سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

اتهام وُ افترا که محکمه وُ قانون نمیخواهد!!! ...

 

مسعود پزشکیان نماینده تبریز با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) خواستار تحمل سخنان مخالفان شد. وی با اشاره به داستانی از کتاب داستان راستان نوشته شهید مطهری مبنی اختلاف یک مسیحی با حضرت علی(ع) در مورد یک زره دزدیده شده از ایشان گفت: در دادگاه حضرت علی(ع) محکوم شد، چون حضرت نتوانست شاهدی بیاورد و مسیحی آزاد شد. ما درجامعه خود به همه تهمت و افترا می زنیم بدون اینکه آنها را به دادگاه بفرستیم. حضرت علی(ع) درنامه خطاب به مالک اشتر نیزتاکید داشت باید با تمام وجود به مردم مهر ورزید. باید با مردم با گذشت برخورد کرد، و اینکه وقتی می توانی گذشت کنی تحریک نکن. اگر ما راه و حرف حضرت علی(ع) را گوش دهیم،وهمه غائله ها می خوابد اما اگراجازه ندهیم دیگران حرف بزنند معلوم است که چه اتفاقی می افتد. اما وقتی جانب یک فرد را بگیریم وفقط یک صدا را بلند کنیم واجازه ندهیم دیگران حرف بزنند و هرکه حرف بزند انگ به آن بچسبانیم ، معلوم است که چه اتفاقی می افتد. صدا و سیما باید انصاف را رعایت کند، سیستم های نظامی و امنیتی باید انصاف را مراعات کنند و ما حق نداریم خلاف قانون برخورد کنیم. « متـن کامل »
 

لاریجانی ، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه : با اشاره به جبهه معارض داخلی به عنوان جبهه‌ای خطرناک که دشمن آن را در جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: اصولگرایان ما جبهه قابلی هستند اما در میان اصولگرایان نیز افرادی داشتیم که در مقابله با فتنه کوتاه آمدندنسخه‌ای برای دولت و شورای نگهبان نمی‌پیچم اما افرادی که پرچم اصلاحات را در دست گرفته‌اند، لیاقت شرکت در پروسه‌ انتخابات را ندارند زیرا این افراد به اصل نظام قائل نیستند و سکولارند. این افراد، فرصت‌طلب هستند زیرا در دامن غرب رفتند و هیچ توضیحی در قبال راهپیمایی علیه ولایت مطلقه فقیه ارائه نکردند.  در فتنه 88 علیه ملت ایران جنایت شد،  نسبت به مصالح نظام جمهوری اسلامی نیز بزرگ‌ترین خیانت‌ها اتفاق افتاد. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اظهار کرد: در اینجا صحبت از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و موسوی نیست بلکه صحبت از ایجاد یک کودتای تمام عیار با راهنمایی غرب علیه نظام است.  در این زمینه بهترین میدان رقابت را صداوسیما گذاشت اما از شور و هیجان انتخابات علیه نظام استفاده شد که این خود یک کودتاست. « مـتـن کامـل »

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   «علی پروین طی حکمی از سوی سردار رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، به عنوان مدیر راهبری تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس منصوب شد.مطابق این حکم، علی پروین نه سرپرست، نه سرمربی و نه مدیر فنی تیم پرسپولیس است بلکه شخصی است که بر کار همه نظارت دارد.» این بازگشت پروین پس از چند سال به پرسپولیس چه معنایی می تواند داشته باشد؟
علی پروین یکی از بازیکنان خوش تکنیک ایران محسوب می شد که در دل بسیاری از تماشاگران فوتبال و به خصوص پرسپولیسی ها جای خاصی داشت. این محبوبیت با موفقیت های تیم ملی در بازیهای آسیایی پکن بیشتر هم شد ولی چرخ گردون برای علی پروین که به سلطان معروف شده بود داستان دیگری رقم زده بود. برای اولین بار با ناکامی های تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی 1994 در محبوبیت پروین خدشه وارد شد.
پروین علیرغم ناکامی در تیم ملی برای پرسپولیسی ها همچنان تصویری از موفقیت بود و به همین خاطر از اوایل دهه 80 هرگاه پرسپولیس نتیجه نمی گرفت نام سلطان علی پروین در سکوهای ورزشگاه به گوش می رسید و هر بار به عنوان منجی پرسپولیس به این تیم فراخوانده می شد. بازگشتی که همه چیز به دنبال می آورد جز نجات بخشی. به همین خاطر با هر بار رفت و آمد منجی نجات ندهنده! از محبوبیتش کمتر و وصلتش با پرسپولیس سست تر می شد.
اگر چه امروزه نام پروین به مانند گذشته یادآور شکوه و اسطورگی او نیست اما تکنیک و خلاقیت های خارق العاده او در زمین فوتبال در دوران بازیگری اش و هوش غریزی بالای او در تیم ملی(به ویژه کسب اولین قهرمانی آسیایی ایران بعد از انقلاب) همراه با نتایج درخشانی که به عنوان مربی با پرسپولیس در ایران و آسیا داشت باعث شده که علیرغم ناکامی های متعدد محبوبیتش کاملا پاک نشود.
همین ماندگاری نام و افتخاراتش دلیلی شده برای مدیر عاملانی که محتاج حمایت تماشاگران هستند تا به واسطه نام پروین برای خود افتخار کسب کنند. موضوعی که در تیم های سرخپوشان و بویژه استیل آذین نمودار شد تا بواسطه حضور پروین در این تیم ها، تازه متولدین یک شبه ره صد ساله بپیمایند. آرزوهایی که جز بی حاصلی محصولی دیگر نداشت. به خصوص استیل آذین که با کلی ستاره و چهره و البته همراه داشتن پروین در چند مقطع سرنوشتی جز سقوط نداشت. موضوعی که نشان از بی اثری شگردهای کسب محبوبیت توسط نام ها می دهد.
حال با انتخاب پروین به عنوان همه کاره و مدیر راهبری پرسپولیس ذهن خود بخود به این سو کشیده می شود که رویانیان هم قصد آزمودن دوباره آزموده ای غلط را در سر می پروراند.
رویانیان که تا قبل از انتخابش به عنوان مدیر عامل پرسپولیس هیچ سابقه ورزشی و فوتبالی نداشته است از هنگامی که به این سمت دست یافته تلاش کرده با نشان دادن علاقه اش به فوتبال و پی گیری امور ورزشی خود را آشنا با این ورزش نشان دهد و از این قافله برای خود مقبولیتی دست و پا کند. از همین رو تلاش دارد تا از نام علی پروین و محبوبیت وی برای خود مشروعیت و مقبولیت بخرد غافل از آنکه مدتهاست بازی با برگ پروین سوخت شده است.
این تحلیل غلط از محبوبیت پروین هم به عدم شناخت درست رویانیان از فوتبال مربوط می شود. تحلیل غلطی که شاید با نتیجه نظر سنجی دوشنبه شب برنامه 90 او را به پوشالی بودن آن تا حدی واقف کرده باشد. نظر سنجی که حضور پروین در پرسپولیس را با جمعیتی 60 در صدی در کسب نتایج بهتر پرسپولیس در آینده بی اثر دانست و نشان داد که محبوبیت پروین تا چه اندازه تنزل کرده و نقش منجی بودنش تا چه اندازه افسانه شده است.
این شگرد مدیران غیر ورزشی یعنی استفاده از نام های محبوب، شگردی است که تنها منحصر به رویانیان نیست بلکه سلف رویانیان هم در گذشته از آن بهره گرفته اند. از جمله حبیب کاشانی که تلاش داشت این آزمون را با علی دیگری بیازماید که نه تنها نتیجه نداد بلکه در پایان هم با اختلاف و دلخوری به پایان رسید و در نهایت منجر به این شد که پرسپولیس خانه ای نه برای حبیب شد و نه علی.
آیا با توجه به تجربیات گذشته باید در انتظار تکرار سرنوشت شهریار و حبیب برای محمد و سلطان هم باشیم؟ یا قبل از آن که به جدایی این دو و ناکامی رویانیان منجر شود وی به تنزل محبوبیت پروین پی خواهد برد و چاره کسب مشروعیت و مقبولیت را در یافتن طرحی نو جستجو خواهد کرد؟
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی