سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

کسانیکه اینهمه از حسین (ع) میگویند، چرا شباهتی به او ندارند!؟

    نظر

 

 

 کسانیکه اینهمه از حسین (ع) میگویند، چرا شباهتی به او ندارند!؟

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

بعضیها که احساس کرده و می کنند که دیگراز پس هزینه های بالای کار سیاسی برنمی آیند لذا چنان به سیاست پشت کرده و مهرسکوت بر لب ودهان زده اند که انگار درجامعه حضورندارند!

اضافه وزن سیاست برای نظامی که در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی چنان گشاده دست بود که حتی صلاحیت دبیرکل حزب توده - نورالدین ئکیانوری و عضوبرجسته این حزب محمد علی عمویی را تایید کرد کسانی که در ارتدادشان از نظر اولیای امر تردیدی نبود هرچند آنها رای نیاورده وبه مجلس راه نیافتند کار را به جایی رساند که صلاحیت کسانی مانند همسر شهید رجایی و مرحوم آیت الله خلخالی را برای حضور در مجلسی که سالها در آن نماینده بودند برنتابد!

چه بسیار بودند که به دلیل شناختی که ازسابقه وعملکرد آنها می رفت ،حتی تصوربعضی رفتارها و گفته ها ازآنان نمی رفت و نمی رود، اما سیاست آنها را به جایی کشید و کشاند که به راحتی دروغ گفتند و به شنیدن دروغ عادت کردند و چشم خود را چنان بر حقیقت و حقایقی که در حال فراموشی و له شدن بود و هست بستند که انگارچیزی ندیده اند.بعد با کمال راحتی وآرامش خیال، راست راست زندگی کردند و به تعبیر بهتر زندگی را کاسبی کردند!

قصد من از این نوشته یادآوری این نکته بود که کاش سیاست مجالی می گذاشت تا مانند دوران قبل از انقلاب وجنگ توفیق بیشتر درک معارف قرآن، این بزرگترین موجود عالم وجود را پیدامی کردیم .خدا را بهتر از این که می شناسیم می شناختیم و برای باقیمانده عمرمان توشه راهی بر می داشتیم.مردانی می شدیم از جنس شهدا!

 و بعضی ها که بندگان خدا را بنا حق دسته بندی می کنند و بین آنها فرق می گذارند و بعضی که خود را در یک اعلام غیر رسمی! چنان شریک خدا می دانند و بگونه ای عمل می کنند که گویی هرچه بکنند مهرمشیت خدا بر آن خواهد خورد. و بعضی ها که فکر می کنند خداوند محافظت از دین خود را فقط به عهده آنها گذاشته است و مختار و مجازند در این جهت به هر سو وبه هرکس که بخواهند بتازند و هر حرفی را بزنند و هر کاری را بکنند و هر کس را که نخواهند برانند و هر کس را که بخواهند بخوانند ! ؛ سخت اعتقاد دارم که خدا کارش را انجام خواهد داد و مشیتش را اعمال خواهد کرد حتی اگر نتیجه آن - مانند تصور مادر موسی در نجات فرزندش از دست فرعون – بر عکس آن چیزی باشد که ما برای اجابتش دست به دعا برداشته ایم!

این روزها وماهها وسالها تمام دغدغه ام این است که نکند ما مومن نیستیم .

این چه ایمانی است که من وامثال من ادعای داشتن آن را داریم ؟

ایمانی که نتوانسته است اثرات خود را در رفتار و گفتار ما آشکار سازد!.

اگر مومن باشیم .این وعده خداست که فرموده است: و کان حقا علینا نصرالمومنین وان الله لمع المومنین.خدا با مومنین است ونصرت ویاریشان، حقی است که خداوند برعهده خود گذاشته است.!

 
برجسته ترین ویژگی خمینی صداقت او بود

خدا را شاهد می گیرم از این عبارت قصد هیچ کس راندارم به یاد جمله تکان دهنده ای افتادم که آن نصرانی در فیلم روز واقعه وقتی در مسیر پیوستن به حسین از او برایش تعریف می کردند افتادم که گفت:

بسیار شنیده ام که از حسین بن علی می گویند اما آنانکه این همه از حسین می گویند چرا خود مثل اونیستند؟!

اگرچه ادعا زیاد است ولی به تلخی باید گفت بعضی از ما در ایمان خود صادق نیستیم.

تمام مشکل این است!

 

عنوان اصلی : وزن سیاست درایران  
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی