سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

مجلسی که نتوانسته درست َبردولت نظارتکند ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   احمد خورشیدی:
یکی از ضعف های مجلس هشتم عدم نظارت کافی بر عملکرد دولت بود. البته مجلس نیز دلایلی برای این اقدام خود دارد از جمله اینکه دولت تمکین نمی کند. مجلس هشتم در یک برهه ای به شکلی پیش رفت که افکار عمومی از مجلس هشتم، به عنوان مجلس دولتی و مجلسی که مماشات زیادی با دولت می کند یاد کردند.
   اعتدال : احمد خورشیدی دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی و پدر داماد احمدی نژاد در گفت و گویی با تاکید بر اینکه عدم نظارت کافی بر عملکرد دولت یکی از ضعف های مجلس هشتم محسوب می شود، گفت:
علاوه بر نقاط قوتی که می توان برای مجلس هشتم مطرح کرد مانند پرداختن به چند نکته خوب و مردمی، یکی از ضعف های مجلس هشتم عدم نظارت کافی بر عملکرد دولت بود.
   عدم اهتمام کافی به مشکلات اصلی کشور همچون بیکاری، فقر و تورم که از معضلات اقتصادی کشور و از محورهای تهدیدات محسوب می شود یکی دیگر از ضعفهای مجلس است. انتظار می رفت با توجه به اینکه مجلس هشتم با تابلوی اصولگرایی و شعار حمایت از قشر مستضعف به میدان آمد بهتر از این عمل کند.
   بحث حقوق مادام العمر که در مجلس مطرح شد یکی از ضعف های مجلس محسوب می شود و سوال این است که چرا باید مطرح می شد گرچه بعداز مدت کوتاهی این مصوبه را اصلاح کردند.
   انگیزه ورود برخی از نمایندگان به مجلس دنیا و ثروت است و زمانیکه فردی با این نیت به مجلس می آید نمی تواند وکیل خوبی برای ملت باشد.
   خورشیدی:
وکیل الدوله ها وجود خارجی دارند و یک عده ای در مجلس هستند -گرچه این اواخر تعدادشان خیلی کم شد- که دولت را بدون اشکال می بینند و حمایتهایی غیر واقعی، غیر منطقی و غیر اصولی از دولت می کردند. مشخص است که این افراد تنها آمده اند تا ضعف های دولت را بپوشانند.
   وکیل الدوله ها برخورد افراطی با منتقدین دولت می کنند،
این افراد برخوردهای معتدلی نداشتند و برخوردهای افراطی در حمایت از دولت انجام می دهند. وکیل الدوله-ها با هرکسی که کوچک ترین نظر انتقادی نسبت به دولت حتی با نیت خیر داشتند مقابله و برخوردهای افراطی می کردند و همه را با یک چوب می زدند. این نفرات که در مجلس معروف هستند هرکسی که ذره ای انتقاد و نقد به دولت داشته باشد را می کوبند.

منبع: شفاف 

‌ متن کامل ذخیره شده

 

 چه قانونی! چه اطاعتی!

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   نایب‌رئیس خانه کشاورز:
در حالی عده‌ای مصمم به واردات محصولات کشاورزی آن هم به دلیل منافع شخصی و نه به‌منظور تنظیم بازار داخلی و تأمین نیاز کشور هستند، که باید پرسید واردات با دلار نزدیک به دو هزار تومان چگونه می‌تواند توضیح عقلایی اقتصادی داشته باشد؟
   واردات پرتقال برای شب‌های پایانی سال ممنوع است و وزارتخانه جهاد کشاورزی می‌تواند محصول وارداتی را ضبط و از توزیع آن در داخل کشور جلوگیری کند.
   واردات این میوه‌ها به هر بهانه‌ای به معنای انحراف از قانون و به بازی گرفتن آن است.
   قوانین تصویب شده برای تمام بخش‌های دولتی، خصوص و تعاونی الزم‌الاجرا است و هر قرائت جدیدی از قانون برای دستاویز قرار دادن واردات با در نظر گرفتن منافع شخصی و دور زدن قانون صورت گرفته و به شکل قضایی قابل پیگیری است.
300 هزار تن پرتقال ذخیره‌سازی شده است
   بخش خصوصی برای تنظیم بازار شب‌های پایانی سال با سرمایه‌گذاری صدها میلیارد تومانی اقدام به ساختن انبارهای سرد برای نگهداری صدها تن میوه اقدام کرده است. همچنین امکان سورتینگ و واکس‌زنی میوه‌های ذخیره‌سازی شده توسط بخش خصوصی فراهم آمده و هیچ توجیهی برای واردات وجود ندارد.

   با توافقات صورت‌گرفته، مقرر شده میوه‌های ذخیره‌سازی شده به قیمت یک‌هزار و 100 تومان در بازار به فروش می‌رسد.
این در حالی است که با توجه به تورم موجود، امکان افزایش قیمت تمام‌شده وجود دارد.
   واردات با دلار دو هزار تومانی چه توضیح عقلایی دارد؟
  باید پرسید واردات با دلار نزدیک به دو هزار تومان چگونه می‌تواند توضیح عقلایی اقتصادی داشته باشد؟
   به‌نظر می‌رسد عده‌ای با رخنه کردن در منابع ارزی دولتی می‌توانند اقدام به واردات کنند که باید قوه قضائیه واردکنندگان محصولات کشاورزی و سبقه آنها را ارزیابی کند.

 متن کامل ذخیره شده

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی