سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

علی (ع) : هرچه می گویم ، ندیده و نفهمیده قبول نکنید ...

 

علی (ع) :  هرچه می گویم ،

 ندیده و نفهمیده قبول نکنید ...

 

  مشکل امروز مردم در مجیزگویی و نگفتن های دیروز نهفته است. واقعا اگر فضای رسانه ای منتقد مدار بود و ناقدان صالح و دلسوز تکریم می شدند بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم.(یادداشتی از ایرج نیاز آذری،روزنامه نگار-بابل)
دوست مشفقی از باب خیرخواهی به نگارنده تذکر داد که
فلانی، قلمت گزنده شده و در باب مسائل اجرایی به دولت فخیمه زیاد می تازی!؟


چون به صداقت و خلوص دوستم ایمان داشتم لختی اندیشیدم و به یادداشت های پیشین خود رجوع کردم. نمی خواهم بگویم نظرات و قلم هایم بی طرف است بالاخره هرکسی دیدگاه و نظری دارد؛اما آنکه در تلاشم قدمی برای توسعه استان بردارم.

مشکل امروز مردم در مجیزگویی و نگفتن های دیروز نهفته است. واقعا اگر فضای رسانه ای منتقد مدار بود و ناقدان صالح و دلسوز تکریم می شدند بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم.

یکی از آسیب های نظام اداری و فرهنگی ما نبو دتکریم منتقدان است. جالب اینکه دوست بزرگوارم از سر صدق و صفا می گفت:
اگر دولت را نقد نکنی شاید جایگاهی اجرایی برای شما فراهم شود و شما با این مقالات، سیستم اداری را حساس می کنی. چه آن که برخی افراطیون سیگنال هایی هم به مسئولان محل کارم داده اند.

مخاطبان عزیز ، شما قضاوت فرمایید نوشتن از مردم و مشکلات آنان بهتر است یا منصب های اجرایی؟ هرچندخدمت در دولت توفیق کمی نیست و صد البته برای خدمت کردن همیشه لازم نیست منصبی داشته باشی.

مداحی دولت ارزشمند تر است یا پیگیری مطالبات مردم؟
فرهنگ غالب در نزد ما مازندرانی ها محافظه کاری و تعارف مداری است و اگر صداقت بیشتری در بیان مسائل روز مره داشته باشیم می توانیم از عقب ماندگی ها جلوگیری کنیم.

منافع و مصالح مردم و جامعه بر میز و تخت مسئولان ترجیح دارد و اهل قلم نمی توانند با صاحبان قدرت معامله کنند.

شاید اهل تعامل باشند، اما سکوت هرگز. نقدها و پی گیری های مردم از باب خیر خواهی و حس مسئولیت پذیری اجتماعی صورت می گیرد و نافی خدمات دولت نیست. منتقدان و اهل قلم ناظران بی منت جامعه هستند که در بزنگاه های خطرناک هشدار های لازم را به مسئولان و مردم می دهند.

اگر حس مسئولیت پذیری و حضور فعالانه در وجوه مختلف اجتماعی جامعه پر رنگ شود ، اگر هر کسی در هر منصبی که ا ست جدی و راسخ باشد رشد و تعالی جامعه شتاب فراینده ای خواهد یافت.

آموزه های دینی و نصایح ائمه هدی مملو از تذکر و تاکید بر امر به معروف و ستاندن حق مردم است. لطفا به این فراز فرمایش های
حضرت علی (ع) در نکوهش مداحی و سفارش به نصیحت توجه کنید:"
چراشما به من ثنا می کنید؟ من درمقابل شما حقی ندارم من بر شما منتی ندارم، با من این طور نباشید راست و مستقیم باشید. هیچ حال انفعال در شما پیدا نشود. به مناسبت ولایت من از خود تنازل نکنید. حال انفعال به خود نگیرید. هرچه من گویم ندیده و نفهمیده قبول نکنید. من از این کار ها خوشم نمی آید با من بازی نکنید. با تعارفات مطلب را خلط نکنید و نگذرانید".

این عبارات حضرت علی علیه السلام را با ادبیات گزارش جناب مهندس طاهایی- استاندارمازندران- به رئیس جمهوری درجمع مدیران استان،درجریان سفر سوم دولت مقایسه و داوری فرمائید.
عنوان اصلی متن : مشکلات امروز در سکوت دیروز نهفته است
 یادداشتی از :  ایرج نیاز آذری

مـرجـع :  

http://www.mazandnume.com/?PNID=V11532   

«

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی »

   

 


آب-نـبـات بـــده ، الـمـــاس بـگــیـــر! ...

 

 

 

 آب-نـبـات بـــده ، الـمـــاس بـگــیـــر! ...


 



تبادل هدایا بین ملکه الیزابت دوم و

رییس دولت امارات متحده عربی

در جریان سفر ملکه بریتانیا به ابوظبی…

 

« تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی »