سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

پروژه-های خـیراتی وَ دور وُ دراز! ...

 

    روزی مجنون که «شیدا وُ مجنون بود» ، ناخواسته از روی سجاده-ی مَرد نماز-گزاری رَد شد. مَرد هم فورا نمازش راشکست وَ با عصبانیت وُ پرخاش گفت : «آی مَردک! داشتم با خدا راز وُ نیاز میکردم ، با چه جرأتی ارتباط مرا با خداوند کریم قطع کردی؟!». مجنون هم در کمال سادگی گفت : «انقدر عاشق بنده خدایی شده-ام که پاک هوش وُ حواسم را از دست داده-ام! ولی تو عاشق خـــدایـی وُ مرا دیدی!؟» ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   اکبر‌ترکان وزیر اسبق راه‌وترابری گفت: پروژه آزاد راه تهران-شمال را باید از بنیاد مستضعفان بگیریم، چون تا زمانی که دست این بنیاد باشد، ساخته نخواهد شد و پروژه‌های دیگر هم همین‌گونه است.
وی تاکید افزود:
مشکل این آزاد راه بنیاد مستضعفان است.
مقصر این ماجرا نیز بنده هستم.
 من در پیشگاه الهی استغفار می‌کنم که این پروژه مهم را به بنیاد مستضعفان واگذار کردم. از خدا طلب مغفرت می‌کنم؛ عین حقیقت است. در آن زمان ده شرکت خصوصی در قالب یک کنسرسیوم برای ساخت این آزاد راه اعلام آمادگی کردند. از آن طرف هم بنیاد مستضعفان متقاضی بود، بنده تصمیم گرفتم این پروژه را به بنیاد واگذار کنم که البته اشتباه بزرگی را مرتکب شدم.
 راه نجات این است که انتخاب پروژه از مجرای سیاسی برگردد به مجرای حرفه‌ای. براساس رقابت‌های سیاسی- انتخاباتی پروژه برای حوزه حمل‌ونقل تعریف نشود ، بلکه این پروژه‌ها بر مبنای تقاضای حمل‌ونقل چه حمل‌ونقل بار و چه حمل‌ونقل مسافر تعریف شود.
((( انشاالله که این اعترافات آقای ترکان صادقانه باشد وُ راهگشای پیشگیری از معضلاتی این چنینی ... یکی از علل کندی پیشرفت در چند دهه-ی اخیر ، تحمیل برخی از «آقـــازاده-هـــا»-ست برای منصب-هایی بزرگ ، از منصب وزارت فلان وُ بهمان گرفته تا مسئولیتهای حساسی دیگر ... متأسفانه خود آقای ترکان یکی از این آقازادها هستند که سه دوره-ی پی در پی وزارت سه وزارتخانه بزرگ را گرفته بودند ؛ از وزارت دفاع ، وزارت راه وُ ترابری ، گرفته تا وزارت صنایع سنگین!!! بعد از آن هم تا آنجا که مطلعم ، سمتهای بالای مدیر کلی را در شرکت نفت وَ شرکت گاز در دست داشتند وَ احتمالا هنوز هم اینگونه منصب-ها را دارند. لازم به ذکر است که این جناب  از شایستگی علمی و کار-آئی خوبی برخوردار نبوده-اند! فراموش نمیکنم که در مقام وزارت صنایع سنگین ، در پاسخ به انبوه شکایات خریداران خودرو ، در برنامه-ای تلویزیونی ، از خود سلب مسئولیت میکردند وَ آیرادات خودروها را مثلا به گردن «شرکت ایساکو می-انداختند!!! حال آنکه اگر امثال ایساکو هم مقصر بودند ، به شاکیان مربوطه ارتباطی نداشت ؛ ایشان بعنوان بالاترین مقام مسئول خودرو-سازی ما ، یعنی مقام شامخ وزارت صنایع سنگین ، باید کاملا وَ صادقانه پاسخگو می-بودند! امیدوارم که استغفار ایشان بعنوان مقام خاطی سابق ، نمایندگان مجلس وَ بقیه مسئولین ذیربط را تا حدی بخود آورده باشد که در قبال امانات مردم کاملا احساس مسئولیت کنند ... )))

ترکان در بخشی از این گفتگو از نمایندگان مجلس به عنوان بخش دیگری از مشکلات وزارت راه و ترابری یاد کرد و گفت: در پروژه‌های وزارت راه در واقع اسیر "فشار تراپی" می‌شویم. فشار تراپی هم به این گونه است که نمایندگان مجلس به لحاظ موقعیت‌های منطقه‌ای که دارند علاقه‌مند هستند که در دوره جدید نیز رای آورند.
طبیعی است که اینها تلاش می‌کنند فهرست پروژه‌های تکلیفی وزارت راه و شهرسازی را اضافه کنند تا راه را برای انتخاب دوباره خود هموارتر کنند. وی افزود:
الان متاسفانه راه طبیعی انتخاب پروژه‌ها را طی نمی‌کنیم بلکه در مجلس پروژه‌های تکلیفی بر اساس بده بستان‌هایی که مبنای حرفه‌ای ندارند اضافه می‌شود و نتیجه این می‌شود که تعداد پروژه‌ها آنقدر زیاد می‌شود که وقتی منابع مالی طرح‌های عمرانی را به آن هااختصاص می‌دهیم به هر پروژه مقدار کمی می‌رسد و در نتیجه عمر پروژه‌ها طولانی می‌شود ؛ لذا گاهی اوقات پروژه‌هایی داریم که بیش از 15 سال است از زمان کلنگ‌زنی آن هامی‌گذرد که هنوز هم به پایان نرسیده است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی