سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

گر صاحبان سلطه وُ قدرت، ببرهای کاغذی نبودند که نه هراسی داشتند و

 

   اگر صاحبان سلطه وُ قدرت، ببرهای کاغذی نبودند

 که نه هراسی داشتند وَ نه سَرنگون میشدند ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  روزی پلنگی وحشی به دهکده حمله کرده بود. شیوانا همراه با تعدادی ازجوانان برای شکار پلنگ به جنگل اطراف دهکده رفتند. اما پلنگ خودش را نشان نمی داد و دائم از تله شکارچیان می گریخت. سرانجام هوا تاریک شد و یکی از جوانان دهکده با اظهار اینکه پلنگ دارای قدرت جادویی است و مقصود آنها را حدس می زند خودش را ترساند و ترس شدیدی را بر تیم حاکم کرد.
شیوانا با خوشحالی گفت که زمان شکار پلنگ فرا رسیده است و امشب. حتما پلنگ خودش را نشان می دهد. از قضا پلنگ همان شب خودش را به گروه شکارچیان نشان داد و با زخمی کردن جوانی که به شدت می ترسید، سرانجام با تیرهای بقیه از پا افتاد. یکی از جوانان از شیوانا پرسید: چه چیزی باعث شد شما رخ نمایی پلنگ را پیش بینی کنید؟ در حالیکه شب های قبل چنین چیزی نمی فتید!؟
شیوانا گفت: ترس جوان و باور او که پلنگ دارای قدرت جادویی است باعث شد پلنگ احساس قدرت کند و خود را شکست ناپذیر حس کند. این ترس ها و باورهای ترس آور و فلج کننده ما هستند که باعث قدرت گرفتن زورگویان و قدرت طلبان می شوند. پلنگ اگر می دانست که در تیم شکارچیان کسانی حضور دارند که از او نمی ترسند هرگز خودش را نشان نمی داد!

 

  خیالتون تخت! مَردم فعلا به شوکهای

 صددرصدیش هم عادت کردن! ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت امروز در جمع رسانه ها حضور یافت و تاکید کرد اگر حتی معاونین بنده گفته باشند که بنزین به نرخ آزاد در دور دوم هدفمندی عرضه خواهد شد می گویم حرف درستی نزده اند چرا که دولت اجازه دارد تا 40 درصد قیمت را افزایش دهد. به گزارش خبرآنلاین، محمد رویانیان امروز در پاسخ به شایعات امروز مبنی بر آزاد شدن کامل قیمت بنزین متذکر شد به طور قطع، بنزین 1200 تومان هم، نخواهدشد. این اظهارات در حالی مطرح می شود که صبح امروز گمانه زنی هایی از آزاد شدن قیمت عنوان شد.
بنابراین در صورت مورد تاکید قراردادن این گمانه زنی ها و با توجه به رقم فعلی قیمت هر لیتر بنزین در خلیح فارس به نرخ 1500 تومان،
دولت در نظر دارد که هر لیتر بنزین را با احتساب 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس به نرخ 1350 تومان به فروش برساند.
این در حالی است که محمد رویانیان امروز در یک نشست خبری چنین چیزی را کاملا رد و تاکید کرد: نمی توانم بگویم هر لیتر بنزین پس از اجرای هدفمندی یارانه ها چقدر خواهد شد
اما می توانم با قاطعیت بگویم که قیمت هر لیتر بنزین نه تنها 1500 تومان نمی شود بلکه 1200 تومان هم نخواهد بود. رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در عین حال بر اظهارات پیش از عید خود تاکید کرد و افزود: دولت اجازه دارد تا 40 درصد قیمت بنزین را افزایش دهد اما می توانم بگویم بنزین 1200 تومان هم نخواهد شد. رویانیان در عین حال از وجود ذخیره یک میلیارد و 800 میلیون لیتری بنزین 400 تومانی در کارت ها گفت و تصریح کرد:همچنان بنزین 100 تومانی در کارتها موجود است.
براساس اظهارات رویانیان در صورت تحقق افزایش 40 درصدی قیمت هر لیتر بنزین توسط دولت در دور دوم هدفمندی یارانه ها هر لیتر بنزین به نرخ 980 تومان عرضه خواهد شد.
درعین حال برخی از کارشناسان افزایش قیمت این فرآورده تا مرز 40 درصد را خلاف قانون برنامه بودجه سال 91 می دانند و تاکید می کنند دولت بنابر قانون مورد تصویب در مجلس اجازه دارد تنها 20 درصد قیمت بنزین را افزایش دهد که در اینصورت نیز باید منتظر بنزین 840 تومانی باشیم.بنابراین به نظر می رسد انتشار اخباردیگر تنها یک شایعه است. برهمین اساس نیز رویانیان تاکید کرد اگر حتی معاونین من از افزایش قیمت بنزین تا نرخ آزاد هم گفته باشند حرف درستی نزده اند و مطمئن باشید بنزین تا سطح نرخ آزاد افزایش نخواهد یافت.

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

  نظر کمیسیون اقتصادی بر این است که برداشت شبانه از حساب بانکها غیرقانونی بوده است، تصریح کرد: مقرر شد هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین مجلس غیرقانونی بودن مصوبه را به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح جزئیات جلسه ویژه امروز سه شنبه این کمیسیون درباره برداشت شبانه دولت از حساب بانکها که بدون حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: مقرر شد هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس غیر قانونی بودن این مصوبه دولت را اعلام کند.
جلسه ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس بدون بهمنی
به گزارش مهر، ارسلان فتحی پور از برگزاری جلسه امروز سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور معاون حقوقی، مدیر امور بین الملل بانک مرکزی و برخی از مدیران عامل بانکهای دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: در جلسه امروز محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی حضور نداشت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز بحث برداشت شبانه دولت از حساب برخی بانکهای دولتی و خصوصی در ارتباط با مابه التفاوت ارز دریافتی مطرح شد، افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس فردا چهارشنبه گزارشی از برداشت شبانه دولت از حساب بانکها به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد کرد.
وی با اعلام اینکه نظر کمیسیون اقتصادی بر این است که برداشت شبانه از حساب بانکها غیرقانونی بوده است، تصریح کرد: مقرر شد هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین مجلس غیرقانونی بودن مصوبه را به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کند.
مدیران بانکها: به دولت بدهی نداریم
فتحی پور اظهار داشت: مدیران بانکها در این جلسه مطرح کردند که هیچگونه بدهی به بانک مرکزی ندارند و تمام حساب‌های آنها شفاف است، همچنین قرار شد که از این به بعد بانکها حسابهای خود را به صورت شفاف به بانک مرکزی اعلام کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: در جلسه امروز موضوع استعفای بهمنی مطرح نشد.
اقدام هیئت وزیران غیرقانونی بود
همچنین پیمان فروزش نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس دستور معاون اول رئیس جمهور در این زمینه برداشت از حساب بانکها مورد بررسی قرار گرفت، گفت: اقدام هیئت وزیران و بانک مرکزی در این زمینه غیرقانونی بوده است.
وی عنوان کرد: بانک مرکزی با این اقدام ضرر و زیانی را به بانکها در این زمینه تحمیل کرده است و باید در این خصوص پاسخگو باشد.
برخورد با متخلفان / بانک مرکزی به بانکها سود روزشمار بدهد
فروزش عنوان کرد:
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و بر اساس نظر هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین مجلس و تصمیمات کمیسیون اقتصادی و اعلام نظر به رئیس مجلس، این مصوبه باطل شده و موضوع به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد تا با متخلفین برخورد می شود. وی پیشنهاد کرد که این پول به حساب بانکها برگشت داده شود و بانک مرکزی به ازای هر روز که از حساب بانکها پول برداشت کرده است، باید به صورت روزشمار سود آن را به حساب بانکها واریز نماید.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی