سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

آب دریا را اگر نتوان چشید، بهر آبادی، کجا نتوان کشید! ...

 

 

 

 آب دریا را اگر نتوان چشید،

 بهر آبادی، کجا نتوان کشید! ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

 انتقال آب به کویر یا ساختن راه آب مرکزی ایران که دریای عمان را به دریای خزر متصل می کند موضوع بگو مگوی کاربران خبرآنلاین شد.
این دو طرح موافقان و مخالفان بسیاری دارد. اما بحث کاربران خبرآنلاین درباره ایران رود، به جای اینکه احساسی و به کل کل بدل شود، و کمی کارشناسی شد.
 

یکی از کاربران نوشته است: "به نظر من از آب تلخ و شور دریا که حتما املاح هم داره کشاورزی به عمل نمیاد ولی شاید برای صنعت بشه ازش استفاده کرد. ضمنا اکو سیستم مناطق وسیعی از شمال تا مرکز و جنوب را به هم می زند که در برخی مناسب و مفید و در برخی نامناسب و مضر می باشد. باید هزینه و فایده این پروژه بسیار بسیار عظیم را سنجید و بعد با فکر و برنامه عمل کرد تا خدای ناکرده هزینه های این کار به دوش مردم نباشد که هیچ بهره ای هم نداده باشد. البته این کار امتیازی که دارد این است که سواحل ایران در شمال را چند متر عقب می راند و سرزمین های وسیعی از زیر آب رها می شود. که باید برای تفریحات ساحلی مناسب در جهت جذب توریست استفاده گردد."
و کاربری هم این طرح را کارشناسی شده دانست: "طرح کاملا کارشناسانه و حساب شدست عزیزان من و هزینه اجرای طرح در دولت خاتمی 10میلیارد برآورد شده و ارتفاع زمین در طول مسیر نسبت به سطح دریا بر اساس اطلاعات بدست آمده از ماهواره و نقشه های ویژه بطور تقریب بشرح زیر است:
صفر تا 250 متر 65 کیلومتر ، _ 250 تا 500 متر 330 کیلومتر ،_ 500 تا 1000 متر 920 کیلومتر، _ 1000 تا 2000 متر 150 کیلومتر،"
و کاربری هم این سوالات را پرسید؛
"کجاش کارشناسی هست ؟
میزان تبخیر در طول کانال چقدره ؟
این طرح عین آتیش زدن به منافع ملی ایرانه.
ما تو ساختن کانالهای آبهای سطحی شهری موندیم چه برسه به کانال قابل کشتی رانی!!! تو میدونی یکه کشتی رو بخواهی از خزر بفرستی به دریای عمان چند هزارتا Stop Lock لازم داره ؟ چقدر آب باید پمپاژه بشه؟.
اگه راست میگید این کارا رو بکنید:
شبکه راه آهن رو تکمیل کنید.
فرودگاههای بین المللی رو توسعه بدید.
راههای ترانزیت بسازید"
توریست جذب کنید.
و یکی هم چنین نوشته است: "فقط باید یادشون باشه :
1.. توی نقشه ایران جای دریای خزر و کویر لوت عوض کنند.
2.. یک انشعاب هم به دریاچه ارومیه بیچاره بزنند.
3.. سر راهشون به دریای لوت ماهی های کویر خزرم با خودشتون بیارن یا براشون شش نصب کنند
آخ چه کیفی می کنند این مارمولک های کویر"
اما کاربری که چند بار با نام آرش در نظرات مختلفی گفته به دلایل فنی و اقلیمی موافق ایران رود است، نوشته: "متاسفانه بعضی از دوستان چند تا کلمه رو از جایی خوندن یا از کسی شنیدن و بدون اینکه معنی اون رو بدونن طوطی وار تکرارش می کنن. مثل اکو سیستم. یا این دریای لوت و کویر خزر .که بدون هیچ تفکری و فقط از سر لج بازی و تقلید مثل مسلسل تکرارش می کنن.
الان دیگه 50 سال پیش نیست که منابع اطلاعاتی کم باشه.یه ذره مطالعه هم بد نیست.ببینم مثلا این کویر بمونه هیچ جنبنده ای هم توش زندگی نکنه که اکو سیستم به هم می ریزه؟در شرایطی که حجم آب برداشتی از دریای مازندران محدود خواهد بود.بعضیای دیگه هی میگن پمپ پمپ بابا جان ارتفاع کویر لوت از سطح دریا چقدره؟
190- متر .این یعنی چی علما؟
یعنی دریای مازندران که ارتفاعش از سطح دریاهای آزاد 27- است در سطح بالاتری از کویر لوت قرار داره.اونوقت این پمپ می خواد؟"
و کاربری هم نوشته است: "تا 1400 سال پیش به جای دشت کویر دریای هامون مرکزی در قلب ایران بوده حالا که زمان احیای دریای هامون عزیز رسیده شما بحث کارشناسانه نبودن طرحی با پشتوانه قوی 50 ساله رو پیش می کشید ؟
نظر مرکز پژوهشهای مجلس پیرامون امکان اتصال آبهای شمال و جنوب ایران
تاریخ : سه شنبه ، 22 آذر ماه ، 1384
طبق این گزارش، علمی ترین بررسی ها در مطالعات امکان پذیری مقدماتی پیرامون طرح احداث آبراه کشتیرانی از خلیج فارس به دریای خزر طی سالهای 1374 تا 1376 توسط مجموعه ای از حدود 130 کارشناس و متخصص داخلی تهیه و نتایج آن در دو مرحله میانکار و نهایی تقدیم ریاست جمهوری وقت شده است."
البته این مخالف هم می گوید:
"نظر من:
1 کسی در کویر زندگی نمیکند که کانال به این پر خرجی آب برایش ببرد
2 هزینه احداث کانال از فوایدی که به دنبال دارد بیشتر است.
3 کسی در مناطق بیابانی زندگی نمیکند. زندگی در مناطق نیمه بیابانی مشکل است چه برسد به کویر های ایران.
4 دستگاه های آب شیرین کن دستگاه های گران قیمتی هستند و هزینه تصویه آب شور دریای کاسپین از هزینه حمل بسته های بزرگ آب معدنی بیشتر است."
و یا: "کویر لوت رکورد دار دمای سطحی، 70 درجه سانتیگراد، یعنی کتری آب بزاری روی شن های داغ، تقریبا جوش میاد.

کاربرانی هم نام کویر و دربا را با هم عوض کرده اند و نوشته اند: "کویر خزر، دریای لوت"

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

 

 

 وعده-ی این باغ وُ بهشت پیشکش!

 همین نون بربری-مونو آجر نکن! ...

 برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

یکی از مهمترین شوکه-کننده-ترین وعده های محمود احمدی نژاد ایجاد "دو نیم میلیون شغل" تا پایان سال 89 بود، احمدی نژاد اما اخیراً اعلام کرد که روی قول خود است، البته به شرطی که برخی که برای دولت مانع تراشی می کنند، بگذارند وعده های او عملی شود.
به گزارش انتخاب، گرچه احمدی نژاد اشاره ای به "این افراد مانع تراش" نکرد،
اما هنوز هم خبری در مورد جزئیات طرح وی برای ایحاد دو و نیم میلیون شغل، منتشر نشده است.
مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس که در انتخابات مجلس نهم، موفق نشد به مجلس راه پیدا کند با انتقاد از شرایط اخیر کشور می گوید:
امروز در هر خانواده‌ای یک تا دو بیکار وجود دارد و بیش از 200 هزار نفر به آمار بیکاران اضافه شده است. مردم می‌گویند تحقق وعده
 دو وُ نیم میلیون شغل پیشکش حداقل اشتغال موجود را حفظ کنید و اجازه ندهید که بیش از این بر سر صنعت و تولید کشور آن آید که پیش آمده است.
وی که در نطق میان دستور در نشست علنی امروز چهارشنبه صحبت می کرد، با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با بیان این که متاسفانه دولت در برنامه بودجه امسال هم این موضوع را قید نکرده است، گفت:
نمایندگان مجلس در آخرین روزهای مجلس هشتم جلوی قانونگریزی‌های دولت را بگیرند.
نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وضعیت صنعت در این کشور به بیچارگی کشیده شده است، افزود: گفته شده است که 53 میلیارد دلار فروش در بازار نصیب دولت شده است که معادل ریالی آن قرار است به یارانه‌ها واریز شود اما آیا ما قانونگذاران هدف از تصویب قانون هدفمندی را اینگونه تصورمی‌کردیم.
وی ادامه داد: در آستانه تنظیم بودجه سال 91 باید بدانیم که مردم مشکلات بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و از طرفی مراجعات پی‌درپی مردم به سایت‌ها کلافگی‌ مردم را بیشتر کرد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم
با بیان این که در بحث هدفمندی یارانه‌ها باید به این موضوع دقت کنیم که قدرت خرید مردم بدون افزایش نقدینگی باید بالا رود اظهار کرد: نباید آسیب‌هایی که به اقتصاد ملی وارد شده از این بیشتر شود و جلوی این روند باید گرفته شود.
این عضو فراکسیون خط امام (ره) به موضوع اشتغال در کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز هیچ خانواده‌ای وجود ندارد که یک یا دو نفر بیکار نداشته باشد.
آیا ما نمایندگان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در آستانه روز کارگر نمی‌توانیم با تنظیم قانون بودجه 91 کمی از آلام مردم را در این شرایط کاهش دهیم.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی