سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

وقتی مَجلس را به بازی میگیرند؛ ما که عددی نیستیم! ...

 

 وقتی مَجلس را به بازی میگیرند؛

 ما که عددی نیستیم! ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  چرا چینش سایت-شان را طوری قرار داده اند که مردم مجبور شوند با دست خودشان و اجباراً انصراف دهند؟ لابد برای این که بعداً بگویند: خب! خودتان آمدید سایت و انصراف دادید،مدارکش هم موجود است!
1 - مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها اعلام کرده است انصراف از یارانه اختیاری است.
2 - مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: کسانی که پیامک انصراف از یارانه برایشان آمده ، اگر می خواهند یارانه بگیرند ، باید به سایت رفاهی بروند و گزینه عدم انصراف را انتخاب کنند.
به گزارش عصرایران ، حکایت اما از همین جا شروع می شود . کسانی که پیامک دریافت کرده اند و نمی خواهند انصراف دهند ، بعد از مراجعه به سایت رفاهی و انتخاب گزینه های عدم انصراف از کل و نصف یارانه ، با صفحه زیر مواجه می شوند:
 

رفاهی


همان طور که می بینید ، در این صفحه ، تنها گرینه تأیید وجود دارد. به عبارت دیگر ، طبق گفته رئیس سازمان هدفمندی ،" انصراف از یارانه اختیاری است و اگر پیامک خود انصرافی دریافت کرده اید ، برای عدم انصراف باید به سایت رفاهی بروید" و سرآخر هم بعد از کلی بالا و پایین رفتن ، سر از این صفحه در می آورید که تنها یگ گزینه دارد و شما هم از بین گزینه های موجود(!) -که تعدادشان فقط یکی است- باید انتخاب(!) کنید و انصراف از دریافت مابه التفاوت یارانه را با دست خودتان تأیید کنید!
اگر هم بعد از رسیدن به این مرحله ، بی خیال شوید و ادامه ندهید ، کد بررسی یارانه شما به شماره همراه تان پیامک نمی شود و انگار که برای عدم انصراف مراجعه نکرده اید و لذا معلوم نیست چه بر سر یارانه تان خواهد آمد.
از نمایندگان مجلس انتظار می رود در این دم آخری مجلس هشتم ، غیرتی از خود نشان دهند و در برابر این بازی دادن آشکار مردم ، واکنشی در خور نشان دهند که مردم بیش از اصل قطع یارانه ها ، از این ناراحت اند که چرا عده ای مسوول دولتی به خود اجازه می دهند با آنها هر طور که خواستند رفتار کنند.
واقعاً مگر مردم بازیچه آقایان هستند و مگر شأن مردم ایران ، این موش و گربه بازی هاست؟! اگر می خواهند مابه التفاوت را ندهند ، چرا چینش سایت شان را طوری قرار داده اند که مردم مجبور شوند با دست خودشان و اجباراً انصراف دهند؟ لابد برای این که بعداً بگویند: خب! خودتان آمدید سایت و انصراف دادید،مدارکش هم موجود است!
نکته تأثر انگیز ماجرا هم این است که پیامک های انصراف ، تنها به متمکنین واقعی ارسال نشده و خیل انبوهی از کارمندان و بازنشستگان و نیازمندان هم مشمول لطف آقایان قرار گرفته ، مرفه شناخته شده اند تا از دریافت مابه التفاوت یارانه محروم شوند! واقعاً مجلس چرا سکوت کرده و کاری نمی کند؟!
 

 

علت جالب رای نیاوردن یک طرح جنجالی!

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  به گزارش آتی نیوز به نقل از عصر ایران، در پی رأی نیاوردن "طرح تغییر نحوه سؤال از رئیس جمهور"50 نماینده مجلس با درخواست کتبی بار دیگر آن را در دستور کار پارلمان قرار دادند.
بر اساس ماده 133 اگر طرحی مورد تصویب مجلس یا کمیسیون‌های موضوع اصل 85 قانون اساسی واقع نشود، بدون تغییر اساسی تا 6 ماه نمی‌تواند در دستور کار مجلس قرار گیرد، مگر با تقاضای کتبی 50 نفر از نمایندگان مجلس که در حال حاضر ‌50 نماینده برای این موضوع درخواست کتبی به هیئت رئیسه مجلس داده‌اند.
ساعتی قبل مجلسی ها با 130 رای موافق، 17 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 198 نماینده حاضر در جلسه به کلیات طرح دوفوریتی مذکور رای ندادند.
علت جالب رأی نیاوردن طرح!
 در پی رأی نیاوردن طرح مذکور ،مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان ‌طی تذکری آیین‌نامه‌ای در اعتراض به عدم تصویب کلیات طرح اصلاح ماده 197 آیین‌نامه(مربوط به نحوه سؤال از رئیس جمهور) خطاب به لاریجانی گفت: آقای محبی‌نیا قبل از رأی گیری تنها اعلام کردند کلیات اصلاح ماده 197 و حتی یک کلمه حرفی از اینکه این ماده راجع به طرح سؤال از رئیس‌جمهور است، نزد و حتی کلمه سؤال از رئیس‌جمهور را نگفته است تا نمایندگان متوجه موضوع شوند.
آن طور که فارس به نقل از این این نماینده نوشته است:
بسیاری از نمایندگان متوجه نشدند که این رأی‌گیری برای چیست و به همین دلیل رأی نیاورد که این ظلم است و مطمئناً این شیوه رأی‌گیری برای مجلس خوب نیست.
 علی لاریجانی رئیس مجلس نیز پس از سخنان کواکبیان خطاب به وی گفت:
آقای محبی‌نیا گفتند که طراحان صحبت کنند و ممکن است توجه نداشتند و کلمه طرح سؤال از رئیس‌جمهور را نگفتند. وی افزود: ممکن است سخن شما درست باشد چرا‌که آقای محبی‌نیا عنوان طرح را خواندند و اشاره‌ای به کلمه سؤال از رئیس‌جمهور نکردند و شاید این موضوع نتوانست توجه نمایندگان را جلب کند.
 سخنان کواکبیان ، هر چند در مقام بیان دلیل رأی نیاوردن طرح اصلاح نحوه سوال از رئیس جمهور است اما واقعیتی تلخ را عریان می کند و آن این که تعدادی از نمایندگان ، بدون این که بدانند موضوع رأی گیری چیست ، در رأی گیری مجلس شرکت می کنند و مثبت و منفی و ممتنع می دهند و برای مملکت قانون لازم الاجرا تصویب می کنند!
در همین مورد مورد اشاره هم سوال اینجاست که اگر نمایندگان واقعاً متوجه موضوع رأی گیری نبودند ، آیا نمی توانستند سوال کنند که قضیه چیست و سپس تصمیم می گرفتند؟

 

 قاچاق میلیاردی سوخت در بی‌تفاوتی مسئولان

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


اعتدال:سهمیه بندی بنزین و سپس اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باعث شد بخش بزرگی از قاچاق این حامل انرژی از مرز‌های مختلف شرقی و غربی متوقف شود.
این قاچاق که به دلیل اختلاف قیمت شدید سوخت در ایران و همسایگان انجام می‌شد پس از اجرای هدفمندی به گازوئیل منتقل شد.
شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد در این باره گفته است:" در مصرف گازوئیل نسبت به قبل از هدفمندی صرفه‌جویی خیلی مناسبی انجام شده،
اما هنوز بخش عمده‌ای از قاچاق مربوط به گازوئیل است که از مرزها خارج می‌شود.
دولت ظاهرا منابع کشور را به صورت یارانه در حامل‌های انرژی پرداخت می‌کند، اما افراد معدودی این حامل‌ها را قاچاق می‌کنند. برای مقابله با قاچاق مجبور هستیم به وسیله نیروی انتظامی، سپاه و ارتش با قاچاقچیان مقابله کنیم و هر سال تعدادی شهید می‌شوند."
در عین حال سعید مرتضوی رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی در دی ماه سال گذشته گفته بود: "حجم قاچاق مواد سوختی در مرزهای شمال غرب، سواحل جنوب و مرزهای شرقی در سالهای گذشته روزانه 10 میلیون لیتر برآورد شده که در حال حاضر این میزان به 3 میلیون لیتر کاهش یافته است."
   اظهارات مرتضوی در حالی بود که بررسی‌های یک نهاد نظارتی نشان می‌دهد تنها در بخشی از مرز‌های جنوب شرقی کشور روزانه 6 میلیون لیتر سوخت به خارج از کشور قاچاق می‌شود. بر اساس بررسی‌های این نهاد ارزش این تجارت کثیف روزانه بالغ بر میلیاردها تومان بالغ می‌شود.
نکته قابل توجه اینجا است که این میزان تنها بخشی از قاچاق سوخت را شامل می‌شود و بخش بزرگی از قاچاق سوخت از طریق مرزهای شمال غربی کشور و دیگر بخش‌های مرز شرقی به سوی کشورهای همسایه سازماندهی می‌شود.
بسیاری کارشناسان بر این باورند که قاچاق سوخت منابع مالی اولیه مورد نیاز شبکه‌های قاچاق را برای ورود به فرآیند قاچاق سوخت و مواد مخدر تامین می‌کند.
بر این مبنا بخشی از قاچاق گازوئیل توسط صادر‌کنندگان رسمی فرآورده‌های نفتی و با ترکیب این حامل انرژی با بعضی انواع روغن‌ها و دیگر فرآورده‌ها انجام می‌شود چنانکه چندی پیش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از متلاشی شدن یکی از این شبکه‌ها و متواری شدن مدیرعامل یک شرکت فعال در صادرات فرآورده‌های نفتی خبر داده بود.
بر پایه این گزارش قرار بود سامانه‌ای برای اختصاص گازوئیل بر اساس میزان پیمایش مانند سامانه هوشمند سوخت برای کنترل مصرف گازوئیل در خودروهای گازوئیل‌سوز توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و با هزینه وزارت نفت ایجاد شود اما وزارت نفت به بهانه هزینه اجرای این طرح که حتی تا مرحله انتخاب پیمانکار نیز جلو رفته بود، اجرای آن را متوقف کرد. هزینه اجرای این طرح در کل کشور 400 میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.
در مجموع رقمی نزدیک به 700 هزار دستگاه خودروی گازوئیل سوز در سراسر کشور تردد می‌کند. کارشناسان در زمان طرح
مباحث مربوط به راه‌اندازی سامانه یاد شده رقم کل قاچاق گازوئیل را 10 میلیون لیتر در روز اعلام می‌کردند.
بر این اساس اگر هزینه تولید یا تامین هر لیتر گازوئیل رقمی نزدیک به 1000 تومان فرض شود، روزانه نزدیک به 10 میلیارد تومان از این طریق در مصرف منابع کشور صرفه‌جویی حاصل می‌شد که به معنی صرفه‌جویی سالانه 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی است.
بر این اساس تنها از محل صرفه‌جویی از محل قاچاق سوخت از مرز یاد شده که آمار دقیقی درباره میزان قاچاق سوخت از آن استخراج شده است لااقل سالانه 1000 میلیارد تومان با اجرای این طرح به دولت و اقتصاد ملی سود می‌رسید.
حال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان مسئول اصلی پخش این فرآورده در کشور باید پاسخ دهد که چه اقدامات عملی را جایگزین طرح اختصاص گازوئیل بر اساس پیمایش کرده است؟
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی