سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

امام خمینى : شما دعا کنید که آدم بشویم ...

 

 

 

 

 

 

امام خمینى : شما دعا کنید که آدم بشویم ...

 

 

سه شنبه هفتم مهر 1366 شمسى بود که بعد از پایان سمینار ائمه-ی جمعه ، همگی به زیارت امام خمینی (ره) به جماران میروند. مرحوم آیت الله مشکینی قبل از رهنمودهای امام ، چند دقیقه-ای صحبت میکنند وَ ضمن سخنان-شان به تجلیل وُ تکریم امام می-پردازند.

امام خمینى  پس از بسم اللّه ، در ابتدا فرمود:
«
من قبلا از آقاى مشکینى گله کنم ، ما آنقدرى که گرفتار نفس خودمان هستیم ، کافى است دیگر مسائلى نفرمائید که انباشته بشود در نفوس ما و ما را به عقب برگرداند، شما دعا کنید که آدم بشویم ، دعا کنید که حتى به همین ظواهر اسلام عمل بکنیم ، ما که دستمان به آن به واطن نمى رسد، لااقل به این ظواهر عمل بکنیم»
این جریان نگارنده-ی اثر را به یاد جمله اى از خطبه همام که در نهج البلاغه انداخت که امیرمؤمنان على (ع ) در وصف پرهیزکاران مى فرماید: اذا زکى احد منهم خاف مما یقال له فى قول آنا اعلم بنفسى من غیرى ، و ربى اعلم بى منى بنفسى ، اللّهم لا تو اخذنى بما یقولون . « هرگاه یکى از پرهیزکاران مدح و ستایش شوند، از آنچه درباره-شان گفته شده ، در هراس مى افتند و مى گویند: من از دیگران نسبت به خود آگاه-ترم ، و پروردگارم به اعمالم از من آگاهتر است ، پروردگارا ما را به آنچه که درباره ما مى گویند ، مؤ اخذه مفرما!».
و در موردى ، جمعى  حضرت علی علیه السلام را ستودند ، ایشان فرموند :
اللّهم انک اعلم بى من نفسى و انا اعلم بنفسى منهم ... « خداوندا تو نسبت به من از خود من آگاهترى ، و من آگاهتر از آنها به خودم هستم ، خداوندا ما را بهتر از آنچه آنها گمان مى کنند قرار ده و آنچه را نمى دانند بر ما ببخش ».
به این ترتیب در مى یابیم که امام خمینى (ره) شاگردى از مکتب مولایش على (ع ) است ، و در روش خود از آن حضرت پیروى مى کرده است.

اقتباس از : داستان دوستان ، محمدی اشتهاردی
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


«فتنه» و «سران فتنه»!

    نظر

 

 

 

 

 

«فتنه» و «سران فتنه»!

 

 

 

عثمان نامه‌ای به سعید نوشت و گفت مالک را از شهر تبعید کند و نامه دیگری برای مالک اشتر نوشت. او در نامه به مالک اشتر گفت: به من خبر رسیده است که تو ریشه فتنه هستی و می‌خواهی کوفه را به شر و فساد بکشی و آتش فتنه را روشن کنی… از این ساعت مصلحت آن است که در کوفه نباشی و به سوی شام بروی. تو در کوفه فتنه بر می‌انگیزی و اذهان مردم را بر من مشوش و تباه می‌سازی. مالک با برخی از مشاهیر و دوستان خویش راهی شام شدند. معاویه در شام مالک و یکی از یاران او را به زندان انداخت ولی با مذاکراتی که یاران وی از جمله «صعصعه بن صوحان» با معاویه کردند او آنها را از زندان آزاد ساخت. معاویه به آنان توصیه کرد با رهبران خویش مخالفت نکنند. ولی آنان پاسخ دادند ما مخلوق را با معصیت خالق فرمان نبریم. با این حال معاویه همواره آنان را تحت نظر داشت.

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


گویا خوارج ، از بین نمی روند! ...

 

 

 

 

 

 

 

 

گویا خوارج ، از بین نمی روند! ...

 

 

در واقع خوارج برای این که علی علیه السلام را ترور شخصیت کنند ، از در دین و ارزش ها وارد می شدند و حضرت را به نداشتن صلاحیت دینی و قدرت طلبی و عدول از ارزش ها و نظایر این متهم می کردند و بدین ترتیب ، چنان فضایی را ایجاد نمودند که حتی دینداران جامعه نیز به علی علیه السلام بدبین شدند و بر اسلام او تردید کردند بدان گونه که وقتی خبر شهادتش در مسجد کوفه ، به هنگاه نماز صبح را شنیدند با شگفتی پرسیدند مگر علی مسجد هم می رفت و نگر نماز هم می گزارد؟!
 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


سفینه گاگارین و پژوی احمدینژاد

    نظر

 

 

 

 

 

سفینه گاگارین و پژوی احمدی‌نژاد

این روس‌ها همه ‌رقمه دارند از ما پول درمی‌آورند. پول‌هایی که بابت پروژه‌ها درمی‌آورند، هیچ. حالا شروع کرده‌اند به تقلید کردن از ما. همین که دیدند ما پژوی رئیس‌جمهور را دور و بر دو میلیارد معامله کردیم و برایم نان داشت، سفینه یوری گاگارین را حراج کرده‌اند.
اولاً یک کمی به من برخورد که پژوی رئیس‌جمهور را یک خارجی خرید. یعنی توی مملکت خودمان کسی نبود که دست کند توی جیبش دو میلیارد ناقابل درآورد که مال دست غریبه نیفتد؟ اقلاً اگر همین حاج‌صادق دو میلیارد خرج پژوی رئیس‌جمهور می‌کرد، جای دوری نمی‌رفت.

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


جوانمردی وُ آزادگی

    نظر

 

 

 

 

جوانمردی وُ آزادگی

 

آقای مجیدانصاری هم می گفت پس ازختم جلسه مجمع دو برادرلاریجانی- علی وصادق را – به کناری کشیده و با ذکر صحنه هایی که خود شاهد آنهابودم گفتم من شاهد فححشهایی که آن روز درجلوی منزل هاشمی به خانواده اش می دادند بودم. بعدمثالی زدم وگفتم اگر شما شنیده باشید درهمسایگی شما رفتگری زندگی میکند وعده ای بیایند وبدترین فحشهای ناموسی را جلوی چشم همه به اوبدهند چه عکس العملی از خودنشان می دهید؟ وچه اقدامی می کنید؟ حالا فرض کنید این فرد که آنهمه به اوفحش رکیک جلوی همه داده اندهاشمی رییس مجمع ورییس مجلس خبرگان ومعتمدامام نیست.

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


تنها زنی که به مجلس خبرگان راه یافته

    نظر

 

 

 

 

 

تنها زنی که به مجلس خبرگان راه یافته

 

 

 

البته انتخاب وی به عنوان تنها زن مجلس خبرگان قانون اساسی، اعتراض برخی از منتخبان این مجلس را برانگیخت. آنان تهدید کردند: «این زن باید برود وگرنه ما مجلس را ترک می‌کنیم.» و او پاسخ داد: «من بر مسئولیتی که مردم به من واگذار کرده اند، استوارم؛ هرکس نمی تواند حضور یک زن را تحمل کند، برود.»
 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


آقای رئیسجمهور گل گفتید!

    نظر

 

 

 

 

 

 

آقای رئیس‌جمهور گل گفتید!

 

 

آقای احمدی‌نژاد بارها گفته که آزادی بیان وجود دارد و روزنامه‌ها در نقد مسائل گوناگون، آزادی مطلق دارند و البته یک‌ بار هم، به ‌صراحت بیان کرده که با «بگیروببندها» مخالف است. اگرچه این اظهارنظر را در واکنش به برخورد قوه‌قضائیه با یکی از مطبوعات حامی دولت بیان کرده، باوجوداین، عام جلوه‌دادن این بیان برای مخاطبان سؤال‌انگیز بوده است. اینکه اگر واقعاً ایشان و مجموعه‌ی دولت با محدودیت برای رسانه‌ها و «بگیروببندها» مخالف هستند، پس چه کسانی به تعطیلی برخی مطبوعات و برخورد با برخی روزنامه‌نگاران مبادرت می‌ورزند؟ آیا سخنان ایشان آن‌گونه که برخی از مخالفان وی می‌گویند، خلاف واقع است یا نه واقعاً رئیس‌جمهور محترم به ارزش آزادی بیان و نقد منصفانه پی برده‌اند؟
 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


ناامیدی دولت از روحانیون باسابقه؛ تلاش برای جذب طلاب جوان

 

 

 

 

 

 

 

ناامیدی دولت از روحانیون باسابقه؛

 

تلاش برای جذب طلاب جوان

 

 

 

نکته جالب دیگر این است که پس از استعفای سقای بی‌ریا، فعالیت‌های دولت در حوزه ارتباط با روحانیت به شکل محسوسی افزایش یافت. روحانیون و طلاب که از تیرماه به پاستور نیامده بودند در اسفندماه بار دیگر در نهاد ریاست‌جمهوری با احمدی‌نژاد دیدار کردند و با او به گفت‌وگو نشستند. نکته مشترک در تمام دیدارهای اخیر احمدی‌نژاد با روحانیت ، تلاش برای عدم رسانه‌ای شدن گفت‌وشنودهای دولتمردان و روحانیون است.

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


اژهای : انتقال موسوی وکروبی به بازداشتگاه حشمتیه صحت ندارد

 

 

 

 

 

 

اژه‌ای : انتقال موسوی وکروبی به بازداشتگاه حشمتیه صحت ندارد

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست خبری صبح سه‌شنبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره متهم کردن ایران از سوی مقامات آمریکایی به نقض حقوق بشر در پی ادعای بازداشت موسوی و کروبی گفت: این‌ها مسائل مربوط به داخل کشور ما هستند و مساله کاملا داخلی است و هیچ کشوری اجازه مداخله در امور داخلی کشور ما را ندارد و نخواهد داشت. مسائلی که مربوط به افراد مطرح می‌شود در چارچوب حقوقی و توسط مقامات قضایی رسیدگی خواهد شد و این موضوع نمی‌تواند دستاویزی برای آمریکایی‌ها و یا برخی کشورهای غربی قرار گیرد. در حال حاضر شاهد تحولاتی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا هستیم برای فرافکنی و تغییر صورت مساله سعی کنند همه توجه‌شان را به موضوعات غیرواقعی انحراف دهند.
 

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


فحاشیهایی با نیت قربة الی الله! ...

 

 

 

 

 

 

فحاشی‌هایی با نیت قربة الی الله! ...

 

 

در تمام دنیا، احترام به «زن»‌ها نشانه‌ای از فرهنگ متعالی است و در مقابل هر چه این بی‌احترامی بیشتر شود بیانگر رذالت است. در فرهنگ اسلامی نیز زن به گل تشبیه شده است. علاوه بر آن «چادر» نمادی از حجب و حیایی زنان و دختران ایرانی است که این امر وجوب عرفی- اخلاقی احترام به زنان چادری را بیشتر می‌سازد. عقیده و یا سابقه رفتاری سیاسی یک زن چادری توجیه قابل قبولی برای فحاشی به اوشناخته نمی‌شود.

 مَتن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی