سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

ترویج \استبداد\ قاجار وَ پَهلوی ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


 حمیدرضا کاتوزیان نماینده مردم تهران، عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم، در گفت‌‌‌‌‌وگو با خانه ملت، درباره اظهارات روز گذشته غلامحسین الهام؛ مشاور حقوقی رئیس‌جمهوری برای مجلس نهم که ورود منتقدان به مجلس آینده را به معنای بحران‌آفرینی برای کشور خوانده است، گفت: تفکری که مستقیما می‌گوید نباید نسبت به این دولت انتقاد شود ترویج استبداد، دیکتاتوری و خودمحوری را تبلیغ می‌کند.
 اینکه کسی بگوید مجلس در برابر مطالبات بر زمین مانده مردم سکوت کند، اجرا نکردن مصوبات مجلس از سوی دولت را ببیند و در برابر راه غلط سکوت کند، آیا جز دیکتاتوری معنای دیگری دارد؟
وی، تصریح کرد: این در حالی است که یکی از نقش‌هایی که مجلس در نظام جمهوری اسلامی بازی می‌کند این است که در مقابل خودکامگی‌ها و خودرای بودن‌ها بایستد و در برابر عملکرد غلط دولت واکنش جدی نشان می‌دهد.
تلاش دولتی‌ها برای دولتی کردن مجلس آینده مخالف قانون اساسیکاتوزیان گفت: این که در قانون اساسی موضوع سئوال و استیضاح از وزیران و رئیس‌جمهوری آمده، دقیقا برخاسته از مقابله با ترویج روحیه دیکتاتوری است. اگر نظر و رأی عده‌ای که مخالف انتقاد و معتقد به شکل‌گیری مجلس تابع و دنباله‌روی دولت هستند، بر کشور حاکم شود افرادی امثال بنی‌صدر در راس قوه مجریه قرار می‌گیرند که پایین آوردن آنها محال است، حتی اگر این فرد کشور را به انحراف بکشاند و شرایط را تبدیل به شرایط دشوار و سخت کند.
دولت مرتکب تخلف قانونی دخالت مستقیم در انتخابات است دولتی‌ها اصلا حق اظهارنظر درباره انتخابات را ندارند، این افراد به‌عنوان شخصیت دولتی مطرح هستند و اظهار نظر این افراد به معنی اظهارنظر دولت است.
 دولت مجری انتخابات است و می‌تواند اجرا کننده انتخابات باشد، نه حق دارد فهرستی ارائه کند (که متاسفانه این کار را در دور نهم انتخابات مجلس انجام داده است) و نه حق برگزاری سمینارها و همایش‌های انتخاباتی را دارد.
دولت نباید برای تبلیغ نامزدهای خود سمینار برگزار کندکاتوزیان درباره برگزاری همایش چند هزار نفری مشاوران ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور گفت: دولت نباید برای تبلیغ نامزدهای خود همایش برگزار کند که با برگزاری همایش مشاوران ریاست جمهوری عملا این تخلف بزرگ را انجام داد.
وی با بیان اینکه
اظهارنظر مقام‌های دولتی که از آن استنباط به تبلیغ شود، خلاف قانون است، گفت: دستگاه قضا باید با این رفتار انتخاباتی دولت برخورد داشته باشد.
دولت به دنبال جهت‌دهی به مجلس آینده است دولت در حال تبلیغ جریان‌هایی است که در این دوره از انتخابات حضور دارند و نمی‌خواهند به دولت انتقاد داشته باشند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:
وقتی یک شخصیت دولتی می‌گوید کسانی باید به مجلس راه پیدا کنند که انتقاد از دولت نداشته باشند، عملا از حامیان دولت، حمایت می‌کند، ما این رفتار را به عنوان یک رفتار انتخاباتی و تبلیغاتی از طرف دولت و نقض آشکار قانون انتخابات می دانیم ...دولت مروج تفکر خطرناک دیکتاتوری است مفهوم انتقاد نکردن به معنای اجازه مجلس به دولت برای انجام هر تخلفی است، این رویه به معنی جلوگیری از کار نظارتی مجلس است، پس نظارت مجلس چه معنایی دارد، نظارت مجلس نباید به معنی تایید همه کارهای قوه مجریه باشد.
دولت طرفدار مجلس خاموش است دولت طرفدار مجلس خاموش است، همان گونه که دولت‌های قاجار این روحیه را داشتند.
 مستبدانی همچون حکومت قاجار بیشتر طرفدار مجلس خاموش بودند، بعد از مشروطه چند مجلسی وجود داشت که آزادی داشتند اما بعد از آن عملا مجلس تبدیل شد به چیزی که برخی از دولتی‌ها امروز آن را تبلیغ می‌کنند.
مخالفان انتقاد، مروجان گرایش قاجار هستندوی تاکید کرد: آنهایی که می‌گویند مجلس نباید انتقاد کند به نحوی گرایش قاجار را در کشور رواج می‌دهند، قاجار هم بر همین موضوع تاکید می‌کرد و بعد هم در دوره پهلوی همین اتفاق افتاد، پهلوی‌ها به دنبال این بودند که مجلسی تشکیل شود که خاموش باشد و چون نمی‌توانستند مجلس خاموش را با رای مردم به وجود آورند خودشان مستقیما رای مردم را کنار گذاشتند، انتخابات فرمایشی برگزار کردند که مجلس همراه خود را درست کنند.
غلامحسین الهام، مشاور حقوقی رئیس جمهور به تازگی در جدیدترین اظهارات خود درباره انتخابات مجلس نهم گفته است:
«کسانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند اگر برآمده از جریان رقیب احمدی‌نژاد باشند و اراده آنها این باشد که دولت را در یک سال آینده به سئوال، استیضاح و این مسائل گرفتار کنند، کشور را دچار بحران خواهند کرد».

 متن کامل

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی