سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

بعضی-ها خیلی کوچک شده-اند!؟ ...

 

 بعضی-ها خیلی کوچک شده-اند!؟ ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


* در تاریخ انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌های زیادی بوده است. مقاطع مختلفی بوده که تأثیرگذاری بیشتر و یا کمتر داشته است. از نظر شما کدام مقطع از انقلاب به عنوان اثرگذارترین مقطع انقلاب محسوب می‌شود؟

-
به نظر من تأثیرگذارترین مقطع در روند رو به رشد و پیشرفت انقلاب جشن‌های دو هزار و پانصد ساله شاه بود. این جشنها در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب مؤثر بود. گذشته از اینکه در این جشنها چه کارهایی شد، دیکتاتورهای جهان را دعوت کردند، هزینه‌های کلان شد، یک اتفاقات مستهجن و مبتذل در حاشیه این جشنها هم اتفاق افتاد. این اتفاقات برای جامعه مذهبی ایران خیلی ناگوار بود. اینکه در یک شهر مذهبی مثل شیراز زن و مردی لخت و عریان بشوند ودر ویترینی قرار بگیرند و در ملاء عام هنرپیشگی و تئاتر بازی کنند، خیلی ناگوار بود. یا در همان زمان و همزمان با جشنهای دو هزار و پانصد ساله و به افتخار این جشنها و این تحولات شاهانه، پسران دو تن از تیمسارهای رژیم شاه با هم در همین هتل هیلتون تهران ازدواج کردند و فرح (همسر شاه) برای آنان دسته گل فرستاد. در واقع تمدن بزرگ شاه با جشن‌های دو هزار و پانصد ساله استارت ورود به همجنس بازی و قانونی کردن همجنس بازی در ایران را می‌زدند. همین حرکات و همین سیاستها باعث شد که مردم ایران به این نتیجه برسند که هیچ راهی جز برچیده شدن نظام سلطنتی و شاهنشاهی باقی نمانده و شاه و شاهنشاهی باید از ایران برچیده شود. البته امام خمینی از سالیان پیش به این نتیجه رسیده بود که شاه و شاهنشاهی باید از ایران برچیده شود، اما جشنهای دو هزار و پانصد ساله شاه، سرنگونی رژیم شاه را سرعت بخشید. این جشنها در بیداری ملت ایران و پی بردن مردم به عمق فساد و تباهی در رژیم شاهنشاهی مؤثر بود.

* با توجه به سابقه‌ای که شما از اوج جوانی در مبارزات پیش از انقلاب دارید، الان که 33 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، از نظر شما چه آفاتی می‌تواند انقلاب اسلامی را به طور جدی تهدید بکند؟

- من فکر می‌کنم ما می‌توانستیم از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س) عبرت‌های زیادی بیاموزیم. انقلاب یک امر روزمره نیست. امری نیست که مکرر اتفاق بیفتد. به ندرت اتفاق می‌افتد. شما اگر بخواهید انقلابهای جهان را بشمارید فکر نمی‌کنم از انگشتان دست فراتر برود. انقلاب ی ک امر نادر است. یک ملتی را یک صدا کردن و خواستار یک هدف مقدس کردن، امر نادری است. به این لحاظ من فکر می‌کنم ملت ایران دارای امتیاز ویژه‌ای در تاریخ انقلابهای جهان است. ایرانیان در یک قرن دو انقلاب بپا کرده‌اند. انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(س).  یکی از آفت‌های انقلاب ما همان ضرب‌المثل مشهور انقلاب فرزندان خود را می‌خورد بود. ما هیچ گاه فکر نمی‌کردیم انقلابی که زیر سایه قرآن انجام گیرد دچار چنین آفتی بشود و فرزندان خودش را بخورد. ما می‌باید خود را و انقلاب را نسبت به این آفت مصون می‌کردیم. شما ملاحظه می‌کنید در شرایط حاضر بسیاری از انقلابیون و استخوان خرد کرده‌ها را تحت عناوین مختلف و مبتذل از صحنه دور می‌کنند و انواع و اقسام انگها را به آنها می‌زنند. این آفت بزرگی بود که ما می‌بایست خودمان را مصون می‌داشتیم. تلخی قضیه در این است که ما زیر سایه قرآن انقلاب کردیم و با این حال، دچار این آفت شدیم. اگر انقلاب ما یک انقلاب غیر مذهبی و مارکسیستی و چیزی غیر از اسلام بود جای تعجب نداشت. انقلاب اسلامی پرچم مولا علی(ع) را در دست دارد، پرچم سیدالشهداء(ع) را در دست دارد، این آفت برای این انقلاب جای تأسف دارد.
همه ما نسبت به این آفت مسئول هستیم. اگر برای انقلاب آینده‌ای در نظر داریم باید این آفت را برطرف کنیم.

* برخی مسوولان می‌گویند برای اینکه انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد، مؤثرترین راهش عمل به اندیشه‌های امام(ره) است. به نظر شما ما در عمل به اندیشه‌های امام تا چه حد موفق بوده ایم؟

- من تصورم این است که
امام خمینی یک دریا بود که همه آلودگیها را پالایش می‌کرد و دریای همیشه باطراوت بود. اگر ما بخواهیم راه امام را ادامه بدهیم باید دریا دلی و دریافکری داشته باشیم. سعه صدر داشته باشیم.  من احساس می‌کنم برخی‌ها خیلی کوچک شده‌اند. با کوچکترین انتقاد و ناروایی، برخورد بد می‌کنند. اگر ما دریا دل باشیم به این سادگی نیروهای خودی را از دست نمی‌دادیم. به محض اینکه کسی یک انتقاد کوچکی کرد بلافاصله او را از انقلاب بیرون می‌کنیم. چون ما کوچک شده ایم، اعمالان هم کوچک شده. بلافاصله هر کس را با ما مخالف بود، او را طرد کردیم.

* جناب سرحدی زاده، با همه این مشکلاتی که عنوان کردید، انقلاب اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی بالاخره تأثیراتی گذاشته. در حال حاضر به نظر شما جایگاه انقلاب اسلامی در دنیا کجاست؟

- در بیرون از مرزها آوازه ایران فراگیر است.
هنوز هم مردم جهان انقلاب اسلامی را با نام امام خمینی(ره) می‌شناسند. ما باید از این تصور مردم جهان استقبال کنیم و خوشحال باشیم. ولی در کنار این تصور بیرونی باید تلاش کنیم تصورات مردم داخل خودمان را از انقلاب اصلاح کنیم. ما باید شعارهای امام خمینی را در شرایط حاضر در داخل کشورمان احیا کنیم. شعار وحدت از شعارهای اساسی امام(ره) بود. بیش از همه چیز امام روی وحدت تکیه داشت. گام به گام که انقلاب به پیش می‌رفت توصیه امام به حفظ وحدت بود. تأکید می‌کرد که اگر وحدت نداشته باشید، به سادگی شکست می‌خورید. صدای انقلاب اگر صدای وحدت بخش باشد بلافاصله در دنیا طنین می‌اندازد. اگردغدغه‌هایی که امروز در جامعه ایران هست، به گوش جهانیان برسد که آرام آرام دارد می‌رسد، ما استقبال مردم جهان از انقلاب را کم کم از دست می‌دهیم. جذابیت انقلاب را از دست می‌دهیم. اجازه ندهیم اوضاع برعکس شود. اجازه ندهیم وضع متفاوت شود.

*
آیا فکر نمی‌کنید یکی از دلایل این نگرانی‌ها اینست که ما از کلمه وحدت تعریف و تعبیر خاص خودمان را داریم و دیگران را از دایره وحدت حذف می‌کنیم؟

-
دقیقا همین‌طور است بزرگان و اندیشمندان جامعه مکرر یادآور می‌شوند که اینقدر دایره خودی را تنگ نکیند. این ملت ملتی بود که 99 درصدش به جمهوری اسلامی رای دادند. این ملت ملتی بود که در 12 بهمن سالروز ورود امام به وطن و در سوگ امام صددرصد در صحنه آمدند. چه شده است که اینقدر دایره خودی را تنگ و تنگ‌تر می‌کنند؟
ما از راهنمایی‌ها و توصیه‌های امام(ره) به دور افتاده‌ایم. ما وضعی را به وجود آورده‌ایم که به سادگی نیروهای اصیل، ارزشی و انقلابی را داریم از دست می‌دهیم.

* یکی از مشکلاتی که این روزها مبتلا به آن هستیم اختلافات بین مسئولان است. به نظر شما برای رهایی از این مشکلات چه باید بکنیم؟
- باید به عدالت علی(ع) تکیه کنیم. وقتی می‌شنود خلخال از پای یک زن یهودی در آورده اند، فریاد عدالت سر می‌دهد. نسبت به حقوق مردم فریاد سر می‌دهد. ما نباید حساسیت‌ها را نسبت به حقوق مردم از دست بدهیم. حتی کسانی که نسبت به حقوق مردم و عدالت اجتماعی حساسیت وغیرت به خرج می‌دهند مطرود و منزوی و حذف می‌شوند.
ما اگر می‌خواهیم اسمی از اسلام واسلامیت بماند باید حساسیت‌های خود را نسبت به حقوق مردم وعدالت اجتماعی بیشتر کنیم. ما در قوه قضائیه مشکلات فراوانی داریم. ما نسبت به انحرافات انقلاب حساسیت نشان نمی‌دهیم. رژیم شاه هم از همین جا ضربه خورد. انقلابها از همین جا به نابودی کشیده می‌شوند.  بی‌توجهی به عدالت، دهن کجی به عدالت، دست انتقام خدا را در پی دارد.

 برای متن کامل، روی لینک کلیک کنید :http://farsiblog.mihanblog.com
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


به تن بیمار سَرمازده، لباس گرم میکنند، نه \جلیقه-ی انتحاری\! ..

    نظر

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


     در حالی که تنها چهار روز طول کشید تا تاثیر مواضع مقامات دولتی بر بازار طلا وارز کمرنگ شود،
  کارشناسان نسبت به فرجام رویه نادرست بانک مرکزی در پیش فروش طلا و تعیین قیمت تک نرخی ارز هشدار می دهند.
به گزارش سرویس اقتصادی «بازتاب»؛
بانک مرکزی در یک سال گذشته بالغ بر 100 تن طلا به فروش رسانده و حدود 50 تن نیز برای شش ماه آینده در مرحله اول و دوم پیش فروش کرده است.
این در شرایطی است که ذخایر طلای هر کشور بسته به ابعاد و سیاست های اقتصادی آن کشور، میزان محدودی است. به طور مثال ذخایر طلای هند 640 تن و ذخایر طلای چین 1000 تن می باشد و مجموع ذخایر طلای حوزه یورو حدود 500 تن می باشد. 
در این شرایط فروش 150 تن طلا که معادل نیمی از ذخایر طلای کشوری مانند ایران می باشد، به هیچ وجه منطقی به نظر نمی رسد؛ به ویژه آن که این ذخایر با قیمتی از چند ده تا چندصد هزار تومان زیر قیمت بازار به فروش رسیده است.
به نظر می رسد اشکال بزرگ روش بانک مرکزی آن است که استراتزی نادرستی برای مدیریت اقتصاد ایران انتخاب کرده است که ریشه این خطا در اطلاعات و مفروضات این بانک می باشد.
بانک مرکزی قیمت تک نرخی ارز را برای دلار 1226 تومان تعیین کرده است و بر پایه این قیمت است که قیمت طلا و سایر شاخص های مالی کشور را تعیین می کند.
در حالی که به نظر نمی رسد این قیمت کارشناسی باشد و اصولا در شرایط کنونی که کشور با چالش های تحریم و تامین منابع ارزی مواجه است، راهکار تک نرخی با هر قیمتی درست نیست.
اگر بانک مرکزی
برای ارزهای غیرضروری مانند ارز مسافری و یا واردات خودروهای لوکس و اشرافی دلار ارزان 1226 تومانی اختصاص بدهد و برای واردات ضروری مانند گندم، دارو و کالاهای اساسی نیز همین دلار را اختصاص دهد، اقتصاد کشور رو به چالش می رود. در این شرایط مهمترین تهدید بانک مرکزی، تداوم تقاضای بازار برای خرید و پیش خرید طلاست؛ به گونه ای که ذخایر بانک مرکزی توان تامین آن را نداشته باشد.
اگر قیمت بین المللی طلا را برای هر اونس حدود 1700 دلار در نظر بگیریم، قیمت هر کیلو طلا حدود 55000 دلار می شود و قیمت طلای هر سکه با احتساب عیار و ورزن سکه برابر با 410 دلار محاسبه می گردد. اکنون اگر قیمت دلار را با ارز تک نرخی 1226 تومان محاسبه کنیم، به قیمت 500 هزار تومان می رسیم. اما اگر قیمت ارز را قیمت بازار فعلی یعنی 1800 تومان در نظر بگیریم، قیمت هر سکه 730 هزار تومان می شود.
بنابراین با فرض قیمت 1226 تومان، بانک مرکزی با فروختن سکه به قیمت 600 هزار تومان در حال سود کردن است اما اگر قیمت ارز 1800 تومان باشد، بانک مرکزی در حال حراج ذخایر طلای کشور پایین تر از قیمت واقعی آن می باشد و طبیعی است بازار می تواند کل ذخایر را به راحتی ببلعد و سود بالایی کسب کند.
اگر نقدینگی موجود در کشور را بنابر آمار رسمی 400 هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم ، علامت غلط از سوی بانک مرکزی، این نقدینگی را به سوی خرید طلا می کشاند و حتی اگر بانک مرکزی تمام 100میلیارد دلار ذخایر ارزی کشور را تبدیل به طلا کند و در بازار بفروشد،
قادر نیست حتی یک سوم از این نقدینگی را جذب کند و این موضوع به ورشکستگی بانک مرکزی و فروپاشی اقتصاد کشور می انجامد.
چرا که 100 میلیارد دلار معادل 250 میلیون سکه می باشد که با احتساب رقم فروش 600 هزار تومانی کنونی، تنها 150 هزار میلیارد تومان را می تواند جذب کند
و اگر بازار احساس کند قیمت واقعی سکه حدود 800 هزار تومان تا یک میلیون است، به طور طبیعی این حجم از سرمایه به سوی بانک مرکزی برای خرید سکه سرازیر می شود و این بانک قادر به تامین نیاز بازار نخواهد بود.
بنابراین ضرورت تجدید نظر در سیاستهای بانک مرکزی به شدت احساس می شود و به نظر می رسد مسئولین اقتصادی فعلی کشور اعم از رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد کفایت و تدبیر لازم برای مدیریت کلان اقتصاد ایران در شرایط حساس کنونی را ندارند.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


سُرخی صورت برخی آبرومندن، از سیلی است!؟ ...

    نظر

 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  امام جمعه موقت قم با بیان اینکه در جامعه ما بسیارند افرادی که زندگی آبرومندی دارند اما در عین حال دارای مشکلات و
آیت الله استادی: برخی مردم برای عقب افتادن اجاره خانه غصه دارندگرفتاری هستند، گفت: کسی نامه‌ای به بخشی نوشته بود که من ماهیانه 500هزار تومان حقوق می‌گیرم، که از این حقوق ماهی 300هزار تومان اجاره خانه و حدود 150هزار تومان هم قسط می‌دهم، شما بگویید من با مقدار باقیمانده حقوق خود چگونه یک ماه زندگی را بچرخانم؟  این واقعیتی است که نمی‌شود چشم روی هم گذاشت و گفت نیست.

به گزارش ایلنا،
آیت الله رضا استادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر قم که در محل شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت:
مراقب باشید بعد از ماه محرم و صفر و به بهانه مجالس شادی، به گناه آلوده نشویم.

وی در ادامه سخنان خود گفت:
از مصادیق تقوا این است که به هم رحم کنیم تا خدا هم به ما رحم کند، زیرا واقعیتی است که اگر مردمی خودشان به خودشان رحم نکنند، نباید انتظار داشته باشند تا دیگران به آن‌ها رحم کنند.

امام جمعه موقت شهر قم، با بیان اینکه
در جامعه ما بسیارند افرادی که زندگی آبرومندی دارند اما در عین حال دارای مشکلات و گرفتاری هستند، گفت: کسی نامه‌ای به بخشی نوشته بود که من ماهیانه 500هزار تومان حقوق می‌گیرم، که از این حقوق ماهی 300هزار تومان اجاره خانه و حدود 150هزار تومان هم قسط می‌دهم، شما بگویید من با مقدار باقیمانده حقوق خود چگونه یک ماه زندگی را بچرخانم؟ این واقعیتی است که نمی‌شود چشم روی هم گذاشت و گفت نیست.

وی گفت: وظیفه نداریم برای کمک به خودمان و قبر و قیامتمان به هم نوعانمان کمک کنیم؟ این طبیعی است که هر کسی به فکر آخرتش باشد.

آیت الله استادی گفت:
امروز در رسانه‌ها مژده می‌دهند که ما مایحتاج اسفندماه و شب عید مردم را فراهم کردیم؛ این‌ها طبیعی است اما همانطور که به این آینده توجه داریم باید به آینده قیامت هم توجه کنیم و تا می‌توانیم از مشکلات مردم کم کنیم.

وی خاطرنشان کرد:
در جامعه ما کسانی هستند که نمی‌توانند اجاره خانه بدهند یا اگر زیاد شود، توان پرداخت آن را ندارند؛ کسانی هم هستند در منزلشان پسر و دختر دارند اما 5 الی 10میلیون لازم دارند تا آن‌ها را به خانه بخت فرستاده و به سامان برسانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه
امروز برخی از مردم بدهکارند، گفت: امروز به برخی از مردم بعد از سال‌ها اجاره نشینی، یک خانه محقری دادند و خیلی هم تشکر می‌کنند،  اما من جوانی را دیدم که می‌گفت 18میلیون وام گرفتم اما باید 30میلیون بپردازم؛ این جوان می‌پرسد من تا کی باید این قسط‌ها را بدهم؟ چه جور باید بدهم؟ و...؛ آیا آن‌هایی که می‌توانند، وظیفه‌ای ندارند به این افراد کمک کنند؟ آیا فقط باید به فکر زندگی خودشان باشند یا باید به فکر این گرفتار‌ها و آبرومند‌ها هم بود؟

وی افزود:
مردم هم به فکر هم باشند و برای مثال اگر دیدید کسی گرفتار است و اجاره‌اش عقب افتاده به او فشار وارد نکنید. زیرا این اجاره خانه‌ها گاهی موجب غصه و ناراحتی خانواده‌هایی می‌شود و اگر شما بتوانید یک خانواده را هم از این غصه‌ها نجات دهید کار بزرگی کردید.

آیت الله استادی خطاب به حاضران در نمازجمعه گفت:
اگر می‌خواهید حج بروید اما به فکر مردم هم نوع خود هم باشید؛  زیرا برخی از مردم برای عقب افتادن اموری چون اجاره خانه، یا ناتوانی در ازدواج دادن دختر یا پسرشان غصه دارند.

وی افزود:
هر کسی غصه مسلمانی را برطرف کنید خداوند غصه آخرت او را برطرف می‌کند.

امام جمعه موقت قم در خطبه دوم نمازجمعه این شهر با اشاره به درپیش بودن شهادت امام یازدهم شیعیان امام حسن عسگری (ع) گفت: این امام همام از ما شیعیان توقع دارد که اهل تقوا و راستگو باشیم.
همین راستگویی که همه می‌دانیم خوب است و همین دروغ گویی که همه می‌دانیم بد است،
اما گاهی برخی رعایت نمی‌کنند، حال آنکه شیعه بودن با دروغ گویی نمی‌سازد.

وی با بیان اینکه شیعه واقعی باید امین بوده و در زندگی‌اش خیانت نباشد، گفت:
در اداره‌ای که مربوط به یک کشور اسلامی است، نباید دروغ و خیانت باشد؛ همچنین در بازاری که بازار مسلمان هاست نیابد حقوق مسلمانان نادیده گرفته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در یک کشور اسلامی، مطبوعاتی که وظیفه‌شان اطلاع رسانی و معرفی کردن خوبی‌ها و بدی هاست، باید راستگو بوده و آنچه حق است را بیان کنند.، یعنی در بیان مطالب امین باشند و آنچه که هست را بیان کنند. ما از شایعات صدمه می‌بینیم و این به ضرر کشور و جامعه است.

آیت الله استادی خاطرنشان کرد: قرار است هفته آینده آیت الله امینی نمازجمعه قم را اقامه کنند، اما متأسفانه این هفته روزنامه‌ای را دیدم که نوشته بود آیت الله امینی بعد از سال‌ها به نمازجمعه می‌آیند، در حالی که این درست نیست؛ آیت الله امینی بعد از محرم سال گذشته به دلیل شکستگی پا در نمازجمعه نبودند.

وی در ادامه سخنان خود گفت:
نباید زندگی یک شیعه به گونه‌ای باشد که برای اسلام ننگ باشد یا زندگی یک انقلابی برای اصل انقلاب ننگ باشد و این به نفع خودمان است. امام عسگری (ع) از من و شما توقع دارد که دوستی‌ها را زیاد کنیم و این‌‌ همان سخن رهبر معظم انقلاب و دیگر دلسوزان نظام است که فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه
باید جذب حداکثری و دفع حداقلی را در نظر داشته باشیم، گفت: نباید به هر بهانه‌ای دیگران را دفع کنیم؛ باید پرسید چرا روز به روز دشمن درست می‌کنیم؟ چرا تا کسی به زعم کسی دیگر پایش را خطا گذاشت در مقابل او موضع می‌گیریم؛ مگر ما خوارج هستیم که به مختصر کاری که کسی انجام دهد بگوییم کار او قابل اصلاح نیست؟

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: وظیفه‌مان این است که شاکر خدا باشیم که این نعمت عظیم انقلاب را به ما ارزانی داشت و
به معنای واقعی در 12بهمن 57 دیوی از جامعه ما رفت و فرشته‌ای چون امام خمینی آمد.

آیت الله استادی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که در بین همه کشور‌ها به معنای واقعی مستقل بوده و به این طرف و آن طرف تکیه ندارد؛ این کشور به نام اسلام و برای اسلام است
و همه علمایی نیز که آن را تأیید کردند برای این منظور بوده است.

وی افزود: اگر شرایط رژیم پهلوی باقی می‌ماند، معلوم نبود به کجا می‌رسیدیم و به همین دلیل باید واقعا شکرگذار نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: مسئولان در این فرصت دهه فجر، دست آوردهای 33 سال انقلاب و همینطور دستاوردهای سال‌های اخیر را بیان کنند. این دهه فرصت خوبی است که قدری هم تأمل شود که تا کنون چه کرده‌ایم و وضعیت خوب یا بد کشور را بسنجیم.

وی افزود:
امروز بالاخره در مملکت ما مشکلات و نقاط ضعفی هم هست که باید معلوم شود چیست و برای آن فکری کرد.

آیت الله استادی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش‌های مختلف کشور، گفت: در کنار این مشکلات داخلی، این تحریم‌های بین المللی نیز هست که باید با توکل به خدا و تدبیر مسئولان از این تحریم‌ها عبور کرده، تا کمتر آسیب ببینیم؛ البته باید توجه داشت که دشمنان همیشه دشمنی کردند اما ما نیز باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم ما حق هستیم و آن‌ها باطل، گفت: حرف حق ما این است که باید به پیشرفت برسیم و حرف باطل آن‌ها این است که نباید پیشرفت کنید.

امام جمعه موقت قم در پایان گفت: باید از این مرحله تحریم‌ها عبور کنیم تا مملکت ما رو به بهبودی برود.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


آنهایی که ترس از خودشان را با بستن آینه توجیه میکنند! ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   دوشنبه، بیست و یکم مردادماه سال 1387، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به شهر مقدس مشهد سفر کرده بود، در بخشی از سخنانی که در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی مطرح کرد، گفت: «مقام معظم رهبری در ابتدای فعالیت دولت نهم از ما خواستند مدتی با این دولت مدارا کنیم، ما هم در این سه ساله با قوه مجریه مدارا کردیم اما می توانیم بگوئیم این مدت تمام شده است».

حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان، اما سه روز بعد، در یادداشتی که در روزنامه متبوع خود آن را منتشر ساخت، احمدی نژاد را «فرزند انقلاب» نامید و مدعی شد: «نقد یک نقیصه که کیهان نیز در مواردی به آن پرداخته است با نفی کارآمدی و فداکاری مثال‌زدنی دولت احمدی نژاد و نادیده گرفتن ویژگی‌های برجسته اسلامی، انقلابی و مردمی آن متفاوت است».

کیهان در ادامه آورده بود: «انتظار آن است که بزرگانی چون حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر احمدی نژاد را به مثابه فرزند خود بدانند و از هیچ حمایت و کمکی به این فرزند انقلاب دریغ نفرمایند».

حسین شریعتمداری ضمن تأیید نقل قول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مقام معظم رهبری بدون استناد به منبع خاصی مدعی شده‌ بود که
منظور مقام معظم رهبری از جمله «مدتی با این دولت مدارا کنید»، این بوده است که «آقای هاشمی رفسنجانی هم با گذشت زمان به ویژگی‌های برجسته و بعضا منحصر به فرد دولت نهم پی خواهند برد
و از مخالفتی که به هنگام انتخاب آقای احمدی نژاد داشته‌اند، دست خواهند کشید. بنابراین در مقابل مخالفتی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوایل دولت نهم علیه این دولت ابراز داشته است، خطاب به ایشان فرموده‌اند «مدتی با این دولت مدارا کنید»»

حسین شریعتمداری همچنین در ادامه تلاش خود برای توجیه اقدامات دولت محمود احمدی‌نژاد به تفسیر بیشتر بیانات مقام معظم رهبری دست زده و مدعی شده‌ بود که منظور نظر ایشان این بوده‌است که «اگر مدتی مدارا کنید به وضوح و به زودی متوجه خواهید شد که این دولت از خصوصیات برجسته اسلامی، انقلابی و مردمی برخوردار است و با مشاهده این ویژگی ها از مخالفت خود دست خواهید کشید».

شریعتمداری که در یادداشت خود کوشیده‌ بود نقل قول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را خلاف روال و قانون و غیرقابل استناد بخواند،
در ادامه خود دست به تحریفی آشکار در سخنان مقام رهبری زده‌ و از قول ایشان، «دولت نهم را بهترین دولت بعد از مشروطه» دانسته بود!

2.
حول و حوش سه سال و نیم از آن روزها گذشته است.
محمود احمدی‌نژاد با حمایت‌های اینچنینی امثال برادر حسین توانست به هر قیمتی که شده مجدداً قبای ریاست دولت در نظام جمهوری اسلامی را بر تن کند. از آن روزهای پرالتهاب تا کنون چیزی حدود 2 سال و نیم گذشته است. اما اگر کسی در آن روزها به خواب می‌رفت و فی‌المثل صبح چهارشنبه گذشته از خواب برمی‌خاست، و برای باخبر شدن از مهم‌ترین رویدادهای روز ایران و جهان سری به روزنامه کیهان می‌زد و یادداشت آن روز آقای شریعتمداری را می‌خواند، بی‌شک بیش از اصحاب کهف از این همه تغییر در فضای سیاسی کشور و به خصوص تغییر صد و هشتاد درجه‌ای مواضع جناب آقای شریعتمداری، حیرت زده می‌شد!

حسین شریعتمداری در آخرین یادداشت خود در روزنامه کیهان، به سیاق سرمقاله‌های چندماه اخیر این روزنامه، شدیدترین حملات را متوجه دولت احمدی‌نژاد و شخص وی کرده و ضمن متهم کردن وی به همدستی با اوباما برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران نوشته است:

«آیا تنها راه پیش روی آمریکا و متحدانش برای موثرنشان دادن تحریم ها، این نیست که در داخل کشور به ایجاد یک «فضای کاذب» از افزایش قیمت ها دست بزنند و سپس ادعا کنند این افزایش جهشی قیمت ها پی آمد تحریم هاست؟! ...  آیا افزایش غیرطبیعی و پرشتاب بهای سکه و دلار که افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات را از چند هفته قبل و مخصوصا طی چند روز گذشته در پی داشته است، همان ماموریت نیست؟  اگر هست - که هست- این ماموریت را چه کسانی و یا کدام جریانات برعهده گرفته و عملیاتی کرده اند؟! پاسخ این سوال چندان دشوار نیست. چه کسانی شرایط کنونی کشور را با دوران شعب ابیطالب مقایسه می کردند؟ و راه برون رفت را در گشودن باب مذاکره با آمریکا می دانستند؟! که با خروش مقتدرانه حضرت آقا روبرو شدند. چه کسانی از یکسو به افزایش مصنوعی قیمت سکه و دلار دامن می زدند و از سوی دیگر به گونه ای حسابشده، این افزایش قیمت را به حساب ایستادگی مردم و نظام در مقابل زورگویی ها و باج خواهی های آمریکا و متحدانش معرفی می کردند و مثلا اینکه اگر سپاه از بستن تنگه هرمز سخن به میان نیاورده بود یا اگر دانشجویان انقلابی خشم مقدس خود را علیه آمریکا و انگلیس مهار کرده بودند و یا... قیمت سکه و دلار افزایش نمی یافت؟!».

3. جناب شریعتمداری، ممکن است فشار کاری و ... باعث شده باشد که حافظه شما دیگر همچون گذشته فعال نباشد و حتی نوشته‌های چند وقت پیش خودتان را فراموش کنید و به یاد نیاورید، اما باید بدانید که حافظه افکار عمومی مانند حافظه شما و امثال شما دچار فراموشی ساختگی نمی‌شود.
شما بودید که با حمله به منتقدان دلسوزی مثل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، چراغ نقد را در این کشور کم سو کردید و زمینه ادامه رفتارهای ناروای دولت نهم را فراهم ساختید. شما بودید که حتی با تحریف سخنان رهبر انقلاب دولت احمدی‌نژاد را بهترین دولت تاریخ ایران از مشروطه به این سو معرفی کردید و دولت او را بدل به دولتی نقدناپذیر ساختید و فضای سیاسی کشور را به سمت آن دو قطبی کاذب پیش بردید.

4. نگارنده در پایان از جناب شریعتمداری خواهشمند است که لطفاً توضیح دهند که چه بر سر بهترین دولت پس از مشروطه آمده و چه شده است که ایشان که روزی بر منتقدان دولت نهیب خاموش‌باش می‌زدند و مدعی بودند که گذشت زمان ویژگیهای برجسته آقای احمدی‌نژاد و دولتش را عیان خواهد کرد، امروز که منتقدان دلسوز گذشته را دیگر انگیزه‌ای برای بیان نقدهای منصفانه‌شان نمانده است، خود گوی سبقت از همه آن‌ها ربوده و به قول خود ایشان، نستجیر بالله، بهترین دولت پس از مشروطه را به همدستی با اوباما متهم می‌سازند؟
آیا ایشان هم سرانجام تفسیرشان از سخن رهبر انقلاب در باب مدارا با دولت تغییر کرده و با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم‌نظر شده‌اند؟  آیا آقای شریعتمداری هم قائل به دورانی برای مدارا با دولت بوده‌اند و اکنون آن دوران به پایان رسیده است؟

پیشنهاد مشفقانه من به مدیر مسؤول روزنامه محترم کیهان این است که اگر توضیح و پاسخی برای پرسش فوق ندارند، پس بیش از گذشته با این دولت مدارا کنند. چرا که همان گونه که خود ایشان روزی آقای هاشمی رفسنجانی را نصیحت می‌کردند، ایشان نیز «با گذشت زمان به ویژگی‌های برجسته و بعضا منحصر به فرد دولت پی خواهند برد و از مخالفتی که با آقای احمدی نژاد دارند، دست خواهند کشید. اگر مدتی مدارا کنید به وضوح و به زودی متوجه خواهید شد که این دولت از خصوصیات برجسته اسلامی، انقلابی و مردمی برخوردار است و با مشاهده این ویژگی ها از مخالفت خود دست خواهید کشید»!

البته راه دیگری نیز پیش پای آقای شریعتمداری و همفکران‌شان قرار دارد و آن این‌که یک بار برای همیشه، به اشتباهات خودتان اعتراف کنند و بی‌بصیرتی خود را در قیاس با چهر‌هایی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی -که در خشت خام می‌دید آن‌چه را که اینان هنوز نمی‌بینند و یا می‌بینند و خود را به ندیدن زده‌اند- با صدای بلند فریاد بزنند.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


هر چه بگندد نمکش میزنند، وای به روزی که بگندد نمک! ....

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشته:
گزارش‌های تحلیلی سیمای جمهوری اسلامی از موضوعات تاریخی-ای که در سال‌های اخیر رونق گرفته،
اگر از تحریف و بی‌انصافی منزه باشد، باید آن را از اقدامات مفید رسانه ملی دانست. انتظار از رسانه ملی با آنهمه نیرو و امکانات که در اختیار دارد نیز همین است.

متأسفانه شرط مهمی که لازمه هر گزارش تحلیلی است در گزارش‌های تحلیلی سیمای جمهوری اسلامی به ویژه در موضوعات سیاسی - تاریخی رعایت نمی‌شود و این گزارش‌ها در بسیاری موارد دچار تحریف است. در این زمینه نمی‌توان به افرادی که از عوامل انجام کار محسوب می‌شوند گلایه کرد، زیرا بسیاری از آنها در سن و سالی نیستند که خودشان شاهد صحنه‌های تاریخی و سیاسی مورد نظر بوده باشند و بتوانند از ذهن و حافظه خود نیز برای تدوین صحیح گزارش‌ها کمک بگیرند، بلکه
اگر انتقادی هست متوجه کسانی است که در مسئولیت‌های بالاتر رسانه ملی قرار دارند و بر این قبیل امور نظارت نمی‌کنند و یا تعمداً بر عدم رعایت انصاف تأکید دارند و در نظر نگرفتن واقعیات را محور این تحلیل قرار داده‌اند.

تازه‌ترین مورد، اتهام تلاش برای مادام العمری شدن ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی است که در اولین قسمت گزارش تلویزیونی "صراط" در شب یکشنبه 9 بهمن ماه جاری از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. در این گزارش، به عطاء‌الله مهاجرانی نسبت داده شد که برای این کار تلاش می‌کرد که البته نسبت درستی است و او به خاطر همین تلاش که در مصاحبه و مقالات خود با تکیه بر لزوم تغییر قانون اساسی بعمل می‌آورد مورد انتقاد مطبوعات آن زمان قرار گرفت. اما لحن گزارش "صراط" طوری تنظیم شده بود که به شنونده اینگونه القاء کند که آقای هاشمی رفسنجانی نیز از این کار راضی بوده ولی این تلاش به جائی نرسیده است!

این قسمت از گزارش "صراط" تحریف آشکار تاریخ است، زیرا آقای هاشمی رفسنجانی به شهادت آنچه همان زمان در مطبوعات به چاپ رسید و اکنون در آرشیوها موجود است و بیشتر از آرشیو مطبوعات در آرشیو سازمان صدا و سیما یافت می‌شود، صریحاً با چنین امری مخالفت کرد و با تکیه بر اینکه تغییر قانون اساسی برای چنین کاری به مصلحت نیست و اینکه باید میدان بروز و ظهور را برای چهره‌های قادر، صالح، مدیر و مدبر باز گذاشت، به این مبحث خاتمه داد. قطعاً سفارش دهندگان تهیه گزارش "صراط" از این موضعگیری آقای هاشمی رفسنجانی مطلع بوده‌اند ولی با این حال به صلاح ندانستند آن را در این گزارش بیاورند. اینکه چرا این افراد چنین جفائی را به تاریخ انقلاب، شخصیت‌های برجسته انقلابی، نسل حاضر و حتی به خود رسانه ملی روا می‌دارند، سؤالی است که خود آنها باید پاسخ آن را بدهند، لکن بد نیست چند نکته را به دست اندرکاران رسانه ملی یادآور شویم.
اول آنکه رسانه ملی امانتی مهم دردست شماست که امانت‌داری شرط اصلی شایستگی شما برای حضور در مسئولیت‌های آن است. اگر این شرط را رعایت نکنید، برای حضور در این مسئولیت‌ها شایستگی خود را از دست می‌دهید.

دوم آنکه
دنیای ارتباطات امروز، با گذشته‌های دور تفاوت زیادی دارد و همین تفاوت‌ها مانع کتمان واقعیت‌های تاریخی می‌شود. به همین دلیل تلاش شما برای تحریف تاریخ نه تنها به جائی نمی‌رسد بلکه مشت شما را نزد نسل‌های حاضر و آینده باز می‌کند و شما و کارهای شما را بی‌اعتبار می‌نماید. بنابر این، بهتر است به کار نقد بپردازید ولی راست بگوئید تا اعتبار خود و اعتبار رسانه ملی، که متعلق به نظام و ملت است، را حفظ کنید.

سوم آنکه بنا را بر خوش‌بینی می‌گذاریم و چنین فرض می‌کنیم که شما از مطالبی که از مواضع آقای هاشمی رفسنجانی درباره این موضوع در آرشیوها وجود دارد بی‌خبر بودید. با همین خوش بینی، دو نمونه از مطالب آرشیوی آن زمان را در کنار این مطلب به چاپ می‌رسانیم تا از بی‌خبری خارج شوید
و اگر صداقتی در کار است اقدام به جبران کار خلافی که کرده اید بنمائید. البته مطالب دیگری نیز در آرشیو روزنامه موجود است که اگر بخواهید در اختیارتان قرار خواهیم داد.

و چهارم آنکه مطلع باشید که دست‌های زیادی دست اندرکار نگارش تاریخ هستند و مطالبی می‌نویسند که وقتی مجال چاپ شدن بیابند تحلیل‌های شما را بی‌اعتبار خواهند کرد. پس بهتر است تحلیل هایتان را با صداقت و امانت همراه کنید تا هرگز از اعتبار نیافتند.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


«مسئولان دولتی حرف جدیدی نداشتند»...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   آفتاب: بالاخره اقتصادی‌های دولت و بهارستان نشین‌ها با هم روبه رو شدند و طلسم چندین ماهه فرار دولتی‌ها از مجلس شکسته شد تا شمس الدین حسینی، محمود بهمنی و مهدی غضنفری در یک دید و بازدید غیر رسمی وضعیت اقتصاد کشور و نوسانات ارزی و سکه‌ای! را مورد بررسی قرار دادند. رکورد شکنی تاریخی ارز و بزرگ شدن حباب سکه دلیل اصلی دعوت بهارستان نشین‌ها از پاستور نشین‌ها بود و...

رکورد شکنی تاریخی ارز و بزرگ شدن حباب سکه دلیل اصلی دعوت بهارستان نشین‌ها از پاستور نشین‌ها بود و هر چند دولتی‌ها به نامه الیاس نادران و احمد توکلی در 13 دی ماه مبنی بر حضور در مجلس و پاسخگویی درباره اقتصاد ارزین ابسامان لبیک نگفتند اما این بار با فشار رسانه‌ها و افکار عمومی و در خواست‌های مکرر مجلس، راهی بهارستان شدند تا توضیحات خود را در این زمینه ارائه کنند.

در جلسه روز گذشته اما نخست سه غایب نشست پیشین؛ یعنی حسینی و غضنفری و بهمنی توضیحاتی ارائه کردند و بعد «حسین هاشمی» و «غلام رضا مصباحی‌مقدم» و «احمد توکلی» انتقادهای مجلس را بیان کردند.
 تا آخر جلسه نیز جدال «توجیه» در مقابل «اعتراض» ادامه یافت اما نتیجه تنها این جمله بود: «مسئولان دولتی حرف جدیدی نداشتند.»

این حرف اکثریت نمایندگانی بود که در جلسه غیر علنی مجلس با اقتصادی‌های دولت شرکت داشتند.
مهم‌ترین حرف‌های دولتی‌ها در رابطه با افزایش قیمت ارز و طلا‌‌ همان اظهارتی بود که وزیر اقتصاد شنبه‌شب در تلویزیون گفته بود.

   لـُب ِ کلام دولتی‌ها این بود،
«دولت از بالا رفتن قیمت ارز و طلا «درآمدزایی» نکرده است» و «دولت از وضعیت بازار ارز و سکه دنبال «منفعت سیاسی» نبوده است» و دست آخر هم اینکه «مقصر اصلی وضعیت بازار» رسانه‌ها «بودند باعث ایجاد حباب قیمتی در بازار شده‌اند.»

البته دست آخر برای نمایندگان مشخص نشد که کدام رسانه‌ها و چگونه ارزش ارز و طلا را به دو برابر ارزش پیشین تغییر دادند و آب هم از آب تکان نخورد! و برای نمایندگان مشخص نشد، این چه اقتصادی است که تنها با خبر رسانه‌ها به هم می‌ریزد و تاثیر می‌پذیرد؟!

در هر حال جمیع نمایندگان مجلس بر این اعتقاد بودند که اظهارات دولتی‌ها بیشتر توجیه است تا توضیح! سید فاضل موسوی نماینده خدابنده و عضو کمیسیون اصل 90 بخش عمده‌ای از اظهارات مسئولان دولتی را تکرار‌‌ همان مباحث اعلام شده از رسانه‌ها مخصوصا صدا و سیما اعلام کرد و گفت: مسئولان دولتی همچنین در این جلسه برخی جریانات و رسانه‌ها را مقصر ایجاد بحران در بازار سکه و ارز اعلام کردند و به نوعی خودشان را تبرئه می‌کنند.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی نیز اضافه کرد: اظهارنظر‌ها و توضیح‌های نمایندگان دولت بیشتر شرح ماوقع و مشکلات موجود بود. در حالی‌که سوال مجلس این است که چرا باید این شرایط پیش‌بینی نشود؟ چرا باید مسائل فرعی، اصلی شود و مسئله اصلی کشور فرعی شود؟
این در حالی‌است که مسئله اقتصاد برای ما یک مسئله اصلی است اما دولت به آن توجه نکرد. جلوگیری از افزایش نقدینگی، دلالی و سوء مدیریت‌ها هر کدام راه حل خود را دارد که مجلس معتقد است دولت باید به این مسائل می‌پرداخت و مشکلات را حل می‌کرد.

حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز با بیان اینکه اظهارات مسئولان دولتی در این جلسه بیشتر حرف‌های گفته شده از طریق رسانه‌ها بوده است گفت: در این جلسه نکته ویژه‌ای گفته نشد و مسئولان دولتی حرف جدیدی نداشتند. حرف‌ها‌‌ همان حرف‌هایی است که در حد مطبوعات مطرح شده است. در این جلسه دولتی‌ها به تشریح اعمال سیاست افزایش نرخ سود و اعلام نرخ رسمی برای ارز تکیه کردند و امیدوارند که از این مسیر بازار سکه و ارز کنترل شود و جلوی نوسانات شدید قیمت گرفته شود.

موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه انتقاد نمایندگان مجلس به نمایندگان دولتی حاضر در جلسه غیرعلنی، تاخیر آن‌ها در ورود به بازار سکه و ارز بود، گفت: در صورتی که دولت نرخ سود بانکی را در زمان مناسب بالا می‌برد مطمئناً مشکلات کنونی پیش نمی‌آمد و شاهد نوسان قیمت‌ها تا این حد نبودیم.
 نظر نمایندگان که در این جلسه مطرح شد این بود که اگر دولت برنامه‌ریزی‌هایی را که در زمان کنونی انجام داده 20 روز قبل انجام می‌داد شاهد این اتفاقات نبودیم و سوال اصلی نمایندگان تاخیر در برنامه‌ریزی دولت برای ورود به بازار سکه و ارز بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد:
آقای حسینی (وزیر اقتصاد) معتقد است درصد افزایش نقدینگی در دولت آقای احمدی‌نژاد کمتر از دولت‌های گذشته است هرچند این موضوع باید بررسی شود و با عدد و ارقام صحبت شود اما به طور تقریبی به نظر می‌رسد نقدینگی مردم نسبت به چهار سال گذشته چهار برابر شده است. این جزو مشکلات است. پول در بازار سرگردان است. اگر قبلاً‌ این پول در حوزه ساختمان و اتومبیل وارد می‌شد امروز وارد بازار سکه و ارز شده است.

به گزارش شفاف،از گفته‌های بهارستان نشین‌ها پیداست که توضیحات دولتی‌ها نه تنها آن‌ها را قانع نکرده است بلکه بر حجم سوالات آن‌ها افزوده است.
هرچند معاون پارلمانی رییس‌جمهور پیش از این گفته بود:
 «دولت برای مهار سکه و ارز برنامه دارد اما اگر چند مسوول دولتی درباره آن توضیح دهند، دوباره وضع به هم می‌ریزد.» اما سوال اصلی اینجاست که آیا این برنامه‌ها برای نمایندگان مجلس و در جلسه غیر علنی هم نباید مطرح شود و اگر به راستی برنامه‌ای در کار بوده و مطرح هم شده دلیل قانع نشدن نمایندگان چیست؟ این‌ها سوالاتی است که هنوز از سوی دولتی‌ها بی‌جواب مانده است.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


این قطار \خصوصی ِ بی-تُرمُز انقلاب\ بکجا میرود! ...

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   اصل نامه‌نگاری رهبری را درست می‌دانم و حق هر شهروندی است که از مقام رهبری حضورا یا به وسیله نامه سؤال کند، اما ادبیات نامه‌ها باید مودبانه و محترمانه باشد و باید به گونه‌ای عمل شود که ابهت و اقتدار رهبری شکسته نشود / معاند‌سازی برای نظام یک آفت است که متأسفانه اکنون به وسیله افراد فرصت‌طلب در حال اجرا است. / امروز عده‌ای که برای انقلاب اسلامی زحمتی نکشیده‌اند و قدر این انقلاب را نمی‌دانند و بسیاری از آنها سنشان اقتضا نمی‌کند که تاریخ این انقلاب را درست درک کرده باشند مدعی هستند که ما انقلابیون راستین هستیم و بقیه یا از مردودین-‌اند یا از خواص بی‌بصیرت یا فتنه‌گر، در نتیجه بسیاری از انقلابیون، راستین و اولیه را به حاشیه رانده‌اند / بیماری امروز مجلس ایران نداشتن استقلال است / اگر در داخل همه با هم متحد باشیم غربی‌ها هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، اما اگر روند دو سال گذشته ادامه داشته باشد و بخواهیم همه منتقدان را از قطار انقلاب پیاده کنیم و با معترضان برخورد خشن داشته باشیم متأسفانه باید کمی نگران بود.

فرزند شهید مطهری تاکید کرد آنها که برای انقلاب زحمتی نکشیده?اند، توان حذف هاشمی را ندارند.

علی مطهری که می?گفت این جریان در تلاش است تا آیت‌الله هاشمی?رفسنجانی را از فضای سیاسی ایران حذف کند و برای رسیدن به این خواسته خود نشان داده که حاضر است دست به هر اقدامی بزند، افزود: اینها قادر به حذف آقای هاشمی از انقلاب نیستند. ایشان پایگاه اجتماعی خوبی دارد و مردم قدردان خدمتگزاران خود هستند. علت هجوم روانی و تبلیغاتی به ایشان ترس از اوست.

شاید نخستین کسی که آقای احمد‌ی‌نژاد را شناخت و احساس خطر کررد و نحوه مدیریت وی بر کشور را خطرناک توصیف کرد آقای هاشمی بود.

به گفته وی، تا زمانی که آیت?الله هاشمی?رفسنجانی به صحنه سیاسی برنگردد و مثلاً اقامه جمعه نکند بحران سیاسی اخیر تمام نمی‌شود، چون نقطه نظرات ایشان عادلانه و واقع بینانه است.

گزیده سخنان مطهری در گفت?وگو با ملت ?ما را در ادامه بخوانید:

· آنچه درباره جریان موسوم به «انحرافی» مسلم است این است که آقایان مشایی و احمدی‌نژاد عقاید درباره مسائل فرهنگی دارند که با مبانی اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی سازگار نیست. البته پرداختن به تمدن ایران قبل از اسلام با همه نقاط مثبت و منفی آن به عنوان یک واقعیت تاریخی اشکالی ندارد، اما اینها از این کار‌ها هدف سیاسی دارند. به تعبیر رهبر انقلاب چرا به افتخارات ایران و تمدن بزرگ بعد از اسلام نمی‌پردازید.

· بخشی از وضع ناهنجار فرهنگی ما ناشی از این عقیده آقایان مشایی و احمدی‌نژاد است که متأسفانه سکان اجرایی کشور در دست آنهاست. این تفکر آنها شبیه تفکر دولت‌های سکولار است که می‌گویند ما در قبال اخلاق و رفتار و عقاید مردم مسئولیتی نداریم.

· آقایان مشایی و احمدی?نژاد از یکدیگر جدایی‌ناپذیرند و عقایدشان عین هم است و این که افراد و گروه‌هایی مانند جبهه پایداری می‌گویند انحرافات، ناشی از مشایی است و ما احمدی‌نژاد را قبول داریم اما مشایی را نه، یه طنز بیشتر نیست. مشکل اینها این است که احساس خود‌کفایی در شناخت اسلام دارند و در نتیجه احساس بی‌نیازی از روحانیت به عنوان کارشناس دین و مرجع اسلام شناسی دارند. در نتیجه اهمیتی برای مراجع تقلید و به طور کلی روحانیت قائل نیستند و خودشان براساس شرایط روز و مصالحی که تشخیص می‌دهند تصمیم می‌گیرند و از این جهت شباهتی به گروه‌های منحرف قبل از انقلاب همچون حجتیه دارند.

· معاند‌سازی برای نظام یک آفت است که متأسفانه اکنون به وسیله افراد فرصت‌طلب در حال اجرا است.

· امروز عده‌ای که برای انقلاب اسلامی زحمتی نکشیده‌اند و قدر این انقلاب را نمی‌دانند و بسیاری از آنها سنشان اقتضا نمی‌کند که تاریخ این انقلاب را درست درک کرده باشند مدعی هستند که ما انقلابیون راستین هستیم و بقیه یا از مرد و دین‌اند یا از خواص بی‌بصیرت یا فتنه‌گر، در نتیجه بسیاری از انقلابیون، راستین و اولیه را به حاشیه رانده‌اند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند تا سرشان به سنگ بخورد. برای توجیه کارشان هم به شبیه‌سازی با تاریخ صدر اسلام می‌پردازند که فلانی مانند طلحه است و فلانی مانند زبیر و دیگری مانند عایشه و از این قبیل . اینها در واقع فرصت طلبانی هستند که صرفاً دنبال قدرتند. سوابق آنها هم نشان می‌دهد که از تقوای درستی برخوردار نیستند و صرفاً دنبال هوای نفسشان هستند. با اینها باید مبارزه کرد و چهره واقعی‌شان نفسشان هستند. با اینها باید مبارزه کرد و چهره واقعی‌شان را برای مردم اشکار کرد.
متأسفانه چون اینها در پشت نقاب دفاع از ولایت فقیه پنهان می‌شوند بخشی از مردم عوام، فریب اینها را می‌خورند. باید به جامعه آگاهی بخشی کرد.

· به برکت اصل ولایت فقیه بعید است که به راحتی بتوانند روحانیت را از سیاست و حکومت حذف کنند. روحانیت باید اصلاً از درون را انجام دهد و نقص‌های خود را برطرف کند. اینکه برخی از مراجع تقلید و علمای بزرگ درباره بسیاری از انحرافات و بد رفتار‌ی‌ها سکوت می‌کنند، به ضرر روحانیت است به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری پرچم اصلاحات باید در دست روحانیت باشد تا روشنفکران غربزده پرچمدار اصلاحات اجتماعی نشوند در پاسخ به سؤال شما فرضا روحانیت از سیاست و حکومت حذف شود، انقلاب در مدت کوتاهی مسیر خود را عوض خواهد کرد و در دامان غرب خواهد افتاد.

· روشن است که سپاه باید کار خود را که ماهیت نظامی دارد انجام دهد. البته سپاه وظیفه حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان‌های آن را نیز دارد ولی این به این معنا نیست که پست‌های اقتصادی و سیاسی را نیز در اختیار بگیرد و مثلاً در هر انتخاباتی نظر بدهد که ما با فلان کاندیدا موافق هستیم یا نیستیم، اینها باعث انحراف و فساد و تفرقه سپاه می‌شود و با فلسفه وجودی سپاه منافات دارد.

· بیماری امروز مجلس ایران نداشتن استقلال است که بخشی از آن ناشی از برداشت غلط از اصل ولایت فقیه است و بخش دیگر ناشی از ترس از رد صلاحیت‌ها به خاطر عقیده و اظهار‌نظر‌ است. نماینده نباید ترسی از اظهار‌نظر داشته باشد و باد بتواند مطابق قانون اساسی درباره همه امور کشور نظر بدهد و انتقاد کند.

· اوایل که فضا خیلی سنگین بود، برخی از نمایندگان می‌گفتند اگر ما طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کنیم دفتر ما را در شهرستان به هم می‌ریزند یا در نماز جمعه علیه ما شعار می‌دهند یا شیشه‌های دفتر را می‌شکنند یعنی یک رعبی میان نمایندگان وجود داشت اما به تدریج و با افزایش تخلفات و خصوصاً بعد از خانه‌نشینی رئیس‌جمهور فضا باز‌تر شد و خیلی از نمایندگان هم به حرف من رسیدند، تا جایی که پیش من می‌آمدند و می‌گفتند شما چطور از قبل توانستی اینها را بشناسی؟!

· ولایت فقیه ولایت مکتب و ایدئولوژی است، ولایت اسلام و فقه است نه ولایت شخص. طبیعی است که عده‌‌ای از این اصل مانند بسیاری از مقولات دیگر مثل آزادی سو‌استفاده کنند و به بهانه دفاع از ولایت فقیه اهداف خود را دنبال کنند.
مردم باید اولا برداشت درستی از ولایت فقیه داشته باشند تا مصلحان را به جای معاندان دفع نکنند و ثانیاً فریب فرصت‌طلبان را که پشت این اصل پنهان می‌شوند و اهداف شخصی را دنبال می‌کنند نخورند.

· اصل نامه‌نگاری رهبری را درست می‌دانم و حق هر شهروندی است که از مقام رهبری حضورا یا به وسیله نامه سؤال کند، اما ادبیات نامه‌ها باید مودبانه و محترمانه باشد و باید به گونه‌ای عمل شود که ابهت و اقتدار رهبری شکسته نشود، چون این مطلب که از رهبر فرمان و از مردم اجرا و به سر دویدن، نعمت بزرگی است که در سایه اصل امامت و ولایت فقیه به دست آمده و غربی‌ها از آن وحشت دارند رهبر انقلاب هم نشان داده‌اند که به سئوالات و انتقاد با روی باز پاسخ می‌دهند و بارها اعلام کرده‌اند که رهبری هم انتقاد‌پذیر و پاسخگوست. منتها گاهی مرید‌ها و اطرافیان یک شخصیت کار را خراب می‌کنند چون تمایل به بت‌سازی و عدم پاسخگویی آن شخصیت دارند. ضمنا ما باید مسائل را با هم مخلوط نکنیم. ممکن است کسی سئوالی و حتی انتقادی از رهبری داشته باشد و در عین حال مطیع ایشان باشد.

· اگر در داخل همه با هم متحد باشیم غربی‌ها هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، اما اگر روند دو سال گذشته ادامه داشته باشد و بخواهیم همه منتقدان را از قطار انقلاب پیاده کنیم و با معترضان برخورد خشن داشته باشیم متأسفانه باید کمی نگران بود.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


تنها خواجه-ای که خبر نداشته حافظ بوده، شایدم داشته وُ مراعات خط

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


 آفتاب: 173 روز از بررسی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گذشت و برخلاف قول و وعده مسئولان دستگاه قضا هنوز کیفرخواستی برای 50 متهم اصلی پرونده صادر نشده است.
 

173روز انتظار برای صدور کیفرخواست اختلاس 3 هزار میلیاردی

رئیس جمهور دیماه سال 84 در جمع نمایندگان مجلس هفتم در صحن علنی گفت: اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می کنم. پس از گذشت یکسال هیچ نامی اعلام نشد تا اینکه مهرماه سال 85 در بیستمین سفر استانی رئیس جمهور در جمع مردم ساوجبلاق محمود احمدی نژاد اعلام کرد: به مفسدان اقتصادی که با رابطه بازی وامهای میلیاردی از بانکها گرفته‌اند، فقط 15 روز وقت می‌دهم تا حساب خود را با آن بانکها تسویه کنند؛ در غیر این صورت اسامی آنان را برای ملت ایران افشا خواهم کرد.

فرصت 15 روزه رئیس جمهور به پایان رسید ولی
تنها نام دو نفر اعلام شد که یک محمد رستمی صفا و دیگری العقیلی بود که این دو سالها بود در قوه قضائیه پرونده داشتند.

دور اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به پایان رسید. او
در آغاز دور دوم ریاست جمهوری اش اعلام کرد: اسامی مفسدان اقتصادی را به قوه قضائیه اعلام کرده و منتظر اقدام قاطع دستگاه قضا است.

ولی حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای پس از بررسی لیست ارسالی مفاسد اقتصادی از سوی رئیس جمهور 12 بار از تریبون نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به 12 سوال تکراری مبنی بر اینکه
نتیجه نهایی لیست مفاسد اقتصادی که دولت به قوه قضائیه داده است گفت: در این لیست مفسد اقتصادی پیدا نکردیم.

تعقیب و گریز خبرنگاران برای کسب آخرین اطلاعات از لیست مفاسد اقتصادی رئیس جمهور با انتشار یک خبر در شهریور ماه سال 90 متوقف شد.
خبری که نه خبرنگاران بلکه مسئولان و تمامی شهروندان ایرانی را در یک شوک بزرگ فرو برد. کشف اختلاس سه هزار میلیاردی توسط یک شرکت با همکاری چندین بانک دولتی!

روز 13؛ آغاز رسانه ای شدن پرونده اختلاس 3 هزار میلارد تومانی در قوه قضائیه

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پس از انتشار این خبر اعلام کرد:
قوه قضائیه چند هفته قبل از انتشار این خبر بررسی پرونده را آغاز کرده است.

روز 27؛ معذرت خواهی دادستان کل کشور از مردم

14 شهریور ماه حجت الاسلام محسنی اژه ای در مورد اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات گفت: کیفرخواست برای متهمان صادر نشده ولی این پرونده ابعاد مختلفی دارد. دادستان کل کشور با انتقاد از خود گفت:
شورای پول و اعتبار که دادستان کل کشور هم عضو آن است مجوز بانک ها را صادر می کند
ولی زمانی که این متهم می خواست بانک ایجاد کند به ما نگفتند که تاکنون چقدر تسهیلات گرفته است و گزارش خلاف به سازمان بازرسی اعلام کردند. من به خودم می گویم محسنی اژه ای در آینده که در شورای پول و اعتبار می نشینی حواست جمع باشد.

حذف برنامه زنده تلویزیونی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد اختلاس

هنوز شهریور ماه به نیمه نرسیده بود که بازار شایعات داغ شد تا جائیکه
صدا و سیما در بخش خبری 20:30 انگشت اتهام خود را به سوی سازمان بازرسی کل کشور گرفت و این سازمان را مقصر اصلی وقوع اختلاس عنوان کرد. این اقدام صدا و سیما موجب شد تا حجت الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور از صدا و سیما بخواهد برای پاسخ به ابهامات مطرح شده با حضور رئیس کل بانک مرکزی نشست خبری به صورت زنده در سیما برگزار کند.

هر چند که بهمنی رئیس بانک مرکزی از حضور در سیما و مناظره زنده تلویزیونی خودداری کرد ولی پورمحمدی از صدا و سیما خواست تا به تنهایی با مردم سخن بگوید که این برنامه هیچ وقت اجرا نشد.

روز 36؛ تشکیل جلسه مسئولان عالی اقتصاد کشور

در تاریخ 23 شهریور ماه جلسه ویژه رسیدگی به اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در نظام بانکی در وزارت اقتصاد با حضور مقامات ارشد اقتصادی و بانکی کشور برگزار شد. در این جلسه وزیر اقتصاد، قائم مقام بانک مرکزی، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد، مدیرعامل بانک صادرات و برخی از مدیران عامل بانکهای کشور حضور داشتند.

روز 37؛ محسنی اژه ای مسئول رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ شد

در تاریخ 24 شهریور ماه سال جاری آیت الله صادق آملی لاریجانی طی حکمی حجت الاسلام محسنی اژه ای دادستان کل کشور را مسئول نظارت بر رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی کشور کرد.

روز 39؛ محسنی اژه ای عازم اهواز شد

ظهر روز 26 شهریور ماه حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای مسئول رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ برای نظارت بر پرونده های اختلاس و فساد مالی عازم اهواز شد.

روز 40؛

رئیس بانک مرکزی: دارائیهای آریا بلوکه شد/ هیچ پولی از کشور خارج نشده است

دادستان کل کشور:
دستگیری 19 متهم پرونده اختلاس/ پرونده به تهران منتقل شد

وزیر اقتصاد:
امیرمنصور آریا دستگیر شد

صبح روز 27 شهریور محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی:
خروج دوهزار میلیارد تومان از سه‌هزار میلیارد تومان اختلاس به خارج از کشور شایعه است. همچنین رئیس مجلس هم کمیسیون اصل 90 و قضائی را مسئول پیگیری اختلاس سه هزار میلیاردی کرد.

27 شهریور ماه حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای که برای بررسی پرونده اختلاس به اهواز سفر کرده بود اعلام کرد:
19 نفر در این پرونده دستگیر شده و عده ای هم ممنوع الخروج شدند. همچنین هیچ پولی به خارج از کشور منتقل نشده و پرونده به تهران منتقل می شود.

سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد هم در همان روز اعلام کرد که امیرمنصور آریا متهم اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی دستگیر شده است.

روز 43؛ رئیس قوه قضائیه: این فساد در دولت رخ داده و کوتاه نمی آییم

30 شهریور ماه آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: اختلاس اخیر را نمی دانیم اختلاس است یا نه باید تا انتها پیگیری کنیم. از مسئولان هم می خواهیم فرافکنی نکنند. ولی
آنچه مشخص است این است که این فساد در دولت رخ داده و اگر در قوه قضائیه هم بود کوتاه نمی آمدیم. البته در مورد پرونده فساد اخیر باید بگویم که از دو ماه قبل با خبر بودیم.

روز 46؛ معاون اول قوه قضائیه:
به مردم قول می دهیم متهمان پرونده عادلانه محاکمه می شوند

3 مهرماه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مردم درخواست رسیدگی عادلانه به پرونده فساد مالی اخیر را دارند گفت: قول می‌دهیم که اراده‌ای جدی برای رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی وجود دارد و با همه عاملان اینگونه جرائم برخورد قاطع می‌شود.

روز 47؛ از سوی دادستان کشور نخستین ابعاد پرونده اختلاس بازگو شد

4 مهرماه حجت السلام محسنی اژه ای
برای نخستین بار ابعاد مختلف پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی و دست داشتن بانک ملی، بانک صادرات و شرکت امیر منصور آریا را در نشست خبری رسانه ای کرد. وی همچنین اعلام کرد احتمال دست داشتن افراد با نفوذ در این پرونده وجود دارد.

روز 50؛
رئیس قوه قضائیه: خط قرمز نداریم/ هر مسئولی در این پرونده دست داشته باشد محاکمه می شود

روز 6 مهرماه رئیس قوه قضائیه در سفر استانی خود به زنجان گفت: به آن افرادی که در مورد اقدام قوه قضائیه در پرونده اختلاس بدگمان بوده و می گویند قوه قضائیه کاری انجام نداده
می گویم که وقاحت هم حدی دارد. گفتن خط قرمز توهم است. هر مسئولی در این پرونده دخیل باشد محاکمه می کنیم.

روز 56؛ شناسایی 15 متهم/ اموال شرکت آریا در حال شناسایی

12 مهرماه دادستان کل کشور در برنامه ویژه خبری از شبکه دو سیما اعلام کرد:
15 متهم در این پرونده شناسایی شدند.
 سال 88 سازمان بازرسی به مدیرعامل بانک ملی در مورد این شرکت هشدار داده بود و در 18 دیماه 88 هم کمیسیون اصل 90 در مورد شرکت آریا به بانک ملی هشدار داده بود. اموال متهمان در حال شناسایی است.

روز 62؛
بازداشت 14 نفر دیگر در پرونده اختلاس/ تعیین تیم ویژه کارشناسی

18 مهرماه حجت الاسلام محسنی اژه ای اعلام کرد به دلیل اهمیت پرونده تیم ویژه کارشناسی و حسابرسی به پرونده اختلاس توسط کارشناسان و قضات زبده تعیین شده است.
بازداشت 14 نفر دیگر در پرونده اختلاس اخیر.

روز 62؛
حکم جلب خاوری صادر شد

18 مهرماه دادستان کل کشور اعلام کرد: حکم جلب خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی به دلیل مرتبط بودن با پرونده اختلاس اخیر صادر شد.
ما نمی دانستیم که خاوری تابعیت دو گانه داشته است.

روز 76؛ بازداشت 31 متهم پرونده/ اختلاس شبکه ای بوده است

روز 2 آبان ماه دادستان کل کشور در برنامه ویژه خبری در شبکه دو سیما اعلام کرد:
67 نفر در پرونده فساد اخیر احضار شده و 31 نفر بازداشت شدند. 26 درصد وجوه در راه تنزیل صرف شده و در این پرونده شبکه ای جرائمی مانند تنزیل، پولشویی، اختلاس و فرار مالیاتی و جعل سند به چشم می خورد.

روز 77؛ تا یک ماه دیگر کیفرخواست صادر می شود

3 آبان ماه حجت الاسلام محسنی اژه ای در برنامه گفتگوی ویژه خبری در شبکه دو سیما اعلام کرد:
تا یک ماه آینده یعنی روز سوم آذرماه نخستین کیفرخواست صادر می شود. هنوز منتظر خاوری هستیم. اگر نیامد از طریق اینترپل اقدام می کنیم.

روز 111؛ صدور کیفرخواست برای جهرمی/ 50 متهم پرونده متهم به اخلال در نظام اقتصادی

7 آذرماه حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست خبری اعلام کرد: مبلغ یک هزار و 700 میلیارد تومان از پولی که به حساب امیرمنصور خسروی واریز شده بود شناسایی شد. 80 میلیارد پول اختلاس به ارز تبدیل شده است. 40 شرکت زیر مجموعه آریا ایجاد شده بود. همچنین 50 متهم اصلی این پرونده متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند.
کیفرخواست جهرمی مدیرعامل اسبق بانک صادرات صادر شد.

روز 115؛ بازجویی از عضو جدید شورای پول و اعتبار

11 آذرماه خبر می رسد که بازجویی از عضو جدید شورای پول و اعتبار درباره پرونده گروه امیر منصور آریا با احضار وی آغاز شده است.

روز 127؛ رئیس قوه قضائیه: صدور کیفرخواست نزیک است

23 آذرماه آیت الله صادق آملی لاریجانی اعلام کرد: در روند رسیدگی به پرونده فسادمالی اخیر ابعاد جدیدی مانند شبهاتی در خصوص واگذاری برخی کارخانه‌های مهم مانند کارخانه فولاد به این گروه متخلف مطرح شده و در حال حاضر در دست بررسی است. همچنین
به زودی کیفرخواست متهمان پرونده صادر می شود.

روز 145؛
اعترافات جدید و تاخیر در کیفرخواست/ ردپای فرزند یک نماینده مجلس در پرونده

12 دی ماه دادستان کل کشور اعلام می کند که یکی از متهمان لب باز کرده و اعترافات جدیدی را بازگو کرده است. اسناد جدیدی که موجب می شود صدور کیفر خواست با تعویق انجام شود. دادستان کشور اعلام می کند که
رد پای فرزند یکی از نمایندگان مجلس هم در این پرونده دیده شده همچنین جواهر 6 میلیارد تومانی که یکی از متهمان برای همسر خود خریداری کرده بود در این مخفیگاهها پیدا شد.

روز 151؛ پلیس آگاهی: پلیس 700 روز قبل از اختلاس خبر داشت

روز 17 دیماه سرهنگ محمدرضا مقیمی معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی اعلام کرد:
پلس از دو سال گذشته در جریان اختلاس سه هزار میلیاردی بود و هشدارهایی نیز به بانک صادرات داده بود.

روز173؛ هنوز خبری از کیفرخواست و دادگاه نیست

به گزارش مهر، می توان اینگونه عنوان کرد که با گذشت بیش از 173 روز از بررسی و پیگیری پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی برخلاف قول و وعیدهای مسئولان دستگاه قضا هیچگونه کیفرخواستی برای 50 متهم ردیف اول پرونده صادر نشده است.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


سوگند مَرد عین عمل اوست، وَ عمل او عین ِ دیانتش ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   آفتاب: سایت عصرایران نوشت: نیمه مرداد 1384؛ محمود احمدی‌نژاد که انتخابات سوم تیر را برده، به بهارستان می‌رود و سوگند یاد می‌کند «درحراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد» (اصل 121 قانون اساسی).

درست یک خیابان آن سوتر در چهار راه استانبول تهران - بورس صراف‌های پایتخت - بازار ارز و سکه روال عادی خود را طی می‌کند:
هر سکه بهار آزادی طرح جدیدحدود 96000 تومان است و تابلوها، قیمت هر دلار آمریکا را 902 تومان نشان می‌دهند (متوسط قیمت‌ها در مرداد 84 بر اساس اعلام بانک مرکزی).

در آن روز قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی هم چیزی بود در حدود 436 دلار.

اینک 6?5 سال از آن روز می‌گذرد و احمدی‌نژاد دومین دوره ریاست جمهوری‌اش را تجربه می‌کند. بازار سکه و ارز در تلاطمی تاریخی است؛
همان سکه 96000 تومانی به بالای یک میلیون تومان رسیده و دلاری که یک تومان و 5 تومان و 10 تومان بالا و پایین می‌رفت 50 تومان و 100 تومان و 200 تومان می‌جهد و به بالای 2200 تومان رسیده است.

در این میان البته قیمت جهانی طلا هم ساکن و ساکت نبوده و به 1670 دلار در هر اونس رسیده است و این افزایش جهانی بهای طلا، همواره سنگری بوده که مسئولان پشت آن پنهان شوند و افزایش قیمت را به بهای جهانی نسبت دهند و یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سراغ «حباب» بروند و با ذکر این که در بازار حباب داریم، وجدان‌شان را راحت کنند!

اما مقایسه قیمت‌ها در ماه به قدرت رسیدن احمدی‌‌نژاد و ماه جاری نشان می‌دهد که قیمت سکه در ایران بسیار بیش از افزایش جهانی طلا صعود کرده است.

قیمت جهانی طلا در 6?5 سال گذشته حدود 3?8 (سه و هشت دهم) برابر شده است ولی قیمت سکه بهار آزادی که -به همراه دلار- نشان دهنده نبض بازار هست بیش از 10 برابر بالا رفته است.

دراین میان دلار هم حدود 2?5 برابر بالا رفته است و این در حالی است که ارزش برابری بسیاری از ارزها در برابر دلار در این مدت ثابت بوده و این پول ملی ایران بوده که چنین بی‌ارج شده است؛ آنقدر که حتی در برابر لیر ترکیه نیز در همین یک سال اخیر حدود نیمی از ارزش خود را از دست داده است!

در واقع قیمت دلار در این چند سال ببش از کل تاریخ ورودش به ایران افزایش داشته است (از روز اول ورود به کشور تا مرداد 84، حدود 900 تومان بالا رفته و در این چند سال بیش از 1000 تومان!).

نکته قابل‌توجه این که بخش قابل‌توجهی از این ماجرای غم‌انگیز اقتصادی در کمتر از یک ماه اخیر رخ داده و با اصرار رئیس‌جمهور بر ادامه سیاست‌های کنونی بانکی درخصوص نرخ سود بانکی، وخیم‌تر نیز شده است.

در این بحبوحه، قیمت کالا و خدمات مورد نیاز مردم نیز دستخوش افزایش‌های بی‌رویه شده و اتفاق موهنی هم که رخ داده این است که بسیاری از فروشندگان کالاهای ارزبر، قیمت اجناس خود را نه به واحد پول ملی یعنی ریال، که به دلار آمریکا به مشتریان قیمت می‌دهند زیرا هیچ حاشیه امنی برای سرمایه خود در روزها و حتی ساعات آتی متصور نیستند.

اگر مسؤولان در هر بار مواجهه با افزایش بی‌رویه قیمت‌های ارز و سکه از حباب سخن می‌گویند، هر چند اراده آن‌ها از این ادبیات حبابی معطوف به فرار از مسئولیت است
اما سخن ایشان در واقع اعترافی تلخ و زننده است مبنی بر این که آنقدر بی‌تدبیر بوده‌اند که نتوانسته‌اند از به وجود آمدن حباب جلوگیری کنند و آنقدر هم ضعیف هستند که از عهده حباب هم بر نمی‌آیند و این سوال را در ذهن مردم نگران پدید می‌آورند که اگر اینان از عهده یک حباب بر نمی‌آیند با بادکنک و توپ و گوی چه می‌کنند!؟

 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   آفتاب: سایت عصرایران نوشت: به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، پیکر مرحومه خانم شفیعی همسر آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه با حضور جمع کثیری از مردم و شخیصت‌های سیاسی در قم عصر امروز از مسجد امام حسن عسگری قم به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع شد.


حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن آقا خمینی یادگار امام خمینی در صحن اصلی حرم حضرت معصومه بر پیکر همسر آیت الله صانعی نماز خواند.
در مراسم تشییع جنازه علاوه بر حضور مردم و مقلدان آیت الله یوسف صانعی،اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم،برخی از اعضای بنیاد پانزده خرداد، برخی از اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،جمعی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، جمعی از دانشجویان و شخصیت‌های برجسته‌ای چون شیخ قدرت الله علیخانی نماینده فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان ادوار مختلف مجلس،رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، هادی غفاری،سید حسین موسوی تبریزی، سید محسن موسوی تبریزی، هادی قابل و ... حضور داشتند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز با صدور پیامی درگذشت همسر آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است

«انالله و اناالیه راجعون»

حضرت آیت‌الله صانعی(دامة برکاته)

درگذشت همسر مکرمه موجب تأسف و تأثرخاطر گردید.

مصیبت وارده را تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده غفران الهی و برای بازماندگان به‌ویژه حضرت‌عالی صبر و اجر مسألت می‌کنم.

اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


قبول کنین، حق داشتن مَردُمو به \عروسی-خوبان\ دعوت نکنن! ...

 

 قبول کنین، حق داشتن مَردُمو به

 "عروسی-خوبان" دعوت نکنن! ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   آفتاب: چندی پیش اخباری به دست آمد مبنی بر این که پسر بزرگتر محمود احمدی نژاد یعنی مهدی، در حال تحصیل در شعبه دانشگاه شریف واحد کیش در مقطع دکترا می باشد. پس از پیگیری های انجام شده معلوم گردید که هزینه تحصیل تمامی رشته های دکترا در واحد کیش دانشگاه شریف نزدیک به 20 میلیون تومان(در هر ترم) می باشد .

محل سکونت مهدی احمدی نژاد نیز در یکی از بهترین مکان های جزیره کیش بوده و در همین برج نیز دو واحد برای همراهان پسر رئیس جمهور تهیه شده است. این شرکت که محل زندگی مهدی احمدی نژاد را تهیه دیده است از بزرگترین موسسات و پیمان کاران جزیره کیش بوده، همچنین اخبار تایید نشده ای از تحصیل همسر مهدی احمدی نژاد(دختر اسفندیار رحیم مشایی)در این واحد حکایت دارد .

به گزارش دی نیوز،
این درحالی است مهدی احمدی نژاد مراسم عروسی خود را بدون تشریفات برگزار کرده بود و در آن تنها از چند ده نفر محدود، دعوت کرده بود.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی