سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

این چه صدقه-ای-ست که دائم چماقش را بزرگ کرده وَ بجای پاسخگویی،

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     دولتی که با صدها میلیارد دلار درآمد نفتی و غیرنفتی و مالیات و ... باید در خصوص عملکردش درباره افزایش سطح رفاه عمومی و رساندن آن به استانداردهایی که شایسته ایران و ایرانی است پاسخگو باشد ، اینک می کوشد بحث را به سطح نازلی چون رفع گرسنگی بکشاند و مردم را به بحث ضرب و تقسیم کردن یارانه و قیمت نان و این که هر کس چند قرص نان می تواند بخرد و بخورد تا محتاج نان شب نباشد مشغول کند.
حال آن که تنها عملکرد مورد انتظار از دولت ها این نیست که پول نان شب را تقسیم کند و بعد هم رئیس دولت مدام بگوید که هیچ کس شب را گرسنه نمی خوابد.
   انتظار منطقی از دولت ها و خصوصاً رؤسایشان این است که وقتی درباره معیشت مردم کشورشان سخن می گویند از تأمین اجتماعی ، رفاه عمومی ، مسکن ، ازدواج ، اشتغال پایدار ( نه هفته ای دو ساعت!) ، سفر ، درمان ، آموزش ، تفریح ،‌محیط زیست و ... سخن بگویند نه این که در کشوری مانند ایران با این همه منابع و ثروت و نیروی تحصیل کرده رئیس جمهور بعد از سال ها ریاستش تازه بیاید بگوید که نفت فروخته ایم و پول نقد توزیع کرده ایم تا مردم بتوانند نان بخرند و شب ها سر گرسنه بر بالین نگذارند!
   شایسته مردم ایران این بود که بحث روز معیشتی شان تنوع خدمات درمانی ، آموزش های عالی ، ارتقای استانداردهای مسکن ، مقاصد جدید توریستی ، بهبود وضعیت محیط زیست ، نحوه مدیریت پس اندازهایشان و نظایر این ها باشد نه این که رئیس جمهور به استناد یارانه های نقدی در بوق و کرنا کند که هیچ کس محتاج نان شب نیست و مردم هم ماشین حساب به دست بگیرند تا این ادعا را محاسبه کنند و درباره درستی یا نادرستی اش نظر بدهند.
   البته شاید هم هدف واقعاً‌ همین باشد که مردم به جای اندیشیدن به اهداف متعالی در همین حد نان شب متوقف شوند و با اثبات این که کسی محتاج نان شب نیست ،‌ همه دعاگو و راضی باشند و بر کارآمدی دولت درود بفرستند.
   تنزل سطح مطالبات مردم به همان اندازه نادرست است که افزایش بی پشتوانه این مطالبات و جالب این که دولت کنونی هر دو را مرتکب شده است ؛ یعنی زمانی بر طبل افزایش مطالبات و این که "چنین می کنیم و چنان" می کوبید و الان به جایی رسیده که سخن از نان شب می گوید!

 متن کامل

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دولت موظف است 50 درصد از درآمد آزاد شده از پول حامل های انرژی را برای جبران کاستی های سبد خانواده و جبران گرانی به مردم بدهد و 50 درصد ما بقی را در قالب 20 درصد برای کارهای عمرانی و 30 درصد برای حوزه اشتغال چه کشاورزی و چه صنعت پرداخت کند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولت تنها در 50 در صد اول خوب عمل کرده ، به نحوی که بخشی از سهم عمران و تولید را هم به قسمت پرداخت یارانه خانوار اختصاص داده است.
فلاحت پیشه ادامه داد: این اقدام دولت اثرات نامطلوبی داشته است ، از جمله با کاهش شدید تخصیص بودجه های عمرانی روبرو هستیم و خیلی از پروژه های عمرانی با مشکل جدی کمبود بودجه مواجه شده اند .
مشکل دیگر این است که در حوزه صنعت ، تولید و کشاورزی دولت نیز به تعهد خود عمل نکرده است و نتیجه آن افزایش بی کاری است ؛ یعنی دولت نمی تواند به هدف 5/2 میلیون شغلی که اعلام کرده بود برسد و نزدیک شود.
وی افزود: این 5/2 شغل وعده داده شده می بایست از محل 30 درصد آزادسازی یارانه ها تامین می شد که متاسفانه دولت به این تعهد خود هم در قبال صنایع و تولید عمل نکرده است و دولت برای این باید امر باید جبران جدی داشته باشد.
فلاحت پیشه گفت: هدف کوتاه مدت و هدف ملموس اجرای هدفمندی یارانه یعنی دادن پول به مردم عملی شده اما هدف میان مدت و بلند مدت آن که حفظ شرایط تولید و جلوگیری از ور شکستگی تولید کنندگان اعم از کوچک کشاورزی و بزرگ کارخانه جات صنعتی تامین نشده و عملکرد دولت زیر متوسط است.
وی ادامه داد:
ما درباره ادعای ایجاد 5/2 میلیون شغل توسط دولت بسیار نگران هستیم، زیرا دولت عملا پولی را برای ایجاد مشاغل تدارک ندیده است.
فلاحت پیشه در خاتمه گفت:
در تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی هم مشکل وجود دارد در حالیکه این صندوق 26 میلیارد دلار پول دارد؛ دولت تعلل می کند و امیدوارم تعلل مسئولان دولت در ایجاد اشتغال و عمران کشور ، امری انتخاباتی نباشد.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


چرا بین علمای باصلاحیت وَ مردم چنین فاصله-ای ایجاد شده!؟

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   آیت الله مرتضی تهرانی: چرا کسی که صلاحیت پاسخگویی به سوالات معنوی و دینی را دارد انقدر فاصله پیدا کرده با مردم؟
این برنامه هایی که گاهی این رسانه ها به عنوان بیان مطالب عرفانی از یک اشخاص مجهول الهویه درست می کنند و می ذارند خیلی خطر ناکه. یعنی ملت بدبختی که نون ندارند، جهنمی هم می شوند! این که حضرت سجاد می فرماید: "لابد للمومن من حکیم یرشده" یا تعبیر دیگرش: "هلک من لیس له حکیم یرشده" برای این است که بروید بپرسید.
هیچ کارشناس مذهبی واقعی مثل آیت الله جوادی آملی و شاگردانش نمی گویند ما هزار تومن می گیریم جواب میدهیم. فرصت داشته باشند نیم ساعت هم وقتش را بگیری جواب می دهند و درست هم جواب می دهند.
یکی از معصومین از مسجد رد شد دید یکی از شاگردانش نشسته و روایات استادش یعنی امام معصوم را نقل می کند، فرمود: من دوست دارم و خدا هم دوست دارد که شما که چیز یاد گرفتید توی مردم بنشینید – این را من می گویم- برای خودتون حریم قایل نشوید که مردم دسترسی به شما داشته باشند سوالات مذهبی شان را مطرح کنند جواب بدهید.
این پسرو و پیشروها؛ مردم بیچاره ای که می دوند واسه یه لقمه نون، دیگه به اینها اجازه نمیده که یک ساعت دو ساعت معطل بشن که نوبت شون بشه که یه سوال کنن.
حتما هفتاد سال پیش اینطوری که الان هست نبوده. یعنی توان مردم برای ارتباط برقرار کردن با علما بهتر از حالا بوده خیلی. قابل مقایسه نبوده حتی مراجع! یعنی مرحوم آیه الله حائری که موسس حوزه ی علمیه قم بوده همین طور که می رفته خونشون بیست نفر می اومدند سلام می کردند دست ایشون رو می بوسیدند و سوال می کردند و جواب می گرفتند. مرحوم آیه الله خوانساری همینجور.
آدم نمی فهمد چرا اینطوری شده کسی که صلاحیت پاسخگویی به سوالات معنوی و دینی را دارد چرا انقدر فاصله پیدا کرده با مردم؟
مرحومه والده از پدرش نقل می کرد که مشرف شده بود(نجف) - پیش از اینکه شیخ فضل الله نوری را شهیدش کنند- که مرحوم آخوند خراسانی را ببیند و بگه این هایی که به شما گفتند دروغه ما از تهران داریم می آییم من فلانی هستم تهران این خبراست نه اونهایی که به گوش شما رسانده اند.
عین این جریان را من در زمان پیش از انقلاب در قم احساس کردم و دیدم. تا یه وقتی امام پیغام داد بیا کارت دارم. رفتم. گفتش که برو منزل آیه الله گلپایگانی. به من آمده اند این جور گفته اند و من باور نکرده ام. برو با ایشون صحبت کن اونچه را که شنیدی بیا برای من بگو. بیش از چهار ساعت طول کشید صحبت کردنم. صبح که به ایشون گفتم ایشون دعا کرد در حقم و خیلی خوشحال شد. این ها چیزی نیست که بگیم تو حوزه مگه میشه اینجور.
اصحاب مرحوم آخوند خراسانی اینها همشون علیه السلام نبودند. من دربسته می گویم. اما کسی نمی دانست. پنجاه سال بوده در حوزه نجف بوده و محاسن شریفش یا غیر شریفش اندازه اش چقدر بوده و عمامه اش چجور بوده و دو ساعت به اذان صبح هم حرم امیرالمومنین می رفته و نوافلش رو اونجا....بقیشو دیگه نمیگم... همینها بودن که سه روز پدرِ مادر بنده اونجا بوده و می خواسته خدمت آخوند برسه و نذاشته بودند؛ که آخوند بی خبر بماند از مسائل مقدمات مشروطیت ایران بخصوص طهران.
معروف است که این یهودی ها و انگلیسی ها برای پنجاه سال دیگشون نقشه کشی می کنن اینها جک نیست واقعیت است.
شما نمی شناختید سید کاظم عصار را که هم مجتهد بود و هم متخصص در فلسفه الهی یعنی اسفار ملاصدرا بود. بنده می دیدم ایشون رو و می شناختم. از سفارت انگلیس یک جوان با استعداد می آد خدمت ایشون میگه من می خوام خدمت شما اسفار بخونم. مقدمات اسفار را هم خوانده بوده مدتی ایشون اسفار به اون درس می گفته. که من الانه میگم که ایشون اشتباه می کرده نمی گفته که توی انگلیسی از سفارت انکلستان می خوای بیای پیش من اسفار برای چی بخونی؟
بعد از بیت مرحوم آخوند خراسانی که قطعا توش مهره خارجی دشمن اسلام بود...تمام بیرونی و بیت مراجع مثل نمک توی آش یه دونه ی نامعلوم مهره ی خارجی دشمن اسلام توش داشته. شما می خواهی قبول نکنی نکن....
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


پس دیوان محاسبات، مجلس، بازرسی کل کشور، وَ سایر دستگاهها چه نظار

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    آیا نظام اداری و ساختار مالی در کشورهای دیگر هم همین‌گونه است؟ آیا مثلا اگر در ترکیه، برزیل، آ‌رژانتین، یونان و فرانسه هم بر همین سیاق است؟ آیا در این کشورها هم نه درآمدهای دولت‌هایشان خیلی مشخص است و نه هزینه‌هایشان؟ اگر به‌راستی این‌گونه باشد و دخل‌و‌خرج دولت مشخص نباشد، در آن صورت دیوان محاسبات، مجلس، بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار است چه چیزی را نظارت و رصد کنند؟
اعتدال:
صادق زیبا کلام در شرق نوشت:
   هرقدر که خواستم عنوان یادداشت را کوتاه‌تر کنم نشد.
 واقعا چگونه ممکن است که مطالب جناب عبدالرضا رحمانی‌فضلی رییس‌دیوان محاسبات کشور صحت و واقعیت داشته باشد؟ رییس دیوان محاسبات کشور می‌گویند که «هیچ نهادی درآمد کل کشور را نمی‌داند.» ایضا ایشان می‌فرمایند که «چون میزان درآمدهای دولت را نمی‌دانیم، درنتیجه میزان هزینه‌های آن را هم نمی‌توانیم داشته باشیم.» و بالاخره نکته سومی که فرموده‌اند آن است که (نمی‌دانیم) «نتیجه درآمدها چیست؟»
   اکنون می‌توانید سرگشتگی بنده را برای انتخاب تیتر یادداشت تصور بفرمایید.
مگر ممکن است که هیچ نهاد و دستگاهی بیرون از دولت نداند که درآمد دولت چه میزان بوده است؟ مگر ممکن است که هیچ نهادی و دستگاهی بیرون از دولت نداند که هزینه‌های دولت چه میزان است؟ ایشان در ادامه مطالب‌شان می‌فرمایند که ما از زمان مشروطه در زمینه ایجاد انضباط مالی اشکال ساختاری و نهادینه‌شده داشته‌ایم.
 باز می‌توان همان پرسش را تکرار کرد که چگونه می‌شود بیش از یکصد سال ما این مشکل بنیادی را داشته باشیم؟
   آیا نظام اداری و ساختار مالی در کشورهای دیگر هم همین‌گونه است؟ آیا مثلا اگر در ترکیه، برزیل، آ‌رژانتین، یونان و فرانسه هم بر همین سیاق است؟ آیا در این کشورها هم نه درآمدهای دولت‌هایشان خیلی مشخص است و نه هزینه‌هایشان؟ اگر به‌راستی این‌گونه باشد و دخل‌و‌خرج دولت مشخص نباشد، در آن صورت دیوان محاسبات، مجلس، بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار است چه چیزی را نظارت و رصد کنند؟
   در ساده‌ترین شکلش، دولت هرچه هزینه کرده درست بوده و هرچه هم هزینه نکرده، درست بوده. چراکه درآمدش مشخص نیست. اگر آنچه رحمانی‌فضلی می‌گوید درست باشد، همه‌چیز صرفا در اختیار قوه‌مجریه می‌شود. قوه‌مجریه می‌گوید که فلان میزان هزینه کرده و بیشتر در توانش نبوده و نداشته.
   اگر چنین باشد دولت همواره می‌تواند بگوید که از این حساب برداشت کرده و به حساب دیگر ریخته همچنان که دولت آقای احمدی‌نژاد بارها در معرض این انتقاد قرار گرفته
و از سوی دستگاه‌های نظارتی ازجمله دیوان محاسبات متهم شده که از این حساب یا آن یکی، خلاف مقدار تعیین‌شده برداشت کرده و یا از آن حساب که هزینه کرده، مجاز به پرداخت نبوده. یا از آن یکی حساب یا منبع فقط می‌توانسته و مجاز بوده تا سقف یکصد هزار برداشت کند در حالی که در عمل یکصدو‌بیست هزار برداشت کرده است.
   برخلاف آنچه که رییس دیوان محاسبات می‌فرمایند، اینکه از مشروطه به این سو، همواره بی‌انضباطی مالی وجود داشته و بی‌انضباطی مالی در جامعه ما یک معضل فرهنگی و نهادینه‌شده است،
«همواره» این‌گونه نبوده. دولت‌هایی بوده‌اند که در مدت این 105 سال که از عمر مشروطه می‌گذرد از نظر انضباط مالی بسیار صحیح و شسته و رفته عمل کرده‌اند.
   اتفاقا هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب دولت‌هایی بوده‌اند که نمره‌شان در انضباط مالی بسیار بالا بوده است. ایشان در بخش دیگری از بیانات‌شان می‌فرمایند که «خیلی از مدیران اجرایی با قوانین آشنایی ندارند» و این را به عنوان یکی دیگر از مشکلات فقدان انضباط مالی بیان می‌کنند. لحن صحبت ایشان به‌گونه‌ای است که گویا این هم جزو مشکلات ساختاری و نهادینه‌شده نظام اداری و مدیریتی ایران است. در اینجا نیز ایشان دارند با اغماض برخورد می‌کنند. اصلا این‌گونه نبوده که «خیلی از مدیران» با قوانین آشنایی نداشته‌اند.
   البته همواره و در هر مقطعی چه قبل و چه بعد از انقلاب درصدی از مدیران و مسوولان اجرایی با قوانین آشنا نبوده‌اند یا دچار بی‌انضباطی مالی می‌شده‌اند
اما در هیچ مقطعی چه قبل و چه بعد از انقلاب هرگز این گونه نبوده که «خیلی از مدیران» این‌گونه بوده باشند.
   بی‌انضباطی مالی و بی‌توجهی به قوانین متاسفانه دو فقره از ویژگی‌های دولت بوده است. با نسبت داوری آن به همه دوره‌ها و دولت‌ها، ‌مشکل حل نمی‌شود. واقعیت آن است که بخش قابل‌توجهی یا یکی از اهداف اولیه و اصلی جنبش‌های سیاسی و اجتماعی در ایران از مشروطه به این‌سو در جهت به‌وجودآوردن همان عنصر کلیدی باشد که رییس دیوان محاسبات می‌گوید روشن‌بودن دخل و خرج دولت. جدا از ویژگی‌ها و معضلات دیگر، وضع دخل و خرج خزانه تا قبل از مشروطه روشن نبود.
   معلوم نبود خزانه مبارکه چقدر در سال درآمد داشته و چقدر هزینه کرده. برای آقای رحمانی‌فضلی شاید باورنکردنی باشد، اما یکی از نخستین موضوعات موردتوجه اولین مجلس مشروطه (1285) که روزها و ساعت‌ها در خصوص آن به بحث و بررسی نشستند و قوانین معینی به تصویب رساندند، نحوه روشن‌ و شفاف کردن مداخل و هزینه‌های دولت بود.
   همان موضوعی که رییس دیوان محاسبات بعد از 105 سال می‌فرمایند خیلی روشن نیست و حالا وعده می‌دهند که تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده و همه هم قرار شده همکاری کنند.نمی‌دانم اگر نمایندگان مجلس اول مشروطه در مراسم اختتامیه سومین مجمع سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور حضور می‌داشتند و بیانات ایشان را می‌شنیدند چه احساسی پیدا می‌کردند و چه عنوانی بر این یادداشت می‌گذاشتند.

منبع: شرق

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     مهندس صادق محصولی چهره ای است که تا پیش از ظهور دکتر احمدی نژاد، کمتر کسی او را می شناخت.
از سوابق وی روایت های مختلفی وجود دارد. در این میان آنچه بیش از همه زبانزد شده است ثروت افسانه ای این چهره سیاسی- اقتصادی است.
دوران وزارت کشور وی همزمان با کلید خوردن جریان فتنه سال88 در کشور بود.

   دورانی که بسیاری معتقدند وی بنا به دلایلی که تاکنون از آنها سخنی به میان نیامده همکاری مناسبی با نهادهای تامین کننده امنیت تهران نداشت.
   اما روی دیگر سکه مهندس صادق محصولی فعالیت های سیاسی اوست. نمایندگی طیف نزدیکان رییس جمهور در انتخابات مجلس قبل در میان اصولگرایان از مهمترین فعالیت های سیاسی وی در دوران دکتر احمدی نژاد بود.
   اما صادق محصولی امروز نقشی فراتر از گذشته و البته بسیار مرموز، مبهم و پیچیده یافته است.
   نقش محوری وی در گروه پایداری که بخشی از حامیان رییس جمهور هستند قابل توجه است.  در حالیکه بسیاری از چهره های محوری این گروه، داعیه تقابل با جریان انحرافی شکل گرفته در اطراف رییس جمهور را دارند اخباری از دیدار وی با رییس جمهور و ارایه گزارش فعالیت های گروه پایداری به دکتر احمدی نژاد منتشر گردید که از جانب وی به صراحت تکذیب نشد.
   بسیاری از تحلیلگران و همچنین شخصیت های شاخص اصولگرا نیز حرکت گروه پایداری را به صلاح جریان اصولگرا نمی دانند. اما اصرار برخی از چهره های گروه پایداری بر ادامه فعالیت انتخاباتی واگرا با جبهه متحد اصولگرایان قابل تامل است.
در این میان بسیاری معتقدند محوریت این گروه با مهندس صادق محصولی است.
   برای بررسی نقش مهندس صادق محصولی در جریانات سیاسی سال های اخیر گفتگوی کوتاهی با رضا گلپور، محقق تاریخ سیاسی معاصر انجام داده ایم که تقدیم خوانندگان محترم می گردد.
گلپور با کتاب شنوداشباح درباره ریشه ها و سوابق اعضای سازمان غیرقانونی محاهدین انقلاب اسلامی و نامه های سیاسی به اسفندیار رحیم مشایی شناخته شده و اخیراً کتاب کابوس در بیداری را منتشر و روانه بازار نمود که مستنداً به موضوع قربانیان تشعشعات سرقت 300 کیلوگرم رادیو اکتیو کارخانه نومک توسط تیم جانیان تحت امر رافی ایتان (بیش از 600 کشته و 3000 منتظر مرگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا) پرداخته است.
   تعامل نیوز:
شاخص های مهم بیوگرافی صادق محصولی چیست؟
محصولی، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت در قبل از انقلاب ، فارغ التحصیل سال 1365 ، مسئول اعزام دانشجویان علم و صنعت به استان آذربایجان غربی در سال 1358 ، فرماندار ارومیه و معاون سیاسی استانداری مزبور سال 58 و 59 ، مسئول پاکسازی جناح چپ امتی ارومیه درزمان استانداری آقایان طاهری و ابراهیمی بوده است.
وی فرمانده سپاه 5 کشوری در سال های 59 تا 60 بود که به علت مخالفت شدید حجت الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه ازمنطقه خارج و در تهران مشغول به کار شد.
صادق محصولی از سال 60 تا 62 مسئول بازرسی ستاد مشترک سپاه بود.
وی در سال های 65 تا 68 فرمانده تیپ ویژه پاسداران در غرب کشور بود و این تیپ را به لشگر ارتقا داد.
محصولی در این دوران،آقایان فتاح را در سمت جانشین و احمدی نژاد را در سمت مسئول مهندسی لشگر و ...به کار گرفت.
وی همچنین در ایام دفاع مقدس به درجه جانبازی نایل گردید.
محصولی
تعامل نیوز:
فعالیت های محصولی پس از جنگ چگونه بوده است؟
وی در سال های 68 تا 70 مشاور رییس ستاد مشترک سپاه، سردار ذوالقدر بود.
پس از آن بدلایلی از جمله عدم موافقت سردار رحیم صفوی جانشین وقت سپاه با ارتقاء وی به درجه سرتیپ تمامی از سپاه استعفا داد.
تعامل نیوز:
پس از این دوران بود که دوران فعالیت های اقتصادی او شروع شد؟
بله. عملاً وی پس از این دوران وارد حوزه اقتصاد شد. وی با تاسیس شرکت های تجاری مانند شرکت تدبیر (نیاوران) با همکاری (درویش علی) شمس ( از معتمدان اصلی و پشت پرده ی اسفندیار رحیم مشایی که دارای گرایش چپ و فارغ التحصیل علم و صنعت و از رفقای گرمابه و گلستان و فدائیان بی قید و شرط اسفندیار بویژه در امور امنیتی بوده و در آخرین ماموریت جریان مشایی محور خیز نمایندگی مجلس از رامسر دارد) وارد معاملات واسطه گری شد.
یکی از شرکای محصولی و شمس به نام علی م نیز به علت قتل یک دکتر در ویلای شخصی اش در کرج اعدام گردید.
البته مهندس محصولی به امر ساخت و ساز در شمال تهران نیز اشتغال داشته است.
سوآپ نفت نیز از مواردی است که در سوابق وی به چشم می خورد.
تعامل نیوز:
گرایش سیاسی محصولی طی این دوران چگونه بوده است؟
گرایش سیاسی محصولی در دانشگاه، متمایل به راست (آنچه در عرف فضای جناح بندی شناخته می شود) بود.
وی همچنین افرادی از تیم کردستان خود را به دکتر ولایتی، باجناق خودجهت اشتغال در وزارت خارجه معرفی نمود. مجتبی هاشمی ثمره و حمید جلایی پور از جمله این افرادند.
وی در انتخابات سال 76 از طرفداری آقای ناطق نوری بود. اما در انتخابات سال 1384 محصولی و فتاح مسئول و معاون ستاد آقای ولایتی در ارومیه بودند و بنا به اظهار منابع مطلع بنا بر حمایت هاشمی رفسنجانی در صورت انصراف ولایتی داشت.
تعامل نیوز:
رویکرد مدیریتی ایشان چگونه بوده است؟
در تحلیل رفتاری ایشان می توان نتیجه گرفت که به علت سبقه موسوم به مدیریت راست سنتی و نداشتن اشتهار به روحیه متعارف انقلابی مستضعف محور در مسئولیت نمی توانسته منشا تحول جدی باشد.
   بیشتر مدیریت موسوم به کاسبی در ایشان قابل رصد و دقت می باشد که موجب دغدغه در نحوه انتصابات مدیران وی می باشد.
محصولی
تعامل نیوز:
پیش از شروع گفتگو اشاره داشتید که برخی نکات مبهم در پرونده کاری مهندس صادق محصولی وجود دارد. آیا امکان پرداختن به آن وجود دارد؟
ببینید یک مثال مصداقی می زنم که فاصله بین امثال این آقا با آنچه به اصولگرایی مورد شعار مقبول فضای مردم عزیز کشورمان است مشخص تر باشد :
آقای محصولی در جایگاهی رسمی که داشت با دریافت مبلغی در عنوانی تعریف شده از وزارت؛ بدل از آن به نام خانم خود قطعه زمینی دولتی گرفت که بعدها آن را به دو قطعه تفکیک نمودند.(بعدها هم ساخت ساختمان طلا کوب) با افشاگری آقای پاکروان(قائم مقام وقت وزارتخانه)، در پرونده ای که برای رسیدگی به اتهامات آقای صادق محصولی رسیدگی می شد پرونده اش از طریق دفتر قضایی وزارت سپاه (سردار جزایری ) به دادسرای نظامی ارجاع گردید که حتی پس از پیگیری های فراوان عناصر ذینفوذ ( در مسیر تبرئه ی نامبرده ) بویژه با توجه به احراز تخلف در نحوه ی هزینه و پذیرش و اعلام ندامت آقای محصولی و فروش یک قطعه از دو قطعه در سال 1374 و عودت مبلغ های مربوط به سال 1368 ( که در جای خود جای اشاره و بررسی علنی تری دارد) و حتی طبق گزارشات رسمی نهایی موجود هم میتوان دید که درخصوص پرونده اختلاس، گزارش خلاف واقع، قطع اشجار و تحصیل مال از راهی که فاقد مشروعیت قانونی است مربوط به صادق محصولی که نهایتاً از 3 اتهام اولی تبرئه ودرمورداتهام چهارم باتوجه به سوابق متهم واسترداد وجوه قرار تعلیق درتعقیب صادرشده که پیگیریهای مفصل داشته که فعلا قصدورود به جزئیات آنراندارم.اما نفس طرح آن از باب العاقل یکفیه الاشاره کفایت دارد.
آیا چنین فردی دارای صلاحیت اطلاق صفت ارزش محوری و اصولگرایی انقلابی در مدیریت بیت المال می باشد؟و عزیزان شناخته شده و بزرگواری که در جبهه پایداری انقلاب اسلامی سرنوشت اعتماد مردم به خود را با مسامحه در برابر حضور به قضاوت تاریخ خواهند سپرد ؟تا بار دیگر پس از گذر زمان و قبضه نمودن پست های کلیدی، اجرایی و گذشتن کار از کار به هشدار و مقابله و ابراز ندامت بپردازند؟ بگذارم و بگذرم...
   درسوابق مشعشع آقای محصولی می بینیم آیت الله حسنی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه به مخالفت جدی با فرماندهی او بر سپاه آذربایجان پرداخته که منجر به خروج محصولی از ارومیه و راهی شدن وی به تهران شد ( که می توانید در این باره به ایشان مراجعه فرمایید)
   یا مثلاً گفته شده وارد نمودن یک دستگاه تویوتای عراقی که چه بسا علی رغم عدم ممانعت قانونی در آن مقطع زمانی مناسب جایگاه فرماندهان ارزش مدار سپاه نبود نیز از جانب وی انجام شده است...
   بنده به عنوان یک پژوهشگر ساده ذیل مرور متدیک بر کلیدواژه صادق محصولی به کلید واژه هایی نظیر آقای پدرام ، آقای ح نصراللهی ، حیدرلو، ذاکری ی ، کریمی ،مهدی ع ، باقر ا . ج، لاکشمی میتال ، کبورانی ، امیرعلی ف ، و ...خانمها خوشنویسان ، سیمین ک ، خانم زهرا ب و ... برخورده ام که علامت تعجب و در عین حال استفهام بزرگی را درباره گره زدگی این آقا به برخی بزرگان سیاسی و اعتقادی برایم ایجاد نموده است.هر یک از این کلیدواژه ها ارزش پژوهش و دقت جدی در رفتار شناسی مدیریتی آقای محصولی دارند. که شاید در زمان مناسب باید درباره آنها به شکل تفصیلی صحبت کرد...
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


وصف حال روزگار ما ...

 وصف حال روزگار ما ...


قرن تبعید محبت
 موسم پژمردن دل
 قرن تکثیرتقلب
قرن خنجرخوردن دل
پاکبازی رو بکاهش
نانجیبی در فزونی
سینه سینه درسرایت
دشمنی های عفونی
روی لبهای مدارا
نقش لبخندی معطل
مهربانیها خلاصه
کینه ورزیهامفصل
عرصه دلهای خالی
دستهای ظاهرا پر
بی توقف درتکاپو
خط تولیدتنفر
قرن ازاصلی رمیدن
قرن غلتیدن به فرعی
قرن دین را سر بریدن
با اصول ذبح شرعی
رفته تا اوج ثریا
شاخص سردرگمی ها
درنخاع مهربانی
ترکش نامردمی ها
عشق درخط مقدم
با (تک)بی وقفه نان
وای بر رزم آور دل
بشکند گر خط ایمان...
 اثرزنده یاد دکترسید حسن حسینی

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی 



چگونه افرادی که بدهی 500 میلیاردی به بانک دارند، تسهیلات می گیر

نوشته شده در تاریخ جمعه 4 آذر 1390 توسط عـبــد عـا صـی

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان این که هم اکنون به علت عدم وجود طرح جامع نظارت افرادی که معوقه 500 میلیارد تومانی به سیستم بانکی دارند بازهم از بانک‌ها تسهیلات دریافت می کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست کارگروه طرح سامانه نظارت الکترونیک (سنا) سومین مجمع مدیران دیوان محاسبات کشور که در مجتمع فرهنگی زیبا کنار برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بحث تخلف مالی اخیر یک اتفاق ساده با نام فقر اطلاعات جامع و چگونگی گردش مالی در سیستم کالی کشور که هم‌اکنون نیز وجود دارد رخ داده است.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان این که هم اکنون به علت عدم وجود طرح جامع نظارت افرادی که معوقه 500 میلیارد تومانی به سیستم بانکی دارند بازهم از بانک‌ها تسهیلات دریافت می کنند و اگر نظارت الکترونیک وجود داشت این اتفاق رخ نمی داد، افزود: دولت 18 سال است که مکلف به راه اندازی این طرح شده است.
وی ادامه داد: دیوان محاسبات باید ارتباط میان تکنولوژی و توسعه اقتصاد، پولشویی و بهره‌وری را پیدا کنند و گارگروه طرح سامانه نظارت الکترونیک می تواند در راستای رسیدن به این موضوع گام بردارد.
رحمانی فضلی با بیان این که دیوان محاسبات با همکاری مجلس گزارش تفریغ را با ساختار دقیق ارائه می کند، گفت: فعالیت هایی همچون گزارش های موضوعی، پیگیری طرح سنا و همراهی با مجلس در تحقیق و تفحص ها باعث ایجاد موقعیت مناسبی برای دیوان محاسبات شده است.
رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان این که دیوان باید جایگاه خود را حفظ کرده و در طرح های ملی تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: مهم ترین ایرادهای اقتصادی به دست دیوان قابل برطرف شدن است.
وی افزود: با توجه به این که دستگاه های اجرایی فعالیت های خود را به کندی انجام می دهند دیوان محاسبات فعالیت این دستگاه ها را انجام می دهد و وظایف خود را دو چندان می کند.
رحمانی فضلی با یادآوری این که هیچ دستگاهی از عملکرد برنامه چهارم توسعه گزارش نداشت و دیوان گزارش دقیقی از این برنامه ارائه کرده است، گفت: دیوان محاسبات در زمینه حساب ذخیره ارزی، قانون هدفمندی یارانه ها، اصل 44 قانون اساسی، موضوع بانک ها و بسیاری از موضوع های دیگر قوی ترین گزارش ها را ارائه کرده است.
رئیس دیوان محاسبات مجلس با بیان این که این سازمان باید وارد حوزه های جدیدی شود، تأکید کرد: نشست‌های کارگروه های تخصصی مجمع مدیران دیوان محاسبات باید ماهانه برگزار شود.

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

      رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه متاسفانه هیچ نهادی درآمد کل کشور را نمی‌داند، گفت: باید دید چگونه می شود عدالت را توسط حسابرسی محقق و همچنین چگونه می توان قدرت را کنترل کرد.
 عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم اختتامیه سومین مجمع سالیانه مدیران دیوان محاسبات کشور که روز پنجشنبه برگزار شد ابراز امیدواری کرد همه مدیران دیوان محاسبات با پایبندی به بیانیه های پایانی کارگروههای تخصصی برگزار شده در این همایش آن را میثاقی جمعی تلقی کنند و امور کاری را در سال 91 بر اساس آن اجرایی نمایند.
وی افزود: هر قدر دستگاهها و نهادها بار اضافی و مسئولیت از ما مطالبه کنند شانه های پهن دوستان ما در دیوان محاسبات پذیرای این مسئولیت ها هستند، هیچ توقعی نداریم و با ظرفیت هایی که داریم می توانیم کارها را انجام دهیم.
رئیس دیوان محاسبات کشور به نقش حسابرسی و فلسفه آن در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: هم اکنون حسابرسی وارد حوزه های جدید سیاسی، اجتماعی فرهنگی و ایدئولوژیکی شده است و حسابرسی صرفا فن کشف تخلفات و نارسایی های مالی نیست، بلکه وظایف و محدودیت هایی برای آن تعریف شده که می تواند بر رضایتمندی عمومی جامعه نقش آفرین باشد.
رحمانی فضلی گفت: بحث این است که حسابرسی چقدر می تواند در تحقق عدالت موثر باشد. ما باید تلاش کنیم دامنه کار و اثرات کار خود را افزایش دهیم و فقط در بند مسائل کمی و جاری نباشیم. باید دید چگونه می شود عدالت را توسط حسابرسی محقق و همچنین چگونه قدرت را کنترل کرد.
وی به هدف دیوان محاسبات مبنی بر ایفای نقش در توسعه ملی کشور اشاره کرد و گفت:
منظور از توسعه همان مفهوم خاص توسعه یعنی رشد مستمر در طول زمان در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی است. علت انتخاب این هدف هم به سیاست های کلان نظام بر می گردد و آن اثبات هویت و موجودیت اسلام به عنوان یکی از آلترناتیوها و مدعیان حکومت در عرصه بین المللی است.
وی ادامه داد: اگر ما چنین ادعایی داریم باید ببینیم نقش ما در زمینه سازی برای آن چیست؟ ما در عرصه روابط بین الملل در رقابت هایی قرار گرفته ایم که به صورت منطقی و معقول در عرصه تفکرات و ایدئولوژی های حاکم بر این رقابت جاری و ساری است.
رئیس دیوان محاسبات کشور در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی بحث حمله به افغانستان مطرح می شود بیش از 30 فیلسوف لیبرال بیانیه صادر می کنند و حمله به افغانستان را توجیه ایدئولوژیکی می کنند . همچنین در بیان علت حمله به عراق از حفظ و صیانت از منافع خود صحبت می کنند. آنها بر اساس روابط حاکم و صحنه بین الملل به خود حق می دهند که نقش آفرینی کنند و
اگر ما به عنوان مدعیان برقراری عدالت در دنیا صحبت می کنیم از نظر ایدئولوژیکی به خود حق می دهیم زیرا معتقدیم منشاء حکومت در دنیا امانتی از سوی خداست.
رحمانی فضلی گفت: اگر ما ادعای رقابت و بسترسازی داریم باید تلاش کنیم در چارچوب رقابت های پذیرفته شده دنیا رقابت کنیم. بنابراین یکی از چارچوب های پذیرفته شده مباحث رقابتی و توسعه ای است. غربی ها هیچ گاه ما را در عرصه های ایدئولوژیکی به رقابت دعوت نکرده اند
چون آنها درک فلسفه ما را ندارند و همواره از ما برای رقابت اقتصادی و مباحث توسعه ای دعوت می کنند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم افکار عمومی جهان در این عرصه رقابت را بیشتر قبول دارند زیرا مسائل اقتصادی مباحث اصلی زندگی آنان است.
وی خاطرنشان کرد: تحولات امروز دنیا و اتفاقاتی که در دنیا شاهد هستیم حول محور توسعه شکل می گیرد. تمام غرب علیه ایران یکپارچه و متحد است و از همه روش هایی که توانسته اند استفاده کرده اند و قدرت شرق نیز در همه موارد به دنبال آنها حرکت کرده است. ما جنگ، تحریم، فشار اقتصادی و فعالیت های دیپلماتیک را تجربه کرده ایم و اینها همه عناصری بوده که همواره علیه ما اعمال شده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: اگر شما افتخار می کنید و در سخنرانی ها تاکید می کنید که بیداری اسلامی و تحولات منطقه ناشی از الگوگیری از انقلاب اسلامی است و ما منشاء آن تحولات هستیم، باید برای رویارویی صحنه بین الملل علیه خود نیز آمادگی داشته باشیم زیرا آنها نمی نشینند تا صحنه بین الملل را به ضرر آنها به هم بزنیم. وقتی ادعا می کنیم باید پای هزینه هم بایستیم.
رئیس دیوان محاسبات کشور افزود:
ما می توانیم با اثبات خود و برنامه ریزی مناسب در این شرایط امتیازات خاص خود را کسب کنیم. 33 سال است که جلو رفته ایم در حالی که می توانستیم محکم تر و قوی تر از این باشیم. می توانستیم با هزینه کرد منابع در مجاری درست خیلی خیلی موثرتر از الان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تحولاتی که امروز در حوزه های اجتماعی و اقتصادی غرب اتفاق افتاده است نشان دهنده این است که سد آهنین لیبرالیسم در حال ترک خوردن است . نمی خواهم بحث فروپاشی غرب را مانند دیگر تحلیلگران بگویم و یا اینکه مانند آنها از مستحکم بودن آن و اینکه هیچ انرژی نمی تواند آنها را در هم شکند بگویم، آنچه در غرب اتفاق افتاده یک واقعیت است. انحصار ثروت در دنیا شکسته و غرب نمی تواند آن را تحمل کند و هم اکنون بازارهای جهانی خود را از دست داده است.
رحمانی فضلی به رشد 11 درصدی چین و 9 درصدی کره اشاره کرد و گفت: این ارقام برای آنها مفهوم دیگری دارد. سخنان اخیر کلینتون وزیرخارجه امریکا در همین راستاست که می گوید استراتژی ما این است که در مباحث اقتصادی سرمایه گذاری بیشتری کنیم و سیاست های جدید ما در حوزه اقتصاد است.
رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: بنابراین در راس مسائل اقتصادی انرژی و نفت قرار دارد و نفت در خاورمیانه است. بنابراین استراتژی جدید آنها متوجه خاورمیانه است.
وی تصریح کرد: مگر ما بحث عدالت و رفاه نسبی را برای مردم مطرح نکرده ایم؟ چگونه باید به آن پاسخ دهیم؟ آیا توسعه به عنوان هدف کلان و ملی قابل قبول است؟ ما ناگزیریم به سمت قدرت اقتصادی و توسعه ملی برویم. سیاست های طراحی شده در دیوان محاسبات در این راستاست که با سیاست ها کاری کنیم که هدف محقق شود. قانونگذار از نظر ما حکیم است و قانون مجلس برای ما تقدس دارد و محور کار ماست. بنابراین تعریف خود را مبتنی بر عملکرد مجلس در حوزه قانونگذاری می دانیم و وظیفه دیوان این است که با کمک به تحقق حداکثری قانون، به توسعه ملی کمک کند.
رحمانی فضلی با اشاره به تدابیر بکار گرفته شده در دیوان محاسبات برای کاهش تخلفات قانونی گفت:
بررسی های ما نشان داد در طی سالیان دراز از جمع تخلفات کاسته نشده است این در حالی است که هر قانونی که اجرا نمی شود، بخشی از توسعه ملی ما راکد می ماند. بنابراین بررسی کردیم و سیاست پیشگیرانه را برای اینکه اقدامات منجر به کاهش تخلفات شود در پیش گرفتیم.
رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: سیاست دیگر ما ورود به حوزه های جدید حسابرسی است. حسابرسی عملکرد به عنوان سنجش میزان اثربخشی کارآمدی و نهایتا بهره وری مد نظر قرار گرفت. ما معتقدیم یک حسابرس باید به فنون محاسبه تحلیلی مجهز باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ایجاد انضباط مالی اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه اشکال ساختاری نهادینه شده و فرهنگی داریم
از زمان مشروطیت در قوانین مختلف و با مدیریت ها و نظارت ها خواسته اند انضباط مالی را از بین ببرند و ما هنوز نتوانسته ایم در این حوزه به نقطه مطلوب برسیم.
رحمانی فضلی تاکید کرد: باید سه سئوال پاسخ دهیم. درآمد کل کشور چقدر است؟ مجموعه هزینه های کشور چقدر است و نتیجه این درآمدها چیست؟
رئیس دیوان محاسبات کشور افزود :
متاسفانه هیچ نهادی در کشور درآمد کل را نمی داند. وقتی درآمدها را نمی دانیم مجموع هزینه ها را هم نمی دانیم اما اگر در دیوان بتوانیم این سیاست را عملیاتی کنیم که مجموعه درآمدها در یکجا متمرکز شود به هدف می رسیم. طرح سنا همین هدف را دنبال می کند.
رحمانی فضلی با اشاره به تعامل مثبت دیوان با دستگاههای اجرایی گفت: هیچ دستگاه اجرایی در سطح ملی و منطقه ای نداریم که به نظرات دیوان بی توجه باشد و با دیوان محاسبات همکاری نکند. این همکاری هم از موضع اعمال اختیارات نیست بلکه از موضع همکاری و مشورت است که دیوان در سیاست پیشگیرانه آن را پیگیری می کند.
رئیس دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: مجموعه فعالیت های دیوان در شرایط کنونی به گونه ای است که هر چند با نقطه مطلوب فاصله داریم اما در مسیر نقطه مطلوب قرار گرفته ایم.
من می دانم آسیبی که کشور با آن گرفتار است عدم توزیع مناسبت امکانات و منابع است. 20 سال است که مجلس تاکید کرده دولت طرح آمایش سرزمین را ارائه دهد زیرا عدم تهیه آن موجب عدم توازن می شود.
وی تاکید کرد: دیوان محاسبات و کارکنان آن عزم خود را جزم کرده اند که در مسیر تعیین شده برای رسیدن به نقطه مطلوب فعالیت کنند. در این مسیر مجلس باید به ما کمک کند . ما مدعی هستیم تمامی مدارک و اسناد ما محکم و متقن است و بر اساس آماری است که دستگاههای اجرایی به ما می دهند. ما عدد و رقم تولید نمی کنیم.
رحمانی فضلی از مجلس شورای اسلامی خواست در بررسی موضوعات مختلف در کمیسیونهای تخصصی در کنار مدیران اجرایی از کارشناسان دیوان محاسبات برای حضور در جلسات دعوت شود.
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: علت این است که خیلی از مدیران اجرایی به قوانین آشنایی ندارند البته مجلس در این زمینه تاکنون کوتاهی نکرده است.
وی تاکید کرد:
می توانم صدها مثال از ناکارآمدی از حوزه اقتصاد بزنم. همه این نواقص وجود دارد کار بسیار زیاد است ما اراده کرده ایم این کار زیاد را انجام دهیم چون آن را وظیفه خود می دانیم. این مسیری است که طی می کنیم و همه برنامه هایی که در دیوان محاسبات پیگیری می شود برای آن است که وظیفه خود را در قبال خون شهدا به انجام برسانیم.
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


داود احمدینژاد، نقش محمود دوم را بعهده ندارد!؟

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   داود احمدی نژاد خطاب به خبرنگاران : اگر می‌خواهید در این لباس خدمت کنید و الگوی شما حضرت زینب کبری(س) است همه تلاش، ذکاوت و همت شما باید به‌گونه‌ای باشد که هیچکس نتواند به خبر شما خدشه وارد کند و صداقت و سلامت کامل، مشی تمام مجموعه‌های خبرگزاری و خبرنگاران باشد.
*اینگونه شد که رفتم!
  اصلاً استعفایی در بین نیست. به من گفتند در مقابل جریان انحرافی نایست و اگر غیر از این باشد، نمی‌توانیم تو را تحمل کنیم. من هم پاسخ دادم که من نه هیچوقت سجده بر شیطان کرده‌ام و نه هیچگاه خود را تحمیل کرده‌ام. اطاعت پذیری من از ولایت است. لذا به ما گفتند: "برو" و من هم اعلام کردم که باید رسماً اعلام کنید تا بروم و آنها هم دو نامه نوشتند که اینجا را ترک کن.
   پس از ما، کسانی آمده‌اند که سوابقشان در وزارت خارجه و شهر ارومیه هست. البته من قصد ندارم راجع به فعالیت‌های بازرسی اظهار نظری بکنم اما می‌توان این را گفت که فعالیت‌های برخی نهادها در مجموع تحت تأثیر جریان انحرافی است که خود در رأس همه تخلفات هستند.
*من یک سربازم
وی در مورد شایعه طرح ترور خود توسط رژیم صهیونیستی نیز گفت:
ما سربازیم و سرباز هم به خود توجه نمی‌کند. ما در انقلاب اسلامی با ولایت فقیه که همان ولایت رسول‌الله(ص) است پیمان بسته‌ایم که در مسیر آرمان الهی باشیم و خواهیم بود.
 انسان باید احساس سربازی در رکاب ولایت داشته باشد. و البته اینجا رابطه پدر و فرزندی نیست. بلکه رابطه مراد و مرشدی است. او فرمانده و ما سربازیم.

*
با جریان انحرافی، "جامعه" برخورد کرده است
   احمدی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد چرایی سکوت لیدرهای جریان انحرافی در ماه‌های اخیر با بیان اینکه جریان انحرافی به دنبال جریان‌های منحرف گذشته است، تأکید کرد: این فراز و نشیب‌هایی که در اعمال آنها هست به دلیل برخوردیست که از سوی جامعه با آنها می‌گیرد. البته این بدان معنا نیست که این جریان از مسیر خود که مسیر شیطان است دست برداشته بلکه به شرایط محیط نگاه می‌کند و تقلا می‌کند تا با توجه به آنها حرکت کند. ضمن اینکه این رفتارهای آنها بیشتر شبیه به یک قایم باشک بازی است که برای فریب ما صورت می‌گیرد.
 رفتارهای آنها دقیقا مطابق با رفتارهای دنیای استکبار و برای ضربه زدن به ملت ایران است و ما نباید فریب این خیمه شب بازی‌ها را بخوریم.
*چرا گفتم می‌خواهند وارد فاز نظامی شوند
   برادر رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جریان انحرافی حلقه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره‌ای را جدا از حلقه‌های اصلی و رسمی نظام درست کرده‌اند، گفت: آنها بسیاری از ساختارها را به حساب خود شکسته‌اند ضمن آنکه رفتارها و حرکت‌های نامیمون، منحرفانه و شیطانی هم داشته‌اند که معنای آنها ادامه‌دار بودن حرکات آنهاست. در واقع باید به پاسخ این سؤال فکر کرد که رفتار جریانی که بر خلاف میل ملت مسلمان ایران به راحتی از مستکبرین و دشمنان ملت ایران تکریم می‌کند چه مفهومی دارد؟
*نظر برادر رئیس جمهور در مورد وقایع روزنامه ایران
   امام(ره) و مقام معظم رهبری تأکید فرموده‌اند که نظام نباید تضعیف شود و این حرف‌ آنها به این معناست که قوه قضائیه، قوه مجریه، مجلس شورای اسلامی و سایر ساختارها نباید تضعیف شوند. حال اگر کسی در مقابل دستور این نهادها ایستاد و آنها را تضعیف کرد، معنای حرکت او چیست؟
    آقایان به راحتی در مقابل قوه قضائیه می‌ایستند. این کار چه مفهومی دارد؟ قوه قضائیه تضمین کننده سلامت جامعه است و جایگاه قانونی دارد. همه هم ملزم هستند که به او پاسخگو باشند. حال اگر برخی از خود مایی که دارای سمت‌های قانونی هستیم در مقابل قوه قضائیه بایستیم پس تکلیف خاطیان دیگر چه باید باشد...؟!
*و اصلاح‌طلبان
   رئیس سابق بازرسی نهاد ریاست جمهوری به وضعیت اصلاح‌طلبان نیز اشاره کرد و گفت:
جنگ میان حق و باطل همیشه بوده و خواهد بود. منتها لباس و شگرد دشمن در هر مقطعی تغییر می‌کند. مثل وقتی که در لباس اصلاحات به میدان آمد و نتیجه کار خود را نیز در فتنه نشان داد.
   البته جریانات دیگری هم بودند که اعتقاداتشان را با تهاجم سیاسی و فرهنگی علیه نظام همراه می‌کردند و البته در ادامه به فاز نظامی هم متوسل شدند زیرا از اول انقلاب هیچگاه نظام ولایت فقیه را برنمی‌تافتند. جریاناتی مثل نهضت آزادی، جنبش مسلمانان مبارز، فرقان، اصلاح طلبان و ... که البته عناوین و شعارهایشان فریبنده بود اما هیچگاه ولایت پذیر نبودند.
*اگر ضد فساد هستیم به روند رسیدگی به پرونده‌های فساد کمک کنیم
   احمدی نژاد در ادامه به ماجرای رسوایی بانکی و تلاش قوه قضائیه برای به سرانجام رساندن این پرونده اشاره کرد و گفت: عده‌ای در این قضیه مطرح می‌کنند که چرا مصلحت...؟!
در پاسخ به آنها باید گفت در ماجرای سران فتنه و پس از آنکه مردم حماسه بزرگ 9 دی را خلق و قبل از قوه قضائیه برای آنها کیفرخواست صادر کردند چون توجه افکار عمومی دنیا به سمت این حماسه بزرگ معطوف بود؛ اگر قوه قضائیه چند مهره سوخته فتنه را دستگیر می‌کرد این افکار عمومی به سمت دیگری منحرف می‌شد که این خسارت بود و لذا مقام ولایت و سیستم قضایی این مصلحت را تشخیص دادند که افکار عمومی معطوف به حماسه 9 دی بماند.
    اگر ما ضد مفاسد هستیم و اعلام هم می‌کنیم که هیچ همکاری با مفسدین نداریم باید به روند رسیدگی کمک کنیم و مقابلش نایستیم. اگر ما تکلیف‌پذیر هستیم، تکلیف این است که با سیستم قضایی همراه باشیم.
*این کدام اسلام است که رژیم صهیونیستی را خوب می‌داند؟
   داود احمدی نژاد همچنین در قسمت پایانی حرف‌های خود نیز با بیان اینکه حرف‌هایی از قبیل اینکه "خودی و غیر خودی نداریم"، "ایران برای ایرانیان"، "مکتب ایرانی" و... انحرافی هستند،  خداوند متعال در قرآن کریم انسان‌ها را به دو بخش تقسیم فرموده و به حزب‌الله و حزب‌الشیطان اشاره کرده است. آنوقت ما چطور می‌توانیم این حرفها را بزنیم...؟! چطور می‌گوییم که آمریکا خوب است در حالی که این آمریکاییست که جنایت‌های فراوانی را در ژاپن، ویتنام، عراق و افغانستان رقم زده است.
    ما چطور اسرائیل را خوب می‌دانیم و در عین حال معتقدیم که فهم ما از اسلام صحیح است؟ این کدام اسلام است؟ چرا با شفافیت با مردم صحبت نمی‌کنیم؟ چرا نمی‌گوییم که اساس این نظام ولایی را قبول نداریم؟ آیا فکر کرده‌اید که با دورنگی و نفاق می‌توانید در مجموعه نظام به حرکت خود ادامه دهید؟ آ
 متن کامل


 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     رییسه عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید براینکه افراد منتسب به جریان انحرافی به دنبال منحرف کردن مسیر رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی هستند، از عملکرد دادستان و قوه قضائیه در این رابطه دفاع کرد.
«نادر قاضی‌پور» درباره سخنان مشاور رییس جمهور درخصوص عملکرد قوه قضائیه و دادستان کل کشور، گفت: قوه قضائیه در موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی عملکرد روشن و قابل توجهی داشته است و به عنوان نهاد احیا کننده حقوق از دست رفته مردم تا به امروز تلاش‌های زیادی کرده و مجلس قویا از ریاست این قوه و دادستانی کل کشور حمایت می‌کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: این جوسازی‌ها و اقدامات تنها برای منحرف کردن مسیر رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی است، خصوصا اینکه دست داشتن برخی چهره‌ها و سرکرده‌های جریان انحرافی در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی تا حدودی روشن شده است، قوه قضائیه و دادستانی باید هوشیار باشند و اجازه چنین اقدامات انحرافی را به این افراد خاص ندهند.
نماینده ارومیه در مجلس در واکنش به اتفاقات روزنامه ایران و مقاومت مدیر مسئول این روزنامه در برابر حکم توقیف دادستانی گفت: سوال من این است که روزنامه ایران متعلق به کل نظام است یا دو سه بچه و فرد خاص؟ این روزنامه باید در خدمت همه مسئولان اجرایی کشور باشد و اقدامات انجام شده در دولت و سایر قوا را به مردم منعکس کند.
وی با تاکید براینکه روزنامه ایران ارث و میراث چند فرد خاص نیست، تاکید کرد: این روزنامه از بیت المال استفاده می‌کند و باید محلی برای انعکاس اقدامات همه مسئولان نظام باشد نه اغراض جناحی و سیاسی گروهی خاص که انحراف آن‌ها محرز شده است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از ورود رییس جمهور به اتفاقات دیروز روزنامه ایران نیز به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: رییس جمهور با ورود به اینگونه مسائل و حمایت از افراد وابسته به جریان انحرافی جایگاه خود را در بین مردم و مسئولان نظام پایین می‌آورند و باید هرچه سریع‌تر خط خود از این افراد را جدا کنند.
منبع: فردا
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


برخی ترفندهای کهنه-ی دولتی-ها ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   اگر نگاهی به پیشینه بگم‌بگم های جریان وابسته به دولت بیاندازیم به وضوح مشاهده خواهیم کرد که هیچ یک از ادعاها نه تنها تازگی نداشت و ندارد بلکه بسیاری از این مدعیات بدون پشتوانه مستند و مستدل قضائی و اطلاعاتی بوده است و صرفا ریشه درهمان بافته‌های خاله زنکی متداول و مرسوم در جامعه دارد و بارها مسئولین قضائی بر این نکته تاکید داشتند.
   این شایعه دقیقا بعد از خانه‌نشینی تلخ و مساله‌دار رئیس‌جمهور بر سر استعفای وزیر اطلاعات بر سر زبان‌ها افتاد و زمانیکه رئیس دولت و جریان هوادار وی مورد انتقاد و سرزنش سایر مسئولین و مقامات قرار گرفتند، برخی رسانه‌های وابسته به جریان انحرافی در فضای مجازی سخن از وجود اسنادی بر زبان آوردند که در صورت افشا، سوابق بسیاری از منتقدین دولت برملا خواهد شد.
   البته سابقه افشاگری‌های دولت نهم و دهم یا همان ماجرای بگم‌بگم‌های مشهور رئیس جمهور در اجتماعات مردمی و مناظرات تلویزیونی و نشست‌های مطبوعاتی چنان معروف و برای عموم آشناست که بسیاری از مردم دیگر به این سناریوها اعتنا نمی‌کنند ...
   اما واقعیت این است که این شایعه خروج اسناد فوق سری از مراکز امنیتی و اطلاعاتی نه تنها یک دروغ بزرگ است، بلکه یک بازی متهورانه و زیرک سیاسی از سوی یک جریان خاص سیاسی برای فریب تمامی بازیگران عرصه سیاسی اعم از رفیق و رقیب می‌باشد.

    مثل معروفی است که می‌گوید دروغ به هر میزان بزرگتر باشد اثرش عمیق‌تر و باورش راحت‌تر خواهد بود و این همان ترفند عملیات روانی است که جریان انحرافی بگم‌بگم از آن سوء استفاده کرده و در بحرانی‌ترین شرایط حیات سیاسی خود از آن بهره گرفته است.

   اما باید باور کنیم که واقعا هیچ سندی در کار نیست و آن اسنادی که جریان انحرافی به عنوان شمشیر داموکلس بالای سر منتقدان و مخالفان خود جای داده است در واقع همان تیری است که اگر از کمان رها شود پاشنه آشیل دروغگویان را هدف قرار خواهد داد و این همان حقیقتی است که جریان انحرافی از افشای آن واهمه دارد و به اصطلاح دست پیش می‌اندازد تا عقب نماند .

منبع: سفیر

 متن کامل


 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یکی از بی‌تدبیری‌ها در بازار ارز و طلا را عقب‌نشینی بانک مرکزی تحلیل کرد و گفت: در صورت ادامه این روند، بهای دلار به 2هزار تومان نیز می‌رسد که دیگر قابل کنترل نخواهد بود.
به گزارش تیترآنلاین ، عبدالرضا ترابی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه نرخ ارز در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رقابتی و چند نرخی بود و از زمان روی کار آمدن دولت نهم به بعد قرار شد، نرخ ارز را ثابت نگه دارند، افزود: این نرخ ارز ثابت را در بودجه همیشه - به‌ویژه برای ارز نفتی -و بخش‌هایی که به ارز نیاز داشتیم - پیش‌بینی کرده‌ایم.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به این‌که نرخ ارز و بهای نفت‌خام را در بودجه پیش‌بینی می‌کردیم، اگر بهای نفت از رقم پیش‌بینی شده، گران‌تر می‌شد، منفعت بود، اما عدم تحقق آن برابر با کسری بودجه بود.
ترابی تصریح کرد: متأسفانه دست‌هایی در کار بود و نرخ ارز دولتی را از 50 تومان تا 80 تومان افزایش دادند که با این افزایش، بازار سیاه به وجود آمد؛ از سوی دیگر با توجه به این‌که نرخ سود سپرده‌های بانک را کم کرده بودند، نقدینگی بازار به سمت خرید طلا و ارز رفت.
وی تصریح کرد: زمانی که بهای سکه افزایش پیدا می‌کند، به‌طور معمول، بهای دلار کاهش می‌یابد؛ هم‌اکنون بهای دلار هم رو به افزایش است؛ در صورت عدم مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب، ممکن است بهای دلار به بیش از دو‌هزار تومان برسد که دیگر قابل کنترل نخواهد بود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، یکی از بی‌تدبیری‌ها در بازار ارز و طلا را عقب‌نشینی بانک مرکزی تحلیل کرد و یادآور شد: یک مدیر، به تنهایی مغز متفکر یک نظام اقتصادی نیست، بلکه مجموعه‌ای از مدیران و کارشناسان، یک نظام اقتصادی را راهبری می‌کنند؛ از این رو مسئله مهم در یک نظام اقتصادی، کنترل بازار است و برای بهبود وضعیت بازار، در مرحله نخست باید مشکلات تولید و صادرات برطرف شود.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


فاصله طبقاتی در مملکت ما به چه مرحله ای رسیده است؟

    نظر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     روز گذشته یکی از دوستان برایم تعریف می کرد که در یکی از خیابان های تهران یعنی ام القرای جهان اسلام ،فروشگاهی است که اجناسی گران قیمت می فروشد . پرسیدم مثلا چقدر گران؟ گفت یک پالتو به قیمت یکصد و پنجاه ملیون تومان ناقابل. تکرار می کنم یکصد وپنجاه ملیون تومان. و یک کیف به ارزش ناقابل چهل ملیون تومان. رفیق من می گفت از این کیف ها تا کنون تعداد قابل ملاحظه ای هم فروخته شده است.
امروز خودم ناباورانه سری به این فروشگاه زدم و دیدم بله حرف ها درست است و کلی جنس هایی از این دست با قیمت هایی از این قبیل. خواستم عکس بگیرم ولی مسیول فروشگاه نگذاشت.
سخن من این نیست که این قیمت ها در این سرزمین آیا رواست یا نه؟ و ایا این شان حکومت اسلامی است یا نه؟ بلکه سوال از این جهت است که فاصله طبقاتی در مملکت ما به چه مرحله ای رسیده است؟ و ایا این همان چیزی است که امام به ما وعده داده بود؟
این که در هر جامعه عده ای توان اقتصادی بالاتری از دیگران دارند و جامعه از طبقات درامدی مختلفی بر خوردار است به نوبه خود کلام صحیحی است . ولی باید به این نکته حساس توجه داشت که چرا فرهنگ در یک جامعه به ان درجه می رسد که کسی حاضر است یک بارانی و یا پالتو را از پوست تمساح و به ارزش 1500000000 خریداری کند.
من متخصص مسایل اقتصادی نیستم ولی انچه در مرحله اول به نظر می رسد – پس از مشکله ای فرهنگی- زیاد شدن فاصله گروه های مختلف اجتماعی است . تا ان جا که در نقطه مقابل صد ها وهزاران مورد را می شناسیم که از خریدن یک کفش کتانی به ارزش کالاهای چینی هم عاجز هستند.
به هر حال باید فکری کرد چرا که این نیست انچه امام عزیز ما می فرمود و ما را به ان فرا می خواند.
مرجع : جماران
 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    سازمان بازرسی کل کشور هفته گذشته در سخنانی به بررسی میزان رضایت مردم از زندگی پرداخت و گفت که اخیرا از مردم یک نظرسنجی به عمل آمد مبنی بر این که آیا از زندگی راضی هستند یاخیر؟ آنگونه که آقای پورمحمدی گفته 65 درصد از مردم ابراز رضایت کرده اند، 23 درصد نظر متوسط داده اند و 12 درصد هم گفته اند از زندگی ناراضی هستند. او گفته که موسسه ای که این نظرسنجی را انجام داده موسسه دقیقی است و بعد هم اینطور نتیجه گرفته که راضی بودن به این معنا نیست که مردم گلایه و ناراحتی ندارند و اتفاقا مردم در این نظرسنجی از گرانی ها به طور مفصل گلا یه کرده اند، بعد هم یادآور شده که مسوولا ن باید در حد توان خود قول بدهند تا مردم کمتر گلا یه داشته باشند.

نتیجه ای که آقای پورمحمدی از سخنان خود گرفته است، نتیجه ای صحیح است چرا که بالا بردن انتظارات و توقعات مردم شرایطی که امکان پاسخگویی به آن وجود ندارد باعث وجود نارضایتی بین آنها می شود. اما من با مقدمه ای که رئیس محترم سازمان بازرسی مطرح کرده، کمی مشکل دارم.

اول این که باید مشخص شود این نظرسنجی از چه مبنای علمی برخوردار بوده و دوم این که منظور از رضایت از زندگی در این نظرسنجی چه بوده است؟ نخستین بار پل لا زارسفلد در دهه 1940 یکی از نخستین نمونه های نظرسنجی را درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قالب بررسی پیمایشی انجام داد. از آن زمان تاکنون نظرسنجی های مختلفی در نقاط مختلف جهان صورت گرفته و از جمله در آمریکا همواره پیش ازبرگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نظرسنجی هایی صورت می گیرد که آنچه در آن حاصل می شود با نتایج واقعی انتخابات بیش از یکی دو درصد تفاوت ندارد. اما آیا در کشور ما هم همین گونه است؟ به عنوان مثال طی دودهه گذشته من به یاد نمی آورم پیش از برگزاری یک انتخابات در ایران، یک نظرسنجی صورت گرفته باشد که نتیجه آن با نتیجه انتخابات، تفاوت زیادی نداشته باشد.

این موضوع در مورد سایر نظرسنجی ها هم صدق می کند به گونه ای که در دو نظرسنجی با موضوعی یکسان، گاه در کشور ما نتایجی کاملا متضاد حاصل می شود که این امر حاصل وجود اشکال در شاخصه های این نظرسنجی ها از جمله جامعه آماری، پرسش های طرح شده، نهاد برگزار کننده نظرسنجی و... است.

با این پیش زمینه ذهنی در مورد نظرسنجی در کشورمان، طبیعتا نمی توان در مورد نتایج یک نظرسنجی به ارزیابی دقیقی نشست و نتایج آن را به عموم تعمیم داد. این مشکل زمانی بیشتر احساس می شود که موضوع نظرسنجی ، نه یک مقوله کمی و قابل محاسبه(مثل رای دادن به فلان کاندیدا در انتخابات آتی)، بلکه یک مقوله کیفی و غیر قابل سنجش با شاخص های کمی یعنی رضایت از زندگی باشد.

طبعا همه می دانیم که مسایل مختلفی برمیزان رضایت انسان از زندگی موثر است که وضعیت روحی و روانی، میزان درآمد، نوع شغل، تحصیلا ت، دسترسی به آموزش، میزان سلامتی، وضعیت خانوادگی و حتی میزان شادی افراد از جمله این موارد است. بررسی برخی از این شاخص ها از جمله میزان شادی، کار بسیار دشواری است و از میان طیف مختلفی از پرسش ها می توان به میزان شادی فرد پی برد. سنجش میزان رضایت از زندگی افراد به حدی دشوار است که حتی به رسمی ترین نظرسنجی ها و فهرست های بین المللی در این مورد هم گاه با دیده تردید نگریسته می شود.

با این وجود براساس نظرسنجی های بین المللی، رتبه ایران از نظر میزان رضایت از زندگی بین 178 کشور جهان، 96 است. اگر آنچه در مورد میزان 65 درصدی رضایت مردم ایران از زندگی خود که آقای پورمحمدی ذکر کرده صحیح باشد و فقط 12 درصد از زندگی ناراضی باشند، چرا رتبه ایران در فهرست بین المللی رضایت از زندگی، رتبه 96 است؟ طبیعتا نه آن فهرست، مرجع اطمینان بخشی محسوب می شود و نه آن نظرسنجی قابل اطمینان کامل است چرا که با پیش زمینه ذهنی که درباره صحت و دقت نظرسنجی ها در ایران وجود دارد مشخص نیست تا چه حد صحیح و قابل اعتماد باشد.

پس چه بهتر که شاخص هایی اینچنین با دقت نظر بیشتری مورد توجه قرار گیرد تا استناداتی که در مورد آن صورت می گیرد برای عامه قابل قبول تر به نظر برسد چرا که تایید رضایت 65 درصدی مردم از زندگی در شرایط فعلی، کارچندان راحتی نیست.
مرجع : مردم سالاری

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


در دولت، کارها سلیقه-ای انجام میشود!؟

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     آزمایش برنج‌های وارداتی درباره وجود فلزات سنگین اجباری شده است، اما متاسفانه در دولت کارها سلیقه‌ای اجرا می‌شود و آنها هر قسمتی از قانون را دوست داشته باشند اجرا می‌کنند و هر کدام را که نخواهند دور می‌زنند.
وی افزود: سازمان استاندارد قبلاً زیر نظر وزیر صنایع و معادن بود اما در حال حاضر تحت نظر ریاست جمهوری است
و رئیس جمهوری هم که به مجلس جواب نمی‌دهد.
شهریاری ادامه داد:
متاسفانه قلیان توسط دولت در قهوه‌خانه‌ها آزاد شد، که معنی آن این است دولت علناً سلامت مردم را به بازی گرفته است و وضعیت برنج‌های آلوده هم به همین ترتیب است.
   رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برنج‌های آلوده را در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان قرار می‌دهیم، گفت: این اتفاق قبلاً هم افتاده بود و
سازمان ملی استاندارد با حضور در کمیسیون بهداشت به طرح موضوع آلودگی برنج‌های وارداتی پرداخت ولی پس از آن لابی‌های پشت پرده فشار آوردند و پس از 72 ساعت خود موسسه استاندارد گفت که اشتباه شده است.
 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    دویچه‌وله نوشت: رییس پلیس تهران چندی پیش ادعا کرده بود، «در تهران فقط 100 زن خیابانی وجود دارد.»
   سعید مدنی جامعه‌شناس می‌گوید میزان تحصیلات روسپیان تازه نسبت به گذشته بالا رفته است.
   تازه‌ترین آمار و تحقیقات صورت گرفته درباره روسپیان حاکی از آن است که میانگین ورود دختران به بازار کارگری جنسی به‌شدت کاهش پیدا کرده و به کمتر از 14 و 15 سال رسیده است.
   به گفته سعید مدنی جامعه‌شناس؛ این آمار که در مجله اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شده نشان می‌دهد،
در سال 47 میانگین سن زنان کارگر جنسی 30 سال اما در سال‌های اخیر میانگین سنی ورود زنان به بازار کارگری جنسی به کمتر از 14 و 15 سال رسیده است.
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی