سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

هر سه ساعت یک نفر بخاطر نبود پیوند تلف میشود ...

    نظر

 

  بسم الله الرحمن الرحیم  

 هر سه ساعت یک نفر بخاطر نبود پیوند تلف میشود ...
 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید 


http://s8.picofile.com/file/8295735242/PEYVANDE_A_AZAA_2.jpg

 

http://s9.picofile.com/file/8295735434/PEYVANDE_A_AZAA_1.jpg

 

 مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: به طور میانگین در هر سه ساعت یک نفر در کشور به دلیل عدم پیوند عضو فوت می‌کند ولی ما سالانه 6600 عضو سالم بدن را دفن می‌کنیم.
سالی 6600 عضو سالم دفن می‌شود
کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران در اولین جشن نفس در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: سالانه پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در ایران اتفاق می‌افتد و به صورت میانگین سه هزار نفر آن‌ها می‌توانند اعضایشان را اهدا کنند اما از این تعداد سال گذشته تنها 808 خانواده با اهدای عضو بیمارشان موافقت کرده‌اند و دو هزار و 200 نفر بدون اهدا عضو به بیماران نیازمند، فوت کرده‌اند.
 وی ادامه داد: اهدای اعضای هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا 8 نفر را نجات دهد. به طور میانگین اگر هر بیمار مرگ مغزی سه عضوش را اهدا کند سال گذشته باید شش هزار و 600 عضو سالم به بیماران نیازمند اهدا می‌شد.
 نجفی زاده با بیان اینکه روزانه بین هفت تا 10 نفر در ایران به دلیل عدم پیوند عضو جان خود را از دست می‌دهند، افزود: به طور میانگین در هر سه ساعت یک نفر در کشور به دلیل عدم پیوند عضو فوت می‌کند ولی ما سالانه 6600 عضو سالم را خاک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سالانه سه هزار و 300 نفر به دلیل عدم پیوند عضو می‌میرند که این آمار بالایی است و در صورتی که اگر با اهدای عضو بیماران مرگ مغزی موافقت شود هیچ بیماری در لیست پیوند نمی‌ماند.
 مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: هر سال دغدغه خرید دستگاه‌های دیالیز را برای بیماران کلیوی را داریم ولی می‌توان با فرهنگ‌سازی در زمینه اهدا عضو و پیوند کلیه به بیماران نیازمند عمل، از بار این بیماری کم کرد.
 نجفی زاده با بیان اینکه اهدا عضو تنها با رضایت خانواده بیمار انجام می‌شود، افزود: برای این کار همراهی جامعه نیاز است و همه ارگان‌ها به ویژه همکاری ارگان‌های فرهنگ‌ساز با گروه‌های درمانی لازم است.
 وی با اشاره به نقش خیرین و علما در زمینه فرهنگ‌سازی اهدا عضو گفت: امام‌جمعه شهر تبریز در یکی از خطبه‌های خود در نماز جمعه اعلام کرد که اهدا عضو کار خوبی است و در بیرون کارت اهدا عضو می‌دهند در آن روز سه هزار نفر برای اهدای عضو ثبت نام کردند.
 مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران به تأثیرگذاری رسانه در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم اشاره کرد و گفت: پس از حضور در برنامه تلویزیونی در عرض 100 ساعت 100 هزار نفر برای دریافت کارت اهدا عضو ثبت نام کردند.
 نجفی زاده امضا تفاهم نامه با صدا و سیما، آموزش و پرورش، اداره راهنمایی و رانندگی برای درج آرم اهدا عضو درگواهینامه ها و ثبت 31 شهریور ماه به عنوان روز اهدا عضو در تقویم کشور، برگزاری جشنواره هنرهای تجمسی نفس را از اقدامات این انجمن برای ترویج اهدا عضو در ایران ذکر و خاطرنشان کرد: سامانه استانی ثبت نام کارت اهدا عضو راه اندازی شده است و چون قبلاً این سامانه سراسری بود کارت‌ها به سختی به دست متقاضی می‌رسید و امروز شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه در شهر خودشان نسبت به دریافت کارت عضویت اقدام کنند.

 

 پیوندهای مرتبط :