سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

اینترنت؛ مرکز کنترل بحران در فاجعه اخیر ژاپن

 

 

 

 

-اینترنت؛ مرکز کنترل بحران در فاجعه اخیر ژاپن_

 

(عکسها در ادامه متن)

شبکه اینترنت ژاپن پس از وقوع سونامی عظیم در سواحل این کشور نه تنها از کار نیفتاد، بلکه به مرکز بحرانی کلیدی برای اطلاع‌رسانی، کمک‌رسانی و پشتیبانی از بازمانده‌ها و مجروحان حادثه تبدیل شد.

با وجود خسارات مهلکی که زمین لرزه ??? ریشتری به بیشتر بخش‌های صنعتی و تجاری ژاپن وارد کرده است، این کشور توانسته اینترنت را به عنوان یکی از کلیدی ترین زیرساختارهای ارتباطاتی خود حفظ کند و حتی با وقوع سونامی چنان بزرگ، آن را از آسیب دیدگی و تخریب به دور نگه دارد.
به عقیده کارشناسان، در شرایط بحران، اینترنت برای افرادی که در جستجوی اطلاعاتی خاص بوده و به دنبال راه‌کاری برای بیرون آمدن از بحران می‌گردند،
ابزاری کلیدی به شمار می‌رود و وقوع سونامی عظیم در ژاپن بار دیگر نشان داد که این ابزار چگونه می‌تواند در شرایط بحرانی کارساز باشد.

ساختار شبکه اینترنت به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در برابر یک جنگ هسته‌ای نیز مقاومت کند، اما فاجعه ژاپن ثابت کرد میزان مقاومت این ابزار در برابر رویدادهای طبیعی نیز به همان اندازه بالا است. در پی برخورد امواج عظیمی که در پی زمین لرزه ??? ریشتری به وجود آمد، با سواحل ژاپن، تصاویر این سونامی با سرعتی بالا سرتاسر شبکه اینترنت را پر کرد. در پی این تصاویر، عکس‌ها و فیلم‌های ویدیویی یکی پس از دیگری بر روی اینترنت قرار می‌گرفتند تا جهان از آنچه در ژاپن در حال وقوع است، آگاهی بیابد.
 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی