سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

رسمی تحقیر-آمیز، خلاف اسلام وَ تأکید امام علی علیه السلام ...

 

برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید

   همه افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که بر پایه اندیشه‌ها وکردار علی(ع) بنیان‌گذاری شده‌است و در شیوه حکومتی می‌خواهد از آن امام بزرگوار پیروی نماید. لازمه تبعیت از آن آیینه تمام‌نمای عدالت این است که پیروانش خود را پیوسته در آن آیینه نگاه کنند و کژی‌ها و نقص‌های گفتار و کردار خویش را مشاهده و برطرف نمایند. باتأسف، در بسیاری موارد اگر نیک بنگریم، در سخن و عمل ما سراپا کاستی و ایراد وجود دارد.
   به‌عنوان نمونه، اگر رفتار برخی از مردم در استقبال از مسئولان خویش را با روایت یادشده و هشدار پیشوای اول مقایسه کنیم، می‌بینیم که درست برخلاف فرمایش امام خود عمل کرده‌ایم. هنگامی‌که رئیس‌جمهور یا حتی مسئولان پایین‌تر به استانی یا شهری سفر می‌کنند، مردمان پابرهنه و رنجوری را می‌بینیم که در تابستان و زمستان و در زیر شلاق سرما و گرما، کیلومترها به دنبال خودروی مسئولان می‌دوند و صداوسیما هم آن‌چنان به این شیوه‌ی ناپسند آب و تاب می‌دهد و چاشنی هیجانش را بیشتر می‌کند و لباس احساسات پاک به آن می‌پوشاند که عواطف مردمان را قلقلک می‌دهد و یکسره بر عقل و کرامت انسانی آنان چارتکبیر می‌زند. «پیام‌رسان ملی» یا همان صداوسیمای جمهوری اسلامی نباید با ابرهای متراکم احساسات، خورشید روشنی‌بخش عقل را بپوشاند. در این‌که بین مردم و مسئولان علاقه و صمیمیت وجود دارد و همچنان مردم با استقبال خود خستگی را از تن مسئولانشان بیرون می‌کنند، باید خدارا شاکر بود، اما کرامت مردم نباید خدشه‌دار گردد.
   واقعیت این است که دینداران و خردمندان واقعی از این‌که مردم تحقیر شوند و برخی از مسئولان تحت تاثیر هیجانات به غلط بیفتند و جایگاه خویش را بر «نه کرسی فلک» ببینند، به‌شدت اندوهگین می‌شوند. بی‌تردید همه‌ی مسئولان با این شیوه‌ی ناپسند موافق نیستند، مثلا رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کرمانشاه گفته‌اند، من راضی به رنج و زحمت مردم در چنین استقبال‌هایی نیستم.
   جای سوال است که چرا برخی برخلاف رضایت رهبری و در تضاد با فرمایش امام‌علی(ع) عمل می‌کنند؟
   به نظر می‌آید پای منافع گروهی سودجو در میان باشد، این نیز برای عده‌ای شغلی شده‌است؛ همان‌گونه که برخی در مجالس نوحه‌ و روضه‌خوانی با گریه‌های غیر واقعی می‌کوشند، حاضران را بگریانند و محفل مداحان و روضه‌خوانان را گرم نگه دارند.
   به یاد می‌آورم که در دوره‌ی دانش‌آموزی فردی برای مداحی به دبیرستان ما آمده بود، همراه او شخصی بود که با گریه‌های معروفش مجلس را گرم می‌کرد. هنوز مداح «بسم‌الله» نگفته بود که آن شخص بلندبلند شروع به گریه کردن نمود و این کارش باعث خنده برخی از همکلاسی‌ها شد.

   متأسفانه گروهی تشویق‌گر و تشریفات‌مآب آگاهانه با سوء استفاده از ناآگاهی مردم و نیز برای دستیابی به منافع خویش، به شغل دواندن مردم در پشت خودروی مسئولان روی آورده اند.
   بی‌گمان این رسم ناپسند موجب تحقیر مردم شده و عده‌ای را هم چاپلوس بارآورده و غرور برخی مسئولان را هم برانگیخته است. امیدواریم این مسئولان ارشد مملکتی به‌جد با این شیوه برخورد کنند و اگر قرار است دیداری با مردم صورت گیرد، عزت و کرامت مردم نیز حفظ شود. به‌جای این دوگانگی‌ها و صف‌های طویل، از آنان بخواهند در میدان یا مصلای شهر جمع شوند و مسئول مربوط نیز در میان آنان حاضر شوند.
   باید با پیروی از فرمایش امام‌علی(ع) بپذیریم که این وضعیت، لباس چرکینی است که اندیشه و همت سران نظام و آگاهی‌بخشی به مردم می‌تواند آن را از تن جامعه بیرون کند.

 

برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید


   معمولا و تا آنجایی که ساختار مجلس را می شناسم، بسیاری از سوالات و استیضاح‌ها مسائل مردم است، به عنوان مثال استیضاح مرحوم کردان که درمجلس هشتم اتفاق افتاد به دلیل دروغ آشکاری بود که از دیدگاه هیچ فرد وهیچ سیاستمداری درهیچ جای دنیا، نمی تواند پسندیده باشد.
ربط استیضاح وزیران به مسائل فتنه، ظلم دولت به نمایندگان ملت است
   این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس دروغ گوئی را امری مذموم دانست که مجلس در مقابل آن درهر دوره‌ای خواهد ایستاد و گفت: دراین شرایط ، وقتی شنیده می شود استیضاح وزرای دولت به دلیل فلان مقاصد نمایندگان انجام می شود و یا اینکه آن را به مسائل فتنه ربط می دهند، ظلم به مجلس، مردم و نمایندگان مردم است.
   رجائی اظهار کرد: بنده خودم از امضا کنندگان طرح استیضاح مرحوم کردان بودم و به دلیل اینکه اعتقاد داشتم وی به مردم و نمایندگان مردم دروغ گفته است، پای امضای خود نیز ایستادم.
   نماینده مردم اراک ازاظهارات رئیس جمهوری درسالگرد مرحوم کردان انتقاد کرد و گفت: اینکه رئیس دولت نمایندگان مردم را به جریان فتنه وصل کند بزرگترین ظلم را به مردم داشته است.
   مجلس از دولت به‌علت همراهی با جریان انحرافی نمی گذرد
   رجائی با بیان اینکه مجموعه اصولگریان مجلس هشتم، کسانی هستند که همیشه با جریان فتنه مقابله کرده‌اند، تصریح کرد: ازاحمدی نژاد این گله وجود دارد، در حالی که سینه نمایندگان مجلس هشتم در دوران فتنه برای مبارزه با این گروه سپر دولت بود، امروز وی چرا باید جریان انحرافی را همراهی کند و اتفاقا درحال حاضراین مجلس است که از دولت گله دارد و برایش سوال است که چرا لیدری جریان انحرافی در دست دولت است.
   رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: احمدی نژاد درموضع رئیس جمهورمملکت حق ندارد به همین راحتی هرآنچه که به ذهنش می رسد را بیان کند، درحالی که می داند سینه اصولگرایان مجلس هشتم برای اثبات اصولگرا بودن خود مقابل جریان‌های معاند سپر شده است.
   محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه 21 آذر ماه در مراسم دومین سالگرد مرحوم علی کردان با انتقاد از جلسه استیضاح وی گفت: امروز کسانی هستند که به وزیر ما می‌گویند به ما امکانات خاص بده تا با تو کاری نداشته باشیم.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی