سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

خاتمی راجع به انتخابات مجلس نهم گفت که حرفش همان حرف شورای اصل

    نظر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   اعتدال : رئیس بنیاد باران گفت: حرف بنده همان حرفی است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات زد و آن این است که اصلاح طلبان نمی توانند و نباید در انتخابات نامزد و لیست داشته باشند البته این به معنای تحریم انتخابات نیست.
حجت الاسلام سید محمد خاتمی عصر امروز در هنگام خروج از مراسم ختم مرحوم حاج محمد خلیلی اردکانی (داماد آیت الله خاتمی) در گفتگو با خبرنگاران درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم و اینکه آیا این جریان سیاسی در انتخابات پیش رو شرکت می کند گفت: موضوع ، تحریم در انتخابات نیست اما برای شرکت در انتخابات بنده دیدگاههای خود را بیان کرده ام وانتظار داشتم شرایط فراهم شود که همه بتوانند در انتخابات شرکت کنند.
رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه فعلا این شرایط فراهم نشده است ، افزود: البته بنده از طرف کسی اظهارنظر نمی کنم فکر می کنم وقتی همه نشانه ها این است که نباید در انتخابات شرکت بکنیم بنابراین شرکت در انتخابات معنا ندارد.
رئیس بنیاد باران در ادامه خاطرنشان کرد:حرف بنده همان حرفی است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات زد و آن مبنی بر این بود که اصلاح طلبان نمی توانند و نباید در انتخابات نامزد و لیست داشته باشند البته این به معنای تحریم انتخابات نیست.
خاتمی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه آیا این به معنای تحریم در انتخابات نیست گفت: کسانی که به اصل انقلاب دل بسته اند هیچگاه انتخابات را تحریم نمی کنند.
وی همچنین در حمایت هیلاری کلینتون وزیرامورخارجه آمریکا از اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان همواره از اصل نظام، انقلاب و مصالح و حقوق ملت دفاع می کنند و کسانی که بدنبال آسیب به اصل انقلاب هستند به هیچ وجه مورد تایید اصلاح طلبان نیستند.

منبع: مهر

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


به گزارش خبرآنلاین،  .... معاون اول رییس‌جمهور، تصریح کرد: عدالتی که رییس جمهور به دنبال آن است، هنوز اجرا نشده است. محمدرضا رحیمی که در همایش سالروز هدفمندی یارانه‌ها سخن می‌گفت، به پیشنهاد یکی از سخنرانان مبنی بر حذف یارانه نقدی سه دهک برخوردار کشور اشاره کرد و یادآور شد: عدالتی که دکتر احمدی‌نژاد به دنبال آن است، هنوز اجرا نشده است. من از سه دهک برخوردار جامعه می‌خواهم که نسبت به یارانه‌ خود صرف‌نظر کنند تا پول آن به جیب طبقات پایین‌تر برسد و بتوانیم بیشتر به بخش تولید کمک کنیم. وی افزود: از دهک‌های بالا می‌خواهم کمک کنند تا بتوانیم دهک‌های ضعیف را خودکفا کنیم. حتی حاضریم به آنها بگوییم که یارانه آنها را در کجا و به چه خانواده‌ای پرداخت می‌کنیم و حتی حاضریم به نام آنها این کمک را انجام دهیم. در ادامه گزیده ای از سخنان معوان اول رئیس جمهور به نقل از ایسنا می آید: اگر این یارانه‌ها طوری تقسیم شود که بخش تولید بیشترین بهره را ببرد، می‌توانیم یک الگو به دنیا ارایه دهیم، که ضد فقر و گرسنگی است.
   امروز سالروز اتفاق بزرگی است که در اقتصاد کشور افتاد و باید از این نظر از دست‌اندرکاران اجرای هدفمندی یارانه‌ها تشکر کرد.همچنین ‌از رییس‌جمهور کشورمان باید تشکر کنیم که در اجرای این طرح دل شیر داشت. بحث یارانه‌ها از زمان قاجار آغاز شد و در همان زمان هم افراد حکیمی بودند که می‌گفتند این کار درست نیست. در دوره‌ی پهلوی هم این مساله ادامه یافت. در دوران جمهوری اسلامی، مجلس تکلیف کرده بود و دولت‌ها هم می‌خواستند، اما نمی‌توانستند هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کنند، اما دکتر احمدی‌نژاد آن را اجرا کرد. صدا و سیما در میدان تحریم‌ها و کنترل بازار و تنظیم آن دولت را یاری کرد که ما از این نظر از جناب آقای ضرغامی هم تشکر می‌کنیم. تقدیر و تشکر بعدی من از اصناف است که اگر کمک نمی‌کردند،این طرح شکست می‌خورد. البته در اصناف اندک کسانی هستند که مردم را می‌گزند. طرح هدفمندی یارانه ها آن‌قدر خوب پیش رفت که حتی دشمنان هم به اجرای خوب آن اقرار کردند و این اجرای خوب حاصل همدلی است که میان مسوولان و مردم ایجاد شده بود. در زمینه‌ی نان و گندم، هدفمندی یارانه‌ها کامل اجرا شد، اما در سوخت و حامل‌های انرژی هنوز به صورت کامل اجرا نشده است. این طرح زمانی اجرا شد که با شدیدترین تحریم‌ها مواجه بودیم و در کنار جلساتی که برای هدفمندی یارانه‌ها تشکیل می‌دادیم، جلساتی نیز برای تدابیر ویژه‌ی اقتصادی داشتیم. گاهی حواله‌ای متوقف می‌شد یا کشتی‌ای را توقیف می‌کردند که وزرای محترم به دنبال حل مشکل آن بودند. حتی زمانی سوخت هواپیما را قطع کردند و ما هم مقابله به مثل کردیم.
   آمریکا زمانی در کره جنوبی می‌خواست چند کشتی ما را به حراج بگذارد و جشن بگیرد، اما اجازه ندادیم، چنین اتفاقی بیفتد و نگذاشتیم مردم آسیب ببینند. هم‌اکنون تحریم‌ها به مراتب شدیدتر شده و باید برای آن تدابیری بیندیشیم.
   در کنار اجرای طرح تحول اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا را هم در دستور کار داشتیم. آنفلوانزای مرغی هم 7 میلیون مرغ تخم‌گذار ما را از بین برد و واردات برخی کالاها به سختی انجام می‌شد. از همه‌ی این مراحل به سختی عبور کردیم و به امید خدا با پیروزی از بحران‌های پیش آمده خارج خواهیم شد.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی