سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

خونریزی؟!

 

 

 

 

 

 

 

خونریزی؟!

 

 

 

اساسا هدف اصلی هر حکومت الهی ای، برآورده شدن زمینه های رشد انسانها برای عبودیت پروردگار است. این هدف جز با آزادی انتخاب میسر نیست. آزادی ای که دو رو دارد، رد و قبول. یعنی مردم با آزادی خود، یا راه اولیا را انتخاب می کنند یا نمی کنند. اگر قبول کردند که هیچ، دو جهان به کامشان باد. اگر قبول نکردند و حجت ها هم تمام شد ( که البته حجت ها به این آسانی ها خصوصا در دنیای پیچیده امروز تمام نمی شود) ، از نعمت بندگی اجتماعی در این دنیا محروم و در آخرت نیز فرصت بهشت برین را احتمالا از دست خواهند داد. به هر حال، زور و غلبه در کار نیست، هر چند ارشاد و رشد و تبلیغ همیشه هست، ولی در نهایت، میزان در این دنیا رای ملت است. چه حق، چه باطل، مردم، خود راه خود را انتخاب می کنند.
 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


از خطر گسترش بی اعتمادی غافل نباشیم

 

 

 

 

 

 

 

از خطر گسترش بی اعتمادی غافل نباشیم

 

 

هرگونه دروغگویی، ریاکاری ، بی صداقتی و نگفتن حقایق باعث بی اعتمادی خواهد شد و از طرف دیگر بی اعتمادی هم به این خصوصیات و رفتارها منجر می شود و طبیعی است در چنین فضایی امکان مشارکت در تصمیم گیری های عمومی از بین می رود و با فاصله گرفتن خواست مردم و حکومت عملا زمینه برای کسانی فراهم می شود که " مشارکت مردم " را ضروری نمی دانند و در پی تخریب این ارتباط هستند.
 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


تبدیل معترضان خاموش به نیروهای افراطی و رادیکال

 

 

 

 

 

تبدیل معترضان خاموش

 

به نیروهای افراطی و رادیکال

 

 

روش سنتی استفاده از تظاهرات و تجمعات حامیان نظام در برابر حضور خیابانی معترضان که از نهم دی ماه و 22 بهمن سال گذشته به اوج خود رسید نیز شاید دیگر آثر خود را نداشته باشد.امروز موضوع نداشتن پایگاه مردمی نظام نیست، چرا که اکنون صورت مساله اپوزیسیون داخلی و خارجی نظام از ادعای نداشتن پایگاه مردمی نظام به عدم امکان بروز اعتراضات مدنی در داخل کشور تبدیل شده است و برای پاسخ به این پرسش جدید استفاده از راه‌حل پرسش قبلی چندان کارامد نیست...

 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


آقا محمود امام

 

 

 

 

 

 

آقا محمود امام

 

 

دکتر بروجردی را سالها از نزدیک می شناختم و این آشنایی با آمدن فرزندش مسیح به جبهه بیشتر از قبل شد.مردی بود پاک ومتدین ، عالمی بود فرهیخته و متواضع.با آنکه بیش از چهاردهه درکنارامام بود کمتر تصویری از او با امام منتشر شده است.
در دوران جنگ – سال 65 - فرزند اوجناب حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی که با حالاتی که دارد هر وقت او رامی بینم به یاد امام می افتم، ایامی رابه قرارگاه خاتم الانبیاءآمد و در واحد تبلیغات وجبهه وجنگ آن ،که این کمترین مسولیت آن را برعهده داشتم خدمات ارزشمندی کرد.
درآن زمان هیچ کس از رزمندگان وفرماندهان جنگ نفهمید این دانشجوی بسیجی آرام وبی سر وصدا وگمنام، که درجبهه ها حضور دارد و نمازجماعت مغرب وعشاء مانند امام شمدی بر روی دوش خود می اندازد و درانتهای صفوف جماعت در جمع رزمندگانی که او را نمی شناختند عاشقانه وسر به زیر به نماز می ایستد همان مسیح بروجردی، نوه امام است!

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


ملاک گزینش مشاوران تخصص وُ تعهد نیست! ...

 

 

 

 

 

 

 

ملاک گزینش مشاوران تخصص وُ تعهد نیست! ...

 

آن قدیم ها که مرزی برای علوم وجود نداشت و عالمان از طب تا نجوم و ریاضیات را توامان در چنته داشتند، پادشاهان نیز در همه امور مملکت داری اگر هم خبره نبودند، تنها تصمیم گیرنده بودند. تبعیت صرف همگان، چنان اعتماد به نفسی به پادشاه می داد که خود را عقل کل می دانست و طبعاً بی نیاز از هر مشورتی. این بود که حیات و ممات ممالک مستقیماً در گرو درایت یک شخص قرار می‌گرفت. اما این روزها دنیا عوض شده، سیاستمداران که به قدرت می رسند، از پله های هزار مشاور بالا می روند، برای قوام و دوام جایگاه خود نیز باز هم از ملات همین مشاوران استفاده می کنند؛ چه بسا که این از خصلت های دنیای مدرن باشد.
 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


خودمان بتسازی میکنیم و مشکلات را بزرگ جلوه میدهیم

 

 

 

 

 

 

علی مطهری :

 

خودمان بت‌سازی می‌کنیم و

 

مشکلات را بزرگ جلوه می‌دهیم

 

 

 

آفتاب: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تحرکات علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را غیرمنصفانه و درجهت حذف وی از ریاست مجلس خبرگان دانست.
علی مطهری در گفت‌وگو با سلام در پاسخ به این سوال که تحرکات اخیر علیه هاشمی رفسنجانی را تا چه حد با برگزاری اجلاس آینده انتخابات خبرگان مرتبط می‌دانید، گفت: قاعدتا برخی به دنبال حذف آقای هاشمی هستند اما قدرت این کار را ندارند چون هاشمی میان مردم پایگاه خوبی دارد.
نماینده تهران در پاسخ به اینکه انتقادات اخیر به آقای هاشمی که در اظهارات سیاسیون نیز دیده می‌شود را تا چه حد منصفانه و عادلانه و بر محور عدالت می‌دانید؟، گفت: سیاسیون باید در اظهارات خود عدالت و انصاف را در نظر بگیرند آقای هاشمی درخصوص واقعه 25 بهمن موضع‌‌گیری کردند و بی‌قانونی را محکوم کردند اما برخی انتظار دارند ایشان مانند خودشان شعارهای اعدام باید گردد، و فقط ما خوبیم سردهد.
 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


راه جلوگیری از براندازی نرم چیست؟

 

 

 

 

 

فواد صادقی :

 

راه جلوگیری از براندازی نرم چیست؟

 

 

سقوط نظامهای سیاسی بدون اعمال خشونت گسترده خارجی (جنگ) و خشونت داخلی (کودتا) پدیده‌ای است که با انقلاب اسلامی در دوره معاصر به اوج خود رسید. فروپاشی بلوک شرق و دولتهای لهستان، مجارستان، رومانی، چک و اسلواکی و... نمونه‌هایی از این نوع فروپاشی هستند که در یکی پس از دیگری رخ دادند. تب وقوع انقلابهای مردمی در اروپای شرقی، آسیای میانه وکشورهای مشترک المنافع اکنون به جهان عرب رسیده است.

جای این پرسش وجود دارد که راز موفقیت یک انقلاب و سقوط یک نظام سیاسی چیست و چه لوازم و مقدماتی باید وجود داشته باشد که یک نظام سیاسی ساقط شود.
 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


کشف زندان امام موسی صدر؟

 

 

 

کشف زندان امام موسی صدر؟

 

 

 

((( مصور)))

 

این زندان یک در فلزی دارد. در ورودی آن به ضخامت ?? سانتی متر و دری مشابه آن در داخل زندان دیده می شود.
این زندان زیر منطقه ای است که مردم لیبی از آن به عنوان پناهگاه معمر قذافی و خانواده اش یاد می کنند که مرگ صدها زندانی و سرباز در این منطقه روی داده است.
به گزارش برنا به نقل از آل ویسز، این زندان یک در فلزی دارد. در ورودی آن به ضخامت ?? سانتی متر و دری مشابه آن در داخل زندان دیده می شود.
این زندان بنا به گفته شاهدان عینی بدتر از زندان ابوغریب است، چرا که حتی کسی نمی تواند به راحتی در آن استراحت کند.
برخی منابع عربی می گویند که احتمالا این زندان کشف شده، زندان امام موسی صدر بوده است.
 

 مَتن کامل

 

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


تهران بالاترین نرخ کودکان سرطانی را دارد

 

 

 

 

 

 

تهران بالاترین نرخ کودکان سرطانی را دارد


 

وقتی بدانیم تهران اولین شهر کودکان سرطانی است و عامل اصلی سرطان در کودکان که اکثرا سرطان خون است بحث آلودگی هوا است آن زمان است که جدا از نگاه تخصصی و اداری، یک نگاه اجتماعی و متعهدانه به این موضوع پدید می آید.

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


ایران تنها کشور دنیا که گرسنه ندارد

 

 

 

 

 

شیخ الاسلامی ، وزیر کار :

 

ایران تنها کشور دنیا که گرسنه ندارد

 

*ایران تنها کشور دنیا که گرسنه ندارد

*کسی به خاطر نداشن پول عاجز از درمان نخواهد ماند

*فعالیت های اشتغالزایی در کشور ما به خصوص در یک سال اخیر،

 روندی شتابان و منسجم گرفته و توانسته ایم به یک رکود بی نظیر در سال جاری برسیم.

*ایجاد سالی 2 میلیون شغل هم جوابگو نیست

این رقم 30 هزار میلیارد تومان چقدر میتواند شغل ایجاد کند؟

اگر فرض کنیم هر 100 میلیون تومان می تواند سه شغل ایجاد کند،

 آن وقت 900 هزار شغل با این اعتبار ایجاد می شود که باز هم

 نسبت به رقم یک میلیون و 600 هزار شغل امسال کم خواهد بود.

*وی در با اذعان به فشارهای ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه ها،

 این فشارها را مبارک دانست، چرا که به اعتقاد وی به فعالان

 اقتصادی کمک می کند با مولفه های تاثیرگذار

 در فضای رقابتی حاضر شوند.


*به خانواده هایی اشاره کرد که تا پیش از این از وضعیت مالی خوبی

 برخوردار نبودند اما با اجرای هدفمندسازی یارانه ها و مبالغی که

 در اختیار آن ها قرار می گیرد، وضع آن ها به قدر خوب شده

 است که مثلا به دنبال پروانه ساخت یک ساختمان می روند.

*امیدوارم تا قبل از پایان سال سازمان ملی مهارت شکل گرفته

و فعالیت های مربوط به فن و حرفه در کشور شکل بگیرد.

 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی