افرادی مانندکواکبیان و … اصلاح‌طلب نیستند؟ خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ‌گاه کواکبیان، راستگو و … گفته باشند اصلاح‌طلب هستیم و فکر نمی‌کنم طرفداران اصلاح‌طلبان این افراد و گروه‌ها را اصلاح‌طلب بشناسند.
   این فعال سیاسی دوم خردادی اظهار داشت: اگر امر بر این دایر باشد که اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات مجلس حاضر باشند، از سوی خاتمی، کروبی و هاشمی رفسنجانی به صورت صریح و علنی اعلام خواهد شد که در انتخابات شرکت کرده و لیست ارائه می‌دهیم.
  این افراد شاخص اعلام کرده‌اند نه در انتخابات این دوره از مجلس شرکت می‌کنند و نه لیستی ارائه می‌دهند.
   این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که یعنی آقای هاشمی نیز اعتقاد دارد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نکنند؟ گفت: آقای هاشمی رفسنجانی سکوت کرده، ‌اما فکر می‌کنم نظر وی هم بر عدم شرکت در انتخابات است.
   زیباکلام در پاسخ به این سؤال که آیا آقای هاشمی اعتقاد دارد که تنها اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند و یا اینکه همه در انتخابات حضور نداشته باشند؟ ‌گفت:
‌ نظر آقای هاشمی رفسنجانی بر عدم شرکت در انتخابات است چون هیچ یک از خواسته‌هایی که وی در آخرین نماز جمعه خود و پس از حوادث 22 خرداد سال 88 مطرح کرد، جامه عمل پوشیده نشد.
  خواسته‌های آقای هاشمی در آخرین نماز جمعه‌ای که حضور داشت، ایجاد آشتی ملی، وحدت ملی و عبور از بحران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 بود اما هیچ یک از خواسته‌های وی تحقق پیدا نکرد و
چه بسا اینکه عکس این خواسته‌ها تحقق پیدا کرد بنابراین فکر می‌کنم آقای هاشمی‌رفسنجانی هم در انتخابات پیش رو شرکت نمی‌کند.
   زیباکلام در پاسخ به این سؤال که به نظر شما چرا اصلاح‌طلبان می‌خواهند با چراغ خاموش در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند؟ گفت: عده‌ای معتقدند اصلاح‌طلبان با چراغ خاموش وارد انتخابات مجلس شده‌اند که درست نیست.
  این عده اگر کوچک‌ترین شناختی از خاتمی داشته باشند، می‌دانند که وی اهل اینکه با چراغ خاموش حرکت کند، سیاسی‌کاری کند و به ظاهر رفتاری کرده و در باطن طور دیگری باشد، نیست.
  ‌اگر اصلاح‌طلبان خواسته باشند با چراغ خاموش وارد انتخابات شوند مگر می‌شود شورای نگهبان متوجه نشود و آنها را رد صلاحیت نکند.
   استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فرض بگیرید یک فرد اصلاح‌طلب آن‌قدر پیچیده و زرنگ است که با چراغ خاموش وارد انتخابات می‌شود و شورای نگهبان، قوه قضائیه و دولت متوجه نمی‌شوند که وی اصلاح‌طلب است. در نهایت این فرد از تمامی فیلترها عبور می‌کند.
 ‌ سؤال من اینجاست، کسی که این‌قدر دور از اصلاح‌طلبی باشد و هیچ‌کس متوجه مواضع سیاسی وی نشود، آن موقع مردم چه طور متوجه می‌شوند که وی اصلاح‌طلب است و به وی رأی می‌دهند؟
 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  رییس قرارگاه عمار گفت: اینها حصر خانگی هستند، اما نه برای اینکه از اقدامات‌شان جلوگیری شود، برای اینکه مردم آنها را نزنند. تقاضای خودشان است. به گزارش ایسنا، مهدی طائب روز پنجشنبه در سخنانی در جمع فعالان بسیج دانشجویی تحت عنوان «سلسله نشست‌های سیاسی پرسمان تحلیلگران» که در دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «با توجه به اینکه غبار فتنه فرو نشسته و انسان‌هایی که باید می‌فهمیدند فهمیدند، آیا زمان بازخواست بازیچه‌های فتنه، آقایان سران فتنه و سایر عوامل نرسیده است؟» گفت:
ما دو تا خصلت داریم، شما تا بیایید و سران این نهضت‌ها را بگیرید، فریاد می‌زنند چرا اینها را گرفتید؟ دشمن به تمام دنیا اعلام کرده که اینها سران نهضتند، اگر شما عین همان رفتار را با اینها داشته باشید، می‌گویند تو دیگر حق نداری اعتراض کنی. طائب گفت: الان به آنها می‌گویید که بیا! این آقا در خانه‌اش است. چون خیلی جاها گفتند که اینها حصر خانگی هستند! بله، حصر خانگی هستند، اما نه برای اینکه از اقدامات‌شان جلوگیری شود، برای اینکه مردم آنها را نزنند. تقاضای خودشان است. چند بار رفتند این طرف و آن طرف و سنگ خوردند، رمی جمرات شدند، خودشان تقاضا کردند که یک خرده حفاظت ما را بالاتر ببرید. گفتیم حفاظتت را بخواهیم ببریم بالا اینطور می‌شود، گفتند عیبی ندارد، باشد. وی ادامه داد: چندین بار پیام داده بود که بر جان خودم احساس خطر می‌کنم. باشد، این هم جانت، بگیر و نگه دار. اینها اگر جان دوست نبودند، زمان جنگ برای خودشان سنگر نمی‌ساختند. جان برایشان خیلی عزیز است، عیبی ندارد، نگه‌دار ببین آخرش چه می‌شود. معلوم نیست برای چه می‌خواهد زنده بماند؟ این هدیه جمهوری اسلامی به اینهاست. هرجا می‌خواهی بیا و برو سخنرانی کن. حرف‌هایتان را که زدید و مردم در حماسه 9 دی گفتند که این حرف‌ها باطل است. طائب در ادامه جلسه در پاسخ به سوالی درباره اشغال سفارت انگلیس که پرسیده بود «اولا ادعا شده که این تسخیر توسط بسیجیان انجام شده است، آیا درست است؟ و بعد هم اینکه آیا این کار مثبتی بوده یا نه و اگر مثبت بوده چرا وزیر امورخارجه، نسبت به این عمل واکنش نشان داده است؟» گفت: نه! کار غلطی بود. بچه‌های ما هم طراح نبودند. نباید عملیات می‌کردند، به طریقی بازی خوردند و آن کسانی هم که صحنه‌گردان بودند وقتی صحنه را ایجاد کردند دیگر رویت نشدند. رییس قرارگاه عمار تصریح کرد: کار، کار غلطی بود. کار خودشان بود و انگلستان درون سفارت هیچ مدرکی هم نداشت، مدارکی که گذاشته بود، وقتی که آنالیز شد، دیدند که فقط برای ایجاد دعوا گذاشته شده است. طائب ادامه داد: هیچ سندی را نگذاشته بود، پس معلوم شد که کار خودشان بوده است و خدای متعال هم از شیوعش جلوگیری کرد.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


احمدی-نژاد: پس کی میرسه؟! شب شد وُ این پول سَر ِ سفره نرسید!!!

http://s2.picofile.com/file/7231099458/AHMADYNEJ8D_SHAB_SHODO_NAYUMAD.jpg

احمدی-نژاد: پس کی میرسه؟!

شب شد وُ این پول سَر ِ سفره نرسید!!!

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه 20درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند، گفت: ‌آمار چاقی کودکان ایرانی از آمار کودکان کشورهای اروپایی پیشی گرفته است.
اعتدال : احمدرضا درستی مطلق امروز در نشست خبری بسیج تغذیه که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: شیوع چاقی در کودکان و بزرگسالان افزایش پیدا کرده و در افراد سالمند باید به سختی به دنبال افراد سالم بگردیم زیرا با مشکلات تغذیه امروزه سالمند سالم به ندرت می‌بینیم.
وی گفت: شیوع اضافه وزن و کم‌وزنی در میان افراد جامعه بررسی شده است که بیش از 50 درصد از سالمندان چاق هستند. اگر فرد به اندازه کافی نتواند غذای مفید مصرف کند باید بداند که بروز بیماری در آن حتمی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در برخی موارد افراد برای خرید تغذیه مناسب صرفه‌جویی می‌کنند و فکر می‌کنند که پول خود را هدر می‌دهند و به دنبال مواد غذایی ارزانتر هستند ولی باید بدانیم اگر زمانی این فرد بیمار شد حاضر است وسایل زندگی خود را بفروشد تا سلامتی خود را به دست آورد پس صرفه‌جویی در خرید مواد غذایی سالم می‌تواند به سلامتی ضرر برساند.
درستی مطلق بیان داشت: تبلیغات افزایش وزن و پرورش‌اندام در رسانه ها و فضای مجازی تبلیغاتی غلط است و دانش افراد در جامعه به اندازه کافی نیست که نقد اطلاعات می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد. به تبلیغات باید توجه خاص داشت و افراد باید بدانند چه تبلیغی غلط و چه تبلیغی درست است.
وی بیان داشت: ‌تبلیغات مواد غذایی بسیاری از افراد را گول می‌زند و رسانه‌ها در زمینه تبلیغات غذایی بسیار غلط عمل می‌کنند.
لبنیات‌های آلوده به سم افلاتوکسین می‌خوریم
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: سیستم کشاورزی ما نیز ایراد دارد و محصولاتی را به مردم عرضه می‌کند که سرشار از کودهای شیمیایی است و بخش دامپروری ما نیز نان‌های کپک زده را به دام‌ها می دهد که شیر سرشار از افلاتوکسین مصرف می‌کنیم.
وی گفت: حتی در صنعت لبنیات نیز پنیرهایی تهیه می‌شود که سرشار از نمک است و زمانی از این قضیه شکایت می‌شود آب نمک را زیاد می‌کنند.
اطلاع رسانی تغذیه ضعیف است
وی افزود: همه ارگان‌ها باید با یکدیگر فعالیت کنند تا سلامتی جامعه حفظ شود. اطلاع‌رسانی در بخش تغذیه کم است. بسیاری از افراد نمی‌دانند که مصرف فست‌فودها موجب چاقی آنها می‌شود. همچنین آمار چاقی کودکان ایرانی از کشورهای اروپایی پیشی گرفته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در اطلاع‌رسانی پیام‌های بهداشتی باید بسیار دقیق باشیم که تبلیغات در مخاطب تأثیر می‌گذارد.
20درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند
درستی مطلق با بیان اینکه افراد در خرید مواد غذایی باید دقت کافی را داشته باشند، ادامه داد: 20 درصد مرغ‌هایی که در سطح مرغ‌فروشی‌های شهر به فروش می‌رسد قبل از ذبح مرده‌اند و افراد مرغ‌هایی را مصرف می‌کنند که قبل از ذبح خودشان از بین رفته‌‌اند. البته ما نمی‌توانیم همه این مسائل را از نو آغاز کنیم ولی می‌توانیم به مردم آموزش دهیم که در تهیه مواد غذایی سالم دقت کافی به خر دهند.
وی گفت: دانش‌آموزان مجبورند زیاد درس بخوانند به خاطر اینکه تحت فشار خانواده قرار دارند. این افراد تا پاسی از شب بیدار هستند و مدام در حال درس خواندن هستند و در حین مطالعه نیز از مواد غذایی و تنقلاتی مصرف می‌کنند که بتواند مانع از خواب آنها شود که این مصرف مواد غذایی و کمی فعالیت دانش‌آموزان موجب چاقی آنها می‌شود که باید بدانیم که خواب نامناسب و فعالیت‌‌های کم دانش‌آموزان در چاق شدن آنها اثر می‌گذارد.
منبع: جام جم

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


دولت-سازی، مجلس-سازی، شایعه-سازی، وَ ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   حدود ساعت هشت صبح جمعه 9 دی است .ازرادیو ایران، که من بدلیل اینکه کمترتلویزیون می بینم معمولا به آن گوش می کنم، برنامه ساده مثل صبح پخش می شود. موضوع برنامه تماما به واقعه 9 دی اختصاص دارد. مهمان برنامه یکی از دوستان سردار سپاهی من،است - که اهل کاشان و سی سال است او را می شناسم و به همین دلیل از او نام نمی برم- همو که مجری بدون آنکه به مردم بگوید وی سرداری سپاهی است، ازاو بعنوان رییس ستاد بزرگداشت 9 دی نام می برد.
به اینکه این کار،وظیفه نهادی همانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که مسولیت برگزاری مراسم سرتاسری در کشور،مثل برگزاری راه پیمایی روز قدس، دهه فجر و..را عهده داراست کاری ندارم.
به سوالهای مجریان وجوابهای تاسف آور و گاه خنده دارمهمان برنامه هم - که ازقضا بسیارجای نقد دارد - جز دو نکته بسیار جالب آن کاری ندارم.
دردقایق آخربرنامه که یکی از مجریان ازمهمان برنامه درباره نقش کشورهای خارجی دربرپایی بقول آقایان فتنه 88 می پردازد وی با بیان اینکه کشورهای خارجی رسما از سران فتنه اعلام حمایت کردند ،درعبارتی شگفت و بی سابقه درباره انتخابات خرداد 1376 که به روی کارآمدن مرد محبوب همه فصل ها ،جناب سید محمد خاتمی منجر شد و رهبری از آن با تعبیرحماسه دوم خرداد یاد کرد، اظهارداشت :
روش کشورهای خارجی درحمایت از فتنه گران، دوگونه است: یا از طریق دولت سازی ومجلس سازی است که درماجرای دوم خرداد سال 76 و تشکیل مجلس ششم دیدیم و یا از طریق جنگ نرم و کشاندن مردم به کف خیابانها توسط بنیادهایی همچون جورج سوروس و..!!
درست شنیده اید ،ازنظراین سردار، پدید آمدن حماسه دوم خرداد 76 نتیجه تحریکات وتحرکات خارجیهای استعمارگراست!
چقدردراین عبارت موهن،سست و بی پایه، اهانت به همه از رهبری تا مردم وجود دارد ،خدا می داند.
هرچند می گویند حرف زدن درایران چون کنتورنمی اندازد! خیلی بی هزینه است، اما این یک شوخی بیشترنیست و تاریخ با چشمانی باز درحال ثبت و ضبط دقیق و بدون کم وکاست همه چیزاست.آقایان لا اقل ،بفکر آبروی بعد از خود باشند.
ایشان درنقل شگفت دیگری اظهارداشت، درستاد یکی ازبقول او، سران فتنه 8 میلیون قرص سی دی بدست آمد که درآن شورش و تحریک و نگاه داشتن مردم در کف خیابانها را آموزش می داد!!
جدا بعضی ها چقدرساده اند!
اولا نگه داری 8 میلیون سی دی در یکجا چرا؟
اگرهدف توزیع آنها برای سرنگونی و تسخیرنظام بوده باید آنها را دربین ستادهای منطقه ای و استانها پخش می کردند نه اینکه آنها را یکجا نگه بدارند تا بدست برادران امنیتی بیفتد!
ثانیا نگه داری این همه سی دی ،مکانی وسیع را می طلبد که ستاد مورد نظرآقایان نمی توانست از آن برخوردارباشد.
ثالثا کسی که بدنبال براندازی است اینقئدرساده اندیش نیست که چنین سی دی هایی را که به لحاظ امنیتی نگه داری آنها قطعا جرم و سند محسوب می شود درستاد مرکزی خود نگه دارد و.....
بعضی برای جا اندازی یک دروغ ،دهها دروغ می گویند.
آقایان خوب است کمی برای مردم درک وعقل وشعورقائل شوند.ازیک طرف می گویند دشمن در سال 88 با ایجاد مثلا فتنه خواست حضور85 درصدی حضور مردم را زیر سوال ببرد وازطرف دیگرمعترضان نتیجه انتخابات – که هیچ کس شک ندارد بخشی ازاین 85 درصد هستند- راعوامل دست نشانده داخلی، کشورهای خارجی و فتنه گران تحریک شده موساد و سیا و بنیادهای جورج سوروس و..می دانند.
چگونه می شود بخشی از مردم تا لحظه حضوردرپای صندوقهای رای ،خوب باشند وازاین مقطع ببعد یک دفعه به عوامل فتنه گرتبدیل بشوند؟
نمی شود از یک طرف مرحوم روح الامینی طرفدارموسوی ، بقول آقایان فتنه گر باشد و از طرفی اورا شهید نامید وبه دنبال پیگیری ماجرای شهادت او و قصاص مرتکبان قتل او بود.
یک بام و دو هوا نمی شود!
حرفهای این برادر سردار، مرا بیاد حرفهای خنده دارمنوچهرخان متکی وزیربرکنارشده خارجه دولت دهم می اندازد که پس ازاننتخابات 88 رسما در جهت ربط دادن حوادث داخلی با کشورهای خارج رسما درمصاحبه با رسانه ها که از رادیو و تلویزیون پخش شد، اعلام کرد: ما تعجب می کردیم که چرا پروازهای لندن به مقصد تهران پرازمسافراست ولی دربازگشت خالی برمی گردند!
چند روزپیش که با یکی ازدوستان برسر دروغهای مثلا کارشناسی شده دربرنامه ای در صدا وسیما در باره قتل مرحومه ندا آقاسلطان بحث بود که با وقاحت هرچه تمامتراعلام شد خونی که از دهان او خارج می شود ،خون نیست مرکورکروم است و او دارد نقش بازی می کند و ندا بلافاصله پس از ورود به داخل ماشین بلافاصله از جا برخاسته و بعد گفتند مرحومه ندا آقاسلطان، توسط کسی که درماشینی که او را به بیمارستان می برد، کشته شده است تا خونش برگردن نظام بیفتد! این دوست میگفت: از قضا من آن را ضبط کرده ام.
مرحومه هاله سحابی هم خودبخود درتشییع مرحوم پدرش نقش زمین شده است! جالب اینکه می گویند یک مقام مسول و بلند پایه امنیتی درمجلس درچند هفته قبل به صراحت به نمایندگان مردم گفته است وی دراثرضربه ضاربی به قلبش در حقیقت کشته شده است.
من بدلایل متعدد، نمی خواهم وارد ماهیت اصل مساله 9 دی، یعنی اهانت بعضی به مقدسات در خیابانی درتهران، شده باشم ، چه بسا شده باشد.ولی این سوال را هم قابل طرح می دانم که اگردرتهران پرچم امام حسین آتش زده شده که متاسفانه شده با وجود این همه دوربین که درتهران کار گذاشته شده که براحتی می توان با ورود یک خودرو به داخل محدوده ترافیک از آن عکسبرداری کرد - و با وجود ماموران انتظامی وامنیتی با لباس شخصی، که مدام درحال تصویر برداری از مردم هستند - براحتی می توان چهره و ماهیت مرتکبان این کار زشت را درخیابانهای اصلی تهران ،شناسایی و به مردم معرفی نمود.همانگونه که نیروی انتظامی با انتشار نشریاتی پس ازانتخابات با درج تصاویربعضی از معترضان درتهران وکشیدن دایره بدور آنان ،از مردم خواست آنها را به ناجا معرفی کنند.
ماموران در آن روز کارنمی کرده اند یا دوربینها درآن روزاز کارافتاده اند؟
چرا تصویرآشوبگران را نشان نمی دهند ؟ چرا درمعرفی آنها از مردم کمک نمی خواهند؟ تقریبا! نمی دانم.
ازمحضرمردم شریفی که در9 دی به خیابان آمدند، هم یک سوال دارم:
هرچند آتش زدن پرچم عزای سیدالشهدا علیه السلام- توسط هر کس که صورت گرفته باشد- کاری بسیاربد و درخورسرزنش و شایسته اعتراض است، اما دردناکتراز آن ریختن خون بناحق شهروندان درتهران نیست؟ هرچند مرتکب اعمال خرابکارانه ای شده باشند؟
مگرما پیرو قرآنی نیستیم که می گوید هرکس کسی رابکشد گویی همه مردم را کشته است؟
تازه،اگرجسارت به امام حسین زشت ومذموم است چرا وقتی بعضی اوباش بنام بسیجی و لباس شخصی شب عاشورا به مراسم عزای امام حسین در حسینیه جماران و در حالی که سید محمد خاتمی در حال خواندن روضه علی اکبر بود حمله کردند که بعدها معلوم شد چه کسانی هستند، صدایی از بعضی درنیامد؟
حمله به مقدسات بعضی اوقات زشت است؟
هرچند پاره کردن عکس امام- اگرتوسط مخالفان انجام گرفته باشد- بسیار بد است اما برخلاف سیره و وصیت نامه امام عمل کردن که دراین مقال مجال پرداختن به آنها فراهم نمی باشد ،بدترازآن نیست؟ اگرچه این دو قابل مقایسه نیستند.
آیا وقت آن نرسیده که به مسولان صدا وسیما و شورای ناظربرآن اعتراض کنید که ما به شما برای اداره این دستگاه پول نمی دهیم تا ازآن حقایق را وارونه جلوه دهید و به مردم دروغ بگویید؟
چرا اینقدر به مردم دروغ گفته می شود ،حقایق از مردم پنهان می شود ،وقایع وارونه نشان داده می شود؟
چرا صاذقانه به مردم نمی گویید آنگونه که اخیرا جناب سیدرضا اکرمی نماینده مجلس فاش کرد دارید با استقراض سیاست هدفمندی یارانه ها را اجرا می کنید، تا این مردم بدانند باید تبعات آن رابپذیرند؟
چرا شکست می خورید و ژست قهرمانان بخود می گبرید؟
چرا دروغ می گویید و قیافه آدمهای صادق بخود می گیرید؟
هیچ چیز،بهتر از صداقت با مردم نیست. صداقت درکنارعدالت، مهمترین پایه بنا وبقای جمهوری اسلامی است که من از آن به جمهوری امام یاد می کنم.
چقدر در این دوسال برای درست نشاندن یک امرغلط، به مردم دروغ گفته شد، با پایین تصور کردن میزان فهم و درکشان به آنان اهانت شد، خدا می داند.
بنظر می رسد بعضی - با اینکه روزی ده بار در نمازهایشان از خدا تقاضا می کنند جزو ضالین و گمراهان نباشند،چون درخواسته شان صادق نیستند دعایشان هرگز به معرض اجابت نمی رسد - بدجوری راه را گم کرده اند.
قیامتی هم هست،
البته اگرهنوز بعضی ....
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی