سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

تحلیل از نوع یکی به نعل یکی به میخ! ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

 این طرح   رئیس شورای رقابت ضمن اینکه تحریم بانک مرکزی ایران را کاملاً‌ سیاسی دانست، گفت: دولت باید سعی کند با همکاری دوستان خود در منطقه به طریقی این مشکل را دور بزند.
به گزارش تیترآنلاین جمشید پژویان در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه آمریکا برای تحریم بانک مرکزی ایران، اظهار داشت:
"تحریم" جریانی است که می‌تواند از محدودیت‌های کم و ضعیف تا محدودیت‌های زیاد و جدی باشد.
وی با بیان اینکه تحریم بانک مرکزی هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل خواهد کرد‌، افزود:‌ مسائل مربوط به تحریم کاملاً‌ سیاسی است؛ آمریکا دنبال بهانه است و هر جا بهانه نداشته باشد هم می‌تراشد تا به خواسته‌هایش برسد.
رئیس شورای رقابت تأکید کرد:
به دنبال هر تحریمی هزینه‌های برای کشور ایجاد می‌شود؛ در برخی تحریم‌ها نیز ممکن است کشور بتواند قوتی پیدا کند اما باید توانایی طراحی سیاست‌های مناسب اقتصادی را در این شرایط داشته باشیم.
پژویان با اشاره به اینکه کشور در مقابل این تحریم‌ها به زانو در نخواهد آمد، افزود:
بخاطر وجود امکانات،‌ توانمندی‌ها و همچنین منابع خاص کشور توانسته با پرداخت هزینه‌ از کنار این تحریم‌ها عبور کند.
وی اذعان داشت:
اما اگر تحریم بانک مرکزی اتفاق بیافتد بحث خیلی جدی‌تر خواهد شد چراکه کلیه معاملات مربوط به صادرات و واردات، فاینانس‌ها و سایر امور تا حدودی دچار مشکل می‌شود.
رئیس شورای رقابت در همین ارتباط به اهمیت بکارگیری سیاست‌های مناسب اشاره و تصریح کرد:
باید سیاست‌هایی را به کار ببریم که شعاری نباشد و قابلیت افزایش توان را داشته باشد.
به گفته پژویان،
اتخاذ سیاست‌های مناسب می‌تواند درجه خودکفایی کشور را بالا ببرد تا اثرات این تحریم‌ها و تحریم بانک مرکزی خنثی شود.
وی درباره غیرقانونی بودن تحریم بانک مرکزی ، گفت: تحریم بانک مرکزی امکان پذیر است اما معمولاً کشورها این کار را انجام نمی‌دهند.
دولت باید سعی کند با همکاری دوستان خود در منطقه به ط
ریقی این مشکل را دور بزند.

برای متن مرجع روی عنوان کلیک کنید

 این طرح  رئیس جامعه معلولان ایران گفت: بیش از سه میلیون معلول در کشور وجود دارد که یک میلیون و 200 هزار نفر آنها در بهزیستی دارای پرونده هستند اما فقط کمتر از 300 هزار نفر ماهیانه 40 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.
علی همت محمود‌نژاد افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌ها تا پایان مهرماه فرصت دارند بودجه پیشنهادی خود را به دولت ارائه دهند به همین دلیل انتظار داریم به منظور رسیدگی و حمایت بیشتر از مددجویان و معلولان، اعتبار پیشنهادی بهزیستی افزایش زیادی در بر داشته باشد.
رئیس جامعه معلولان ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه ایجاد شغل پایدار برای هر معلول 35 میلیون تومان هزینه در بر دارد اما متاسفانه در بودجه بهزیستی تفاوت چندانی در این بخش وجود نداشته است.
محمودنژاد گفت: هنوز اعتبار خاصی درخصوص اجرای ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مبنی بر مناسب سازی محیط و معابر برای معلولان اختصاص نیافته است در صورتیکه حداقل هزینه لازم برای مناسب سازی هر یک از منازل معلولان بیش از سه میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه مستمری مددجویان در سال جاری فقط 8 هزار تومان افزایش داشته افزود: در گذشته مستمری مددجویان 32 هزار تومان بود که امسال به 40 هزار تومان افزایش یافته است.
رئیس جامعه معلولان ایران اظهار داشت: ویلچر معلولان هر دو سال یکبار تامین می‌‌شود در صورتی‌که مبلمان ناهمگون شهری باعث می‌شود که هر 6 ماه یکبار معلولان نیاز به ویلچر جدید داشته باشند.
محمود نژاد با اشاره به اینکه اجازه ورود وسایل خارجی توانبخشی معلولان مانند ویلچر وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون شرکت‌های تولید داخل فاقد استاندارد هستند و آنهایی هم که مجوز استاندارد یکساله دریافت می‌کنند سال آینده نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی