سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

برخی برای ضربه زدن به طرح سوال از احمدینژاد، ...

پس از شش سال؛ 10 هزار خانوار کپرنشین جنوب کرمان در آرزوی خانه

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

      برخی مسئولان در حالی از اتمام کپرزدایی در جنوب کرمان خبر می‌دهند که 10 هزار خانوار کپرنشین محروم جنوب استان کرمان طی شش سال گذشته با وجود پرداخت اقساط از مستمریشان همچنان در انتظار سقفی واقعی پس از شش سال؛ 10 هزار خانوار کپرنشین در آرزوی خانههستند. مهمترین پرچم محرومیت در جنوب کرمان کپرنشینی بود که در این راستا طرح کپرزدایی آغاز شد و ده‌ها هزار خانه در مناطق مختلف جنوب کرمان ساخته شد اما با وجود اینکه شش سال از آغار این طرح می‌گذرد و ساخت‌و‌سازها در بخش کپر‌زدایی در این مناطق از تب و تاب قبلی خود افتاده است اما همچنان در برخی مناطق کپرنشینی در جنوب کرمان همچنان وجود دارد و مردم در اوج محرومیت درحال گذران زندگی هستند.
برخی از این مناطق آنچنان صعب‌العبور هستند که دسترسی به آنها مشکل است
اما برخی از آنها نیز آنچنان در دسترس هستند که مایه تعجب می‌شود که در 25 کیلومتری مراکز شهرستان‌ها همچنان روستایی کپری وجود دارد.
 

کاتوزیان: برخی برای ضربه زدن به طرح سوال

 از احمدی‌نژاد، آن را امضا کردند تا بعد امضایشان را پس بگیرند

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   بسیار بد و ناخوشایند است که ما در کشور نقد را برنمی‌تابیم. لازم نیست فرد نقاد را بکوبیم، کافی است فضای نقد را با مصلحت‌اندیشی‌های نابجا ببندیم و مثلا نقاد را ضدنظام و ضد‌ولایت جلوه دهیم دیگر او جرأت حرف زدن پیدا نمی‌کند. پاسخ‌گو بودن این نیست که فردی صرفاً در صدا و سیما حضور پیدا کند و با مردم هرطور خواست حرف بزند. پاسخ‌گو بودن یعنی اینکه نخبگان اجتماعی و رسانه‌ها بتوانند سوال بپرسند که در پاسخ آن نیز قانع شوند و اگر نشدند رئیس‌جمهور یا هر مقامی باید قانع شود و باید خودش را اصلاح کند و در بدترین شرایط اینکه استعفا دهد و برود. پس مسئولیت‌پذیری یعنی اینکه فرد در قبال پستی که دارد باید پاسخ‌گو باشد.  مگر کسی می‌تواند بگوید من اصولگرا هستم اما فلان شخصیت کشور را نقد نکنیم آیا این نقد نکردن باعث افزایش خطاها نمی‌شود؟ باید فضا باز باشد که بتوانیم اشتباهات را بیان کنیم و حتی ممکن است درک ما اشتباه باشد اما باید فضا به گونه‌ای باشد که ما را در خصوص اشتباهمان قانع کنند. وقتی که آقای مطهری از نمایندگان برای طرح سوال از رئیس‌جمهور امضا می‌گرفت با وجود تاکید بر اینکه بعداً نمی‌توانید امضای‌تان را پس بگیرید اما با این وجود، آقای مطهری می‌دانست که باز هم برخی امضایشان را پس می‌گیرند. اما متاسفانه همان طور که گفتم برخی فقط قصد شکننده‌کردن کار را دارند و این مربوط به اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان نیست. کار به برخی معاملات پشت پرده که بیفتد همه یکسان عمل می‌کنند.  وقتی که آقای مطهری از نمایندگان برای طرح سوال از رئیس‌جمهور امضا می‌گرفت با وجود تاکید بر اینکه بعداً نمی‌توانید امضای‌تان را پس بگیرید اما با این وجود، آقای مطهری می‌دانست که باز هم برخی امضایشان را پس می‌گیرند. اما متاسفانه همان طور که گفتم برخی فقط قصد شکننده‌کردن کار را دارند و این مربوط به اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان نیست. کار به برخی معاملات پشت پرده که بیفتد همه یکسان عمل می‌کنند. 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی