سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

کمیته-ی منتخب مجلس هشتم در طرح سؤال از احمدی-نژاد به نتیجه-ای


برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید

    عضو کمیته منتخب طرح سئوال از رئیس‌جمهوری با اعلام خبر برگزاری نشست عصر امروز اعضای این کمیته، گفت: طراحان، برای تقدیم طرح سئوال از رئیس‌جمهوری به هیئت رئیسه به نتیجه نرسیدند، بنابراین نشست دیگری برای تصمیم‌گیری در این‌باره تشکیل می‌شود. در صورت لزوم جلسه دیگری برای تصمیم گیری دراین باره تشکیل می شود.
   پیش از این، یکی از اعضای کمیته منتخب طراحان سوال از رئیس جمهور از برگزاری جلسه نهایی امضاکنندگان این طرح و تصمیم گیری نهایی برای ارائه آن به رئیس مجلس خبر داده و گفته بود:
طرح سوال از رئیس جمهور که بیش از 74 امضا دارد قرار است به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود، اما پیش از ارائه طرح به هیئت رئیسه مجلس امضا کنندگان طرح عصر امروز نشستی برای تصمیم گیری در این باره خواهند داشت.
  
حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم، نظر این هیئت را درباره طرح سئوال از رئیس‌جمهوری، نظری بی‌طرفانه خواند و گفت: هر گاه تعداد امضاهای این طرح به حد نصاب برسد، هیئت رئیسه آن را به جریان می‌اندازد. ارائه و اعلام وصول این طرح، بستگی به اصرار نمایندگانی دارد که آن را امضا کردند.
   هیئت رئیسه در قبال طرح سئوال از رئیس جمهوری بی‌نظر است، تاکنون این طرح شرایط لازم را از نظر نصاب امضاء نداشته و لذا اگر تعداد امضاءکنندگان به 73 نفر برسد، آن زمان طرح اعلام وصول می‌شود.
   به موجب ماده 196 آیین نامه داخلی مجلس، براساس اصل هشتاد و هشتم (88) قانون اساسى، درصورتى که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره یکى از وظایف رئیس جمهور سؤال کنند، باید سؤال خود را به ‏طور صریح و روشن و مختصر همگى امضاء و به رئیس مجلس تسلیم نمایند. رئیس مجلس موضوع را در اسرع وقت به کمیسیون تخصصى ارجاع مى‏نماید. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف یک هفته با حضور نماینده معرفى شده رئیس جمهور و نماینده منتخب سؤال‏ کنندگان تشکیل جلسه دهد. در این جلسه، نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضى را از طرف رئیس جمهور ارائه خواهد نمود تا به نمایندگان سؤال کننده گزارش شود.
 

برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید

    دلیلی ندارد که بانک مرکزی جهت متوازن کردن بازارسکه ورود پیداکند چرا که سکه جزء زیورآلات است و ارزش دیگری ندارد. درصورت فروش سکه به خارج از کشورازارزش آن کاسته می شود بنابراین قیمتی که سکه را بر اساس آن به خارج ازکشورصادر می کنیم بیش از نرخ بازارجهانی است. عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شیوه ای که بانک مرکزی درپیش گرفته کاملا نادرست است و اصراردولت بر ادامه این روند و تزریق سکه به بازار آزاد غیرقابل توجیه است. در صورتی که بانک مرکزی قصد دارد دربازار آزاد و دولتی تعادل ایجاد کند باید واردات طلا را آزاد کند و برای مدتی ازوارد کنندگان عوارض نگیرد و جلوی صادرات آن به خارج ازکشور رابگیرد تا بازار سکه و طلا متعادل شود.
   بانک مرکزی با شیوه ای که در پیش گرفته باعث بالا رفتن توقع مردم می شود و این ذهنیت را برای آنها به وجود می آورد که هر اقدام دولت برای آنها نفعی درپی دارد لذا چشم به عملکرد دولت می دوزند و نسبت به اقدامات جدید آن شرطی می شوند.
   اقدام بانک مرکزی به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و نسبت به این عملکرد بسیار ناراحت ونگران هستیم لذا امیدواریم هرچه سریعتربانک مرکزی جلوی بازار کاذب و غیر واقعی را بگیرد.

منبع: خانه ملت

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی