سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

اگر می خواهید بمانید، بروید!

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   نزدیک به چهار ماه است که طرح سؤال از رئیس جمهور درکشوی میز هیئت رئیسه است و این یعنی عدم استقلال و اقتدار مجلس. این حرف را دکترعلی مطهری نماینده مردم شریف تهران درمصاحبه ای کوتاه با خبرنگار پارلمانی سایت اعتدال بیان کرده و بنظر من تیر خلاصی به مردمسالاری دینی که درمحوریت مجلس ظهور و بروز پیدا کرده وباید بکند ،زده است.
این خبرتکان دهنده است واهمیت آن بیش ازآنکه به سوال از رییس دولت مربوط باشد به منزلت از دست رفته مجلس در یک کارتقریبا بی سابقه- پس از عزل بنی صدر توسط مجلس اول – ارتباط دارد.
سوال اصلی در این ارتباط این است که هیئت رییسه مجلس چرا باید نگران سوال از رییس دولت باشد که این همه مدت آن را متوقف نموده است؟
آیا مجلس وهیئت رییسه آن دراین زمینه هم مانند رای دادن به بعضی وزرای دولت دهم به سد توصیه ای! بر خورده یا رعایت شان رییس دولت را از شان خود واجب تر ومهم تردانسته وعین مصلحت !می داند؟
برای هیئت رییسه مجلس چه تکلیفی بالاترازاینکه اجازه دهند با طرح سوال از رییس دولت که درتاریخ سیاسی کشورمی تواند امر مبارکی برای پاشخگوبودن حاکمیت باشد،مجلس دراین باره به تشخیص خود عمل کند ونگذارد اقتدارش با هرتوجیهی آسیب ببیند؟
مردم نمایندگان مجلس ونمایندگان،هیئت رییسه آن را انتخاب نکرده اند تا ازشوون ومنزلت مجلس به نفع این و آن کوتاه بیایند .
.هیئت رییسه محترم وبعضی نمایندگان ساکت دراین موضوع باید علاوه بر پاسخگویی به مردم به تاریخ کشورخود هم جوابگو باشند.
تازه مگر قرار است درمجلس با این سوال چه اتفاقی بیفتد که هیئت رییسه 120 روز آن را معطل و راکد نگه داشته است؟
هیئت رییسه باید بداند با اجازه دادن به طرح سوال از رییس دولت تاحدودی می تواند آبروی ازدست رفته مجلس را در افکارعمومی که با سکوت در برابر تاختهای دولت آسیب جدی دیده به آن بازگرداند.
به دوست عزیزم آقای دکترعلی مطهری هم عرض می کنم هرچند ماندن کسی مثل جنابعالی در این مجلس با این همه اعضای ساکتش غنیمت است ولی اگر قرار باشد جنابعالی نتوانید بعنوان نماینده مردم ازابتدایی ترین حق خود استفاده کنید و از شوون مجلسی که بقول امام مرکز وبالاترین قدرتها درکشوراست دفاع نمائید، بودن ونبودنتان در مجلس چندان تفاوتی نخواهد کرد ویا به تعبیر بهتر،دیگرماندن درچنین مجلسی ساکت واهل مصالحه برای جنابعالی که ازاحراراین نظام می باشید چندان موضوعیتی نخواهد داشت.
جناب آقای مطهری،خوب ایستاده اید ولی اگرهیئت رییسه مجلس بخود نیامد دو راه در پیش رو دارید : اگرمی خواهید ازدل مردم بروید درچنین مجلسی بمانید ولی اگرمی خواهید بمانید، بروید!
  دکتر غلامعلی رجائی

 

برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید

   محمدرضا باهنر : یکی از ویژگی‌های انتخابات مجلس نهم این است که اولین انتخابات بعد از جریان فتنه سال 88 است. بعد از فتنه سال 88 ما تا به حال انتخاباتی در کشور نداشتیم و طبیعی است که جریان فتنه تلاش سنگینی را آغاز کرده تا بتواند در بعضی مناطق نماینده‌ها و کاندیداهایی را داشته باشد و به مجلس بفرستد و یا این‌که شرکت حداکثری مردم را تحت الشعاع قرار بدهد.  بعضی از عزیزان اصول‌گرا با این تحلیل که اصلاح‌طلبان دیگر قدرت و ظهور و بروزی ندارند، حتی پیشنهاد می‌کنند که اصول‌گرایان دو گروه بشوند و با هم رقابت کنند که این حرف خیلی ساده‌انگارانه و ساده‌لوحانه است. اولاً من بارها اعلام کرده‌ام و الان هم می‌گویم که تفکر اصلاح‌طلبی مردنی نیست و زنده است و کار می‌کند. نکته دوم این‌که ما اصولاً مدعی نیستیم که همه اصلاح‌طلبان باید فعالیت سیاسی‌شان را کنار بگذارند.
  بارها و بارها هم اعلام کرده‌ایم کسانی که می‌خواهند تحت عنوان اصلاح‌طلبی فعالیت کنند، باید دو کار را انجام دهند. یکی این که موضع‌شان را در رابطه با سران فتنه مشخص کنند و صریح موضع‌گیری کنند و موضوع دوم هم این‌که اصلاح‌طلبی را تعریف کنند.
 مقام معظم رهبری تحلیلی داشتند به این مضمون که از دیدگاه معارف اسلامی ما اصلا اصول‌گرای غیراصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب غیراصول‌گرا نداریم. هر اصول‌گرایی باید اصلاح‌طلب و مصلح باشد و هر مصلحی باید اصول‌گرا باشد؛ بنابراین از ساختارشکنان گرفته تا کسانی که واقعاً به دنبال برخی از اصلاحات درست و اساسی بودند که لازمه کار مملکت بود، اصلاح‌طلب گفته می‌شد؛ بنابراین اگر اصلاح‌طلبی را در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور تعریف کنند، انتخابات شاداب‌تر و باطراوت‌تر و سنگین‌تر می‌شود و بیایند و رقابت کنند، مشکلی هم نیست. یک عده به عنوان اصول‌گرا، یک عده هم به عنوان اصلاح‌طلب بیایند و در انتخابات شرکت کنند و مجلس را هم رای مردم تعیین می‌کند.
وی ادامه داد: در نتیجه فتنه‌انگیزی‌های آن فتنه‌گران، 9 دی متولد شد و یک انسجام صددرصد ملی بین امت و امام به نمایش گذاشته شد که این به یادگار خواهد ماند و من فکر می‌کنم این 9 دی یک حماسه‌ای است که باید به یاد بماند و زنده نگه داشته شود.
وی گفت: جریان جدیدی بعد از جریان فتنه توسط عده‌ای مطرح شد به نام جریان انحرافی که این جریان از تب و تاب نیفتاده، هم پول خرج می‌کند و هم قدرت دارد. هنوز هم که هنوز است، آن فردی که اشتهار داشت به سر انحراف، تحت حمایت کامل هست و بحث جدی نمی‌توان کرد. جریان انحراف وجود دارد و کارش را انجام می‌دهد و حمایت‌هایی که همچنان از این جریان می‌شود در ذهن بعضی از دوستان حزب‌اللهی جای سوال ایجاد کرده است.
   دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به فساد مالی اخیر گفت: در این مورد به موقع عمل شد. قوه قضاییه به موقع دنبال جرم‌هایی که اتفاق افتاده و مجرمینی که در این قضیه دست‌اندرکار بوده‌اند رفت و مجلس شورای اسلامی هم همزمان وارد بحث صلاحیت‌ها و کفایت‌های مدیران شد که این دو از هم متفاوت هستند.
 جریان انحرافی از تب و تاب نیفتاده، هم پول خرج می‌کند و هم قدرت دارد. هنوز هم که هنوز است، آن فردی که اشتهار داشت به سر انحراف، تحت حمایت کامل هست و بحث جدی نمی‌توان کرد.
  این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دانشجویی درباره جبهه پایداری گفت: من گفته‌ام که جبهه پایداری و همه گروه‌های اصول‌گرایی که می‌خواهند در کمیته وحدت شرکت کنند، باید موضع‌شان روشن باشد. آیت الله مصباح یزدی که موضع‌شان را نسبت به جریان انحرافی روشن و اعلام برائت کردند اما بعضی از عزیزان می‌گویند که ما چون هنوز می‌خواهیم با بخش‌هایی از دولت کار کنیم و ممکن است دولتی‌ها ناراحت بشوند، موضع روشنی را در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند. ما خواهش‌مان این است که موضع‌شان را روشن و شفاف کنند.
   وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در صورت عدم وحدت اصول‌گرایان و شکست ائتلاف آن‌ها، چه میزان شانس برای به دست آوردن کرسی‌های مجلس و ریاست جمهوری برای دیگر جریان‌های موجود قائل می‌شوید؟ گفت: اگر اصول‌گرایان با هم وحدت نکنند، خطر حضور اصلاح‌طلب‌ها و جریان انحرافی بالا می‌رود؛ بنابراین ما می‌گوییم بدون سهم‌خواهی، عزیزان محبت کرده و بیایند وحدت کنند. بالاخره چتری را جامعتین بلند کردند، کسی هم در اصول‌گرا بودن آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی شک ندارد. آیت‌الله مصباح یزدی هم فرمودند که احترام آیات عظام را باید داشت؛ بنابراین عدم پیوستن به این وحدت قاعدتا آب به آسیاب ریختن اصلاح‌طلبان هست که این مصلحت نیست.
وی ادامه داد: تعدادی از عزیزان هستند که فقط خودشان را اصول‌گرا می‌دانند. این‌ها تعدادشان کم است و در مجلس هم بارها آمده‌اند ایستاده‌اند و کاندید شده‌اند و 20-30 رای بیشتر نیاورده‌اند و این‌ها می‌گویند که ما باید باشیم و بقیه نباید باشند. ما می‌گوییم که این انحصارطلبی و زیاده‌طلبی است. باز هم تاکید می‌کنم اگر اصول‌گراها با هم تفاهم نکنند، حتماً خطر اصلاح‌طلب‌ها و انحرافی‌ها زیادتر خواهد شد.
وی ادامه داد: در جریان فتنه هم ما فکر می‌کنیم مجلس هشتم خوب مدیریت شد. بعضی از دوستان معتقد بودند خوب است که مجلس هشتم بگردد، 15-20 نفر اصلاح‌طلب مجلس را پیدا کرده و تحت فشار قرار بدهد و از مجلس بیرون کند. ما می‌گفتیم که این ظلم است.
   باهنر در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه اعضای جبهه پایداری گفت: کمیته 7+8 که مشهور شده است، موسسین-ش جامعه روحانیت مبارز تهران و مدرسین حوزه علمیه قم و دبیرکل‌هایش آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی هستند؛ تعریف کردند که 7نفر، سه نفر آقایان عسگراولادی و حدادعادل و عنایتی، دو نفر از جامعه روحانیت، دو نفر هم به نمایندگی از آیت‌الله یزدی. در مورد 8نفر هم گفتند که ما چهار ذیل را اعلام می‌کنیم، جبهه پیروان خط امام و رهبری، تحول خواهان، جبهه پایداری و آقایان لاریجانی و قالیباف. 
وی در پاسخ به سوالی درباره استعفای علی مطهری نیز گفت: وضعیت استعفای ایشان منوط به بررسی و مطرح شدن طرح سوال از رییس‌جمهور است که در هفته آینده مشخص خواهد شد.
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی