سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

مطهری: با تصویب طرح نظارت بر نمایندگان سند بردگی خودمان را امضا

 

 

مطهری: با تصویب طرح نظارت بر نمایندگان سند بردگی خودمان را امضا نکنیم

 

علی مطهری در مخالفت با طرح نظارت بر نمایندگان با بیان اینکه طرح مذکور مخالف حریت نمایندگان است گفت که این طرح باعث دخالت قوه مقننه در امور قوه قضاییه می‌شود چون منجر به محاکمه نمایندگان می‌شود و حریت نمایندگان را کاهش می‌دهد.

علی مطهری در تشریح مخالفتش با این طرح گفت که شورای نگهبان، مردم و کمیسیون اصل نود بر عملکرد نمایندگان نظارت دارند و نیازی به تدوین یک طرح جدید نیست. مضاف بر اینکه شعب تصویب اعتبارنامه نمایندگان، در طول دوره نمایندگی نیز می‌تواند فعال باشد.

نماینده تهران، این طرح را به آیین‌نامه اجرایی در یک مدرسه یا دبیرستان تشبیه کرد که در شان نمایندگان نیست و گفت: اگر چنین چیزی لازم بود باید در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تدوین می‌شد. مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست.

به گفته وی: این طرح در راستای تحت کنترل درآوردن مجلس است و این در حالی است که همین الان هم مجلس امکان استفاده از همه ابزارهای قانونی خود را ندارد. کما اینکه با وجود اصرار رئیس‌جمهور بر عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس، هنوز نتوانسته‌ایم از رئیس‌جمهور سوال کنیم.

مـتـن کامـل :  http://farsiblog.mihanblog.com

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی